Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsongezondste verslaving?

ongezondste verslaving?

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vermeersch zei:
Flameon zei:
Wat ongezonder is is lastig te zeggen. Als je verslaafd bent aan de drank is behoorlijk zwaar, en als je verslaafd bent aan de wiet ook. Denk dat alcohol meer kapot maakt
Klik om te vergroten...


Idd, alcohol maakt je heel kapot. Ik ben 21j en mijn lever is al voor meer dan de helft aangetast, pancreas opgezwollen, dat doet drank met je. De drugs gaat er ook wel een rol ingespeeld hebben maar drank is toch de grote boosdoener op dat vlak... En vergeet allesins niet dat je er ook heel psychotisch van word en totaal in je zelf keert. Maar wie ben ik om iemand de les te lezen?
Klik om te vergroten...

Wie jij bent .... zo te lezen een goeie ervaringsdeskundige!
Hoe komt het dat je lever op je 21ste half kapot is?
Het nadeel van een alcoholverslaving en de lichamelijke/geesteljke gevolgen is dat je er pas achter komt als het te laat is.

@alle alcoholfanaten: slik vit b om je hersenen te beschermen. Als die een klap krijgen is het einde oefening! (geheugenverlies etc)
V
VermeerschLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie jij bent .... zo te lezen een goeie ervaringsdeskundige!
Hoe komt het dat je lever op je 21ste half kapot is?
Het nadeel van een alcoholverslaving en de lichamelijke/geesteljke gevolgen is dat je er pas achter komt als het te laat is.

@alle alcoholfanaten: slik vit b om je hersenen te beschermen. Als die een klap krijgen is het einde oefening! (geheugenverlies etc)[/quote]

Hoe het komt dat mijn lever aangetast is ? Omdat ik 'n politoxicomaan zou zijn zoals ze dat graag noemen hier.(Iemand die alles door elkaar gebruikt) Ze hebben me hier alle soorten testen laten doen en een echografie o.a waar ze dat op gezien hebben van mijn lever en pancreas, tapkes met een netje op men kop, borst, benen en armen.
Nu verblijf ik momenteel in een ziekenhuis in Beernem (een psychiatrie). Omdat ik goed psychotisch geworden ben door al die shit en in kraakpanden leefdde, daardoor ben ik ook geinterneerd...
En natuurlijk nog een paar andere redenen. En inderdaad vitaminen nemen als je gebruikt :)


Grtz :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe het komt dat mijn lever aangetast is ? Omdat ik 'n politoxicomaan zou zijn zoals ze dat graag noemen hier.(Iemand die alles door elkaar gebruikt) Ze hebben me hier alle soorten testen laten doen en een echografie o.a waar ze dat op gezien hebben van mijn lever en pancreas, tapkes met een netje op men kop, borst, benen en armen.
Nu verblijf ik momenteel in een ziekenhuis in Beernem (een psychiatrie). Omdat ik goed psychotisch geworden ben door al die shit en in kraakpanden leefdde, daardoor ben ik ook geinterneerd...
En natuurlijk nog een paar andere redenen. En inderdaad vitaminen nemen als je gebruikt :)


Grtz :wave:[/quote]
Heftig hoor!.Dan mag ik niet klagen met mijn heroine-gebruik van ruim 20-jaar.En dan ook nog lichamelijk en geestelijk geen klachten hebben.Ik hoop voor je dat je goed hersteld.Want het is niet niks,zeker op je leeftijd die je hebt.
V
VermeerschLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heftig hoor!.Dan mag ik niet klagen met mijn heroine-gebruik van ruim 20-jaar.En dan ook nog lichamelijk en geestelijk geen klachten hebben.Ik hoop voor je dat je goed hersteld.Want het is niet niks,zeker op je leeftijd die je hebt.[/quote]


Herstellen doet mijn lever niet meer, dat blijft voor de rest van mijn leven. Pancreas kan terug genezen maar kan lange tijd duren ze. Normaal gezien mag ik nu niet meer drinken, gebruiken of pillen bij slikken. Juist nog mijn verplichte medicatie innemen. C'est tout!
Maar een Bruin-verslaving van 20 jaar is ook niet niets ze ! En veel in gebruik?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.

