Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlack Metal

Black Metal

107 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#1
OnderDeEik zei:
Wacht eventjes, lid van Yawgmoth? Misschien ben ik er nog wel bij.
Klik om te vergroten...

Gitarist :) Ennnn, zin in ! Zowel het spelen als het stoned naspacen op Negura Bunget. Wat vind ik die laatste plaat goed zeg, en als ze het live beter doen dan op Waking the Dead 2007 ben ik tevreden.

Ons eerder gezien trouwens ? BM-concerten zijn regio Enschede/Hengelo nogal zeldzaam, dus als het er ooit is valt t op hehe..
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, nog niet eigenlijk. Heb sowieso het laatste jaar heel weinig metal bezocht.

Ken zelf Erik enigzins.. Die is nu toch bassist in de band?
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn muzieksmaak in de black metal is niet erg ver ontwikkeld maar van tijd tot tijd vind ik het heerlijk! Vooral als de band een echt goeie drummer heeft (snel en precies als een drumcomputer) waarbij de blastbeat haast een roffel is. Voor mij kan het niet dissonant genoeg zijn, wat vaak een demonisch toontje geeft.

Kent er iemand 1349? Dit vind ik dan weer zo overdreven dat het vaak lachkicks veroorzaakt.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hans zei:
Kent er iemand 1349? Dit vind ik dan weer zo overdreven dat het vaak lachkicks veroorzaakt.
Klik om te vergroten...

Ja, ik heb ze drie keer live gezien, waarvan ik geen één keer echt voor 1349 zelf kwam, ze zijn gewoon altijd suppor band van vette dingen.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hans zei:
Kent er iemand 1349? Dit vind ik dan weer zo overdreven dat het vaak lachkicks veroorzaakt.
Klik om te vergroten...

Mee eens, 1349 gaat er om de een of andere reden echt over :tearsofjoy:
Veel (black) metal geluisterd, maar 1349 kon me dus echt niet boeien..
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vroeger luisterde ik hier nog wel veel naar, vooral toen ik nog een die hard black metal vriendje had (bassist van Vazal).

Ik genoot er toen wel van, de teksten en het sfeertje vond ik fijn. Mijn favoriet blijft toch Mayhem - Grand declaration of war. Verder Ancient Rites, Sun o))) (niet alleen BM maar ook andere invloeden) en Burzum. Maar ik kreeg een beetje genoeg van de BM scene, vooral van het elitair gedrag en de black metal maffia. Af en toe zet ik nog eens een plaatje op thuis maar dat is heeel sporadisch.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#7
OnderDeEik zei:
Ken zelf Erik enigzins.. Die is nu toch bassist in de band?
Klik om te vergroten...

Correct :)

Bartyo zei:
Hans zei:
Kent er iemand 1349? Dit vind ik dan weer zo overdreven dat het vaak lachkicks veroorzaakt.
Klik om te vergroten...

Mee eens, 1349 gaat er om de een of andere reden echt over :tearsofjoy:
Veel (black) metal geluisterd, maar 1349 kon me dus echt niet boeien..
Klik om te vergroten...

1349 is de shit !! 2x live gezien, monsterlijke shows allebei. Het is wel black metal die puur is geschreven voor de techniek en de snelheid, dus redelijk emotieloos naar mijn mening. Iets wat je alleen kan waarderen als je echt van black metal houdt hehe...

vode zei:
Vroeger luisterde ik hier nog wel veel naar, vooral toen ik nog een die hard black metal vriendje had (bassist van Vazal).

Ik genoot er toen wel van, de teksten en het sfeertje vond ik fijn. Mijn favoriet blijft toch Mayhem - Grand declaration of war. Verder Ancient Rites, Sun o))) (niet alleen BM maar ook andere invloeden) en Burzum. Maar ik kreeg een beetje genoeg van de BM scene, vooral van het elitair gedrag en de black metal maffia. Af en toe zet ik nog eens een plaatje op thuis maar dat is heeel sporadisch.
Klik om te vergroten...

De black metal maffia :tearsofjoy: bestaat dat nog ? En ik vind BM ook het beste af te wisselen is met veel andere muziek. Balans is goed.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#8
RSW zei:
OnderDeEik zei:
Ken zelf Erik enigzins.. Die is nu toch bassist in de band?
Klik om te vergroten...

Correct :)

Bartyo zei:
Hans zei:
Kent er iemand 1349? Dit vind ik dan weer zo overdreven dat het vaak lachkicks veroorzaakt.
Klik om te vergroten...

