#1
Je bent je goed bewust van de weg die je bent ingeslagen. Of je nu gaat gaat stoppen of gewoon doorgaat, in beide gevallen wens ik je veel sterkte.
Ik stop pas als ik dood ben, want mijn cokegebruik bevalt me meer dan goed.Svali zei:Je bent je goed bewust van de weg die je bent ingeslagen. Of je nu gaat gaat stoppen of gewoon doorgaat, in beide gevallen wens ik je veel sterkte.
Nee, ik had dan exact hetzelfde gedaan.SmartieAndMe zei:Had je het anders gedaan als je opnieuw mocht kiezen?
Ikzelf vind het niet negatief om een hardcore junkie te zijn (of bedoel je dat niet?).SmartieAndMe zei:In je betoog hierboven blijkt toch wel duidelijk dat het een negatieve eigenschap van je is, maar je zegt vervolgens wel dat het je bevalt
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar is dat anders dan normaal de comedown van coke, welke ook altijd naar is?SirErick zei:Heb je wel eens een junk gezien die afkickverschijnselen heeft? Trust me, dat is geen pretje.Joopiejo zei:Ik snap niet zo goed dat je beweert dat je zonder coke niet normaal kan functioneren en met coke op wel.
Als de coke (bijna) is uitgewerkt dan neem ik weer een paar lijntjes, dus daar heb ik geen last van.Joopiejo zei:Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar is dat anders dan normaal de comedown van coke, welke ook altijd naar is?SirErick zei:Heb je wel eens een junk gezien die afkickverschijnselen heeft? Trust me, dat is geen pretje.Joopiejo zei:Ik snap niet zo goed dat je beweert dat je zonder coke niet normaal kan functioneren en met coke op wel.
Als je bijvoorbeeld een grammetje in één keer opsnuift dan snap ik best dat je maag dat niet leuk gaat vinden. Maar goed, als je af en toe een klein beetje coke gebruikt dan zou je geen maagklachten moeten krijgen (lees: ervan uitgaan dat je coke van goede kwaliteit is, dat jij je lesje hebt geleerd en dat je dus meer bent gaan luisteren naar je lichaam).Joopiejo zei:ik heb ook wel eens gesnoven totdat ik echt niet meer kon. Ik stop op een gegeven moment gewoon dan, omdat m'n neus helemaal naar de klote is en ik slecht geslapen heb en slecht gegeten ik moet kotsen van de coke pijn in m'n maag van de coke die er in gelopen is.
Ja, dat is het verschil tussen recreatieve gebruikers en een hardcore junkie zoals ik.Joopiejo zei:Als ik een week aan een stuk gesnoven heb, dan kan ik echt niet meer. Maar jij blijft gewoon functioneren op een of andere manier.
Het zou vast aan mij liggen, maar wat is nou eigenlijk de vraag? Dat is voor mij niet helder.Joopiejo zei:Dan zul je toch wel iets anders doen dan ik. Of nie?
Joopiejo zei:Maar jij blijft gewoon functioneren op een of andere manier. Dan zul je toch wel iets anders doen dan ik. Of nie?
Dat klopt inderdaad.SmartieAndMe zei:Jouw lichaam is het niet gewend en zal dus gaan protesteren. Het lichaam van Erick is het wel gewend en zal dus gaan protesteren als hij stopt.Joopiejo zei:Maar jij blijft gewoon functioneren op een of andere manier. Dan zul je toch wel iets anders doen dan ik. Of nie?
Je bent niet de enige, zelfs artsen weten het vaak niet totdat ik ze erop wijs.Joopiejo zei:Ik heb nooit geweten dat je ook echt op die manier lichamelijk verslaafd kan raken aan coke.
Ik snuif (gemiddeld) zo'n 2,5 gram per dag, noem je dat maat houden? Doe mij een groot plezier en zeg dat ook even tegen mijn artsen, want die denken daar helaas anders over.Joopiejo zei:misschien is het ook een kwestie van maat houden dan, dat je niet zo veel snuift, dat je net niet te vertieft raakt, om het vol te houden tot hardcore junk te verworden?
Coke is niet gezond, dus ook niet voor mijn lichaam. Slapen doe ik zo min mogelijk, gemiddeld is dat twee keer per week en dan vaak ook niet langer dan 4-5 uur per keer.Joopiejo zei:Hoe krijg je het voor elkaar om niet zo vertieft te raken? Want hoe slaap je dan bijvoorbeeld? Als je in bed ligt en niet snuift krijg je toch een comedown? Ik wel ieder geval.
SirErick zei:Coke is niet gezond, dus ook niet voor mijn lichaam. Slapen doe ik zo min mogelijk, gemiddeld is dat twee keer per week en dan vaak ook niet langer dan 4-5 uur per keer.
Het zal je verbazen, maar ik heb tot op heden nog nooit psychische klachten, psychoses of iets dergelijks gehad. Met andere woorden: ik ben stabiel.SmartieAndMe zei:SirErick zei:Coke is niet gezond, dus ook niet voor mijn lichaam. Slapen doe ik zo min mogelijk, gemiddeld is dat twee keer per week en dan vaak ook niet langer dan 4-5 uur per keer.