Maar waarom vraag je dit ? Moet je kiezen tussen twee verslavingen ofzo ?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Petrovic zei:
Ik heb een vraag voor jou: Waarom wil jij dit weten?
Klik om te vergroten...
Hij had geen andere stomme vragen meer over denk ik.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er staat me inderdaad nog wel iets bij van een ander topic met hetzelfde niveau. :P

Maar om toch even lief te zijn: Er zijn teveel factoren, de drug speelt mee, maar vooral de persoon zelf.
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lichamelijk alcohol zeker.
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
:tearsofjoy: wel grappig.

wat is de ongezondste verslaving.???

lijkt me voor iedereen anders toch? of bent gij hetzelfde als je buurman :sunglasses:
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Eesje zei:
de ongezondste verslaving volgens mij is: verslaafd zijn aan onophoudelijk denken. Een dwangmatige denker zijn. Elke dag identificeren met je verstand. Het kan iemand totaal slopen, in het ergste geval dan.
Klik om te vergroten...

Da's een hele goeie. Ik heb er eigenlijk zelf wel eens last van.. Kan idd echt heel irritant worden en stressvol.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#11
Chaincells zei:
Lichamelijk alcohol zeker.
Klik om te vergroten...

Zou ik ook zeggen.

Maatschappelijk gezien kun je beter aan de alcohol zitten misschien, maar goed dat is ook maar hoe je het ziet.

Ongezondste verslaving in het algemeen denk ik crack? Of een ernstige fastfood verslaving kan ook zieke shit met je lichaam doen :openmouth:
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Adrenochroom zei:
Chaincells zei:
Lichamelijk alcohol zeker.
Klik om te vergroten...

Zou ik ook zeggen.

Maatschappelijk gezien kun je beter aan de alcohol zitten misschien, maar goed dat is ook maar hoe je het ziet.

Ongezondste verslaving in het algemeen denk ik crack? Of een ernstige fastfood verslaving kan ook zieke shit met je lichaam doen :openmouth:
Klik om te vergroten...

Tuurlijk, maar wij als gebruikers zouden daar niet in mee moeten gaan :sunglasses: .

Ach, ik kan me er maar niet; niet aan ergeren, dat alcohol als 'veeel minder slecht' gezien word.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor je lever zou ik zeggen alcohol
Maar gaan we het over longen hebben wiet
:P


Alcohol wint als allerslechtste zijnde !!! hihiihi
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sublimo zei:
Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.
Klik om te vergroten...
Puur hoeft niet, maar gewoon niet met tabak.
Tabakvervanger rules
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Winehouse zei:
Sublimo zei:
Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.
Klik om te vergroten...
Puur hoeft niet, maar gewoon niet met tabak.
Tabakvervanger rules
Klik om te vergroten...

Wie weet wat daar allemaal in steekt. :P Gewoon puur roken kan veel minder kwaad.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sublimo zei:
Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.
Klik om te vergroten...

Alsof dat laatste verschil maakt. Kom op zeg.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
tomz0r zei:
Sublimo zei:
Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.
Klik om te vergroten...

Alsof dat laatste verschil maakt. Kom op zeg.
Klik om te vergroten...

Dat maakt zeker een verschil. Wiet + tabak is veel schadelijker dan wiet alleen.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Sublimo zei:
Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.
Klik om te vergroten...

Alsof dat laatste verschil maakt. Kom op zeg.
Klik om te vergroten...

Dat maakt zeker een verschil. Wiet + tabak is veel schadelijker dan wiet alleen.
Klik om te vergroten...

Als iemand een hardnekkige wiet- of alcoholverslaving kent dan maakt hij de negatieve gevolgen van tabak niet eens mee.
En met pure wiet is men natuurlijk geneigd om er meer van te roken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
tomz0r zei:
Als iemand een hardnekkige wiet- of alcoholverslaving kent dan maakt hij de negatieve gevolgen van tabak niet eens mee.
En met pure wiet is men natuurlijk geneigd om er meer van te roken.
Klik om te vergroten...

Maar die tabak is er toch nog een schepje bovenop lijkt me. Misschien dat het niet veel scheelt.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Als iemand een hardnekkige wiet- of alcoholverslaving kent dan maakt hij de negatieve gevolgen van tabak niet eens mee.
En met pure wiet is men natuurlijk geneigd om er meer van te roken.
Klik om te vergroten...

Maar die tabak is er toch nog een schepje bovenop lijkt me. Misschien dat het niet veel scheelt.
Klik om te vergroten...

Dat bedoelde ik dus. Het maakt geen verschil in zo'n situatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."