Mee eens, 1349 gaat er om de een of andere reden echt over :tearsofjoy:
Veel (black) metal geluisterd, maar 1349 kon me dus echt niet boeien..
Klik om te vergroten...

1349 is de shit !! 2x live gezien, monsterlijke shows allebei. Het is wel black metal die puur is geschreven voor de techniek en de snelheid, dus redelijk emotieloos naar mijn mening. Iets wat je alleen kan waarderen als je echt van black metal houdt hehe...

vode zei:
Vroeger luisterde ik hier nog wel veel naar, vooral toen ik nog een die hard black metal vriendje had (bassist van Vazal).

Ik genoot er toen wel van, de teksten en het sfeertje vond ik fijn. Mijn favoriet blijft toch Mayhem - Grand declaration of war. Verder Ancient Rites, Sun o))) (niet alleen BM maar ook andere invloeden) en Burzum. Maar ik kreeg een beetje genoeg van de BM scene, vooral van het elitair gedrag en de black metal maffia. Af en toe zet ik nog eens een plaatje op thuis maar dat is heeel sporadisch.
Klik om te vergroten...

De black metal maffia :tearsofjoy: bestaat dat nog ? En ik vind BM ook het beste af te wisselen is met veel andere muziek. Balans is goed.
Klik om te vergroten...


Of het nu nog bestaat geen idee, in 2005 in ieder geval nog wel en ik wil er niks mee te maken hebben, stelletje randdebielen. :grin:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#9
hannus zei:
ik kan veel metal wel waarderen, zolang het het niet alleen geschreeuw is en het muzikaal perfect in elkaar zit.
:rockband: :rock: :rock:
Klik om te vergroten...
ik ken er niet veel van maar bedoel je dan zoiets als bullet for my valentine?
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe kan je black metal nog serieus nemen met bands als Immortal die dan zo'n video clip maken?

[youtube]-VBdAY8eA9w[/youtube]
ik heb me rot gelachen xD
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#11
En eh... die clip is serieus bedoeld denk je? :wink:
Nog een stapje erger... zoek naar Maniac Butcher... gitaarsolo op een bijl? :tearsofjoy:

Overigens is Call Of The Wintermoon toch best een gaaf nummer
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is net het leuke aan Immortal! :grin:

Ik deed niks meer met m'n metal bandshirts dus heb ik het geniale idee gehad om er kussens van te maken. Dus nu heb ik onder andere een Immortal kussen :grin: :hearteyes:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#13
Immortal is wat dat betreft altijd hetzelfde gebleven hehe, op Wacken 2007 haalde Abbath zijn hele repetoire aan 'evile' poses weer tevoorschijn. Genieten toch ?

En damn ! Wat is Negura Bunget live goed zeg :rock:
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#14
RosettA_StoneD zei:
Hoe kan je black metal nog serieus nemen met bands als Immortal die dan zo'n video clip maken?
ik heb me rot gelachen xD
Klik om te vergroten...

hehe,leuk voor jou dat je met de videoclip hebt kunnen lachen...maar dat is wel een (very)low budget clipje...inderdaad geslaagd kun je het niet noemen,wat betreft het au sérieux nemen van black metal...er zijn bands geweest die het een beetje te serieus namen,kerken in brand steken,een medebandlid dood gestoken
:openmouth: (over welke groep het gaat weet ik niet,maar het is echt gebeurd),gelukkig zijn dat uitzonderingen.in de 85,86,87 was ik voor hardrock...volgens mij was de eerste echte blackmetal band VENOM...mercyful fate(heel speciale stem,ze hebben wel best goeie songs hoor),celtic frost,...leunden dichtbij het genre"blackmetal",maar waren dat in die tijd net niet..enfin soit...hier een note uit wikipedia:Hoewel veel groepen hun ideologie serieus nemen, gaat black metal ook vaak gepaard met een hoop theater. Satanisme etc. worden hier eerder gebruikt om te shockeren.tja die muziek van immortal(eerlijk moet ik toegeven dat ik dit videoclip liedje maar ken)niet mijn genre,MAARRRR...ik vind dit leuker dan die janettegroepen uit de jaren 80:zoals wham,duran duran,...leuker dan die belachelijke michael jackson,britney spears,en dan maar te zwijgen over het genre disco... :kots: ,ik zie regelmatig optredens in mijn stamcafé,daar komen van veel van die groepen(trash,doom,black...metal),en dan kan ik het niet laten (niet in de pit of de drukte,...eerder achteraan)om eens te headbangen en af en toe mijn luchtgitaar eens boven te halen.ik hou niet van die blackmetal van tegenwoordig denk ik(reden 1:de stem en reden 2:geen of amper gitaarsolo's)...maar ik vind het wel tof zo van die kleine concertjes :rockband:
R
Raymond1982Lid
01-01-2024, 00:00
#15
BM blijft geweldig. Ik ben vooral fan van de "suiciale" bm bands als Abyssic Hate, Shining, Forgotten Tomb, Bethlehem, Coldworld, Silencer en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar alle andere BM gaat er ook goed in hier, Bands als Burzum, Darkthrone, Mayhem, Immortal, Emperor, Graveland etc. de industrial bm van bands als Mysticum, Diabolicum, Blacklodge etc. gaat er ook goed in. Kortom alles wel :smoke:

