Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlack Metal

Black Metal

107 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kon nog geen specefiek topic over BM vinden, terwijl ik van best wel wat mensen hier de impressie krijg hier niet vreemd van te zijn.

Ik ben vooral benieuwd wat voor 'psychedelische' BM hier geluisterd word.

Voor mij vallen vooral Lurker of Chalice, Nachtmystium, Negura Bunget e.d. in die categorie.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee vet ik ken al die bands. Ik luister ook black metal maar toch wel andere bands. Het vetste vind ik Urfaust, dat is gewoon het aller beste op muzikaal gebied ooit. Ik vind Lurker of Chalize ook we heel vet, maar Leviathan eigenlijk beter. Daarnaast hou ik van de oude noorse black metal bands, darkthrone, emperor, immortal, burzum, mayhem etc. Oh en Deathspell Omega is ook heel boeiend, maar ik vind heel veel vet, er staat hier naast me dan ook een rek met 100 black metal cd's :).
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#3
Belgische post-blackmetal: Ancient Rites

R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#4
azgaza zei:
Hee vet ik ken al die bands. Ik luister ook black metal maar toch wel andere bands. Het vetste vind ik Urfaust, dat is gewoon het aller beste op muzikaal gebied ooit. Ik vind Lurker of Chalize ook we heel vet, maar Leviathan eigenlijk beter. Daarnaast hou ik van de oude noorse black metal bands, darkthrone, emperor, immortal, burzum, mayhem etc. Oh en Deathspell Omega is ook heel boeiend, maar ik vind heel veel vet, er staat hier naast me dan ook een rek met 100 black metal cd's :).
Klik om te vergroten...

Leviathan, inderdaad ook tof. Die hele recente USBM zooi gaat er prima in. Ook Deathspell Omega, vond Kenose en de laatste plaat echt fantastisch.
Alleen luister ik ze niet zo heel vaak meer, ze zijn niet gedaald in waardering :)

Mayhem nog steeds groot fan van, zeker van Chimera en Ordo ad Chao (maar jij gaat zeker voor De Mysteriis Dom Sathanas ?), Darkthrone ook, met Goatlord en Soulside Journey en Immortal met alles hehe.. Emperor heeft me nooit zo kunnen boeien, behalve misschien een of twee nummers van In The Nightside Eclipse, en Burzum is een geval apart :P

Urfaust en Ancient Rites zal ik eens moeten checken.

Oh en ik heb de eer om woensdag over een week het podium te mogen delen met Negura Bunget :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oh dat is wel heel vet. Ik vind die hele recente USBM scene ook leuk, vind Absu (niet helemaal pure black) ook erg leuk, en Xasthur maar xasthur is helaas een beetje een cliché geworden in de scene, alsnog er leuk en dissonant.

Ik vind kenose ook de vetste van deathspell omega, overigens ook al maanden/jaren niet geluisterd, maar die maakte erg veel indruk in een paddotrip ooit.

Hier heb een linkje naar een fan myspace van urfaust, waarschuwing is dat het nog al appart is. Overigens uit nederland: http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=83428594
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het allerbeste op muzikaal gebied zou ik het niet noemen, maar dit is iets wat ik live zeker fantastisch zou vinden. Soort duistere black/doom voorzover de nummers op myspace komen ?
Vette sfeer :)

En kan jij echt BM luisteren onder invloed van psychedelica ? Ik heb het nog nooit echt geprobeerd, maar het lijkt mij als ik in zo'n kwetsbare toestand ben best wel overdonderend.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vroeger luisterde ik wel naar BM maar die style boeit me eigenlijk niet meer het begon me te vervelen. Ook zitten er mij te veel rascisten in de BM scene wat de style ook aardig verpest. Vroeger luisterde ik veel naar bands als Immortal, Dark Funeral, Keeper of Kalessin, Tjuder. Tegenwoordig luister ik nog wel eens naar Carphatian Forrest omdat het zo lekker groovey klinkt met die rock 'n roll invloeden.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
RSW zei:
Het allerbeste op muzikaal gebied zou ik het niet noemen, maar dit is iets wat ik live zeker fantastisch zou vinden. Soort duistere black/doom voorzover de nummers op myspace komen ?
Vette sfeer :)

En kan jij echt BM luisteren onder invloed van psychedelica ? Ik heb het nog nooit echt geprobeerd, maar het lijkt mij als ik in zo'n kwetsbare toestand ben best wel overdonderend.
Klik om te vergroten...

Vaak gedaan, hele trips lang soms ook, bevalt mij persoonlijk prima. Urfaust is een beetje black experimental denk ik overigens.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
ZI09 zei:
Wat anders.
Ik zie redelijk veel blekkies (als ik het zo maar even mag noemen^^) overstappen van black metal naar doom, naar stoner, naar psychadelica en van daar naar electronica.

Voor meerdere mensen hier óók van toepassing?
(bij mij opzich wel, hoewel stoner weinig geluisterd is)
En zo ja: iemand ene verklaring voor dit gene, wat me een vaste rit lijkt?
Klik om te vergroten...

