Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed....Verslavend??

Speed....Verslavend??

148 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mjah verslaving staat dacht ik wel als ziekte geregisteerd .. (dacht ik)
Maar ik snap je punt wel.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik kan me eigenlijk gewoon niet inbeelden hoe je aan zo'n dingen verslaafd kan worden. In het begin is iedereen beginnen te gebruiken op feestjes, right ? Maar hoezo haal je het dan in je hoofd om door de week ook te gaan gebruiken ?

daar zou ik graag wat verduidelijking van krijgen ^^.
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet dat speed wel een harddrug is, maar of je daaraan verslaafd kan worden blijf voor mij altijd een vraag. Daarmee bedoel ik dat het mij meerdere keren is gelukt om daar vanaf te komen. Wel maak ik zo nu en dan die ene denkfout maar als ik een portie speed hebt gehad, laat ik het er wel even bij. Dan denk ik aan andere dingen die mijn fantasierijke gedachten doen omspringen. Verder kan ik vertellen dat wanneer ik gebruik veelal te maken heeft met verveling. Want verveling is nadenken in een dageijkse sleur van 24 uur. Een terugval is een duidelijk aanblik op mijn denkpatroon waarmee ik geconfronteerd wordt, en DAN is de keuze die ik maak op speed gericht. Ik richt mij dan totaal op het sociaal gebruik ¨vaak met anderen¨ maar of dat Echt verslavend is weet ik eigenlijk nog niet.....Hoe kan ik het dan noemen? :confused:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
je hebt te veel pep op he ....
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#5
lysergine25 zei:
je hebt te veel pep op he ....
Klik om te vergroten...
Ja misschien wel!!! Een goed begin is het halve werk toch? Maar even voor de duidelijkheid; dit is nog wel ff fun.Maar dat ik er een eind aant gebruik wil maken, sta ik wel garant voor. En dan ken die ene keer niet meer...dus even op mijn tanden bijten en aan andere belangrijke dingen denken, want het is me een paar keer gelukt, dus nu weet ik dat ik het kan......zowel letterlijk als figuurlijk...... :mrgreen: gr.M :rock:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#6
WAT? 30 dagen en dan ben ik er helemaal van af? bij mij na 3dg al, en toen had ik er geen zin meer in. Maar ja hoe harder de steen(terugval) des te moeilijker het wordt......ja ik zie wel..denk dat ik zo ga slapen of nog eentje dan!!! :sunglasses: :rockband:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
je bent pas clean na 1 jaar ouwe ,

maar neem ver nog eentje ... wij doen wel mee.

oraal 120 mg ?

boem boem boem ....

strakkie strak ...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
We hebben er weer een spietFREAK bij jongens!
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
marko zei:
Ik weet dat speed wel een harddrug is, maar of je daaraan verslaafd kan worden blijf voor mij altijd een vraag. Daarmee bedoel ik dat het mij meerdere keren is gelukt om daar vanaf te komen.
Klik om te vergroten...

marko zei:
Een terugval is een duidelijk aanblik op mijn denkpatroon waarmee ik geconfronteerd wordt, en DAN is de keuze die ik maak op speed gericht.
Klik om te vergroten...

Wat denk je zelf?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat kunnen mensen zichzelf toch onbelofelijk voor de gek houden, prachtig. :)
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben ik de enige die zijn post niet helemaal kan volgen?
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat iets verslavend is, houd in iets eigenschappen heeft die verslaving bevorderen.
Als je het af en toe gebruikt en jij bent er niet verslaafd aan, wil dat niet zeggen dat het niet verslavend is.
Hou dus alsjeblieft op met die onzinnige opmerkingen, over dat je het ook gebruikt, maar er helemaal niet verslaafd aan bent, of er geen moeite mee hebt.
So what?

Ik heb ook zat speed gebruikt en ben er ook nooit verslaaft aan geweest, maar ik was nog wel zo snugger om in te zien, dat het niet zo moeilijk zou zijn om er verslaafd aan te raken.
Juist omdat ik wist dat het verslavend was, ben ik er voorzichtig mee omgegaan en er nooit verslaaft aan geraakt.
N
NOISESUPRESSORLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gewoon iedere dag gebruiken, hoe meer hoe beter
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#14
martin van nu zei:
Dat iets verslavend is, houd in iets eigenschappen heeft die verslaving bevorderen.
Als je het af en toe gebruikt en jij bent er niet verslaafd aan, wil dat niet zeggen dat het niet verslavend is.
Hou dus alsjeblieft op met die onzinnige opmerkingen, over dat je het ook gebruikt, maar er helemaal niet verslaafd aan bent, of er geen moeite mee hebt.
So what?.
Klik om te vergroten...

