Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je grootste verslaving?

Wat is je grootste verslaving?

314 antwoorden
81 weergaven
18-5-2026
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ginko Biloba

en verder goeie rock

gelukkig baat dit de mensch
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wiet.. blijft te lekker ;P
T
Terror_ModLid
01-01-2024, 00:00
#3
Speed verslaving>> Vandaag 1e dag van afkick(3e poging)
E
EssLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nicotine vanaf mn 13e, das nu dus al zo'n 7 jaar helaas. Wou dat ik kon stoppen, maar niet genoeg motivatie voor blijkbaar.
Ben 2 jaar verslaafd geweest aan wiet/hasj, maar door negatieve bijwerkingen doe ik het nu niet zo vaak meer en meestal in combinatie met andere middelen.

Verder ben ik best wel verslaafd aan kauwgom, haha. Gewoon fijn om ergens op te kauwen wanneer ik niet kan roken.
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn verslavingen,

Sigaretten
Tassen
Internet :mrgreen:
B
BarbieLid
01-01-2024, 00:00
#6
cadou zei:
Oke! goed topic! Ik ben verslaafd aan nicotine, en men zegt soms van mij dat ik verslaafd ben aan wiet. Ben ik het niet mee eens! en dat is geen ontkenning van het probleem maar een logische redenering. Als volgt: Ik rook een pakje shag in de 2/3 dagen. als ik ook maar 3 uur niets gerookt heb wordt ik bijna gek, klamme handen, snel geiriteerd en op de kast, soms zelfs ronduit sjagrijnig en ik ben dan in me'n hoofd continue bezig met "moet zo sigaretten halen, waar is de dichtsbijzijnde benzinepomp of supermarkt"|, etc. etc. Ik blow in principe dagelijks. Als ik op vakantie ben in het buitenland, of ik ben op me'n werk of ik ben bij schoonfamilie of vrienden die niet blowen etc. etc. dan denk ik totaal niet aan wiet, taal ik er niet naar. Maar in mijn dagelijkse leven vind ik het lekker om na een dag gewerkt te hebben lekker stoned met de hond een lange wandeling te maken, of tv te kijken, of computerspelletjes te spelen, het hoort bij mijn manier van ontspannen. Mensen die ik in mijn vrije tijd tegenkom zien mij eigenlijk altijd wel met een jointje en gaan er dan vanuit dat ik er niet af kan blijven, bullshit!!! Ik heb het niet NODIG om te ontspannen maar het geeft het wel een meerwaarde :grin: . Als ik op vrijdagavond naar het poolcentrum ga om een balletje te leggen met mijn vriend loop ik ook niet met een joint op de lip naar binnen, maar in mijn eigen wereldje, dus thuis in vrije tijd beleef ik de dingen graag stoned. Voorbeeld: Afgelopen oktober had ik 2 weken vrij van mijn werk, ik had me voorgenomen om In de ban de ring opnieuw te lezen. Dit heb ik volkomen stoned gedaan. ong. 1400 pagina's uitgesmeerd over 11 dagen. maar dan ook 11 dagen stoned van s'morgens tot s'avonds. Zegt mijn buurvrouw(exheroineverslaafde) zie je wel je bent de hele dag stoned, dus echt wel verslaafd. Nee! Ik wou dit boek graag stoned beleven, het is een FANTASY-boek, iedereen die ooit een blowtje gerookt heeft weet dat een jointje dan een meerwaarde geeft aan de beleving van het boek. Nu na de vakantie, rook ik alleen maar s'avonds als onze vrije tijd dat toelaat. Ik weet dat ik veel blow! zeker in vergelijking met andere mensen in mijn omgeving, maar het blijft recreatief gebruik! Volgens mij kan je niet aan de hoeveelheid die iemand gebruikt zien/zeggen dat iemand verslaafd is. Toen ik 16/17 was slikte ik circa 8 pillen op een zaterdagnacht tijdens een houseparty, dat is heel veel! Maandags ging ik naar school en en zat ik echt niet te denken aan pilgebruik! Dus wat is nu verslaving precies??? Volgens mij als de dingen niet meer gaan zoals je wilt.(klinkt simplistisch maar dat is wel waar ik op uit kom) Om een lang verhaal dus kort te maken(volgens mij lukt dat niet meer, haha) nicotine, en volgens de maatschappij ook aan marihuana.
Klik om te vergroten...
Cool :stoned:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gisteren en vandaag is mijn grootste verslaving toch wel nicotine.

Heb vandaag al 2 pakjes gerookt en kzit nu aan mn 3de. :flushed:
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Koffie :E
Eerste kop koffie 's ochtends is wel erg goddelijk. Eerst 3-5 koppen per dag, wil daar nu max 2 van maken.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ben koopverslaafd
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#10
tabak.... :(


en lichtelijk aan wiet geloof was erger gaat steeds beter :mrgreen:
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#11
wiet wiet,
iedere dag,
het is zoo lekker gewoon
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weed, gebruik ik dagelijks.
En nog steeds is speed een verslaving voor me, die ik redelijk in de hand heb. Soms komen er nog crackmomenten op. Ook in de hand.
Maar vooral is de hunkering er, naar het leventje dat het met zich meebrengt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik doe niet aan verslavingen, da's voor losers (:
H
HolySmokeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Muziek! Zonder wiet, seks of drank red ik me wel een weekje of wat, maar een muziekloos bestaan zou fataal zijn.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zuurstof
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Nicotine, verder ben ik flink verslaafd geweest aan wiet maar dat ben ik nu niet meer gelukkig ^^
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nicotine en caffeine
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lana zei:
En nog steeds is speed een verslaving voor me, die ik redelijk in de hand heb.
Klik om te vergroten...
Beetje tegenspraak vind je niet? Je bent verslaafd, maar je hebt het gebruik redelijk in de hand? Nee, dat kan niet.
De fases:
0: 'Niet-gebruik'
1: Expirimenteren
2: Sociaal gebruik - ik denk dat jij hier zit, maar gewoon 'veel sociaal gebruikt'
3: Probleemgebruik
4: Verslaving - alles draait om de stof in je dagelijks leven, totaal de controle verloren
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik ben verlaafd aan:

De gezeligheid van trippen,
Wiet/Hasj
Nicotine
koffie
en aan me vriendin :hearteyes:
B
Boogie!Lid
01-01-2024, 00:00
#20
lekker helemaal nergens meer aan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."