Bij mij niet met zo'n verloop, ging recht van black metal naar dark psy trance maar metal blijft ook wel heeel vet.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mij ook niet, hoewel ik me wel in al die genoemde genre's goed kan vinden.

Anaal Nathrakh deed het goed op de comedown van de LSD tijdje terug.

En tof dat dit topic hier een klein succesje is :)
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#11
De sfeer kan flink meeslepend zijn, duister of niet.
Niet alles op aarde is mooi :wink:

Ik heb qua een muziek een erg brede smaak en veel dingen hebben zo hun eigen charme.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#12
The Vision Bleak:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/p9b6FGEujsc&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/p9b6FGEujsc&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een aanradertje, alhoewel het allemaal niet zo heel erg binnen standaard blekkie spul valt: Gnaw Their Tongues
Een mengeling van Black Metal, Funeral Doom, Noise, Ambient en watdannog... Klinkt weer heerlijk pretentieus allemaal maar in dit geval wel geweldig uitgevoerd. Wat een gruwelijke portie zwartgalligheid druipt hier toch vanaf.
http://www.myspace.com/gnawtheirtongues
check vooral Eschatological Scatology en Blood Spills Out Of Everything
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blaf me nu niet af omdat ik het vraag, maar wat vinden jullie zo aantrekkelijk aan die muziek?
Ik vind het gewoon een hoop demonisch geroep :) maar dit is dan weer gewoon mijn mening. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de kenners.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik houd van "aparte" muziek.
Ik houd van snelle muziek.
Ik houd van duistere sfeertjes in muziek.
Ik houd van beukenede snelle beats.

En dat zijn dingen in Black Metal die ik tof vind. Eveens voldoet ook Dark Psytrance aan deze omschrijving, wat ik ook tof vind.

En waarom de ene band wel en de andere niet kan ik ook niet altijd uitleggen. Bij sommige dingen die je hoort heb je gewoon zoiets van "ja leuk" en bij sommige niet.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#16
ZI09 zei:
Ik houd van "aparte" muziek.
Ik houd van snelle muziek.
Ik houd van duistere sfeertjes in muziek.
Ik houd van beukenede snelle beats.
Klik om te vergroten...
Ik dacht al zoiets in die aard.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#17
buzzrider zei:
ZI09 zei:
Ik houd van "aparte" muziek.
Ik houd van snelle muziek.
Ik houd van duistere sfeertjes in muziek.
Ik houd van beukenede snelle beats.
Klik om te vergroten...
Ik dacht al zoiets in die aard.
Klik om te vergroten...

Eigenlijk is je vraag ook net zo cliché als het stukje wat je erbij typt "demonisch geschreeuw

Het lijkt echt dat veel mensen gewoon nooit verder luisteren dan vocalen.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#18
buzzrider zei:
Blaf me nu niet af omdat ik het vraag, maar wat vinden jullie zo aantrekkelijk aan die muziek?
Ik vind het gewoon een hoop demonisch geroep :) maar dit is dan weer gewoon mijn mening. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de kenners.
Klik om te vergroten...

het klinkt stom maar soms is het ook gewoon fijn om een bep. soort muziek te luisteren die de meeste mensen maar als bagger en herrie kwalificeren, lekker recalcitrant zijn :P

doom :hearteyes: vind ik toch wel wat vetter dan black
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#19
ZI09 zei:
buzzrider zei:
ZI09 zei:
Ik houd van "aparte" muziek.
Ik houd van snelle muziek.
Ik houd van duistere sfeertjes in muziek.
Ik houd van beukenede snelle beats.
Klik om te vergroten...
Ik dacht al zoiets in die aard.
Klik om te vergroten...

Eigenlijk is je vraag ook net zo cliché als het stukje wat je erbij typt "demonisch geschreeuw

Het lijkt echt dat veel mensen gewoon nooit verder luisteren dan vocalen.
Klik om te vergroten...
Ja, dit kan wel maar ipv die muziek definitief te bestempelen als belachelijk probeer ik eerst te begrijpen wat de kenners er zo goed aan vinden. Ik hoor ook wel wat voor talent die gitaristen enzo hebben om op zo'n tempo te kunnen spelen.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#20
drain bamage zei:
buzzrider zei:
Blaf me nu niet af omdat ik het vraag, maar wat vinden jullie zo aantrekkelijk aan die muziek?
Ik vind het gewoon een hoop demonisch geroep :) maar dit is dan weer gewoon mijn mening. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de kenners.
Klik om te vergroten...

het klinkt stom maar soms is het ook gewoon fijn om een bep. soort muziek te luisteren die de meeste mensen maar als bagger en herrie kwalificeren, lekker recalcitrant zijn :P

doom :hearteyes: vind ik toch wel wat vetter dan black
Klik om te vergroten...

tjeins dat muziek valt nog redelijk mee,alhoewel ik liever een andere zanger had gehoord.
brain damaged,kan je eens enkele doomgroepen noemen?
dank u bij voorbaat!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."