Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsjouw favoriete trip nummer.

jouw favoriete trip nummer.

108 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: jou favoriete trip nummer.

Timmie94 zei:
ik heb heerlijk genoten van The Doors tijdens mijn truffeltrip, al helemaal op de piek toen we The End luisterde :grin: en daarnaast ook het Making Mirrors album. was ook wel nice.
Klik om te vergroten...
Goeie rock(iron maiden, saxon, en the doors om er maar een paar te noemen inderdaad) is ook een aanrader als je er fan van bent. Damn die gitaarsolo's zijn nuchter al awesome, maar tijdens LSD?? Wow. Engeltjes over je trommelvliezen.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: jou favoriete trip nummer.

Wil bij een eerstvolgende (truffel) trip wel eventjes wat Jefferson Airplane opzetten. en zal dan ook denken aan Iron Maiden, of misschien wel fftjes RHCP :rock:

"Jefferson Airplane, "White Rabbit". I need a rising sound." - Dr. Gonzo

Zal ook is denken aan Iron Maiden ja, maar vond het wel chill dat Doors wat meer mellow is :)
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: jou favoriete trip nummer.

Timmie94 zei:
Wil bij een eerstvolgende (truffel) trip wel eventjes wat Jefferson Airplane opzetten. en zal dan ook denken aan Iron Maiden, of misschien wel fftjes RHCP :rock:

"Jefferson Airplane, "White Rabbit". I need a rising sound." - Dr. Gonzo

Zal ook is denken aan Iron Maiden ja, maar vond het wel chill dat Doors wat meer mellow is :)
Klik om te vergroten...
Klopt, iron maiden is wel wat heavier. :rockband: Tokkel instrumenten zijn magisch tijdens een trip. Zelfs een harp-harmonie van strawinsky o.i.d. wat ik normaal wel mooi vind maar niet mijn stijl is, is dan echt orgasmisch mooi. Krijg er spontaan weer zin in :hearteyes:
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: jou favoriete trip nummer.

Hooverphonic (eerste twee platen, ik vind ze daarna ook nog goed, maar anders qua stijl).

Vooral dan het nummer "inhaler".
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: jou favoriete trip nummer.

Miraculix, mental detector, maar eigenlijk vind ik 't hele album wel joop :sunglasses:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: jou favoriete trip nummer.

Wat een ontdekking! Ozric Tentacles... :grin: directe herkenning heerlijke sound! Bedankt.
Damn: gemist in april dit jaar, ze waren in NL!

Wat te denken van Peaking Lights:
http://soundcloud.com/peakinglights/lo-hi
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: jou favoriete trip nummer.

reverb zei:
Wat een ontdekking! Ozric Tentacles... :grin: directe herkenning heerlijke sound! Bedankt.
Klik om te vergroten...

Geen dank!
Heerlijk toch :hearteyes: , knap staaltje tripbegeleiding :grin:

Grts Tentacle of Ozric :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: jou favoriete trip nummer.

reverb zei:
Wat te denken van Peaking Lights:
http://soundcloud.com/peakinglights/lo-hi
Klik om te vergroten...

Best lekker te luisteren!
Ga'm zo ff googlen...

Grts!
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: jou favoriete trip nummer.

1200 mics - 1200 mics ;D
s
stonedalseenballetjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: jou favoriete trip nummer.

idd, goeie gitaarsolos zijn vet.
maar ik heb nog niemand gehoord over de koning van de tripnummers:
infected muschroom- heavyweight

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h4YvkZeLrjs[/youtube]
s
stonedalseenballetjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: jou favoriete trip nummer.

http://www.youtube.com/watch?v=h4YvkZeLrjs
x
xxxBabygirlxxxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen idee waarom, maar ik ga altijd wel lekker op: Eli Eli Misun (Maduk remix) :hearteyes:
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hee DF'ers!

Muziek en psychedelica...het lijkt gewoon wel een hele eigen drug opzich hé? :wink:

Sommige nummers / albums zijn zo...wauw...anders :hearteyes:

Daarom zou ik graag van jullie horen wat nou echt een must-done ervaring is op een nummer. Wat moet je er bij doen...liggen...dansen...gewoon chillen? Ik zal er dan zo veel mogelijk proberen mee te maken. Ik zal het nummer als ik het nog niet gehoord heb niet luisteren tot de psychedelica! Zo blijft het nieuw en dus het leukst. Vertel er ook bij hoe je hier op kwam en hoe jou ervaring was...niet te veel spoileren dus! :grin:

Hier mijn eerste nummers:

1. Funky town!

Ik en een vriend waren aan het trippen. Volgens mij rond de 30 mg 2c-b en ik probeerde na al die trips één woord te vinden voor de trip-wereld. Een woord voor de visuals en alles er om heen. Toen had ik hem. Het is allemaal "funky". Denk er maar is aan als je 2c-b hebt gedaan (misschien ook andere psychedelica). Het is echt allemaal opeens funky.

