Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlack Metal

Black Metal

107 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#1
ZI09 zei:
buzzrider zei:
ZI09 zei:
Ik houd van "aparte" muziek.
Ik houd van snelle muziek.
Ik houd van duistere sfeertjes in muziek.
Ik houd van beukenede snelle beats.
Klik om te vergroten...
Ik dacht al zoiets in die aard.
Klik om te vergroten...

Eigenlijk is je vraag ook net zo cliché als het stukje wat je erbij typt "demonisch geschreeuw

Het lijkt echt dat veel mensen gewoon nooit verder luisteren dan vocalen.
Klik om te vergroten...
Ja, dit kan wel maar ipv die muziek definitief te bestempelen als belachelijk probeer ik eerst te begrijpen wat de kenners er zo goed aan vinden. Ik hoor ook wel wat voor talent die gitaristen enzo hebben om op zo'n tempo te kunnen spelen.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#2
drain bamage zei:
buzzrider zei:
Blaf me nu niet af omdat ik het vraag, maar wat vinden jullie zo aantrekkelijk aan die muziek?
Ik vind het gewoon een hoop demonisch geroep :) maar dit is dan weer gewoon mijn mening. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de kenners.
Klik om te vergroten...

het klinkt stom maar soms is het ook gewoon fijn om een bep. soort muziek te luisteren die de meeste mensen maar als bagger en herrie kwalificeren, lekker recalcitrant zijn :P

doom :hearteyes: vind ik toch wel wat vetter dan black
Klik om te vergroten...

tjeins dat muziek valt nog redelijk mee,alhoewel ik liever een andere zanger had gehoord.
brain damaged,kan je eens enkele doomgroepen noemen?
dank u bij voorbaat!
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#3
^ here we go :) :
Paradise Lost, die laatste plaat van hun is echt fuckin vet :rock:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bWTKnuvKbC4&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bWTKnuvKbC4&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

en Septic Flesh vind ik echt de bom, beste metal plaat van '08 Communion: dit nummer vind ik echt stoer :rock: , wel de tekst erbij pakken, die zijn ook bruut
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/QZZPryle_eY&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/QZZPryle_eY&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Lyrics: http://darklyrics.com/lyrics/septicfles ... ion.html#1
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#4
Al een geluk dat je de tekst erbij zette want ik verstond er amper iets van :grin:
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#5
me2 :tearsofjoy:
hiermee kan je oefenen: http://www.ebaumsworld.com/flash/play/735/
:grin: :grin: :grin:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#6
drain bamage zei:
me2 :tearsofjoy:
hiermee kan je oefenen: http://www.ebaumsworld.com/flash/play/735/
:grin: :grin: :grin:
Klik om te vergroten...
Haha, heel nuutig ja :tearsofjoy:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#7
buzzrider zei:
Blaf me nu niet af omdat ik het vraag, maar wat vinden jullie zo aantrekkelijk aan die muziek?
Ik vind het gewoon een hoop demonisch geroep :) maar dit is dan weer gewoon mijn mening. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de kenners.
Klik om te vergroten...

Black Metal roept gevoelens op van grootsheid, van macht, van mysterie en diepe duisternis. Ik ben nog geen muzieksoort tegengekomen die hetzelfde in me losmaakt als razende black metal.
Vooral als het nog eens episch randje heeft, zoals Keep of Kalessin - Armada, dan kan ik in mijn huiskamertje flink de beest uithangen :)
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben de laatste tijd meer en meer black metal gaan luisteren.
Ik luister eigenlijk wel zowat alles binnen metal, van '70s en '80s heavy metal tot folk/pagan metal, doom en power metal, etc. Het enige waar ik tot nu toe niet echt naar luister is thrash en death.
Luister ook wel wat andere dingen buiten metal, vb neofolk, johnny cash, hardrock, etc.

Het is vrij moeilijk om uit te leggen wat er nu net zo goed aan is.
Persoonlijk doen bands als Immortal enzo me weinig, ik hou eerder van de wat meer atmosferische variant.
En ik kan Urfaust beamen, echt een superband, heel uniek.
Hun laatste drei rituale jenseits des kosmos vond ik echt geweldig.
Verder zijn mijn favo bands Taake, Peste Noire, Negura Bunget, etc.
Maar veel dingen waar ik naar luister hebben wat invloeden van overal, niet strikt black metal alleen.
Denk vb aan bands als Windir, Agalloch (black/doom/folk/post-rock, een van mijn favo bands aller tijden!), Paysage d'Hiver en Darkspace (ambient black metal), en Ancient Rites (vermeld op pagina #1).

Maarja, zoals ik al zei, in black metal gaat het me vooral om wat het je laat voelen, je inleven in een bepaalde sfeer, etc.
Daarbuiten luister ik af en toe ook wel rechttoe-rechtaan black metal zoals Carpathian Forest, Tsjuder, gewoon voor de snel -en heavyheid (is dat een woord?)
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#9
Om naast de hier al vaker genoemde Scandinavische groepen ook de zuidelijkere bands wat aandacht te geven:

Aborym - Generator

http://nl.youtube.com/watch?v=V5VcramWqI8

Italiaans als ik me niet vergis. Knalt wel lekker :)

Rotting Christ - The Sign of Prime Creation

http://nl.youtube.com/watch?v=eORL3FtNsh8

Zeg wat je wil over Rotting Christ, dit vind ik toch best vet klinken! Jammer dat het vrij tam klinkt op youtube, gewoon in de cd-speler op de speakers klinkt ie machtiger.