Wat vind men hier van de nieuwe Satyricon? hoor er erg wisselende verhalen over, de een vind hem geweldig en de ander ronduit klote....ik vind het zelf een dijk van een plaat maar de huidige stijl van Satyricon (eigenlijk vanaf Rebel Extravaganza dus) bevalt me sowieso zeer goed.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raymond1982 zei:
Wat vind men hier van de nieuwe Satyricon? hoor er erg wisselende verhalen over, de een vind hem geweldig en de ander ronduit klote....ik vind het zelf een dijk van een plaat maar de huidige stijl van Satyricon (eigenlijk vanaf Rebel Extravaganza dus) bevalt me sowieso zeer goed.
Klik om te vergroten...

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden. Heb m nu voor de helft gehoord, en tot nu toe vind ik het een soort mix van hun laatste drie albums. Ik vind het absoluut niet slecht, maar echt vernieuwend is het niet, en Satyricon heeft nogal de neiging om wat ze hebben gemaakt heel erg op te blazen. En wat ik heb gehoord vind ik eigenlijk ook wat aan de langzame kant, maar aan de andere kant heb ik van Satyricon ook altijd nummers als The Dawn Of A New Age, Forhekset en Mother North t mooist gevonden.
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#17
:rock: :rockband: :rockband: *cheers*
S
Sgt.StedenkoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mirrorball zei:
Hoe kan je black metal nog serieus nemen met bands als Immortal die dan zo'n video clip maken?

[youtube]-VBdAY8eA9w[/youtube]
ik heb me rot gelachen xD
Klik om te vergroten...

die clip zal wel gemaakt zijn ten tijde van hun eerste album rond 1991?
er zijn nog andere groepen die nog belachelijker uit de hoek komen met hun clipjes :tongueout:
kijk maar naar deze ===>http://nl.youtube.com/watch?v=2_F47dtmIoc
een echte amateurcopie van cradle of shit
P
PatrickBatemanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb er 'vroeger' héél intensief naar geluisterd, maar de interesse is sinds een jaar of twee stapsgewijs weggeëbd. Heb mezelf beziggehouden met een platenmaatschappijtje, paar dingetjes uitgebracht (een LP, een CD, een 7" EP, wat shirts), maar ik heb daar nu geen tijd, geld en interesse meer voor. Ik werkte een poos full time, nu studeer ik weer en werk ik part-time, er zijn gewoon andere dingen die de prioriteit genieten. Ook ben ik qua muziek wat meer teruggegaan naar m'n roots, aangezien ik min of meer ben opgegroeid met gitaarmuziek uit de 60's en 70's. Ik merk dat ik toch veel meer met deze muziek kan en dat verreweg de meeste black metal me eigenlijk niet meer te bieden heeft wat ik zoek in muziek.

Ik hou eigenlijk ook niet meer bij wat er allemaal gebeurt in de 'scene'. Zo nu en dan zet ik nog weleens een plaatje op, maar dat is het eigenlijk ook wel. Enkele releases die ik nog graag draai:

Lugubrum - De Totem
Bloodline - Werewolf Training
Mysticum - In The Streams of Inferno
S.V.E.S.T. - Urfaust
Altar of Perversion - From Dead Temples... Towards The Ast'ral Path
Antaeus - CYFAWS
Necros Christos - Triune Impurity Rites (oké, death metal)
Malign - Divine Facing 10"
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind de nieuwe ontwikkelingen in black metal ook wel leuk, het elitisme lijkt een beetje doodgegaan te zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."