Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHandboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

200 antwoorden
100 weergaven
18-5-2026
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je bent je goed bewust van de weg die je bent ingeslagen. Of je nu gaat gaat stoppen of gewoon doorgaat, in beide gevallen wens ik je veel sterkte.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Svali zei:
Je bent je goed bewust van de weg die je bent ingeslagen. Of je nu gaat gaat stoppen of gewoon doorgaat, in beide gevallen wens ik je veel sterkte.
Klik om te vergroten...
Ik stop pas als ik dood ben, want mijn cokegebruik bevalt me meer dan goed.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#3
SmartieAndMe zei:
Had je het anders gedaan als je opnieuw mocht kiezen?
Klik om te vergroten...
Nee, ik had dan exact hetzelfde gedaan.

SmartieAndMe zei:
In je betoog hierboven blijkt toch wel duidelijk dat het een negatieve eigenschap van je is, maar je zegt vervolgens wel dat het je bevalt
Klik om te vergroten...
Ikzelf vind het niet negatief om een hardcore junkie te zijn (of bedoel je dat niet?).
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#4
SirErick zei:
Joopiejo zei:
Ik snap niet zo goed dat je beweert dat je zonder coke niet normaal kan functioneren en met coke op wel.
Klik om te vergroten...
Heb je wel eens een junk gezien die afkickverschijnselen heeft? Trust me, dat is geen pretje.
Klik om te vergroten...
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar is dat anders dan normaal de comedown van coke, welke ook altijd naar is?

Maar goed, los daarvan ik heb ook wel eens gesnoven totdat ik echt niet meer kon. Ik stop op een gegeven moment gewoon dan, omdat m'n neus helemaal naar de klote is en ik slecht geslapen heb en slecht gegeten ik moet kotsen van de coke pijn in m'n maag van de coke die er in gelopen is. Als ik een week aan een stuk gesnoven heb, dan kan ik echt niet meer. Maar jij blijft gewoon functioneren op een of andere manier. Dan zul je toch wel iets anders doen dan ik. Of nie?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Joopiejo zei:
SirErick zei:
Joopiejo zei:
Ik snap niet zo goed dat je beweert dat je zonder coke niet normaal kan functioneren en met coke op wel.
Klik om te vergroten...
Heb je wel eens een junk gezien die afkickverschijnselen heeft? Trust me, dat is geen pretje.
Klik om te vergroten...
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar is dat anders dan normaal de comedown van coke, welke ook altijd naar is?
Klik om te vergroten...
Als de coke (bijna) is uitgewerkt dan neem ik weer een paar lijntjes, dus daar heb ik geen last van.

Joopiejo zei:
ik heb ook wel eens gesnoven totdat ik echt niet meer kon. Ik stop op een gegeven moment gewoon dan, omdat m'n neus helemaal naar de klote is en ik slecht geslapen heb en slecht gegeten ik moet kotsen van de coke pijn in m'n maag van de coke die er in gelopen is.
Klik om te vergroten...
Als je bijvoorbeeld een grammetje in één keer opsnuift dan snap ik best dat je maag dat niet leuk gaat vinden. Maar goed, als je af en toe een klein beetje coke gebruikt dan zou je geen maagklachten moeten krijgen (lees: ervan uitgaan dat je coke van goede kwaliteit is, dat jij je lesje hebt geleerd en dat je dus meer bent gaan luisteren naar je lichaam).

Joopiejo zei:
Als ik een week aan een stuk gesnoven heb, dan kan ik echt niet meer. Maar jij blijft gewoon functioneren op een of andere manier.
Klik om te vergroten...
Ja, dat is het verschil tussen recreatieve gebruikers en een hardcore junkie zoals ik.

Joopiejo zei:
Dan zul je toch wel iets anders doen dan ik. Of nie?
Klik om te vergroten...
Het zou vast aan mij liggen, maar wat is nou eigenlijk de vraag? Dat is voor mij niet helder.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Joopiejo zei:
Maar jij blijft gewoon functioneren op een of andere manier. Dan zul je toch wel iets anders doen dan ik. Of nie?
Klik om te vergroten...

