Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswelke klinieken vonden jullie het beste?

welke klinieken vonden jullie het beste?

91 antwoorden
73 weergaven
18-5-2026
B
BeehonderdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond. Ik zal me eerst kort voorstellen:
Mijn naam is John, 56 jaar en ben twaalf jaar verslaafd geweest aan allerlei hard dope en in 1983 gegradueerd op de Emiliehoeve na een verblijf van ± 18 maanden + 8 maanden Re-entry.
Het doet mij ook wat pijn als ik bepaalde negatieve reacties lees over de EH. Zélf heb ik de EH als zwaar maar rechtvaardig ervaren, al was ik er zelf ook schijtbang voor om naartoe te gaan na de verhalen die toen óók al de ronde deden. Borden in deurformaat, overalls, kale koppen, keiharde ontgroeningsmethoden etc. etc. Maar ja, een kat in het nauw maakt rare sprongen en als je op sterven na dood bent, bajes in en uit gaat en je ziet je lieve moedertje bijna dood van verdriet gaan moet je toch iéts doen.
Ik heb er ook in overall én met borden gelopen, diverse 'afspraken' gehad en de schaar is ook ooit eens in m'n nog altijd weelderige haardos gezet door m'n peers nadat ik m'n weekend behoorlijk opgefokt had maar heb mijn tijd daar héél anders ervaren. Ik ben er keihard met mezelf geconfronteerd, wat mogelijk was omdat ik er open voor stond maar heb er vooral veel plezier gehad. Heb veel vrienden gemaakt, mezelf ontdekt, behulpzaam zijn, hard leren zijn, delegeren, organiseren, risico's nemen, m'n creativiteit ontdekt, leren werken, koken, communiceren, lachen, liefhebben, knokken etc. etc. Maar voorál leren leven.
Hierdoor denk ik dat de meesten die zo overdreven negatief reageren het vooral bij zichzelf moeten zoeken, al kan ik me heel goed voorstellen dat sommigen het zo negatief ervaren hebben bekruipt me het gevoel dat sommigen érg overdreven reageren en de boel behoorlijk aandikken.

Ik heb er ook nog een tijd als staflid gewerkt en zal de Emiliehoeve altijd als MIJN huis zien waar ik altijd welkom was en ben. Dat dit gevoel klopt bleek toen ik een paar zondagen geleden met m'n huidige vriendin in de buurt was en besloot er even aan te kloppen. Ik werd er hartelijk onthaald en kon onder het genot van een kop koffie rustig m'n gang gaan en zo m'n vriendin laten delen in een stukje van mij.
Heb met wat huidige bewoners gesproken en na 27 jaar is er best het e.e.a. veranderd en is het programma een behoorlijk stuk 'laagdrempelige'r(?) en 'grenzeloos'(!) geworden. Maar de basis lijkt nog hetzelfde. Nl. met elkaar je probleem oplossen. Stond er vroeger niet naast de weg een groen bord met de tekst 'EMILIEHOEVE, DEEL VAN DE OPLOSSING" ?
Respect!!!!!!
Groet,

John
r
raimeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wil ook wel even reageren op verschillende klinieken,ik loop al jaren bij centrum maliebaan en ik vind hun aanbod ronduit slecht.
De Detox daar is net een gevangenis[houten barakken] en je krijgt daar bijna geen therapie aangeboden.
In al mijn tijd dat ik daar gelopen heb zijn er 2 medewerkers geweest die mij goed konden helpen,ook weet ik dat er binnen Centrum maliebaan verschillende stromingen groepen zijn over behandelwijze dit heeft geleid dat er medewerkers thuis zitten.
Duidelijkheid in je organisatie is toch wel het belangrijkste volgens mij daarom moet je denk ik [niet alleen centrum maliebaan] naar het minnesotta-model wat hier gewoon bijna nergens aangeboden wordt of je moet naar een prive-kliniek[kosten 5000 euro]. Nu blijkt gewoon dat een kliniek als castle graig veel meer resultaten boekt bij langdurige verslavingen.
Het zal nog wel een tijdje duren maar ook de meeste andere verslavingsklinieken zullen behandeling op de wijz e van minnesotta gaan aanbieden[duurt wel weer jaren].
Ik zou graag naar castle graig gaan alleen is het voor mij helaas onmogelijk door omstandigheden.
Maar zal het dan maar op eigen kracht moeten doen want hier is er voor mij niks. GRoeten
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Is er iemand bekent Met de Kliniek Overwaal in Lent (tegen Nijmegen aan)
Dit is een kliniek voor mensen met angstoornissen.
Nu heb ik zelf add, gegeneraliseerde angsstoornis, sociale fobie.
Lichte kenmerken van tourette, en persoonlijkheidsstroonis NAOm niet andersien omschreven.