Niet uit het zuiden maar wel sterk en nog niet genoemd:
Tidfall
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=132841759
Vooral Nucleus vind mooi!

Anaal Nathrakh:
http://nl.youtube.com/watch?v=wdhsKktY8X4
Met als bonus beelden van 28 days later :)
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#10
buzzrider zei:
Blaf me nu niet af omdat ik het vraag, maar wat vinden jullie zo aantrekkelijk aan die muziek?
Ik vind het gewoon een hoop demonisch geroep :) maar dit is dan weer gewoon mijn mening. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de kenners.
Klik om te vergroten...

ik heb er nog 1, aangezien ik ook van klassieke muziek hou, het erg bombastische muziek, zoals RSW al zei: het is groots, als ik naar britney spears of welk ander 16-jarig popsletje dan ook luister komt die atmosfeer in geen 100 jaar naar boven bij mij

tijd voor Dissection:
[youtube]<object%20width="425"%20height="344"><param%20name="movie"%20value="http://www.youtube.com/v/_Xn3BnYaFSk&hl=nl&fs=1"></param><param%20name="allowFullScreen"%20value="true"></param><param%20name="allowscriptaccess"%20value="always"></param><embed%20src="http://www.youtube.com/v/_Xn3BnYaFSk&hl=nl&fs=1"%20type="application/x-shockwave-flash"%20allowscriptaccess="always"%20allowfullscreen="true"%20width="425"%20height="344"></embed></object>[/youtube]
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#11
drain bamage zei:
buzzrider zei:
Blaf me nu niet af omdat ik het vraag, maar wat vinden jullie zo aantrekkelijk aan die muziek?
Ik vind het gewoon een hoop demonisch geroep :) maar dit is dan weer gewoon mijn mening. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de kenners.
Klik om te vergroten...

ik heb er nog 1, aangezien ik ook van klassieke muziek hou, het erg bombastische muziek, zoals RSW al zei: het is groots, als ik naar britney spears of welk ander 16-jarig popsletje dan ook luister komt die atmosfeer in geen 100 jaar naar boven bij mij
Klik om te vergroten...
Dus het heeft niks te maken met de dood, pijn en satanisme en van die dingen? Het is vooral dat dat ik niet begreep, hoe je kan genieten van themas die gaan over iets wat je zelf nooit wil meemaken.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat spreekt mij over het algemeen al heel veel aan, ik heb daar gewoon een soort van fascinatie voor, net zo goed als dat ik horror films heel goed kan waarderen maar daar gaat het in voor mij in deze muziek helemaal niet om, ik vind het wel een leuke gimmick maar om nou echt te zeggen van. "ja DAT, dat is de reden voor mij om naar die muziek te luisteren" nee.
Ik ben trouwens niet pro-christen of welk ander geloof dan ook dus het idee alleen al dat deze muziek bij veel van dat soort mensen een afkeer oproept is ook weer een pluspunt...

ff kijken wat Alice Cooper over deze muziek te zeggen heeft:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1XE4Cv5tBlg&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1XE4Cv5tBlg&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik vind het ietwat raar dat dit topic redelijk veel succes kent :openmouth: ,niks tegen black metal hé :wink: ,maar persoonlijk vind ik heavy metal veel beter :hearteyes:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Morgen @ baroeg in Rotterdam

Sargeist (FI black)
Baptism (FI black)
Celestial Bloodshed (NO black)
Lugubre (NL black)
Entree 10 euro. Open 19.00 uur!

http://www.myspace.com/sargeist
http://www.myspace.com/baptismunofficial
http://www.myspace.com/celestialbloodshed
http://www.myspace.com/lugubreofficial
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ellesdee zei:
Morgen @ baroeg in Rotterdam

Sargeist (FI black)
Baptism (FI black)
Celestial Bloodshed (NO black)
Lugubre (NL black)
Entree 10 euro. Open 19.00 uur!

http://www.myspace.com/sargeist
http://www.myspace.com/baptismunofficial
http://www.myspace.com/celestialbloodshed
http://www.myspace.com/lugubreofficial
Klik om te vergroten...

Oeps, te laat. Toch bedankt :)
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
zondag 1 maart Baroeg @rotterdam
Shining (SE experimental black)
Koldbrann (NO black)
Sarkom (NO black)
Entree 10 euro. Open 15.00 uur.

http://www.myspace.com/shininghalmstad
http://www.myspace.com/koldbrann
http://www.myspace.com/sarkom
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#17
10 pop voor een paar krijsende satanisten van 12 jaar, neen bedankt
de heenreis alleen kost al het 3 dubbele dus kwaliteit kan ik zeker wel vergeten of niet soms?
het feit alleen al dat het experimenteel is roept bij mij de gedachte op dat het dus nog helemaal niks is, of niet?
ik ben een tikkeltje cynisch atm. :)
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#18
Satyricon:
http://nl.youtube.com/watch?v=PQyiAGjk9 ... re=related
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#19
COOKIE IST KRIEG !

vond ik wel een leuk filmpje en weet iemand meschien hoe dat nummer heet dat ze gebruiken ? :P
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja hoor, dat is van "Immortal" en het heet "One by one" , eerste nummer op hun laatste album "Sons of Northern Darkness".


Samen met "Damned in Black" wel de 2 meest toegankelijke albums van de 7.
Standaard favorieten zijn "At the Heart of Winter" een "Pure Holocaust.
Maar aan die laatste zou ik me niet wagen als je normaal niet van black metal houd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."