Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke band raad jij aan?!

Welke band raad jij aan?!

285 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben de zondag naar no-mercy fest geweest

root,extreme noise terror,scarve,dew scented,anaal natragk(of hoe ge da ook schrijft),behemoth,napalm death,moonspell en obituary :grin:


root hadk jammer genoeg gemist(ik was er te laat)

extreme noise terror,anaal natragk waren in mijn ogen echt kut, echt zo hard mijn genre niet.

Scarve en napalm death waren geod

Dew Scented echt uitstekende varassing.

Behemoth,moonspell waren echt ZALIG, zeer goede concerten

Obituary was TOTAL ownage, in mijn ogen tog zeker in de top tien van beste live groepen. :wave:
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
@ matthijs: spinvis is toch best wel bekend?

ik wil alleen maar zwemmen...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Intoxicated zei:
@ matthijs: spinvis is toch best wel bekend?

ik wil alleen maar zwemmen...
Klik om te vergroten...

Oh Spinvis is erg bekend, maar hij kent hem persoonlijk.. en dat doen niet zoveel mensen :)
Een vriend van mij kent de gitarist van infected muhroom... ook vet :openmouth:
A
AnneLid
01-01-2024, 00:00
#4
een vriend van mij kent Daan :tongueout:
man blijkt de laatste tijd bijna tenonder te gaan aan zen coke verslaving...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daan... Belgische electro producer toch?
Was geloof ik wel heel vet! :)
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Noisia is chill inderdaad, en internationaal gerespecteerd :)
A
AnneLid
01-01-2024, 00:00
#7
matthijs zei:
Daan... Belgische electro producer toch?
Was geloof ik wel heel vet! :)
Klik om te vergroten...
klopt! is idd best goed ja ^^
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op dit moment is The Offspring heel belangrijk. Vanwege vooral het mooie weer :cool:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Intoxicated zei:
Noisia is chill inderdaad, en internationaal gerespecteerd :)
Klik om te vergroten...

ik weet nog goed dat hij begon! lekker dnb dj in die tijd! heerlijk geproducede nummers
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paar albums die ik zeeeeeeeer waardeer:

Neon Golden van The Notwist
Geniaal album gewoon :hearteyes: . Tja ik ken het inmiddels zo door en door dat ik het niet meer kan omschrijven :P
Op de nieuwe plaat van The Notwist (Neon Golden) hebben we vele jaren moeten wachten. Het resultaat overtreft iedere verwachting. Op ongekende wijze slagen de leden van de Notwist er op Neon Golden in om 'koude' electronica (neon) te combineren met het 'warme' geluid van de banjo, cello, klarinet en saxofoon (golden), en dat nog wel in de vorm van perfecte experimentele pop-songs.
Onmiskenbaar The Notwist, kristalhelder als een gouden bergbeek, zorgvuldig en perfect tot in alle details.
Klik om te vergroten...
Aldus deze bron

Handwriting van Khonnor
Gemaakt door een 17-jarige jongeman. Heel aparte, vage, gevoelige muziek, een mix van akoestisch en electronisch. Het heeft iets puurs en unieks en bevat veel mooie melodieën.

Ágætis Byrjun van Sigur Rós
Trage prachtigheid, post rock stijl. Om emotioneel van te worden, zonder de teksten te begrijpen (IJslands). Echte harmonie, zeer meeslepend. Alsof je meegaat met de stroom van de muziek. Gevoel voor drama.

Tripper van Efterklang
Hm dat citeren is eigenlijk wel handig :P
Het gebeurt niet al te vaak, maar hier is er weer een: een debuutalbum dat direct essentieel genoemd kan worden. De band: Efterklang, de plaat: Tripper. Onthoudt die woorden goed! Waarom? Omdat dit Deense tiental(!) het voor elkaar krijgt om experiment aan goede liedjes te koppelen. En omdat ze tegelijkertijd vooruitstrevend en toegankelijk klinken. Efterklang krijgt het allemaal voor elkaar. De melancholieke liedjes doen denken aan Múm, Sigur Rós en The White Birch - toevallig allemaal Scandinavische stemmingmakers, zou er iets in de lucht zitten daar? – maar kunnen plots gaan glitchen als een lichtvoetige Fennesz, waarna de glitches zo achter elkaar worden geplaatst alsof Steve Reich net een masterclass minimal music heeft verzorgd. Ondertussen komt Rachel’s een strijkkwartet op maat leveren.