Dus kenmekren van watstoornissen, lichte narcistsiche trekjes,bijv en neurotusche trekken, zei het mild.
Meeste last heb ik van de ADD en de angst.

|Nu wil ik gaan afbouwen en de dokter ziet het niet zitten na wat ik gehoord heb( moet nog terugkomen) om mij te behandelen en wil me eventueel laten opnemen.

Mijn probleem is ik wil er aan werken, maar tegen de tijd dat ik daar miscjniet terecht kan is het al telaat.
Liefst bouw ik zelf af en ga daarna in therapie ofso paar dag delen alweer :kots: het houft maar niet op.

wie weet kan ik nu is doorpakken die kut benzos en wiet links laten lichen en weer zelfvertrouwen krijgen in me leven en wat opstarten.

Als ik zo doorga verlies ik alles en moet ik terug naar me ouders (wat voor mij geen goed idee is)

Wie weet iets over Kliniek Overwaal in lent, en heeft mischien wat tips voor me.

Edit ik heb poosje opname gehad op de radboud kwamen mensen ookwel is afkicken daarna werden ze doorverstuurd, probleem is de enorme wachtlijsten.Ik woon nu ook net in een ander gebied tussen Arnhem Nijmegen in veel klinieken gebruiken de waal als grens heb geen zin om naar de gelderse roos te gaan of weet ik wat, ze fuseren trouwens allemaal laatse tijd :confused:.
Ben ik hierin vernawordelijk van me zorgverzekeraar die zegt jij gaatdaar heen das goedkoper of heb ik zelf nog keuze?
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Frog
Natuurlijk heb je een keuze! Advies van mijn kant ga er gewoon naar toe en praat met iemand;
gaat via huisarts/of doorverwijs, maar er is ook meestal systeem van inloop intake, in andere kliniek ook zelf zo ga gedaan niet zo heel lang geleden, werkt prima en aan sneller, verwijzing komt dan later wel of dat regelen zij voor je
Op papier doen ze dat misschien liever niet las ik net op hun website, maar lijkt me toch vrij normaal dat je een visite kan komen afleggen voordat je uberhaupt besluit daar naar toe te gaan,en in praktijk werkt het vaak anders met persoonlijk contact
Behandeling komt in grote lijnen overeen met verslavingsklinieken en ligt eraan waar de nadruk op gelegd wordt (cognitieve therapieen, zelfvertrouwen, verandering van denken enz enz) of holistisch
Anyway en ook of je dagbehandeling wilt of intern voor aantal weken, wat vaak scheeld met wachttijden
En als je je minder prettig voeld in groepen zou optie van individuele therapist ergens in de buurt of zo naar toe gaan
Je hebt opties en denk dat je er wel uitkomt
Als je een verslavingsprobleem hebt zou ik dat eerst aanpakken of afbouwen, tenminste dat heb ik zo gedaan met horten en stoten, en daarna toen wat helderder qua denken optie gehad om naar therapie te gaan (individueel en/of kleine groepen) na advies en tests,
of je kan alles proberen pats boem in 1 keer; tja voor iedereen anders
Denk dat jezelf al antwoord gegeven hebt wat je wilt in je verhaal
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben 37 jaar en het grootste deel van mijn leven verslaafd geweest aan bijna alles maar mijn hoofdbestanddelen waren Alcohol Coke en korte tijd heroïne, na enkele malen vrijwillig te hebben afgekickt in de reguliere detox ben ik doorverwezen naar ''Mirage'' een kliniek als onderdeel van de brijder net als emiliehoeve. echter dit is een minnesota kliniek gebaseerd op de twaalf stappen van de AA-NA-CA ik zelf heb na een redelijk aangenaam verblijf van 14 weken mijn groep gevonden in de NA (narcotics anonymous) waar men zich richt op de ziekte verslaving en niet zozeer op het middel. het heeft mij geweldig geholpen niet in een keer maar het heeft me alles gegeven wat ik nodig had om te herstellen.
:rock: R
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#6
jes :) well done scorpio :wink:
u
uitmijnplaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Laat ik mij even voorstellen, ik ben 44 jaar en heb 1 jaar op de EH gezeten. Na een aantal maanden bij de CA geweest te zijn besloot ik dat ik toch drastischer maatregelen moest nemen om van mijn verslaving af te komen. De EH bleek de oplossing voor MIj te zijn. Het is een plek met niets te vergelijken, je komt jezelf echt tegen en alle onzin die je om je heen gebouwd hebt wordt volledig afgebroken.

