Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHandboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

200 antwoorden
96 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ga je wel eens naar het buitenland? En zo ja, hoe?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#2
ooscaar zei:
Dacht altijd dat de twee qua subjectief gevoel nog wel te vergelijken/vervangen waren, maar nee dus. Sorry voor de dommigheid :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Weet je wat pas dom is? Als je vragen hebt en ze niet stelt terwijl je het antwoord wel wilt weten. Met andere woorden: domme vragen bestaan niet, althans, niet in mijn beleving.

ooscaar zei:
Vandaar ook dat Erick al aangeeft dat zijn afkicksymptomen niet te verhelpen zijn met opiaten/benzodiazepines/amfetamines natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Afkicksymptomen? Als de coke (bijna) is uitgewerkt dan neem ik weer een paar lijntjes. Met andere woorden: daar heb ik, Coke-zijndank, geen last van.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#3
SmartieAndMe zei:
Ga je wel eens naar het buitenland? En zo ja, hoe?
Klik om te vergroten...
Ja, vaak zat. Hoe? Altijd met vliegtuig.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
SirErick zei:
SmartieAndMe zei:
Ga je wel eens naar het buitenland? En zo ja, hoe?
Klik om te vergroten...
Ja, vaak zat. Hoe? Altijd met vliegtuig.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde meer, hoe doe je dat met je verslaving? Smokkel je coke mee in het vliegtuig? Of koop je dat ter plekke?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
SmartieAndMe zei:
Ga je wel eens naar het buitenland? En zo ja, hoe?
Klik om te vergroten...
Ja, vaak zat. Hoe? Altijd met vliegtuig.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde meer, hoe doe je dat met je verslaving? Smokkel je coke mee in het vliegtuig? Of koop je dat ter plekke?
Klik om te vergroten...
Omdat ik vanwege mijn werk (zeer) vaak in het buitenland ben heb ik overal connecties die ik kan bellen, dus nee, ik hoef het niet te gaan smokkelen of iets dergelijks.
C
CosmicSansLid
01-01-2024, 00:00
#6
SirErick zei:
Joopiejo zei:
2,5 gram per dag is fors, toch zeker als het vrij puur spul is.
Klik om te vergroten...
Mijn coke komt rechtstreeks van de bron vandaan, want ik hou niet van versneden rommel.
Klik om te vergroten...
Oh, rechtstreeks van de boer die cocaplanten verbouwt? Anders is het namelijk niet meer rechtstreeks toch, ik heb namelijk ooit gelezen (geen bron) dat cocaine in Zuid Amerika al wordt versneden met levamisol, wat zou verklaren waarom het zowel hier als in de VS in zoveel cocaine voorkomt.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
SmartieAndMe zei:
Ja maar dat is makkelijk. Appels en peren kun je ook beter vergelijken dan appels en stront, maar dat betekent ook niet dat het zin heeft :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Hahahahaha.

OT: Amfetamine giftiger dan coke? Dacht altijd dat coke 'gevaarlijker' was dan amfetamine. Of misschien gevaarlijker in een bredere zin van het woord?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#8
CosmicSans zei:
SirErick zei:
Joopiejo zei:
2,5 gram per dag is fors, toch zeker als het vrij puur spul is.
Klik om te vergroten...
Mijn coke komt rechtstreeks van de bron vandaan, want ik hou niet van versneden rommel.
Klik om te vergroten...
Oh, rechtstreeks van de boer die cocaplanten verbouwt?
Klik om te vergroten...
Ja, want ik wil geen risico lopen dat ik rommel krijg.

CosmicSans zei:
ik heb namelijk ooit gelezen (geen bron) dat cocaine in Zuid Amerika al wordt versneden met levamisol, wat zou verklaren waarom het zowel hier als in de VS in zoveel cocaine voorkomt.
Klik om te vergroten...
Daar hou ik me niet mee bezig, dus het zou best kunnen. Ik heb - uit pure nieuwsgierigheid - regelmatig mijn coke laten testen, de ene keer is het 82% zuiver en de andere keer is het 89% zuiver. Met andere woorden: ik heb niks te klagen, want het is pure coke wat ik gebruik.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
CosmicSans zei:
SirErick zei:
Joopiejo zei:
2,5 gram per dag is fors, toch zeker als het vrij puur spul is.
Klik om te vergroten...
Mijn coke komt rechtstreeks van de bron vandaan, want ik hou niet van versneden rommel.
Klik om te vergroten...
Oh, rechtstreeks van de boer die cocaplanten verbouwt? Anders is het namelijk niet meer rechtstreeks toch, ik heb namelijk ooit gelezen (geen bron) dat cocaine in Zuid Amerika al wordt versneden met levamisol, wat zou verklaren waarom het zowel hier als in de VS in zoveel cocaine voorkomt.
Klik om te vergroten...
Lijkt me nogal een ongunstige actie voor dealers om levamisol te smokkelen, nietwaar, op die plek past ook extra cocaïne? :grin:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#10
Susanne zei:
Wat zou je doen als je je gebruik niet meer zou kunnen betalen?
Klik om te vergroten...
Ik heb geluk dat ik daar nooit over zal hoeven nadenken, dus dat ga ik dan ook niet doen. Met andere woorden: ik acht de kans dat dit mij zal overkomen extreem klein.
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#11
je moet voor jezelf uitvogelen hoe je die craving de kop indrukt....
Enige waarom mensen verslaafd raken aan coke is die craving.... geen craving geen verslaving.
C
CosmicSansLid
01-01-2024, 00:00
#12
SirErick zei:
Daar hou ik me niet mee bezig, dus het zou best kunnen. Ik heb - uit pure nieuwsgierigheid - regelmatig mijn coke laten testen, de ene keer is het 82% zuiver en de andere keer is het 89% zuiver. Met andere woorden: ik heb niks te klagen, want het is pure coke wat ik gebruik.
Klik om te vergroten...
Dat is dan voor nederlandse begrippen heel netjes idd :)

