Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke band raad jij aan?!

Welke band raad jij aan?!

285 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fishhead07 zei:
Eier zei:
ZI09 zei:
Eier zei:
Het verschil zit 'em in de Powerchords, die heb je vrij veel in Punk/Hardcore/Grindcore, maar vrij weinig in de metal.
Klik om te vergroten...
Metal zit vol powerchords eier.

Punt is, in metal worden ze geen 4 tot 8 tot 16 keer aan een stuk gespeeld voordat er wat anders aangeslagen wordt. Dat houd je bij punk en hardcore weer wel.



Gave band:
Cynic.

Progressieve deathmetal.
Klik om te vergroten...

Metal heeft powerchords, ja, maar ik bedoelde dus wat jij zei. Niet zo veel als in de punk.

En als je Cynic gaaf vind, vind je Atheïst ook geniaal! Ongeveer hetzelfde, alleen zonder die irritante robot zang.

vlaemink zei:
simpele vraag

Slayer, the masters of thrash metal

Ancient rites, daar valt nu isecht NIKS op aan te merke

In Flames; voel me altijd vrolijk op hun liekes

Hard gaan op Obituary, Belphegor,Amon Amarth,Behemoth,Gorgoroth,Deicide ,Nile,Six Feet Under en vnm Immortal , Allemaal muziek met ballen dus.

Wenen op Anathema

Feeste op Finntroll

Smoren op Anthony B,Iwayne,Marley (de godganse familie :grin:), the Gladiators, Ward21, the Congos en duizende andere rastafaries :stoned:

Neill Young vind ik ook wel geniaal. O ja, en ook uiteraard The Pogues, wie houdt er nu niet vn The Pogues :openmouth: ?
Klik om te vergroten...

Kijk! Smaak! Mwah, op In Flames na. Ancient Rites _0_

Fishhead07 zei:
Eier zei:
Fishhead07 zei:
Eier zei:
Origin = Brute Death Metal
Atheïst = Uber, uber, úber geniale Jazz Metal
Terrorizer = Grindcore

Niet dat ik een Death Metal boer ben ofzo, zit gewoon in zo'n buitje vandaag.

En door die 'Duistere Hardcore' opmerking voel ik me uitermate beledigd. Tenzij je Punk bedoeld.
Klik om te vergroten...

Ik noem het duistere hardcore ja. Is grindcore dat niet dan ?? Mijn fout dan zit ik verkeerd. Maar het is dus punk ??

Hoezo voel je je beledigd. Ik geef mijn mening over jou muzieksmaak en jij geeft je mening over mijn muzieksmaak. Niets aan het handje toch?? ik voel me niet beledigd omdat je mij muzieksmaak afkraakt. Ieder ze eigen ding.

No problem :wink:
Klik om te vergroten...

Grindcore is een soort mix van Hardcore (Punk) (Sick of it All, Madball) en Death Metal met veel blast beats. Of anders gezegd, Death Metal met Powerchords en weinig tot geen solo's.

Ik voelde mij beledigd omdat ik dacht dat je met 'Duistere Hardcore' elektronische troep á la Angerfist bedoelde.

EDIT: Green Day is dan ook geen Punk. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik wil niet lullig doen maar Green Day is toch echt punk hoor :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Green_Day

Alternative muziek. Maarja je kan het tegenwoordig onder elke kopje plaatsen.
Klik om te vergroten...
Ik schaar Green Day onder Popmuziek, met een Punk sausje. :wink:
Klik om te vergroten...

Ja jij ja :wink: Maar valt toch echt onder punk. Maar inderdaad is momenteel meer pop dan punk :)
Klik om te vergroten...
Ja, vind jij ja.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Eier zei:
ZI09 zei:
Eier zei:
Het verschil zit 'em in de Powerchords, die heb je vrij veel in Punk/Hardcore/Grindcore, maar vrij weinig in de metal.
Klik om te vergroten...
Metal zit vol powerchords eier.

Punt is, in metal worden ze geen 4 tot 8 tot 16 keer aan een stuk gespeeld voordat er wat anders aangeslagen wordt. Dat houd je bij punk en hardcore weer wel.



Gave band:
Cynic.

Progressieve deathmetal.
Klik om te vergroten...

Metal heeft powerchords, ja, maar ik bedoelde dus wat jij zei. Niet zo veel als in de punk.

