Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan ik het beste afkicken?

Hoe kan ik het beste afkicken?

173 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
J
JaNeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Taat zei:
JaNee zei:
Ik ben sinds gister ook 'cold turkie' gestopt met o.a; xtc,pep,coke.
Ga 3weken helemaal NIKS gebruiken
Klik om te vergroten...
Eerst ff volhouden he die eerste paar dagen :wink:
Klik om te vergroten...

Tot nu toe lukt het prima (y)
het weekend ook maar thuisgebleven voor mn eigen 'veiligheid' & tel. uitgezet.

Begin wel last te krijgen van koude rillingen (ook al is het hier aardig warm), hoofdpijn, en hartkloppingen in bed.
Ach hoort er bij denk k dan maar.

& suc6 Ja precies
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#2
zorg gewoon dat je elke dag fulltime bezig bent en probeer de sneeuw te vergeten,.. ga op vakantie, zoek familie op,..

succes maat :rock: :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flaffie zei:
GoedZo meid! :)
Het zal heel zwaar worden
Klik om te vergroten...

Je moet niet zeggen dat het heel zwaar zal worden, want als je met dat idee gaat afkicken wordt het ook heel zwaar. Stoppen met speed is niet moeilijk als je weet waarom je stopt en je echt graag wilt. Dan hoef je het gewoon niet meer namelijk...
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het gaat goed, gisteren en vandaag niks gepakt en niet eens de behoefte gehad. Ik kan het nog bijna niet geloven, zo makkelijk als het nu lijkt te gaan. Al weet ik pas over langere termijn of het daadwerkelijk lukt. Toen ik vanmorgen de gordijnen open deed en de sneeuw zag, dacht ik wel: Wow, een landschap vol met speed :grin: Wat mij echt helpt is het schrijven aan mijn boek over mijn speedverslaving, en dat boek heeft natuurlijk alleen maar zin als ik er vanaf ben!! Het schrijven en lezen op dit forum helpt ook goed mee, ik ga het volhouden!!! :rock:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hahaha, sneeuw en speed. Ja, die triggers ga je nog wel een tijdje houden! Goed dat je het vol kunt houden om er af te blijven!! Blijven schrijven, ik ben eigenlijk best heel benieuwd naar dat boek, als het af is!
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#6
haha nederlandse versie van Christiane F.
:rock:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marla Singer zei:
Flaffie zei:
GoedZo meid! :)
Het zal heel zwaar worden
Klik om te vergroten...

Je moet niet zeggen dat het heel zwaar zal worden
Klik om te vergroten...

Ik moet niks.
En het wordt nu eenmaal zwaar, daar hoef je heus niet geheimzinnig over te doen.
Als je 12 jaar verslaafd bent geweest en je moet van de ene op de andere dag opeens op een totaal andere manier in het leven staan is dat heel zwaar.
Dat weet ze zelf ook wel.
Ik wil der niet ontmoedigen, totaal niet. Maar je moet er niet te makkelijk over denken.
Ik geef haar ook nog een paar tips waardoor het eventueel wat minder zwaar wordt op bepaalde momenten.
Ik praat er gewoon realistisch over want daar zit vaak de fout. Als je het niet realistisch blijft bekijken zal het niet lukken.
peace.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik wens je iig veel succes in de weg die je nog te gaan hebt!!

mischien psychedelica als alternatief?
haha sorry
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flaffie zei:
Marla Singer zei:
Flaffie zei:
GoedZo meid! :)
Het zal heel zwaar worden
Klik om te vergroten...

Je moet niet zeggen dat het heel zwaar zal worden
Klik om te vergroten...

Ik moet niks.
En het wordt nu eenmaal zwaar, daar hoef je heus niet geheimzinnig over te doen.
Als je 12 jaar verslaafd bent geweest en je moet van de ene op de andere dag opeens op een totaal andere manier in het leven staan is dat heel zwaar.
Dat weet ze zelf ook wel.
Ik wil der niet ontmoedigen, totaal niet. Maar je moet er niet te makkelijk over denken.
Ik geef haar ook nog een paar tips waardoor het eventueel wat minder zwaar wordt op bepaalde momenten.
Ik praat er gewoon realistisch over want daar zit vaak de fout. Als je het niet realistisch blijft bekijken zal het niet lukken.
peace.
Klik om te vergroten...

Ik doe nergens geheimzinnig over en denk er ook niet te gemakkelijk over, ik ben zelf speedverslaafd geweest, dus ik weet hoe het is. Ik weet ook dat je het zo zwaar voor jezelf kunt maken, als je zelf wilt. Als je besluit om te stoppen en kijkt naar de redenen waarom je het doet (een gezonder/langer leven, voor je kinderen), dan moet je daar positieve kracht uit kunnen halen, om je wil sterk genoeg te kunnen maken. Als die wil heel sterk is, dan is het namelijk al een stuk minder zwaar om te stoppen. Als iedereen alleen maar blijft herhalen, dat het "heel zwaar" zal worden, dan kan dat juist ontmoedigend gaan werken. Always look at the bright site of live!

