Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlack Metal

Black Metal

107 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee vet ik ken al die bands. Ik luister ook black metal maar toch wel andere bands. Het vetste vind ik Urfaust, dat is gewoon het aller beste op muzikaal gebied ooit. Ik vind Lurker of Chalize ook we heel vet, maar Leviathan eigenlijk beter. Daarnaast hou ik van de oude noorse black metal bands, darkthrone, emperor, immortal, burzum, mayhem etc. Oh en Deathspell Omega is ook heel boeiend, maar ik vind heel veel vet, er staat hier naast me dan ook een rek met 100 black metal cd's :).
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#2
Belgische post-blackmetal: Ancient Rites

R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#3
azgaza zei:
Hee vet ik ken al die bands. Ik luister ook black metal maar toch wel andere bands. Het vetste vind ik Urfaust, dat is gewoon het aller beste op muzikaal gebied ooit. Ik vind Lurker of Chalize ook we heel vet, maar Leviathan eigenlijk beter. Daarnaast hou ik van de oude noorse black metal bands, darkthrone, emperor, immortal, burzum, mayhem etc. Oh en Deathspell Omega is ook heel boeiend, maar ik vind heel veel vet, er staat hier naast me dan ook een rek met 100 black metal cd's :).
Klik om te vergroten...

Leviathan, inderdaad ook tof. Die hele recente USBM zooi gaat er prima in. Ook Deathspell Omega, vond Kenose en de laatste plaat echt fantastisch.
Alleen luister ik ze niet zo heel vaak meer, ze zijn niet gedaald in waardering :)

Mayhem nog steeds groot fan van, zeker van Chimera en Ordo ad Chao (maar jij gaat zeker voor De Mysteriis Dom Sathanas ?), Darkthrone ook, met Goatlord en Soulside Journey en Immortal met alles hehe.. Emperor heeft me nooit zo kunnen boeien, behalve misschien een of twee nummers van In The Nightside Eclipse, en Burzum is een geval apart :P

Urfaust en Ancient Rites zal ik eens moeten checken.

Oh en ik heb de eer om woensdag over een week het podium te mogen delen met Negura Bunget :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh dat is wel heel vet. Ik vind die hele recente USBM scene ook leuk, vind Absu (niet helemaal pure black) ook erg leuk, en Xasthur maar xasthur is helaas een beetje een cliché geworden in de scene, alsnog er leuk en dissonant.

Ik vind kenose ook de vetste van deathspell omega, overigens ook al maanden/jaren niet geluisterd, maar die maakte erg veel indruk in een paddotrip ooit.

Hier heb een linkje naar een fan myspace van urfaust, waarschuwing is dat het nog al appart is. Overigens uit nederland: http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=83428594
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het allerbeste op muzikaal gebied zou ik het niet noemen, maar dit is iets wat ik live zeker fantastisch zou vinden. Soort duistere black/doom voorzover de nummers op myspace komen ?
Vette sfeer :)

En kan jij echt BM luisteren onder invloed van psychedelica ? Ik heb het nog nooit echt geprobeerd, maar het lijkt mij als ik in zo'n kwetsbare toestand ben best wel overdonderend.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vroeger luisterde ik wel naar BM maar die style boeit me eigenlijk niet meer het begon me te vervelen. Ook zitten er mij te veel rascisten in de BM scene wat de style ook aardig verpest. Vroeger luisterde ik veel naar bands als Immortal, Dark Funeral, Keeper of Kalessin, Tjuder. Tegenwoordig luister ik nog wel eens naar Carphatian Forrest omdat het zo lekker groovey klinkt met die rock 'n roll invloeden.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
RSW zei:
Het allerbeste op muzikaal gebied zou ik het niet noemen, maar dit is iets wat ik live zeker fantastisch zou vinden. Soort duistere black/doom voorzover de nummers op myspace komen ?
Vette sfeer :)

En kan jij echt BM luisteren onder invloed van psychedelica ? Ik heb het nog nooit echt geprobeerd, maar het lijkt mij als ik in zo'n kwetsbare toestand ben best wel overdonderend.
Klik om te vergroten...

Vaak gedaan, hele trips lang soms ook, bevalt mij persoonlijk prima. Urfaust is een beetje black experimental denk ik overigens.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#8
Immo zei:
Vroeger luisterde ik wel naar BM maar die style boeit me eigenlijk niet meer het begon me te vervelen. Ook zitten er mij te veel rascisten in de BM scene wat de style ook aardig verpest. Vroeger luisterde ik veel naar bands als Immortal, Dark Funeral, Keeper of Kalessin, Tjuder. Tegenwoordig luister ik nog wel eens naar Carphatian Forrest omdat het zo lekker groovey klinkt met die rock 'n roll invloeden.
Klik om te vergroten...

Dat met die racisten klopt wel, maar ik vind 't 'more bark then bite', zeg maar.
Ook al een tijdje niets meer van gehoord, denk dat zelfs BM nu zo onderhand aan het commercialiseren is. Er worden steeds meer compromissen gemaakt en de old school rauwe compromisloze BM is een beetje uit de gratie geraakt lijkt het.
Niet dat ik dat erg vind, het geexperimenteer van oude bands met nieuwe invloeden en geluiden vind ik fantastisch. Neem de nieuwe Abigor, of andere vette industrial 'post'-black als Thorns (hoewel dat niet nieuw is). Of de nieuwe Nachtmystium waar bijna rechtstreekste verwijzingen naar Pink Floyd worden gemaakt, en die ook een duidelijk 'rock' randje heeft.

Oh en als je van black 'n roll houdt, check het 'Fuck the Universe' -album van Craft eens. Das pas swingen :P

azgaza zei:
Vaak gedaan, hele trips lang soms ook, bevalt mij persoonlijk prima.
Klik om te vergroten...