Wauw.. hoe lang al? Zo'n enorm slaaptekort is wel echt een recept om psychotisch te worden.. Hoe zit je nu geestelijk? Ik neem aan dat je niet heel stabiel bent als je dit al lang doet, 8 tot 10 uur per week slaap houd je zéker geen jaren vol.
Mijn coke komt rechtstreeks van de bron vandaan, want ik hou niet van versneden rommel.Joopiejo zei:2,5 gram per dag is fors, toch zeker als het vrij puur spul is.
Ik ben muziekproducent van beroep, hetgeen wat ervoor zorgt dat ik financieel gezien alles kan doen en laten wat ik wil zonder dat ik er iets van merk. Maar goed, jij en andere leden hebben blijkbaar het idee dat wanneer je een hardcore junkie bent dat je dan niet meer kunt functioneren en dergelijke. Welnu, ik heb nieuws voor je: je zult schrikken als je zou weten hoeveel mensen uit de muziekindustrie, medische sector, advocaten branche en dergelijke aan de coke verslaafd zijn. Ik heb er geen cijfers van, maar ik ken er heel wat aangezien veel van hen mijn vrienden zijn. En ja, ook zij functioneren prima.Joopiejo zei:Ja het verbaast me dat je sowieso nog redelijk in staat bent te functioneren. Of kun je dat eigenlijk ook niet meer? Werk je nog bijvoorbeeld?
Vandaar ook dat Erick al aangeeft dat zijn afkicksymptomen niet te verhelpen zijn met opiaten/benzodiazepines/amfetamines natuurlijk.Mijn reukorgaan is naar de klote, althans, in de zin dat ik weinig geuren meer kan ruiken. Het neusslijmvlies is vaak ontstoken, hetgeen wat ervoor zorgt dat ik af en toe een bloedneus heb en dat is soms best irritant. Maar goed, voor de rest valt de schade aan mijn neus wel mee.Joopiejo zei:Maar je neus ook bijvoorbeeld moet toch wel al een behoorlijke bloedkorstenvallei aan het worden zijn?
Het doet me niet zoveel.Joopiejo zei:Hoe ga je daar mee om?
Gewoon door blijven snuiven, zo simpel is het.Joopiejo zei:Hoe zorg je er voor dat je er coke in kunt blijven stoppen?
SirErick zei:Het zal je verbazen, maar ik heb tot op heden nog nooit psychische klachten, psychoses of iets dergelijks gehad. Met andere woorden: ik ben stabiel.
SirErick zei:Gewoon door blijven snuiven, zo simpel is het.
Ik acht die kans bijzonder klein, want ik doe dat al heel mijn leven.SmartieAndMe zei:Dat valt me alles mee inderdaad. Helaas is de kans wel vrij groot dat je ooit psychische klachten gaat krijgen als je zo weinig slaapt.SirErick zei:Het zal je verbazen, maar ik heb tot op heden nog nooit psychische klachten, psychoses of iets dergelijks gehad. Met andere woorden: ik ben stabiel.
Ik let erg op mijn voeding en eet gezond, ik beoefen verschillende sporten (acrobatiek, Judo, Karate, Taekwondo, Kungfu en Aikido) en overige soorten drugs (tabak, alcohol en dergelijke) gebruik ik niet. Met andere woorden: ik verzorg mezelf goed, aldus mijn eigen oordeel.SmartieAndMe zei:Er valt redelijk te leven en functioneren met een verslaving, zolang je jezelf goed blijft verzorgen.
Het klinkt vast gek uit mijn mond, maar ik ben erg mieterig als het om medicijnen en/of drugs gaat. Met andere woorden: als ik wil uitrusten dan doe ik dat echt wel, maar dan wel op de natuurlijke manier zonder slaapmiddelen of wat dan ook.SmartieAndMe zei:Nooit de neiging gehad slaapmiddelen te nemen om toch "uit te rusten"?
Ik denk dat dit per persoon verschillend is, de ene heeft daar wel last van en de andere niet. Ikzelf ben van nature een vrij relaxt persoon, dus men moet echt wel serieus zijn of haar best doen om mij gefrustreerd of boos te krijgen. Maar goed, als je het dan voor elkaar krijgt dan heb je ook echt wel wat geflikt waardoor ik alle reden heb om gefrustreerd of boos te zijn.SmartieAndMe zei:Wat ik van mensen met chronisch slaaptekort vaak hoor, is dat de frustraties behoorlijk op kunnen lopen als de vermoeidheid te groot wordt.
Als het zo ver is dan laat ik mijn neus operatief fixen, want coke gaan roken of spuiten lijkt me serieus drie keer niks. Maar goed, ik neem aan dat ik tegen die tijd allang dood ben.SmartieAndMe zei:Er komt een moment dat je neus zo beschadigd raakt dat het vrijwel niet meer gaat.. Zou je dan andere manieren van inname overwegen? Ik neem aan dat je wel moet, aangezien je zegt nooit meer te willen stoppen..?
We gaan toch allemaal dood, dus laat mij maar op een leuke manier doodgaan.Joopiejo zei:Lees ik nou goed tussen de regels door dat je bereid bent om dood te gaan met als oorzaak je coke gebruik?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."