Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed....Verslavend??

Speed....Verslavend??

148 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#1
SPEED Verslavend?
nee hoor hoe kom je daar bij

Tuurlijk is speed verslavend.

Ach ja maar wat niet tegen woordig

Geniet maar met mate.

overal waar "TE" voor komt is meestal niet goed. :smoke: :smoke: :smoke:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Deranged

Dat mensen die Speed of wiet misbruiken zwak bezig zijn, zijn we het volledig over eens.
Het gebeurt echter wel.
Naar mijn mening bevorderen de eigenschappen van speed wel degelijk misbruik.
Echter, al misbruik je speed, doe je dat jezelf aan, hoe lekker/gemakkelijk het ook is.

Of die mensen uit te schelden zin heeft, vraag ik me ook af.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
martin van nu zei:
Deranged zei:
Ik vind speed ook niet verslavend.
Klik om te vergroten...
Vind je dat dat voor iedereen geld?
Oftewel je kent niemand die verslaaft is en als iemand zegt dat ie het wel is, of is geweest, dan kan dat volgens jouw niet kloppen?

Of vind je dat speed voor jouw niet verslavend is? (/kan zijn?)
Klik om te vergroten...
Het heeft geen echte verslavende capaciteiten. Het nestelt zich nooit echt in je geest, zoals bijvoorbeeld cocaine dat wel doet. Het is gewoon zaak van een beetje discipline. Speedmisbruik en speed ''verslaving'' is echt voor ultieme mietjes.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met wiet. Mensen die zich verslaafd achten aan dergelijke middelen hebben niet het recht om te leven.
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met wiet. Mensen die zich verslaafd achten aan dergelijke middelen hebben niet het recht om te leven.
Klik om te vergroten...

Waarom niet, Dan is de helft van DF zo'n beetje dood :confused:
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mee eens, een drugsforum is niet de correcte plaats om verslaafden met de vinger te wijzen..
Z
ZenzieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Speed is wel verslavend, Mijn mening tog.
Als je regelmatig Speed gebruikt en je zit een avondje met vrienden thuis
en iedereen zit zo moe , suf naar televesie te kijken ...
Dan krijg je volgens mij tog zin in Speed :smilingimp:
Heb soms ook van die dagen dat ik zeg : KUT! Ik moet Speed hebben
en dan loop ik daar speciaal nog om :openmouth:
En voor je het weet zit je elke dag aan de speed ...
Want op de duur als je geen Speed pakt voel je je nutteloos ...
Moe , Je kan niks meer . En val je terug op die Snelle snelle
Peppe peppe lijne trekke :rock:
s
stuikeuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
na een avondje speed heb ik net een afkeer van speed kan het niet zien niet ruiken zkeer niet opnieuw snuife :openmouth:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bolea zei:
Deranged zei:
[
Deranged zei:
Ik vind speed ook niet verslavend.
Het heeft geen echte verslavende capaciteiten. Het nestelt zich nooit echt in je geest, zoals bijvoorbeeld cocaine dat wel doet. Het is gewoon zaak van een beetje discipline. Speedmisbruik en speed ''verslaving'' is echt voor ultieme mietjes.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met wiet. Mensen die zich verslaafd achten aan dergelijke middelen hebben niet het recht om te leven.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Zo een onzin...dat ik er mee moet lachen :tearsofjoy:
:tearsofjoy: :tearsofjoy:[/quote]

Deranged heeft wel gelijk, speed is officieel niet verslavend voor je lichaam. Dat mensen er niet mee kunnen omgaan, en er dus niet van af kunnen blijven is meer een persoonlijk probleem.

xx
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor mij is het niet verslavend, vooral omdat het zo lang duurt. Zou nooit eens na school/werk denken "ik neem ff lekker wat pep", want dan slaap ik die nacht weer niet en verveel ik me dood met die energie die ik dan krijg en niet kwijt kan. Ik vind het echter wel leuk op feestjes, dus het gevaar van wekelijks gebruik is er wel. Dat doe ik echter uit principe niet.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap ook echt niet dat je aan PEP verslaafd kunt raken.
Hoe kun je dat nou elke dag nemen? Hele tijd wakker, lichaam kapot, je kut voelen. :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#11
gNuxx zei:
Ik snap ook echt niet dat je aan PEP verslaafd kunt raken.
Hoe kun je dat nou elke dag nemen? Hele tijd wakker, lichaam kapot, je kut voelen. :grin:
Klik om te vergroten...

lysergine25 zei:
ik exprerimenteer nu al 7 jaar met de dex en pep en ben nog steeds niet zo'n junk dat ik nu meteen wat moet nemen.

ja speed is verslavend maar niet als je je hersens gebruikt en wijs doseert.
valium neem je ook niet iedere dag, het staat gvd in de bijsluiter dat je dan junk wordt.