Volgt u het nog? Bovenstaande klinkt allemaal moeilijker en pretentieuzer dan het in werkelijkheid is: er zijn weliswaar flink wat experimenten aanwezig en je hoeft ook niet raar op te kijken als er plots een kinderkoor opduikt, maar Efterklang heeft het voor elkaar gekregen om al die dingen alleen maar als bouwstenen te gebruiken voor een verzameling indrukwekkend mooie liedjes. Echte liedjes met mooie zang door zowel een man (een beetje Chris Martin-achtige stem) als een vrouw, en een prachtige inkleuring door subtiele drums, echte strijkers, koren en elektronica. En echt, zo prachtig als hier hoor je het zelden. We zeggen het nogmaals: Efterklang - Tripper. Onthoudt die woorden. En dan kunnen we nog wat loze praat als “verplichte kost” gaan roepen, maar dat spreekt toch voor zich?
Klik om te vergroten...
Bron

Rounds van Four Tet (Everything Ecstatic is ook aan te raden)
Op Rounds ontwikkelt Four Tet zich verder en schotelt hij ons spaarzame beats met rock-invloeden en mooie treurige melodieën voor. Kieran werkt veel met herhaling van de melodie en ritme en dat maakt het bijna hypnotiserend. Veel nummers zijn erg sferisch en ademen op een mooie manier droevigheid uit. De drang naar het experiment betekent op dit album niet dat de muziek ontoegankelijk is, vooral een nummer als 'She Moves She' is met zijn funky drumbeat en plots ingemixte gitaargeluiden heel pakkend. Niet voor niets is deze track gekozen als de eerstvolgende single. In steekwoorden gevat is Rounds sferisch, melancholisch, minimaal, repetitief, trippy, droef en soms funky. Een veelvoorkomend gevaar met dit soort beatscapes is dat het allemaal wat langdradig kan worden. Met krap 46 minuten speelduur heeft Four Tet daarvoor op dit album gewaakt en een compact en sterk werkje afgeleverd.
Klik om te vergroten...
Bron

Maar m'n favoriete albums blijven die van Godspeed You Black Emperor; stuk voor stuk meesterwerken.
Easily being the most pretentious band in modern day's music, GYBE! have succeeded again in making an album beyond comparison. Four long compositions (around 22 minutes each), almost suites, divided over two pieces of black vinyl or silver plastic. Each composition is built out of epic instrumentals, disturbing ambient soundscapes, field recordings and manipulated spoken words. It's the same concept as on its amazing predecessors 'F#A#(infinity)' and 'Slow Riot for New Zero Kanada', and the end products are not for the weak-hearted. The first piece, 'Storm', is the first GYBE! piece that contains a somewhat uplifting atmosphere. Their work is known for their enormous melancholic melodies and almost depressing atmospheres (The members of GYBE! are not really satisfied or happy with the state our world is in), but 'Storm' begins with a melody that is almost hopeful. Almost, because later on in this piece it becomes clear that the hope you gathered by listening to it is not nearly enough to hold off the end of the world that is predicted from the last eight minutes of 'Storm' on to the last fading sounds of 'Antennas to Heaven', the last piece. And they predict this almost entirely instrumentally, but it's impossible not to believe them. Stronger than the rage combined by all of the angry political punk bands in the world, GYBE! sketches a world wherein pain, paranoia, disbelief, anger, and - most of all - the fact that in the end it all will be useless, go hand in hand. And there is no choice than to suffer with them, weep with them, shout with them. No escape. It's amazing that people can create such feelings only with music, without words. By the time you arrive onto the third piece, especially '3rd Part', all you can do is sit down, relax, listen, and cry. Such melancholy... The way all instruments (drums, glockenspiel, three guitars, violin, cello, two basses) complete each other is astonishing and disturbing at the same time, because you feel it has to be impossible to ever top this again. Or can they? With each listening there are other parts that grasp your attention, and there's just no holding back. They may be pretentious, they consider their music as art, and they never will let something come between them and their music. Well, let them be pretentious, because they don't create just music. It is art.
Klik om te vergroten...
Bron

AMEN!!!!

Ga nu allemaal maar lekker naar die zooi luisteren :mrgreen:
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eels

geniale muziek :)
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ga even gewoon mn geselecteerde lijstje neerzetten, aantal zullen ongetwijfeld al genoemd zijn :)

Simon and Garfunkel (geweldige muziek...)
The Killers... tsjah, wat zal ik zeggen. gewoon vet
Dashboard Confessional
Rise Against (swing life away..)
The Beatles
Jefferson Airplane
Bloc Party
They Might Be Giants (vet als iemand deze gasten kent..)
Spinvis is leuk,
en Herman van Veen kan ook erg mooi zingen if you ask me...

ik kan jullie nog wel eventjes vervelen, zal ik niet doen
:wink:
G
GlorfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het ging hier toch niet lang geleden over Rancid en tim armstrong. Kgeloof dat die gast nu zelf een album heeft gemaakt. Hoorde net een liedje Into Action, dat was goeie ouwe skastomp.
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#14
wie ik ook aanraad: Belle & Sebastian en Badly Drawn Boy

alhoewel ik bewtijfel of deze 2 bekend zijn bij jullie :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sons and Daughters?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Belle en Sebastian is wel okay, al ken ik niet alles.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ken ze beiden :)
Vooral Belle And Sebastian vind ik erg goed.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
Primal Scream
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mark Lannegan!
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#20
MetaalKonijn zei:
Municipal Waste

http://www.youtube.com/watch?v=FReXY-aKoKY

27 April:The Haunted, Municipal Waste en Wolf
Vera/Grote Zaal, Groningen
damage: €12,-
Klik om te vergroten...

Volgende week, _0_!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."