En precies dat is het grote probleem van de lichamelijke verslaving. Jouw lichaam is het niet gewend en zal dus gaan protesteren. Het lichaam van Erick is het wel gewend en zal dus gaan protesteren als hij stopt.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb nooit geweten dat je ook echt op die manier lichamelijk verslaafd kan raken aan coke (misschien naïef). Maar ik heb het zelf ook nooit zo ervaren. Ik val misschien nu wel in de categorie recreatieve gebruiker, maar ik heb periodes gehad , dat ik te veel snoof om het nog recreatief te noemen. Dan ging ik voor 10 gram pure coke in een werkweek niet opzij. Maar na verloop van tijd raakte ik zo vertieft dat ik niet meer kon en niet meer wilde. Ik verlangde naar weer nuchter te zijn. Maar misschien is het ook een kwestie van maat houden dan, dat je niet zo veel snuift, dat je net niet te vertieft raakt, om het vol te houden tot hardcore junk te verworden? Dat bedoelde ik met iets anders doen dan ik? Hoe krijg je het voor elkaar om altijd zoveel te snuiven en niet zo vertieft te raken dat je niet meer kunt functioneren? Want hoe slaap je dan bijvoorbeeld? Als je in bed ligt en niet snuift krijg je toch een comedown? Ik wel ieder geval.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#8
SmartieAndMe zei:
Joopiejo zei:
Maar jij blijft gewoon functioneren op een of andere manier. Dan zul je toch wel iets anders doen dan ik. Of nie?
Klik om te vergroten...
Jouw lichaam is het niet gewend en zal dus gaan protesteren. Het lichaam van Erick is het wel gewend en zal dus gaan protesteren als hij stopt.
Klik om te vergroten...
Dat klopt inderdaad.

Joopiejo zei:
Ik heb nooit geweten dat je ook echt op die manier lichamelijk verslaafd kan raken aan coke.
Klik om te vergroten...
Je bent niet de enige, zelfs artsen weten het vaak niet totdat ik ze erop wijs.

Joopiejo zei:
misschien is het ook een kwestie van maat houden dan, dat je niet zo veel snuift, dat je net niet te vertieft raakt, om het vol te houden tot hardcore junk te verworden?
Klik om te vergroten...
Ik snuif (gemiddeld) zo'n 2,5 gram per dag, noem je dat maat houden? Doe mij een groot plezier en zeg dat ook even tegen mijn artsen, want die denken daar helaas anders over.

Joopiejo zei:
Hoe krijg je het voor elkaar om niet zo vertieft te raken? Want hoe slaap je dan bijvoorbeeld? Als je in bed ligt en niet snuift krijg je toch een comedown? Ik wel ieder geval.
Klik om te vergroten...
Coke is niet gezond, dus ook niet voor mijn lichaam. Slapen doe ik zo min mogelijk, gemiddeld is dat twee keer per week en dan vaak ook niet langer dan 4-5 uur per keer.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
SirErick zei:
Coke is niet gezond, dus ook niet voor mijn lichaam. Slapen doe ik zo min mogelijk, gemiddeld is dat twee keer per week en dan vaak ook niet langer dan 4-5 uur per keer.
Klik om te vergroten...

Wauw.. hoe lang al? Zo'n enorm slaaptekort is wel echt een recept om psychotisch te worden.. Hoe zit je nu geestelijk? Ik neem aan dat je niet heel stabiel bent als je dit al lang doet, 8 tot 10 uur per week slaap houd je zéker geen jaren vol.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Coke is niet gezond, dus ook niet voor mijn lichaam. Slapen doe ik zo min mogelijk, gemiddeld is dat twee keer per week en dan vaak ook niet langer dan 4-5 uur per keer.
Klik om te vergroten...