Zo hebben wij dus ook het eerste en beste nummer wat in de zoekresultaten zat van spotify aangezet. Het nummer is Funky Town - Lipps Inc.

Het beste is om oortjes in te doen of koptelefoons als je alleen bent. Anders goede stereo installatie en een beetje wat harder zetten. Ga staan en ga dansen!

Je ligt in een deuk...serieus. Moet altijd zo hard lachen en wordt er zo vrolijk van. Met hoge psychedelica dosissen begin ik altijd hier mee om in de mood te komen. Als het een beetje begint "in te werken" en ik nog even moet wennen.

2. Love Sex Dream

Tijdens de psychedelica is dit echt een must-see videoclip. Ik had hem nog nooit eerder gezien tot ik hem tijdens de psychedelica zag. Voor iedereen van het voor de eerste keer. Muziek hard aan, videoclip op grootscherm en laat je mee varen. Het is echt intens en zo enorm raar! Ziekste visuals hier op gehad. De hele kamer verdween etc....

Het nummer heet: Lsd - Asap rocky

3. Pink floyd

Ja ik denk dat de meeste deze wel al hebben gedaan. Doe een album op zoals dark side of the moon of wish you where here. Luister hem van voor naar achter zonder pauzes. Ga liggen in een comfortabele houding. Sluit je ogen en laat ze dicht en laat alles los en laat je meevoeren. Geen woorden voor :)


Alles is natuurlijk het leukst als je het voor het eerst doet tijdens een psychedelica trip! Hoop dat jullie het tot dan volhouden.

Ik ben benieuwd naar jullie must-listen music (video).
a
anonymous0172Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Leuke topic! Zelf hou ik héél erg van muziek tijdens de trip. Tijdens de trip hou ik me meestal dan ook bezig met het zoeken naar nieuwe nummers die mij erg bevallen. Dit doe ik dan meestal door eindeloos Youtube of Spotify af te speuren. Zelf heb ik een paar favorieten:

1. Moderat
Dit is echt mijn nummer één favoriet. De muziek is erg gericht of psychedelica (naar mijn mening), en brengt je in een leuke opgewekte vibe. De muziek van deze band brengt mijn trip naar een hoger niveau, alles wordt nóg intenser. Van deze artiest vind ik zo goed als alle nummers heerlijk om naar te luisteren, zeker het laatste album, maar hier toch een klein lijstje:
- Reminder
- Intruder (zeker rond 2:40, erg "ingewikkelde" stuk)
- Bad Kingdom (Het verhaal blijft mooi, zeker de videoclip!)

2. Bonobo
Bonobo, een legende! Heerlijk om te luisteren als je even achterover wilt leunen en veel verschillende inzichten wilt krijgen. Zeker de diversiteit van de muziek is erg interessant. Meestal luister ik naar een heel album, Black Sands is mijn favoriet! Zeker de volgende nummers:
- Eyesdown
- Black Sands
- Prelude + Kiara

3. Flume
Om mij ook maar aan het top-3 lijstje te houden, moet ik toch Flume op nummer 3 zetten. De muziek is niet zozeer alleen interessant met psychedelica, maar ook zonder wat op. Zelf vind ik de muziek heerlijk om naar te luisteren, dus met psychedelica nóg mooier! Ook van deze artiest vind ik de meeste nummers leuk om naar te luisteren, maar hieronder toch een paar toppers:
- Sintra
- Insane - Moon Holiday
- Ezra
- Star Eyes

Nogmaals, leuk idee! Ik hoop dat er veel mensen zijn die hun ervaringen willen deze met muziek onder psychedelica!

Peace.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Moderat en Bonobo staan genoteerd. Zal ze onbeluisterd voor het eerst luisteren tijdens een trip :grin:

Ik ben toevallig 4 weken geleden naar Flume geweest, concert in Heineken music hall. Was echt niet normaal tof!

Ben ook benieuwd naar andere nummers :)
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Apex Rise Drip

Dat nummer is zo kapot heftig als je wat op hebt Wist niet wat me overkwam de eerste keer dat ik hem hoorde. Echt een aanrader bij xtc
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#17
https://www.youtube.com/watch?v=S0LsiDU ... RWhn7XgLnN

Ik kreeg deze eens doorgestuurd tijdens mijn LSD-trip en moet zeggen dat deze mij altijd bijgebleven is! Zalige chillmuziek als het ff wat rustiger mag... Sindsdien ook meer respect gekregen voor het genre :)
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik stelde een map samen met mijn allerliefste muziek...en toen schrapte ik alles met veel lege tussenpozen, veel pieken en dalen, vocal only (behalve 'amoureuze' en 'beneden alle peil')en alles wat me na lang loopen, begon tegen te vallen;
-nu heb ik een lekkere map die ik de hele dag op mijn koptelefoon draai om mijn 5 buren in 2 kamers niet te moeten horen :rockband:
M
MentatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarschijnlijk wel bekend bij velen hier, maar Sol van Solar Fields is wel naar mijn mening wel een mooi ritje.

b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
nintendocore is wel geinig :P .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."