Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Net als jij heb ik ook ADD en ik gebruikte ook Ritalin, maar ik ben psychotisch geworden door Ritalin. Ik zou oppassen met het misbruiken van het middel, want je weet bij voorbaat nooit of je een psychotische kwetsbaarheid hebt. Toen ik nog Ritalin gebruikte merkte ik ook dat ik tolerant werd voor het middel. Om die reden ging ik een steeds hogere dosering slikken met als gevolg dat ik psychotisch ben geworden."
"Ik gebruik nu geen drugs meer, maar dit behoort wel tot een van mijn favoriete. https://soundcloud.com/hwls/hwls-diplo-and-friends"
"Chill hè!?"
"Hoi guys, Ruim twee jaar geleden ben ik gediagnosticeerd met ADD. Vervolgens kreeg ik Ritalin voorgeschreven. Ik slikte een vrij hoge dosering Ritalin met als gevolg dat ik psychotisch ben geworden. Althans dat lijkt een grote rol te spelen bij het ontstaan van mijn psychose. Ik ben nu een half jaar uit mijn psychose en mijn psychiater wil geen Ritalin meer voorschrijven omdat ze bang is dat ik weer psychotisch word. Om heel eerlijk te zijn mis ik het gebruik van Ritalin, want ik had hier voordat ik toenemende last kreeg van wanen en hallucinaties veel profijt van. Nu is mijn vraag of iemand een middel kent waarbij mijn concentratievermogen ook toeneemt (een scherp en alert gevoel) waarbij de kans niet aanwezig is dat ik weer psychotisch word? Kortom een middel wat ongeveer hetzelfde effect heeft als Ritalin, maar op een andere manier werkzaam is? Bij voorbaat bedankt voor de tips!"
"Mijn psychiater had Atomoxetine voorgeschreven, maar daar vond ik niet zo veel aan. Is ook een medicatie die bij ADHD wordt voorgeschreven. Jammer dat er geen middel is dat zo werkt als Ritalin. Misschien dat iemand anders nog een suggestie heeft."
"Ik gebruikte eerst risperidon, maar daar werd ik echt een zombie van. Ik voelde totaal geen emoties meer. Ook had ik weinig energie. Verder was mijn motoriek verstoord en had ik nog wat andere klachten. Ik ben nu overgestapt op Abilify en dit bevalt prima. Ik slik nu sowieso een lagere dosering, dus dat scheelt ook weer. Ik heb nu meer energie en ben minder emotieloos."
"Ik kom op het internet LTO3 tegen. Is hier iemand die daar ervaring mee heeft?"
"Psychedelibee zei: Marshmallow zei: Mijn psychiater had Atomoxetine voorgeschreven, maar daar vond ik niet zo veel aan. Klik om te vergroten... Maar het gaat er toch niet om of het leuk is, maar of het werkt tegen je ADHD klachten? Klik om te vergroten... Dat is waar, maar naar mijn idee werkte het niet zo goed. Daarbij moest ik ook vrij veel bijbetalen voor het middel. Misschien heb ik het niet echt een eerlijke kans gegeven en ben ik te snel gekapt met het gebruiken van het middel. Als ik geen ander alternatief vind voor Ritalin ga ik het in de toekomst misschien nog wel proberen."
"Exceptional Insight zei: Atomoxetine is veel chiller dan Methylfenidaat. En als je er ook nog eens niet psychotisch van wordt, is het win win. Klik om te vergroten... Wat vind jij de voordelen hiervan?"
"Hoi, Is hier iemand die ervaring heeft met het gebruiken van ritalin na psychoses? Ik heb twee psychoses gehad en waarschijnlijk is ritalin de aanleiding geweest van beide psychoses. Graag zou ik het middel nog gebruiken. Ik heb namelijk ADD en ik heb hier zonder medicatie veel last van. Mijn psychiater wil geen ritalin meer voorschrijven. Ik heb overwogen om het te kopen, maar hier toch van afgezien. Weet iemand een goed alternatief voor ritalin bij ADD?"