Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswelke klinieken vonden jullie het beste?

welke klinieken vonden jullie het beste?

91 antwoorden
76 weergaven
18-5-2026
m
mammoetLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey cleanjim met jouw reactie laat je niet echt zien wat jij geleerd heb op de EH, en kan echt wel begrijpen dat veel mensen het daar verschrikkelijk vonden en het juist tegen werkte ipv voor hun, ik zou de EH ook niet aan iedereen aanraden , voor sommige werkt het, voor anderen niet, heb respect voor andermans ervaring ook als die niet overeenkomt met de jouwe,
oud - valt wel mee,
heks- nog steeds :smilingimp: !!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die waar ik levend uit kom.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#3
In jaren 90 jellinek was een zootje; in 2007 castle craig in schotland - 7 maanden-veel beter, therapeuten zelf te kampen gehad met verslaving, daar scheeld het nogal aan met inlevingsvermogen personeel.
Was wel strenger dan in nederland, uitstapjes moest je met iemand rondlopen, vond dat echt onzin, en dan word je weer verklikt en mag je volgende keer niet weg. Ze hadden eerst als je iets echt verkeerd gedaan had volgens de regels, met een stoel in midden van de groep zitten, soort schandpaal blijkbaar, en dat je moet beseffen wat je gedaan had. Dit werd afgeschaft sinds sommige goed doordraaide of wegliepen. Mooie omgeving verder, counseling was vrij intensief, leuke dingen en minder eigenlijk waanzinige dingen meegemaakt daar. Clean voor 1 1/2 jaar toen giga terugval, vorig jaar detox en 3 maanden opname jellinek-obrechtstraat.
Detox was leuke groep, en capabel personeel; problemen begonnen in kbo, veel botsingen en gedoe met personeel. Was open kliniek dus dat was wel goed. In nazorg ging weer helemaal fout, uitgezet voor een of andere reden. Toen nog weekje dagdetox. Gedoe allemaal, nu aan experimenteel medicijn gaat goed heb beetje gezien klinieken en zelfhulpgroepen
Over het algemeen denk ik klinieken worden wat beter in nederland ach ja ook een business, paar jaar geleden was nog een zootje, buitenland was veel beter.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#4
en wie betaald dat dan,..jij,of je ouders,of de ziektekosten-verzekering.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#5
en wie betaald dat dan,..jij,of je ouders,of de ziektekosten-verzekering

Goede (andere) huisarts gevonden die recepten uitschrijft en ook benieuwd is naar resultaat, ga er van uit dat verzekering betaald. Huisarts wil zelfs kliniek (jellinek) aanschrijven als goed resultaat, blijf dat echt te gek voor woorden vinden als je iets wilt en initieel niet voorgeschreven krijgt, krijg dat toch wel voor elkaar op een of andere manier.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#6
castle craig is een van de weinge klinieken goedgekeurd door AWBZ denk ongeveer helft kwam uit nederland, en opname ging razend snel. (in detox zat je wel in kamer met anderen daarna eigen en suite (eigen douche/wc).
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik doe mijn best zei:
en wie betaald dat dan,..jij,of je ouders,of de ziektekosten-verzekering.
Klik om te vergroten...

Wat is dit nou weer voor idiote vraag. De belastingbetaler natuurlijk.
b
babaloniaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er wordt toch gevraagd welke klinieken er het best gevonden worden?
Toch niet welke klinieken er afgekraakt kunnen worden?.... of zie ik dat nu verkeerd?