Ik studeer psychosociaalwerk, heb stage gelopen bij het Leger des Heils en dus nauw samengewerkt met verslaafden in alle soorten en maten. Daarnaast heb ik zelf ook een verleden met een (aantal) verslaving(en). Ik ben dus wat betreft in staat om het heel realistisch te bekijken.

Het is ook niet zo, dat wanneer iemand stopt met een drug, dat diegene dan meteen totaal anders in het leven zal staan. Het is "slechts" een gewoonte waar je korte metten mee maakt, je wil is daarbij de grootste kracht en die moet beinvloed worden met zoveel mogelijk positieve argumenten!

Je zegt zelf dat je er erg realistisch over praat, maar ik las eerder dat je de TS in eerste instantie sterk veroordeelde. Je bestempelde haar meteen als een slechte moeder, zonder haar en haar situatie echt te kennen. Vooroordelen zijn niet realistisch flaffie...
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het gaat goed, ga nu de 8e dag in zonder ook maar 1 kruimeltje speed verorberd te hebben.( op de kleine terugslag na van vorige week ) Ben wel super moe, maar dan ga ik even op bed liggen. Niet zo leuk voor mijn kindjes, maar ik weet zeker dat zij, en iedereen die van mij houdt, liever hebben dat ik even ga slapen als dat ik een lijntje pak. Verder voel ik me mentaal super sterk en ik merk dat mijn gedachten ook weer realistischer worden, ik word letterlijk nuchterder. Ik hou vol!!! :rock:
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lieve :grin: Martin, wat een goed verhaal van jou, je ziet het precies zoals het is, ik kies uiteraard voor optie B. Met gezond eten ben ik al bezig, veel fruit en groente. Mijn kinderen zijn mijn alles en ze doen het hartstikke goed op school, zitten goed in hun vel en we zijn gek op elkaar. Ze zeggen wel 10 x per dag dat ze me zo lief vinden, en ik zeg dat uiteraard ook tegen ze. Daar put ik alle kracht uit om nu echt door te zetten en vol te houden. Ik zeg jullie, vanaf vandaag ook geen GHB meer, geen druppel, gewoon geen enkele drug meer. Liefde is de beste drug, dat wordt ook de titel van mijn boek! Ik heb gelukkig ook een super lieve vriend, die me heel erg steunt. Morgen moet ik naar mijn voormalige dealer en tevens goede vriendin. Ze krijgt nog geld van me, en ik kan dat maar beter netjes afhandelen. Ze weet al dat ik gestopt ben, en ze vindt het super tof voor mij. Ik ben absoluut niet bang om weer in de verleiding te komen, het gaat helemaal goed komen. Ik ben sowieso een super gevoelig meisje, dus de manier waarop jij mij schrijft Martin, waardeer ik zeer. Ik heb er nu niets aan om totaal afgebrand te worden, werkt niet echt stimulerend en dit forum heeft meer zin als mensen goede ondersteuning en adviezen krijgen, thanx :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
@ Martin:
Sporten kan heel verslavend zijn en overmatig sporten is ook niet gezond meer. Dit geldt ook voor die extreme sporten, ik begrijp dat mensen een enorme kick ervaren bij zulke dingen, maar het kan toch ook een keer echt verkeerd aflopen. Er zijn zat mensen die de rest van hun leven verlamd in een rolstoel terecht komen, omdat ze zo nodig voor de kick levensgevaarlijke capriolen uit moesten halen. Dan voel je je niet zo'n held meer denk ik..... Om maar niet te spreken over al die doodsbange moeders die iedere weer machteloos moeten toekijken hoe hun kind steeds grotere risico's neemt!
Je weet zelf ook donders goed dat het een keer goed mis kan gaan en dat je dan behalve jezelf, ook je omgeving met flink wat (onherstelbaar) leed opzadelt. Sterker nog: de "adrenaline junkie" kan eigenlijk niet zonder deze (egoistische) gedachten, want dat gaat anders ten koste van de kick. Prima, als je die extreme sporten wilt beoefenen, maar ga alsjeblieft niet lopen preken over vluchtgedrag, verstandige keuzes, vervangende drugs, de omgeving ed. Je voelt jezelf een held nadat je weer zo'n gevaarlijke stunt hebt overleefd, maar hoe ver wil je nog gaan om diezelfde ultieme kick te blijven ervaren? Net als bij de meeste andere drugs, heb je ook hierbij steeds meer nodig voor hetzelfde effect! Jouw "heldendaden" worden op deze manier in stand gehouden door je eigen zwakheid. Die preek gaat dus eigenlijk meer voor jezelf op dan voor de TS! Ik keur haar GHB gebruik ook niet goed, maar clean worden gaat meestal ook stap voor stap. Ze is er nog lang niet, maar ze is wel op de goede weg. Ik heb respect voor haar eerlijkheid, het is verder aan haar of ze er al klaar voor is om te laten zien dat stoppen met GHB ook niet moeilijk is.
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja precies zei:
Ik gebruik al 12 jaar elke dag speed en wil daar vanaf NU mee kappen. Maar ik vraag me af, kan ik het beste van het ene moment op het andere moment stoppen of moet ik het afbouwen? En welke afkickverschijnselen kan ik verwachten? En wat kan ik het beste doen op zwakke momenten als ik heel erg verlang naar een snuif? Ik probeer de afkickverschijnselen nu op te vangen met GHB, maar dat is natuurlijk ook niet alles.
Klik om te vergroten...

