#1
Ben benieuwd wat jullie denken of ondervonden hebben! Denk aan de geestelijke EN de lichamelijke verslaving.
Irie zei:naast de persoonsgebonden factoren (want geef toe, voor de ene is zijn weedverslaving even hardnekkig als voor de andere zijn speedverslaving ... ) heb ik ooit tijdens een "stoppen met roken"-begeleidingscursus van een psychologe te horen gekregen dat nicotine verslaving even erg is als eens heroïneverslaving (of toch ervan afkicken ... uiteraard niet zozeer de ontgifting van je lichaam, welke 10.000maal harder is bij hero dan bij nicotine), maar de craving en de kans op hervalling zouden gelijk lopen.
Nu ja, ik weet niet zo goed of ik het wel wil geloven, of dat ik het eerder interpreteer als een 'verkoopstruukje' tijdens de sessies (welke trouwens hopeloos zijn, voor mij toen toch, je moet het tenslotte gewoon zelf doen, gewoon ... zelf .....jij en niemand anders voor je)
In ieder geval, het stoppen met roken verloopt momenteel prima (ok, ik ben al 397 keer gestopt en herbegonnen, heb dan ook alle technieken en middelen al uitgeprobeerd, naast hypnose en accupunctuur ), maar zit 3 weken ver en mis onze nico en ons tine niet één seconde (met de hulp van Champix overigens, een geniaal middel dat precies dat deel van mijn hersenen die steeds schreeuwden om Nico en Tine lam legt ofzo, ik weet het zelf niet, maar ik ben in ieder geval verlost van dat eeuwige gevecht op mijn schouder. Je weet wel, dat engeltje dat je toefluisterd om het niet te doen, en de duivel die op en neer danst, schreeuwend: "Jaaaa-haaaa, lekker toch, doe maar, mmmm die sigaret, wat kan het je toch ook schelen joh, hophop, aansteken die handel, dan pas zwijg ik en niet eerder!)
Zou het me dan ook zo makkelijk afgaan bij heroïne? Na 15 jaar dagelijks gebruik? Dan wordt het hoog tijd om me erin te verdiepen![]()
(ik heb zowaar hier mijn eigen conclusie van mijn eeuwige twijfel neergeschreven, 3 werf hoera!)
KoxBox zei:Dat is nu echt dé enigste verslaving die ik nooit zal begrijpen.Beanhead zei:Cannabis.
Zo diepgeworteld, echt niet normaal
labradoor zei:opiaten geven wel de hefstigste afkickverschijnselen.
maar ik denk dat per persoon verschilt.
Flameon zei:Het verbaast me hoe laag alcohol staat, terwijl ik denk dat deze toch net wel onder de heroine thuis hoort. Ik werk met onder andere alcoholisten, zwaar alcoholisten, en als je dan de afkick verschijnselen ziet soms pfffff. Of hoe het lichaam is gesloopt door bier / sterke drank en ook je ziet hoe moeilijk het is om er van af te komen (mede ook omdat het sociaal geaccepteerd is)
desiyaboy zei:Euforisch, ecstase, gelukkig. volgens mij allemaal een beetje dezelfde richting.![]()
weyoun22 zei:Flameon zei:Het verbaast me hoe laag alcohol staat, terwijl ik denk dat deze toch net wel onder de heroine thuis hoort. Ik werk met onder andere alcoholisten, zwaar alcoholisten, en als je dan de afkick verschijnselen ziet soms pfffff. Of hoe het lichaam is gesloopt door bier / sterke drank en ook je ziet hoe moeilijk het is om er van af te komen (mede ook omdat het sociaal geaccepteerd is)
Ja, maar je moet echt jarenlang dagelijks zuipen voor het zo erg is. Andere drugs (zoals meth, freebase coke, hero) zijn wat dat betreft veel agressiever.
Irezz zei:Mm, ik heb mijn grootste verslaving nergens zien staan, en ik dacht dat er meerdere waren eigenlijk ^^;; Dus doet't me een beetje ashemed voelen. Maaruh: ontopic!
Het stoppen met sigaretten, harddrugs en wiet is voor mij kinderspel vergeleken met cola. Coca-cola. En ja, dit gaat gek genoeg zo ver dat ik met ogen dicht zo kan zeggen welke fles uit Duitsland of Frankrijk of Griekenland of Japan of Nederland komt. Ja, er is verschil, ander bronwater. Mensen verklaren me gek, maar ik proef echt dat verschil.
Er was ook 's een test in Gent st. P. ze lieten mensen helemaal zwarte blikjes proeven met cola in, en mensen hun mening geven. Volgens de resultaten in de krant proefde (bijna) niemand welke soort cola het was, maar ik nam één slok, bedankte vriendelijk en gaf het terug met de woorden: ik lust geen pepsi.
En toen trok ik een lekker blikje coca-cola open.
Als ik zonder cola zit ben ik extreem kribbig, down, soms zelfs downright depressief. En nee, dit wordt niet verholpen door suiker(rijke producten) of koffie.
Sick, weten welke cola uit welk land komt! Ik ben ook een liefhebber van Coca Cola. Pepsi is niet te zuipen. Las laatst een interview met Henk Jan Smits van Idols. Hij heeft jarenlang 4 liter cola per dag gedronken tot hij last kreeg van "geperforeerde darmen" Toen is ie er maar mee gestopt.
Maar ik moet met trots melden dat ik van gemiddeld 4.5 liter per dag naar 1.5 ben gedaald. Sommige dagen lukt het zelfs, andere dagen drink ik het soms echt glas na glas tot ik omver val van de buikpijn. Het is té lekker.
En neen, ik word er echt niet dikker van, gek genoeg. Maar ik weet wel dat het metabolisme bij jongens meestal rond de 20 verandert, waardoor je sneller dik wordt. Daarom hoop ik tegen 2 jaar ten laatste gestopt te zijn.
En ook moeilijker dan pakweg een maand niet blowen: 10 minuten niet nagelbijten. Ookal zijn m'n nagels nog maar 1 centimeter lang. Met pijn tot gevolg, maar ik ben nu eenmaal een ontzettend stressy persoon. Ik probeer het te verhelpen met kauwgum, maar so far lukt het niet. En het is ook min of meer te laat, aangezien m'n huid hoger is gegroeid dan m'n nagels. Ze groeien sowieso in. Operatie of whatever zou wel lukken me dunkt, maar dan begin ik gewoon opnieuw. Als ik echt geen stukje nagel erafkrijg begin ik aan de huid errond.
Producten als bite-x helpen geen zier. Die smaak is barslecht, true, maar het weerhoudt me er niet van <<;; Ik ben nu eenmaal 'n bijter...
M'n lief probeert me ervan te weerhouden door m'n hand weg te trekken, maar soms word ik hierdoor echt gewoon kwaad.
Soms vragen mensen me waarom ik truien draag met mouwen die m'n handen bedekken, en wel, één blik is genoeg om het nooit meer te vragen.
Ik had toen ik 13 was zelfs een ongelooflijk slecht boek omgevormd tot bijtboek, om af te reageren. Yup, een boek vol gaatjes en scheuren. Al heb ik het bijten min of meer kunnen verhelpen door gewoon iets in m'n mond de houden. Achterkant van een aansteker, pen of stylo,...
En het gekke is dat bovenstaande alleen geldt voor nuchtere toestand. Op pep is m'n tong de klos, op xtc of md gewoon m'n tanden klapperen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."