Ho, daar kan ik het niet mee eens zijn moet ik bekennen. Want wat verslavend is ligt aan de mens zelf en niet in het product zelf. In die zin zou namelijk alles verslavend kunnen zijn. Want hoeveel mensen zijn er wel niet verslaafd aan bv, gokken, handen wassen, eten, foute mannen enz. Zo heeft elk aspect in het leven iets verslavends. Naar mijn mening, is door de persoon zelf die ergens gevoelig is of niet. Kijk, je kan bij mij 10 kilo speed neerleggen en ik raak het gemakkelijk een half jaar niet aan. Leg jij bij mij 1 kilo pepernoten neer dan kan ik daar niet een half jaar vanaf blijven, dan is het een stuk moeilijker voor mij om die zak te laten liggen voor een half jaar of een paar pepernoten te eten. Ik eet eerder de hele zak op en zal het dan uitbraken op de wc. (eetstoornis). Ik hoop dat ik je hiermee duidelijk heb gemaakt dat een verslaving aan de persoon zelf ligt en niet aan een product. Dat is te makkelijk om het daar op af te schuiven. Dus vanuit mijn oogpunt is het geen onzinnige opmerking.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Speed werkt op het beloningscentrum in je hersenen, dus heeft het een bekrachtigende werking (als in: je hersenen associeren het speedgebruik met een goed gevoel). De term 'verslavend' is gewoon heel erg ambigu en relatief, daarom kan je beter zeggen dat speed de potentie heeft om de gebruiker in een patroon van herhaaldelijk gebruik te laten vallen.

Het antwoord op de vraag of speed verslavend is, is voor iedereen persoonlijk.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Robdebob zei:
Speed werkt op het beloningscentrum in je hersenen, dus heeft het een bekrachtigende werking (als in: je hersenen associeren het speedgebruik met een goed gevoel). De term 'verslavend' is gewoon heel erg ambigu en relatief, daarom kan je beter zeggen dat speed de potentie heeft om de gebruiker in een patroon van herhaaldelijk gebruik te laten vallen.

Het antwoord op de vraag of speed verslavend is, is voor iedereen persoonlijk.
Klik om te vergroten...

De potentie klinkt al vele malen beter idd. Met coke is het precies hetzelfde verhaal. Ik heb coke geprobeerd voor het eerst dit weekend. Het heeft bij mij niet eens de werking die het moet hebben. Ik werd er introvert, schichtig, voelde me echt niet beter dan de rest ofzo, vond mezelf echt zo niet fantastisch, nee was er eerder paranoia en achterdochtig. Bovendien vond ik het snuiven echt supergaar en ik kreeg koppijn toen het uitwerkte. Dus bij mij zal coke echt niet eens de kans krijgen om verslavend te werken.
Z
ZenzieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb dit ergens gevonden op internet

Speed:
25% METAMFETAMINE
15% AMFETAMINE
15% EFEDRINE
15% COFFEÏNE

En Meth is kk verslavend
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zenzie zei:
Heb dit ergens gevonden op internet

Speed:
25% METAMFETAMINE
15% AMFETAMINE
15% EFEDRINE
15% COFFEÏNE

En Meth is kk verslavend
Klik om te vergroten...
Haha, van wie is die testuitslag? Zal die even balen.
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind het moeilijk om de vraag te beantwoorden of speed verslavend is. Jarenlang dacht ik dat ik eraan verslaafd was en gebruikte dan ook elke dag. Totdat ik me 2 maanden geleden opeens afvroeg waar ik nou eigenlijk in godsnaam mee bezig was. Ik ben er toen zomaar vanuit het niets cold turkey mee gestopt en heb sindsdien niet 1 keer meer de behoefte aan speed gehad. Heel bizar eigenlijk, maar ik ben er fucking gelukkig mee dat ik er nu vanaf ben..Speed creëert in mijn beleving in ieder geval wel de denkfout dat je het nodig denkt te hebben, maar dat is dus helemaal niet zo. Ik heb helemaal geen afkickverschijnselen gehad, zowel lichamelijk als geestelijk niet..En dat na 12 jaar dagelijks gebruik! Ik voel me erg blij !!!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
daarom staat ie nu hier op dit forum ....

het was ooit een sticky, helaas heeft iemand dat ongedaan gemaakt.

Tambonnie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."