Fool zei:
Lijkt me nogal een ongunstige actie voor dealers om levamisol te smokkelen, nietwaar, op die plek past ook extra cocaïne? :grin:
Klik om te vergroten...
Ja, maar niet ongunstig voor de schakel vóór de transatlantische smokkelaars. Maar ik weet t fijne er ook niet van.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij is levamisol daar niet veel goedkoper dan cocaïne zelf hoor. :wink: Grammetje sosa in Columbia kost ook geen drol, het wordt juist duur door het smokkelen en alle tussenpersonen.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Sirerick:

Coke is een dure verslaving. Wat ik uit het verhaal begrijp is dat jij een enthousiaste coke gebruiker bent die meerdere grammen per dag gebruikt. Ook sta je er financieel niet al te slecht voor (je hebt immers een huis, internet en te eten). Mijn vraag is hoe je dit allemaal bekostigd? Bij de meeste coke verslaafden neemt de drugs de overhand en moeten zij vroeg of laat hun huis uit.

Sorry voor mijn brutale vraag, als je hem niet wil beantwoorden begrijp ik dat ook.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#15
kokosmakroon900 zei:
Wat ik uit het verhaal begrijp is dat jij een enthousiaste coke gebruiker bent die meerdere grammen per dag gebruikt. Mijn vraag is hoe je dit allemaal bekostigd?
Klik om te vergroten...
Ik had al eens eerder antwoord gegeven op diezelfde vraag. Maar goed, om antwoord te geven op je vraag: ik ben muziekproducent van beroep, hetgeen wat ervoor zorgt dat ik financieel gezien alles kan doen en laten wat ik wil zonder dat ik er iets van merk.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat zou je doen als je je gebruik niet meer zou kunnen betalen?
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar gewoon in een stel je voor scenario?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#18
Susanne zei:
SirErick zei:
Susanne zei:
Wat zou je doen als je je gebruik niet meer zou kunnen betalen?
Klik om te vergroten...
Ik heb geluk dat ik daar nooit over zal hoeven nadenken, dus dat ga ik dan ook niet doen. Met andere woorden: ik acht de kans dat dit mij zal overkomen extreem klein.
Klik om te vergroten...
Maar gewoon in een stel je voor scenario?
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb ik gisteren al duidelijk gemaakt dat ik niet ga nadenken over situaties die niet realistisch zijn. Met andere woorden: het is zinloos om die vraag te (blijven) herhalen.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#19
SirErick zei:
Volgens mij heb ik gisteren al duidelijk gemaakt dat ik niet ga nadenken over situaties die niet realistisch zijn. Met andere woorden: het is zinloos om die vraag te (blijven) herhalen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dit ook wel een antwoord op mijn vraag is
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarom zeg je in het filmpje 'mijn 5000 vrienden' van BNN dat je jezelf niet verslaafd vindt, terwijl blijkt uit posts van je dat je dit wel zo ervaart? Ook de ontwenning die je beschrijft die je na een hele dag geen coke gebruik al ondergaat duidt volledig op een verslaving en lichamelijke en/of geestelijke afhankelijkheid van de drug.
Ik krijg het idee dat je jezelf wel vaker tegenspreekt. Zo antwoord je ook in dat interview dat niemand zich zorgen over jou maakt behalve de interviewer, maar heb je op het forum al eens gezegd dat mensen in jouw omgeving zich wel degelijk zorgen maken, maar dat ze je verder niet voor je gebruik proberen te behoeden en je wel je gang laten gaan.
Zo heb ik ook een mix van berichten gelezen waardoor je in het ziekenhuis bent beland. In je filmpje over wat cocaïne met je gezondheid doet zeg je dat je door de drug meerdere keren in een ziekenhuis hebt gelegen en meerdere malen geopereerd bent. Uit een ander bericht/filmpje laat je blijken dat jouw gebruik los van die operaties staat.
Het kraakt aan alle kanten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."