Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik gebruik Alprazolam op advies van mijn psychiater. Ik gebruik ze niet dagelijks maar in situaties dat ik dat zelf nodig acht. Nu merk ik dat ik zelfs na enkele keren gebruik (bijvoorbeeld twee dagen achter elkaar en dan weer twee dagen niet) dat ik extreme ontwenningsverschijnselen krijg. Als ik zelf zoek naar de ontwenningsverschijnselen dan vind ik het volgende: "Minder vaak optredende verschijnselen zijn: diarree, duizeligheid, overgevoeligheid voor licht, geluid en aanraking, prikkelingen of een brandend gevoel van de huid, interesseverlies, concentratiestoornissen, eetlustverlies, misselijkheid, hoofdpijn, wazig zien en vermoeidheid. Zeldzame ontwenningsverschijnselen zijn: epileptische insulten, verwardheid, wanen of hallucinaties." Met name de overgevoeligheid voor licht en geluid, eetlustverlies, wazig zien en van de de zeldzame ontwenningsverschijnselen: (lichte) hallucinaties. Ik kan me voorstellen dat men extreme last heeft van ontwenningsverschijnselen na het stoppen na weken van gebruik maar dit vind ik wel heel snel. Ik ga uiteraard overleggen met mijn psychiater maar ik vraag me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Eventueel met andere benzo's? Aangezien er hier vooral mensen zitten die het recreatief en dus incidenteel gebruiken. Het is mij nu wel duidelijk waarom mensen zo makkelijk verslaafd raken aan dit soort medicatie (gelukkig heb ik het in de gaten en laat ik ze zo veel mogelijk staan) Bedankt alvast voor de eventuele reacties!"
"Ik krijg ze inderdaad ook voorgeschreven vanwege een angst / paniekstoornis. Dat je steeds sneller de neiging heb om er weer naar te grijpen heb ik ook gemerkt, maar voor mijn idee is dat meer omdat van die ontwenningsverschijnselen de oorspronkelijke klachten soms dubbel terug komen... Ik vergat trouwens in mijn post dat ik ook een tijdje Oxazepam heb gebruikt. Daar waren de ontwenningsverschijnselen er ook wel maar toch een stuk minder. Probleem van de Oxazepam was dat ik er (vreemd genoeg) een beetje manisch van werd. Dank je voor je reactie!"
"Hoeveel gebruik je en is dat dagelijks? En voor een langere periode? Scheelt een stuk namelijk. Groot nadeel van benzo's is namelijk dat je extreem snel tolerantie opbouwt."
"Tabak, alcohol en pep."
"Maand of 8. Wel na een opname in een kliniek, dat moet ik erbij vermelden"
"Paar pillekes"
"Beetje late reactie maar ik wilde toch graag even reageren omdat ik dit middel zelf ook gebruik. Heeft de huisarts je verteld dat dit een anti-depressivum is? Alprazolam valt namelijk onder de Benzodiazepinen en dat is heel wat anders dan een anti-depressivum. Info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine http://nl.wikipedia.org/wiki/Alprazolam Weet niet hoe lang je ze al gebruikt maar benzo's kunnen erg verslavend zijn en vooral bij hogere dosering is de ontwenning er van niet fijn. Kan ik vertellen uit ervaring. Hoop dat je wat aan deze informatie hebt en ik zou toch nog eens overleggen met je huisarts"
"BM blijft geweldig. Ik ben vooral fan van de "suiciale" bm bands als Abyssic Hate, Shining, Forgotten Tomb, Bethlehem, Coldworld, Silencer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar alle andere BM gaat er ook goed in hier, Bands als Burzum, Darkthrone, Mayhem, Immortal, Emperor, Graveland etc. de industrial bm van bands als Mysticum, Diabolicum, Blacklodge etc. gaat er ook goed in. Kortom alles wel Wat vind men hier van de nieuwe Satyricon? hoor er erg wisselende verhalen over, de een vind hem geweldig en de ander ronduit klote....ik vind het zelf een dijk van een plaat maar de huidige stijl van Satyricon (eigenlijk vanaf Rebel Extravaganza dus) bevalt me sowieso zeer goed."
"Meestal Metal en Hardcore (de gitaarvariant van hardcore dus, hoewel de stamphardcore er soms ook goed in gaat)"
"Ik vind het geweldig, afgelopen vrijdag nog bij Kreator in 013. maar sowieso is alle muziek gaver onder invloed."