En als je Cynic gaaf vind, vind je Atheïst ook geniaal! Ongeveer hetzelfde, alleen zonder die irritante robot zang.
Klik om te vergroten...
Oh, aight. ^^

Irritante robot zang ownz. Dat vind ik ook juist gaaf aan Cynic.

Binnekort Atheïst ook maar eens checken dan. Thanks for the tip.
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#3
MetaalKonijn zei:
Inderdaad wel een gave band, stoere autorijrock om 't maar een creatief genre naampje te geven. :smoke:

Je hebt ze ook op Waldrock gezien?

Ik kan momenteel de nieuwste Type O Negative wel aanbevelen.
Klik om te vergroten...

Jeps! Ik heb ze in 2004 in Eindhoven (De oude Effenaar toen nog) gezien, en twee dagen later op Waldrock hehe. Was best een cool festival toen trouwens.. ik was namelijk ook heeeeelemaal verslingerd aan Cradle, en ik vond Finntroll en Cannibal corpse ook geweldig dus. Prima line-up.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Om even te reageren op een door (mij)elkaar gehaalde post:
Type-O-Negative op Waldrock vond ik dan weer niks.


Sowieso, dat is toch helemaal gene liveband?!Nu, is het?
G
GlorfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geen gelul, Los Lobos zijn het beste (behalve als ze flaco jimenez erbij hebben dan zijn ze zelfs beter)
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Glorf zei:
Geen gelul, Los Lobos zijn het beste (behalve als ze flaco jimenez erbij hebben dan zijn ze zelfs beter)
Klik om te vergroten...

Ze hebben lekkere nummertjes ja. Maar zijn in mijn ogen niet de beste :)

:wink:
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#7
ZI09 zei:
Om even te reageren op een door (mij)elkaar gehaalde post:
Type-O-Negative op Waldrock vond ik dan weer niks.


Sowieso, dat is toch helemaal gene liveband?!Nu, is het?
Klik om te vergroten...
Type O is meer een club band dan een festival band.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#8
The Ramones
The Clash
New York Dolls
The Gits
Joy Division
Lagwagon
Babyshambles
Neil Young
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga even gewoon mn geselecteerde lijstje neerzetten, aantal zullen ongetwijfeld al genoemd zijn :)

Simon and Garfunkel (geweldige muziek...)
The Killers... tsjah, wat zal ik zeggen. gewoon vet
Dashboard Confessional
Rise Against (swing life away..)
The Beatles
Jefferson Airplane
Bloc Party
They Might Be Giants (vet als iemand deze gasten kent..)
Spinvis is leuk,
en Herman van Veen kan ook erg mooi zingen if you ask me...

ik kan jullie nog wel eventjes vervelen, zal ik niet doen
:wink:
G
GlorfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het ging hier toch niet lang geleden over Rancid en tim armstrong. Kgeloof dat die gast nu zelf een album heeft gemaakt. Hoorde net een liedje Into Action, dat was goeie ouwe skastomp.
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#11
wie ik ook aanraad: Belle & Sebastian en Badly Drawn Boy

alhoewel ik bewtijfel of deze 2 bekend zijn bij jullie :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sons and Daughters?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Belle en Sebastian is wel okay, al ken ik niet alles.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ken ze beiden :)
Vooral Belle And Sebastian vind ik erg goed.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#15
Primal Scream
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mark Lannegan!
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#17
MetaalKonijn zei:
Municipal Waste

http://www.youtube.com/watch?v=FReXY-aKoKY

27 April:The Haunted, Municipal Waste en Wolf
Vera/Grote Zaal, Groningen
damage: €12,-
Klik om te vergroten...

Volgende week, _0_!
G
GlorfLid
01-01-2024, 00:00
#18
belle & sebas ken ik wel en badly drawn boy ook wel. Mark Lannegan heeft toch iets met isobel van belle en sebas gedaan, dat vonden veel mensen leuk geloof ik. Dr solo dingen zijn ook wel geinig, wel mierzoet.

They Might be Giants ken ik ook wel vaag. Dr was een andere band waar ze me aan deden denken maar ik kom er niet zo op. Misschien Ween.

Spinvis zn eerste album viel wel te pruimen, dat dagen van stro en gras vond ik maar niks. Astronaut was alleen leuk omdat die meiden van Lais meededen.

Voor echt toffe nederlandse meuk moet je eens De Kift proberen.
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#19
matthijs zei:
Ken ze beiden :)
Vooral Belle And Sebastian vind ik erg goed.
Klik om te vergroten...

U heeft smaak meneer :smoke:
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misery Index
Dying Fetus
Morbid Angel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."