Vind ik knap van je :)
Zal het zelf ook maar eens gaan proberen dan.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor de ouwe lullen, en echte old school fanaten is dat natuurlijk heel jammer. Maarja de tijd dat er traangasgranaten het publiek in worden gegooid omdat er reclame is gemaakt voor een optreden is voorbij hehe

Trouwens, voor wie het leuk vind; mijn band.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
RSW zei:
Oh en als je van black 'n roll houdt, check het 'Fuck the Universe' -album van Craft eens. Das pas swingen :P
Klik om te vergroten...

Ik zal em binnekort eens checken. Heb je nog meer aanraders in die style?
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik kan veel metal wel waarderen, zolang het het niet alleen geschreeuw is en het muzikaal perfect in elkaar zit.
:rockband: :rock: :rock:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#12
hannus zei:
ik kan veel metal wel waarderen, zolang het het niet alleen geschreeuw is en het muzikaal perfect in elkaar zit.
:rockband: :rock: :rock:
Klik om te vergroten...

Noem eens wat van die perfecte bandjes dan?
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#13
Immo zei:
RSW zei:
Oh en als je van black 'n roll houdt, check het 'Fuck the Universe' -album van Craft eens. Das pas swingen :P
Klik om te vergroten...

Ik zal em binnekort eens checken. Heb je nog meer aanraders in die style?
Klik om te vergroten...

Euh, sorry, helaas niet. Het is nooit mijn favoriete genre geweest en aan die cd had ik genoeg. Er waren geruchten dat die band een nieuwe cd zou gaan uitbrengen ergens dit jaar, and if so, zal ik m zeker checken :)
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb een hele tijd veel naar de negatieve tak geluisterd... Denk aan acts als Forgotten Tomb, Shining, Bethlehem, Abyssic Hate en noem het allemaal maar op.

Af en toe luister ik nog wel wat maar dan is het bijvoorbeeld Ancient Rites, Lurker Of Chalice, Blacklodge (fuck ja! Wat is dat geweldig..)
Check voor dat Blacklodge hier: http://www.myspace.com/loginsatan
Vooral TAOS luisteren :rock:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#15
buzzrider zei:
ZI09 zei:
Ik houd van "aparte" muziek.
Ik houd van snelle muziek.
Ik houd van duistere sfeertjes in muziek.
Ik houd van beukenede snelle beats.
Klik om te vergroten...
Ik dacht al zoiets in die aard.
Klik om te vergroten...

Eigenlijk is je vraag ook net zo cliché als het stukje wat je erbij typt "demonisch geschreeuw

Het lijkt echt dat veel mensen gewoon nooit verder luisteren dan vocalen.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#16
buzzrider zei:
Blaf me nu niet af omdat ik het vraag, maar wat vinden jullie zo aantrekkelijk aan die muziek?
Ik vind het gewoon een hoop demonisch geroep :) maar dit is dan weer gewoon mijn mening. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de kenners.
Klik om te vergroten...

het klinkt stom maar soms is het ook gewoon fijn om een bep. soort muziek te luisteren die de meeste mensen maar als bagger en herrie kwalificeren, lekker recalcitrant zijn :P

doom :hearteyes: vind ik toch wel wat vetter dan black
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#17
ZI09 zei:
buzzrider zei:
ZI09 zei:
Ik houd van "aparte" muziek.
Ik houd van snelle muziek.
Ik houd van duistere sfeertjes in muziek.
Ik houd van beukenede snelle beats.
Klik om te vergroten...
Ik dacht al zoiets in die aard.
Klik om te vergroten...

Eigenlijk is je vraag ook net zo cliché als het stukje wat je erbij typt "demonisch geschreeuw

Het lijkt echt dat veel mensen gewoon nooit verder luisteren dan vocalen.
Klik om te vergroten...
Ja, dit kan wel maar ipv die muziek definitief te bestempelen als belachelijk probeer ik eerst te begrijpen wat de kenners er zo goed aan vinden. Ik hoor ook wel wat voor talent die gitaristen enzo hebben om op zo'n tempo te kunnen spelen.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#18
drain bamage zei:
buzzrider zei:
Blaf me nu niet af omdat ik het vraag, maar wat vinden jullie zo aantrekkelijk aan die muziek?
Ik vind het gewoon een hoop demonisch geroep :) maar dit is dan weer gewoon mijn mening. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de kenners.
Klik om te vergroten...

het klinkt stom maar soms is het ook gewoon fijn om een bep. soort muziek te luisteren die de meeste mensen maar als bagger en herrie kwalificeren, lekker recalcitrant zijn :P

doom :hearteyes: vind ik toch wel wat vetter dan black
Klik om te vergroten...

tjeins dat muziek valt nog redelijk mee,alhoewel ik liever een andere zanger had gehoord.
brain damaged,kan je eens enkele doomgroepen noemen?
dank u bij voorbaat!
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#19
^ here we go :) :
Paradise Lost, die laatste plaat van hun is echt fuckin vet :rock:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bWTKnuvKbC4&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bWTKnuvKbC4&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

en Septic Flesh vind ik echt de bom, beste metal plaat van '08 Communion: dit nummer vind ik echt stoer :rock: , wel de tekst erbij pakken, die zijn ook bruut
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/QZZPryle_eY&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/QZZPryle_eY&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Lyrics: http://darklyrics.com/lyrics/septicfles ... ion.html#1
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kon nog geen specefiek topic over BM vinden, terwijl ik van best wel wat mensen hier de impressie krijg hier niet vreemd van te zijn.

Ik ben vooral benieuwd wat voor 'psychedelische' BM hier geluisterd word.

Voor mij vallen vooral Lurker of Chalice, Nachtmystium, Negura Bunget e.d. in die categorie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."