Er doen een spookverhalen de ronde over de EH en deze zijn met recht SPOOKverhalen. ER klopt niets van.

Waar ik wel een beetje moe van word is de wat ik noem de AA terreur:verslaving is een ongeneeslijke ziekte.
Naar mijn mening en zie ook proefschrift Dr Martin Kooyman (oprichter EH en psychiater) is verslaving geen ongeneeslijke ziekte. Zeker er verandert aantoonbaar iets in je hersenen na een tijdje verslaafd geweest te zijn maar na een redelijke termijn cleantijd kan je daar iets anders overheen leggen waardoor deze veranderingen verdwijnen. Het geeft mij altijd de indruk van een perfect excuus (ja ik ben ziek kan niets doen aan mijn terugval....).

Ik ben zeker geen tegenstander van de AA/CA etc ik bedoel als het werkt voor mensen mijn zegen heb je maar het is zeker niet mijn ding.

Laat ik tot slot zeggen dat voor mij de EH het beste is wat mij is overkomen: en let wel het is een deel van de oplossing het andere deel is.......
j
jimi515Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo allemaal, even mijzelf voorstellen; ik ben jim, 35 jaar en heb net voor het eerst (en hopelijk het laatst!) een opname achter de rug bij Paschalis in Oostrum.
Ik was jaren verslaafd aan cannabis en had mijzelf in een compleet isolement gerookt. ik had er wel vaker aan gedacht om mij op te laten nemen, maar omdat ik een goede baan had, kwam het er niet van. Tot dat ik mijn baan verloor! Compleet in paniek heb ik mij toen aangemeld bij Paschalis en ik moet zeggen dat dat de beste stap is die ik heb genomen!
nadat je eerst een week (of langer, afhankelijk van je middelengebruik) in de detox gaat, kijken ze voor welke behnadelgroep je in aanmerking komt. Je kunt naar de jongerengroep(tot23 jaar) BHG2(behandelgroep waar je in groepsproces aan je verslavingsproblematiek gaat werken) of BHG1 (hier kom je als je wat meer persoonlijke aandacht nodig hebt, en niet zo goed in een groot groepsproces past).
Ik zelf ben in BHG2 gekomen, en dat was ontzettend prettig! Je komt in een groep van max 13 personen met verschillende verslavingen. Ieder heeft zijn eigen werkpunten en deze worden in groepsproces behandeld. Je verblijft er intern, en je hebt enorm veel steun aan elkaar! Want het maakt niet uit waar je aan verslaafd bent, uiteindelijk zie je dat alle verslavingen heel veel overeenkomsten hebben met elkaar en dat je elkaar hier heel fijn in kunt ondersteunen!
Inmiddels ben ik doorgestroomd naar een deeltijdbehandeling, waarbij ik op ma, woe e vijdag op Paschalis ben en alle andere dagen het geleerde in praktijk kan brengen.
Ik kan alles hier wel opschrijven, maar er is zoveel over te vertellen, dat ik dit hele forum kan volschrijven! Maar ik beantwoord graag al jullie vragen over Paschalis (voor zover ik dit kan!)
In ieder geval heeft het mij enorm geholpen en ik zie het leven weer van een compleet andere zijde en rooskleurig tegemoet!
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou kan ik ook niet uitblijvem te reageren :)