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

ik dacht dat jij elke dag een functionele dosis pep/dex nam.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#12
gNuxx zei:
Ik snap ook echt niet dat je aan PEP verslaafd kunt raken.
Hoe kun je dat nou elke dag nemen? Hele tijd wakker, lichaam kapot, je kut voelen. :grin:
Klik om te vergroten...

Als je maar lang genoeg snuift kun je op een gegeven moment prima slapen na een lijn, zelfs direct nadat je het snuift en eten is ook geen probleem meer..
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#13
:rolleyes: natuurlijk is speed verslavend.. we kunnen ons wel met zijn allen voor de gek gaan houden en volhouden dat 't niet zo is, gewoon blijven ontkennen dan ben je 't niet ook toch :wink:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sjonge we gaan maar door met deze idiote discussie ?

Wanneer je verslaafd bent geweest aan iets sterkers en/of instaat bent speed recreatief te gebruiken, is het toch onzin daarom te zeggen dat iets niet verslavend is.

Natuurlijk kun je speed verslaafden zwakkelingen vinden, net zoals nicotine verslaafden, THC verslaafden, noem maar op. Feit blijft dat er een enorm aantal mensen aan verslaafd zijn. Het is alleen zo goed voor je eigen egotje om anderen die speed verslaafd zijn te verachten, dan kun jij je lekker sterk voelen dat je van de coke af geraakt ben en geloven dat speed geen vervanger is.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Omdat het je nu eenmaal zin geeft om allerlei irritante dingen te doen waar je natuurlijke luiheid normaal een stokje voor zou steken. Alles gaat in het begin dus beter. :grin:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chemical zei:
ik kan me eigenlijk gewoon niet inbeelden hoe je aan zo'n dingen verslaafd kan worden. In het begin is iedereen beginnen te gebruiken op feestjes, right ? Maar hoezo haal je het dan in je hoofd om door de week ook te gaan gebruiken ?

daar zou ik graag wat verduidelijking van krijgen ^^.
Klik om te vergroten...

In mijn geval stelde het me in staat om op te staan en simpele dingen als stofzuigen, drinken pakken, boodschappenn doen, naar het toilet gaan etc te doen, die ik nuchter niet kon doen omdat ik daar veel te depressief voor was. en het gaf me daarnaast rust in mn hoofd.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Je kon die dingen normaal ook wel doen, maar door de speed had je er alleen meer zin in? Het is niet echt een kwestie van niet kunnen, zelfs niet als je depressief bent, meer een kwestie van niet willen, geen zin hebben.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#18
gNuxx zei:
Je kon die dingen normaal ook wel doen, maar door de speed had je er alleen meer zin in? Het is niet echt een kwestie van niet kunnen, zelfs niet als je depressief bent, meer een kwestie van niet willen, geen zin hebben.
Klik om te vergroten...

sorry hoor, maar jij bent duidelijk nog NOOIT echt heel erg depressief geweest. een echte depressie is heel wat anders dan gewoon een dipje. praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#19
kon je niet meer lopen? kon je niks meer?

Heel zwart-wit gezien kon het dus wel, maar je was gewoon te depressief om het te volbrengen.

Waarom val je mij direct zo aan? Ik heb inderdaad nog geen hevige depressie ondervonden, maar in plaats van mij zo aan te vallen kun je ook vertellen hoe het wel ging. Want van jou post ben ik uiteindelijk nog niets wijzer geworden, maar heb alleen maar het gevoel dat
jij je aangevallen voelt door wat ik zei, dat was helemaal niet de bedoeling en sorry daarvoor.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik voelde me inderdaad aangevallen omdat ik manisch depressief ben en dus een heel groot gedeelte van mijn leven ontzettend zwaard depressief ben geweest. het is dan heel erg naar als andere mensen t een beetje afdoen als aanstellerij.

maar goed, fysiek is het inderdaad mogelijk, maar een heel zware depressie kan zo'n enorme impact op je hebben dat t desondanks toch niet lukt. niet omdat je lui bent of geen zin hebt. maar omdat je gewoon echt niet meer de kracht hebt om iets anders te doen dan voor je uit te staren. waarschijnlijk is dat je heel moeilijk voor te stellen als je alleen dipjes kent. maar de psyche heeft een veel grotere impact op je lichamelijke gesteldheid dan je je kunt voorstellen..

door speed te nemen kon ik alles wegdrukken en 'vergeten' en omdat ik heel waarschijnlijk add heb, werd het ook rustig in mijn hoofd en kon ik me focussen op 1 ding tegelijk. in mijn geval dus bijvoorbeeld drinken pakken. capiche?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."