ja,precies. ben zelf ook 13 jaar verslaafd geweest aan de pep en weet dat het moeilijk is. maar heb er respect voor dat je de keuze hebt genomen om te stoppen. want dat is de eerste stap.Maar afbouwen gaat bijna niet als je echt wilt stoppen moet je eerst eerlijk naar je zelf kijken of je sterk genoeg bent om het op eigen houtje te gaan doen. Want stoppen met gebruik is makkelijk maar er vanaf blijven is de kunst. Want wat er allemaal bij komt kijken na gebruik denken de mensen niet bij na want het is een deel van je leven geweest en dat zul je merken je zult je hele leven om moeten gooien en dat is heel zwaar. want je omgeving,vrienden,uitgaan etc. Zijn allemaal trigger momenten voor jou. En regel 1: denk er niet te makkelijk over 2: schaam je niet als het niet wil om hulp te gaan zoeken. Ik ben 26kr in mijn speed tijd teruggevallen tot dat ik hulp ging zoeken. 3: ga geen vervanging zoeken helemaal geen GHB want ik heb 3 vrienden zien afkicken van de GHB en 2 van hen zijn opgenomen in een Psychiatrisch ziekenhuis omdat ze psychotisch zijn geworden na stoppen met GHB en ik denk niet dat je daar ook nog op zit te wachten. Dus ga dr voor en ga je een keer op je bek denk niet dat alles verloren is maar pak gewoon de draad weer op en kijk wat er verkeerd ging en probeer het de volgende keer op een andere manier te doen want je bent ook maar mens en mensen leren door fouten te maken.
Je moet gewoon een midden weg zien te vinden waar jij je prettig bij voelt.

Dus go for it en je kunt altijd hier op het forum je ei kwijt.
Want hier zijn genoeg mensen die weten hoe het voelt.

En nog een tip: Als je trek hebt ga in contact want er over praten helpt en je kunt misschien dan ook nog goeie tips en adviezen van andere mensen krijgen die je helpen.


Veel succes en respect

:smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankjewel tipsyflipsy :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hmmm, ik was er volgens mij niet helemaal bij met mijn hoofd, toen ik reageerde op dat stuk van Martin. Op een of andere manier had ik gelezen dat hij hele extreme sporten deed en er verslaafd aan leek, maar dat valt eigenlijk wel mee, bij nader inzien. Sorry, als het een beetje hard overkomt... :rolleyes:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#16
@honingolie

Je kan ver met me gaan, maar je gaat me hier niet een beetje met een tennisser lopen vergelijkken.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Marla Singer

Ik krijg de neiging om in de verdedeging te springen door te vertellen dat ik, ontdanks dat het een extreme sport is, ik helemaal niet zoveel van die extreme risico's neem etc.
Maar ik snap dat ik na zo'n preek niet raar op moet kijken, als ik wat tegengas krijg.
Je hebt ook wel een punt. Ook ik ben niet perfect.
Moet wel zeggen dat als ik kinderen zou hebben, ik die egoistische risico's anders in zou schatten.

Ben het niet eens met het idee dat ze er nog lang niet is en dat het begrijpelijk is als zoiets stap voor stap gaat.
Iemand die 12 jaar verslaafd is geweest, weet donders goed hoe de vork in de steel zit.
Elke terrugval is een bewuste keuze.
Daar zou ik geen sympatie voor hebben en waneer ik die sympatie wel zou hebben, dan zou ik dat diegene zowiezo niet bij voorbaat alvast gaan vertellen.

(en dat komt dan weer over als een aanval op jouw Marla, maar is niet zo bedoelt. Is meer een reactie op een aantal van de eerdere posts in dit topic)
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Marla Singer

Je doet nu alsof elke snowboarder, of beoefenaar van 'extreme sports' continu enorme risico's neemt en zijn leven op het spel zet. Dat is natuurlijk onzin. Een fanatieke tenisser loopt meer kans op blessures dan iemand die skateboard (ja, dat is onderzocht).
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
honingolie zei:
@Marla Singer

Je doet nu alsof elke snowboarder, of beoefenaar van 'extreme sports' continu enorme risico's neemt en zijn leven op het spel zet. Dat is natuurlijk onzin. Een fanatieke tenisser loopt meer kans op blessures dan iemand die skateboard (ja, dat is onderzocht).
Klik om te vergroten...

Zie mijn bericht daarna, ik gaf toen al aan dat het eigenlijk wel een beetje een overdreven van me was... :wink:
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja precies zei:
Als het af is allemaal kopen he!!!
Klik om te vergroten...

Ja, zodat jij de pep met kilo's en de GHB met liters tegelijk in huis kunt halen zeker. Ja doei zeg! :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."