Ben zelf drie keer opgenomen geweest. Waarvan een keer op een detox afdeling. Mijn verhaal kenben jullie nu wel een beetje dus daar ga ik niet teveel op in.

Maar goed nadat ik doorsloeg in mijn pep verslaving wat inhield dat ik gemiddeld in de week ongeveer 20 tot 30 gram in de week verbruikte. Nauwelijks sliep (1 nacht op 7 dagen) practisch niet meer at (halve pizza in de week en af en toe een zak snoep). Werd ik zwaar psychotisch en ol een gegeven moment dus zo ver heen was dat ik een gevaar was voor mijzelf en voor anderen en dus nodig was om acuut opgenomen te worden. Omdat ik op dat moment redelijk helder was dat die beslissings genomen was stemde ik er mee in en een ibs of rm gelukkig niet nodig was. Kwam dus op de gesloten afdeling van de instelling dimence waar ik ontzettend lang heb ontkend dat het aan de amfetamine lag omdat ik niet wilde dat mijn ouders er achter kwamen dus opgegooid dat het aan de wiet lag. Hoewel ik zwaar ondervoedt was een bloedonderzoek heb gehad en de urinecontrolle heb ik niet gehad nou ja moest wel maar heb het potje nooit ingeleverd en ze hebben er nooit naar gekraaid. Maar ik was blij want het heeft bijna 1.5 maand geduurd voordat ik eindelijk opbiechte wat er daadwerkelijk aan de hand was. Niet dat ze geschokt waren ofzo maar toch wou absoluut niet naar de afkickkliniek want dat was immers voor junks en vond zelf dat ik day niet was. Voor de rest hele goede zorg gehad. Proffesionele verpleegkundigen waar je dag en nacht bij terecht kon. Enige puntje van kritiek vond ik wel dat ze geen probleem van mijn blowgedrag maakten in mijn weekendverlof en ook niet nadat ze wisten van mijn verslavingsproblematiek. O ja en dat ze me volstopten net benzos waardoor ik zo mak was als een lammetje. Maar ja als junk zijnde is iets beter dan niets :)