Wauw.. hoe lang al? Zo'n enorm slaaptekort is wel echt een recept om psychotisch te worden.. Hoe zit je nu geestelijk? Ik neem aan dat je niet heel stabiel bent als je dit al lang doet, 8 tot 10 uur per week slaap houd je zéker geen jaren vol.
Klik om te vergroten...
Het zal je verbazen, maar ik heb tot op heden nog nooit psychische klachten, psychoses of iets dergelijks gehad. Met andere woorden: ik ben stabiel.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#11
2,5 gram per dag is fors, toch zeker als het vrij puur spul is. En anders is het nog steeds veel. Ja het verbaast me dat je sowieso nog redelijk in staat bent te functioneren. Of kun je dat eigenlijk ook niet meer? Werk je nog bijvoorbeeld?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#12
Joopiejo zei:
2,5 gram per dag is fors, toch zeker als het vrij puur spul is.
Klik om te vergroten...
Mijn coke komt rechtstreeks van de bron vandaan, want ik hou niet van versneden rommel.

Joopiejo zei:
Ja het verbaast me dat je sowieso nog redelijk in staat bent te functioneren. Of kun je dat eigenlijk ook niet meer? Werk je nog bijvoorbeeld?
Klik om te vergroten...
Ik ben muziekproducent van beroep, hetgeen wat ervoor zorgt dat ik financieel gezien alles kan doen en laten wat ik wil zonder dat ik er iets van merk. Maar goed, jij en andere leden hebben blijkbaar het idee dat wanneer je een hardcore junkie bent dat je dan niet meer kunt functioneren en dergelijke. Welnu, ik heb nieuws voor je: je zult schrikken als je zou weten hoeveel mensen uit de muziekindustrie, medische sector, advocaten branche en dergelijke aan de coke verslaafd zijn. Ik heb er geen cijfers van, maar ik ken er heel wat aangezien veel van hen mijn vrienden zijn. En ja, ook zij functioneren prima.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het verbaast me niet dat er door meer mensen coke gebruikt wordt. Toch zeker niet in die sectoren, lijkt me eerder cliché dan een verassing. Maar je neus ook bijvoorbeeld moet toch wel al een behoorlijke bloedkorstenvallei aan het worden zijn? Hoe ga je daar mee om? Hoe zorg je er voor dat je er coke in kunt blijven stoppen?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dacht altijd dat de twee qua subjectief gevoel nog wel te vergelijken/vervangen waren, maar nee dus. Sorry voor de dommigheid :rolleyes: Vandaar ook dat Erick al aangeeft dat zijn afkicksymptomen niet te verhelpen zijn met opiaten/benzodiazepines/amfetamines natuurlijk.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Joopiejo zei:
Maar je neus ook bijvoorbeeld moet toch wel al een behoorlijke bloedkorstenvallei aan het worden zijn?
Klik om te vergroten...
Mijn reukorgaan is naar de klote, althans, in de zin dat ik weinig geuren meer kan ruiken. Het neusslijmvlies is vaak ontstoken, hetgeen wat ervoor zorgt dat ik af en toe een bloedneus heb en dat is soms best irritant. Maar goed, voor de rest valt de schade aan mijn neus wel mee.

Joopiejo zei:
Hoe ga je daar mee om?
Klik om te vergroten...
Het doet me niet zoveel.

Joopiejo zei:
Hoe zorg je er voor dat je er coke in kunt blijven stoppen?
Klik om te vergroten...
Gewoon door blijven snuiven, zo simpel is het.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
SirErick zei:
Het zal je verbazen, maar ik heb tot op heden nog nooit psychische klachten, psychoses of iets dergelijks gehad. Met andere woorden: ik ben stabiel.
Klik om te vergroten...

Dat valt me alles mee inderdaad. Helaas is de kans wel vrij groot dat je ooit psychische klachten gaat krijgen als je zo weinig slaapt. Er valt redelijk te leven en functioneren met een verslaving, zolang je jezelf goed blijft verzorgen.