Maar goed eenmasl thuis zijnde begon ik weer lekker van voor af aan . Ondanks mijn gesprekken wat wel kreeg bij verslavingszorg. En toen aangegeven dat het zo niet kon en dus heb ik mij ingeschreven voor de detox programma bij dimence in zwolle. Dat was echt een kuttijd. Het zal wel niet veel anders zijn dan bij andere instellingen maar goed vond dat we werden behandelt als kleine kinderen. Ik bedoel je mocht je eigen koffie nog geeneens inschenken. Een voordeel ten opzichte van andere instellingen althans na wat ik gelezen heb is dat je er wel mocht blijven roken. Het programma was ongeveer elke dag hetzelfde althans de praatsessies en kwam er op neer dat we maar moesten begrijpen dat drugs slecht zijn en bijna geen voordeel aan gebruiken zit nou zit daar wel een kern van waarheid in maar goed vind het hypocriet. Voor de rest was het standaard aanbod van therapien zoals muziek creatief en pmt. Wat ik vergeten was te zeggen dat die dokter die mij in het begin checkte niets anders had dan commentaar was tijdens mijn vorige opname flink aangekomen zeg maar van zwaar ondervoedt zijn tot toen licht overgewicht dat was te wijten aan mijn ant-psychotica en natuurlijk dat mijn honger ineens weet terugkwam je kunt dus stellen dat ik in die periode een vreetkick in het kwadraat gehad :) maar die arts maar zeuren dat ik niet nog dikker moest worden nou is dat wel waar maar had het ook wel tactvoller kunnen brengen. Toen zag hij mijn littekens op mijn armen en benen dat was ook zon verslaving van mij ik kon nergens heen met mijn emoties dus begon mij zelf te snijden maar goed ik kreeg me daar een preek en ik was maar dom en verder een heel relaas. Was blij dat ik weg was bij die engerd. Maar hgoed wat ik nog goed weet was dat ik daar zat tijdens bevrijdingsfestival en het gebouw vlak aan get terrein staat. Nu is het al moeilijk on daar binnen te zitten maar er was ook nog geen programma want het was een feestdag dus de therapeuten waren vrij. Maar goed wat het probleem was dat de bezoekers van het festival op ons terrein kwamen om te drinken en blowen etc ons buitenterras was daar direct aan met een hek er tussen je voelt al bekeken maar je ziet dan mensen ook nog eens gebruiken. Bij gebrek aan programma en hadden al aangeven om ergens anders heen te gaan naar een natuurpark ofzo maar dat werd afgewezen dus we worden olstandig en al snel kon de enige verpleegster die op onze afdeling was het niet aan en ging overspannen naar huis. Maar goed kort daarna word ik weer psychotisch in de kliniek en het verbaasd me nog steeds hoe makkelijk ik het voor elkaar kreeg dat ik daar diazepam kreeg zonder zeuren kreeg het practisch direct toen ik aangaf dat ik iets rustgevends nodig had. Maar een paar dagen verder sloegen de stoppen door en werd ik overgeplaats naar de kliniek in het begin van deze post ze hebben daar nog wel getracht om mij bij de dubbel diagnostiek te krijgen maar dat heb maad vriendelijk geweigerd :)

Moet wel zeggen dat de ambulante verslavingzorg daar enorm goed is geen klachten over :)
s
spinnerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb eind 1999 3 weken in de Detox van Parnassia gezeten. Ben er toen niet echt beter van geworden. Je zit daar met zo'n twaalf lotgenoten de hele dag een beetje te "droog geilen".
Dwz dat de meesten het daar de hele dag hebben over drugs gebruiken, hoe drugs te verkrijgen
hoe zwaar het afkicken wel niet is etc. etc. Het gevolg is geweest dat ik na die drie weken
zo snel mogelijk weer naar mijn dealer rende. Ok, ik weet dat de detox alleen is voor
het lichamelijk "ontgiften". Een bezoek aan de Emiliehoeve was ook onderdeel van mijn verblijf
in de Detox. Echter de beoogde motivatie die dit moest opleveren haalde dit bezoek niet bij mij.
Eerder het tegenovergestelde effect, nl. dat ik me toen voorgenomen heb nooit in dat
"gekkenhuis" te belanden. Tot nu toe heb ik dat kunnen volhouden. De periode dat ik clean ben gebleven na een afkickperiode, is die van de Detox mijn kortste geweest.
Al met al denk ik dat die instelling best goed kan zijn voor mensen die willen afkicken, maar voor
mij absoluut niet.
e
exgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben een bewoner van de Emiliehoeve geweest van Okt 2008m tot Nov 2009. Beste beslissing in mijn leven geweest. Het was zeker niet de makkelijkste tijd maar dat was mijn twintig jarige verslaving ook niet dus wat dat betreft...Als je bereid bent om hard aan jezelf te werken en leert om te gaan met teleurstellingen en tegenslagen die gevolgd worden door momenten van trots en gewaardeerd worden is de Emiliehoeve wat voor je. Tenminste als je echt bereid bent om een clean en volwaardig leven te leiden. Ik ben mezelf daar goed tegen gekomen en dat vond ik in het begin helemaal niks. Ik zou het wel even gaan doen en dan weer terug naar mij oude leventje. Nou daar ben ik goed van terug gekomen en achteraf is dat maar goed ook want juist dat oude leventje nekte mij. Ik heb daar geleerd mijzelf te accepteren met al mijn tekort komingen maar ook met al mijn goede eigenschappen. En ik zeg nogmaals dit is niet makkelijk geweest maar dat is maar goed ook want juist als het makkelijk gaat loop je het risico dat je er niet alles uithaald. Ook ik was bevooroordeeld door alle verhalen, die deels klopten maar dat waren verhalen over een andere tijd toen was het waarschijnlijk voor mij ook niet haalbaar mischien. Maar tegenwoordig ligt de nadruk niet zozeer meer op het straf element als wel op gerichte therapie. Zowel cognitief als schema therapie wordt gebruikt om tot de kern van je verslaving te komen om dan van daaruit gericht te werken naar ander aangeleerd positief gedrag. Dit is nu juist waarom het zo effectief is want je leert hierdoor om te gaan met moeilijke situaties die je in je verdere leven tegen komt waardoor je juist de juiste keuzes maakt en dus niet meer terug valt in oud gedrag waardoor je voorheen weer ging gebruiken. Ik kan alleen maar zeggen dat ik, door wat ik geleerd hebt op de Emiliehoeve een nuchter leven lijd waarin ik nu de juiste keuzes maak en veel voldoening heb.

Ik ben tegenwoordig werkzaam in een sociaal pension als woonbegeleider waar ik mensen begeleid met een psychatrische achtergrond.

Ik ben nu 35 maanden clean van de coke xtc speed hasj wiet en alcohol en ben nog nooit zo gelukkig geweest als nu. :) :)

dus om je vraag te beantwoorden welke kliniek het beste is kan IK alleen maar zeggen De Emiliehoeve maar ja of dat ook voor jullie geld hangt af van je commitment om clean te worden EN te blijven

Groetjes en ik hoop dat iemand hier wat aan heeft

GA VOOR CLEAN
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#12
jimclean zei:
WAT ZIJN JULLIE EEN FUCKING DOEBERS! :kots:
Ik ben een jongen van begin 20 en heb ook op de Emiliehoeve gezeten, ben nu ruim 2 jaar clean en ik zie mensen de naam van de Emiliehoeve verdoezelen: ik vind jullie allemaal fucking stakkers. Overdreven verhalen, triest kattengejank en bullshit. Ik ben n broekie en zeg: word eerst maar es n beetje clean en al ben je dat al: voor wat langere tijd. Die plek is een magische, stimulerende plek en heeft voor veel mensen veel betekend en levens gered.(en dan overdrijf ik niet, want als er íemand kritisch is ben ik t wel) Kunnen jullie dat ook van jezelf zeggen? Stakkers. Als ik jullie zou kennen hadden jullie de wind van voren gekregen en zou ik netjes over jullie heen stappen als jullie met n naald in je arm op de stoep zouden liggen. Get off your asses and make a fucking change! MAMMOET!!! (ouwe heks :wink: ) Ik heb met je op de EH gezeten, jij weet wat een stelletje mongolen dit zijn. Tot sprekens. En nogmaals voor jullie haters: ga lekker :beer: :stoned: :smoke: :xtc: totdat je :kots: ; je zal dr ver mee komen. Trouwens, jopy: dat ziekelijk overdreven gescheld wat jij hebt verzonnen: ze hadden t tegen jou en over jouw moeder, ouwe jankerd. En R@R@: leer ff spellen: dysipline.... Schaam je! Voor alle mensen die wél hun best doen (en deden op school) : je komt er wel, als je echt wilt. t Is n moeilijke wereld, maar dat is geen excuus. Denk aan t verdriet en geld dat je bespaart. Dit is trouwens de eerste en laatste keer dat ik op dit forum kom, dus kom maar op met je kinderachtige terugpakcommentaar, want ik ben nog volwassener dan jullie stinkerds.
LATEEEEEEEER :wave:
Klik om te vergroten...

De naam van de Emilie Hoeve bezoedelen zul je bedoelen. Ben je toch niet zo snugger als je je voordoet. Leer ff juist woordgebruik wil je!