Nooit de neiging gehad slaapmiddelen te nemen om toch "uit te rusten"? Wat ik van mensen met chronisch slaaptekort vaak hoor, is dat de frustraties behoorlijk op kunnen lopen als de vermoeidheid te groot wordt.

SirErick zei:
Gewoon door blijven snuiven, zo simpel is het.
Klik om te vergroten...

Heb je enig idee wat je gaat doen als het niet meer gaat? Er komt een moment dat je neus zo beschadigd raakt dat het vrijwel niet meer gaat.. Zou je dan andere manieren van inname overwegen? Ik neem aan dat je wel moet, aangezien je zegt nooit meer te willen stoppen..?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#17
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Het zal je verbazen, maar ik heb tot op heden nog nooit psychische klachten, psychoses of iets dergelijks gehad. Met andere woorden: ik ben stabiel.
Klik om te vergroten...
Dat valt me alles mee inderdaad. Helaas is de kans wel vrij groot dat je ooit psychische klachten gaat krijgen als je zo weinig slaapt.
Klik om te vergroten...
Ik acht die kans bijzonder klein, want ik doe dat al heel mijn leven.

SmartieAndMe zei:
Er valt redelijk te leven en functioneren met een verslaving, zolang je jezelf goed blijft verzorgen.
Klik om te vergroten...
Ik let erg op mijn voeding en eet gezond, ik beoefen verschillende sporten (acrobatiek, Judo, Karate, Taekwondo, Kungfu en Aikido) en overige soorten drugs (tabak, alcohol en dergelijke) gebruik ik niet. Met andere woorden: ik verzorg mezelf goed, aldus mijn eigen oordeel.

SmartieAndMe zei:
Nooit de neiging gehad slaapmiddelen te nemen om toch "uit te rusten"?
Klik om te vergroten...
Het klinkt vast gek uit mijn mond, maar ik ben erg mieterig als het om medicijnen en/of drugs gaat. Met andere woorden: als ik wil uitrusten dan doe ik dat echt wel, maar dan wel op de natuurlijke manier zonder slaapmiddelen of wat dan ook.

SmartieAndMe zei:
Wat ik van mensen met chronisch slaaptekort vaak hoor, is dat de frustraties behoorlijk op kunnen lopen als de vermoeidheid te groot wordt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit per persoon verschillend is, de ene heeft daar wel last van en de andere niet. Ikzelf ben van nature een vrij relaxt persoon, dus men moet echt wel serieus zijn of haar best doen om mij gefrustreerd of boos te krijgen. Maar goed, als je het dan voor elkaar krijgt dan heb je ook echt wel wat geflikt waardoor ik alle reden heb om gefrustreerd of boos te zijn.

SmartieAndMe zei:
Er komt een moment dat je neus zo beschadigd raakt dat het vrijwel niet meer gaat.. Zou je dan andere manieren van inname overwegen? Ik neem aan dat je wel moet, aangezien je zegt nooit meer te willen stoppen..?
Klik om te vergroten...
Als het zo ver is dan laat ik mijn neus operatief fixen, want coke gaan roken of spuiten lijkt me serieus drie keer niks. Maar goed, ik neem aan dat ik tegen die tijd allang dood ben.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lees ik nou goed tussen de regels door dat je bereid bent om dood te gaan met als oorzaak je coke gebruik?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#19
Joopiejo zei:
Lees ik nou goed tussen de regels door dat je bereid bent om dood te gaan met als oorzaak je coke gebruik?
Klik om te vergroten...
We gaan toch allemaal dood, dus laat mij maar op een leuke manier doodgaan.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet niet of het echt leuker is om dood te gaan aan de gevolgen van langdurig coke gebruik, gaat een heel traject aan vooraf waar je lichaam al gedeeltelijk kapot is...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."