Aan je taalgebruik en je agressieve reactie maak ik op dat jij waarschijnlijk nog in een soort van cocaine psychose verkeert of ben ik je reputatie nu aan het bedoezelen....
b
bezooijenLid
01-01-2024, 00:00
#13
er word veel gezegd over de emiliehoeve. ik ben nu bewoner daar en het is niet meer zoals vroeger. vroeger werd en niet naar gekeken wat je nodig maar er werd meer dingen bij je opgelgd en dat maakte mensen psygisch kapot. nu anno 2010 word er voornamelijk gekeken wat je nodig hebt. er worden veschillende therapieen aangeboden waaronder veel mindfulnes en schema therapie en coginietvie gedrags therapie. deze therapie heeft mijn leven in een positieve manier verandert en het is echt een aanrader op je te laten opnemen op de EH want het is voor iedereen weggelegd
m
mammoetLid
01-01-2024, 00:00
#14
:rock: ha D. heb je binnen zien komen en gedeeltelijk samen ge-therapiet :openmouth: ben erg blij dat je na je vertrek (split) en zware terugval toch de beslissing nam om weer terug te gaan naar de EH, (hebben die trappen met m'n boots je toch wat geleerd :P )( ben beetje van de harde aanpak op z'n tijd :hearteyes: )
fijn dat je een goede vriend bent geworden :rock:
m
mammoetLid
01-01-2024, 00:00
#15
hey cleanjim met jouw reactie laat je niet echt zien wat jij geleerd heb op de EH, en kan echt wel begrijpen dat veel mensen het daar verschrikkelijk vonden en het juist tegen werkte ipv voor hun, ik zou de EH ook niet aan iedereen aanraden , voor sommige werkt het, voor anderen niet, heb respect voor andermans ervaring ook als die niet overeenkomt met de jouwe,
oud - valt wel mee,
heks- nog steeds :smilingimp: !!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Die waar ik levend uit kom.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#17
In jaren 90 jellinek was een zootje; in 2007 castle craig in schotland - 7 maanden-veel beter, therapeuten zelf te kampen gehad met verslaving, daar scheeld het nogal aan met inlevingsvermogen personeel.
Was wel strenger dan in nederland, uitstapjes moest je met iemand rondlopen, vond dat echt onzin, en dan word je weer verklikt en mag je volgende keer niet weg. Ze hadden eerst als je iets echt verkeerd gedaan had volgens de regels, met een stoel in midden van de groep zitten, soort schandpaal blijkbaar, en dat je moet beseffen wat je gedaan had. Dit werd afgeschaft sinds sommige goed doordraaide of wegliepen. Mooie omgeving verder, counseling was vrij intensief, leuke dingen en minder eigenlijk waanzinige dingen meegemaakt daar. Clean voor 1 1/2 jaar toen giga terugval, vorig jaar detox en 3 maanden opname jellinek-obrechtstraat.
Detox was leuke groep, en capabel personeel; problemen begonnen in kbo, veel botsingen en gedoe met personeel. Was open kliniek dus dat was wel goed. In nazorg ging weer helemaal fout, uitgezet voor een of andere reden. Toen nog weekje dagdetox. Gedoe allemaal, nu aan experimenteel medicijn gaat goed heb beetje gezien klinieken en zelfhulpgroepen
Over het algemeen denk ik klinieken worden wat beter in nederland ach ja ook een business, paar jaar geleden was nog een zootje, buitenland was veel beter.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#18
en wie betaald dat dan,..jij,of je ouders,of de ziektekosten-verzekering.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#19
en wie betaald dat dan,..jij,of je ouders,of de ziektekosten-verzekering

Goede (andere) huisarts gevonden die recepten uitschrijft en ook benieuwd is naar resultaat, ga er van uit dat verzekering betaald. Huisarts wil zelfs kliniek (jellinek) aanschrijven als goed resultaat, blijf dat echt te gek voor woorden vinden als je iets wilt en initieel niet voorgeschreven krijgt, krijg dat toch wel voor elkaar op een of andere manier.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#20
castle craig is een van de weinge klinieken goedgekeurd door AWBZ denk ongeveer helft kwam uit nederland, en opname ging razend snel. (in detox zat je wel in kamer met anderen daarna eigen en suite (eigen douche/wc).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."