Ik ben niet verslaafd, ook niet geweest en zal het waarschijnlijk nooit worden.
Mijn partner daarentegen wel, die zit in Mirage, de Brijder.
Welke kliniek het ook is, vooropgesteld... ze willen HELPEN. En als je niet geholpen wil worden, logisch dat je dan gaat afgeven op alles, want je wilt het eigenlijk niet (en dan werkt NIETS of geen enkele kliniek!). Waarom gaat men dan naar een kliniek? Om ze daarna lekker af te kunnen zeiken? Waar gaat het hier nou om? Je wilt stoppen, of je wilt het niet.
Denk dan positief, blijf realistisch, maar houd toch op met dat negatieve afgekraak (van elkaar en van de klinieken). Als je je aanmeld, bespreken ze toch het programma met je? Dan weet je toch waar je aan begint? Bovendien kun je altijd stoppen, wanneer je wilt, je wordt niet opgesloten toch?! Haal eruit wat je kunt gebruiken (aan positivisme) en blijf puur.

Ik zeg (en spreek ook namens mijn partner), Mirage, de Brijder is een goede kliniek.
Ze werken met 12 stappen. En nee, hij zit niet iedere dag braaf te knikken, sterker nog, hij heeft echt wel twijfels over een aantal dingen. Maar haalt er het beste uit. Dat er nog veel mensen terugvallen?... sja, dat wil niet zeggen dat het programma niet werkt. It takes two to tango en waar een wil is........
j
joane22Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Winschoten met zn mooie rosaruim
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#10
heeft iemand ervaring met solutions-center 12 steps minesota programma?
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#11
Arizona beetje late reactie; persoonlijk niet in solutions wel die psychiater ontmoet vond onaangenaam persoon, is ook af en toe op tv; kwam voor simpel iets en was doorverwezen naar hem gewoon voor prescription, zegt die ja eerst afpsraak, ja denk wat een onzin om weer zoveel geld kwijt te raken voor zoiets simpels.
Teveel een business, 5000 buiten verzekering om, sowieso vaak een business en draaideur mentaliteit. Solutions was eerst een soort commerciel uitzendburo zeg maar en later opgezet als kliniek in nederland. Politiek verandert in laaste jaren qua klinieken, sinds er minder hoge eisen gesteld worden in ziekenhuis accreditatie, vandaar voorheen vaak naar buitenland.
Zelfde probleem met smith &jones doen waarschijnlijk goed werk maar die zelfpromotie krijg daar echt het heen en weer van.
Denk in algemeen beste ja wat het beste is wanneer je goed contact hebt met hulpverlener, psychologe of behandelaar, die een goed inlevingsvermogen heeft en hopelijk zelf eniige ervaring heeft met verslaving, anders blijft het wel erg academisch. Dat is andere kant van verhaal sinds er weing gespecialiseerde opleidingen zijn in nederland, en vrij dogmatische structuur, wordt beterder, maar als je goed nagaat dat maar een klein procentueel aantal uit verslaving komt dus ja al die klinieken doen goed werk maar ook niet ultieme antwoord. In jaren 90 werd je gewoon weggestuurd met wat anti trek middelen, nu wat beter qua nazorg.
u
uitmijnplaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laat ik nu ook een reactie plaatsen.

Ik heb 1 jaar op de Hoeve gezeten en dit is mijn enige ervaring met klinieken en dat wil graag zou houden. Ik ben nu ruim anderhalf jaar clean en ben ruim 9 maanden weg uit de Hoeve. Ik zie ook nog een aantal mensen op dit forum waarmee ik ook in behandeling heb gezeten en dat doet mij deugd.

Mijn ervaring met de Hoeve is dat dit het beste is wat mij ooit is overkomen. Ja het is zwaar en zeker niet leuk, maar was voor mij wel een levens redder. Ik kan niet oordelen over vroeger of hoe individuele mensen het hebben ervaren, maar voor mij is het een eye-opener geweest en ben dan ook van plan om over niet al te lange tijd te gradueren. De Emiliehoeve is veranderd gedurende al die jaren. Encounters zijn geen schreeuw sessies meer maar echt een encounter (nader tot elkaar komen) en ja daar word je rucksichtloos op je fouten gewezen en je ego wordt afgebroken maar je bewustzijn versterkt en dat was zeker voor een narcist als ik een goede leerschool. Wat mij wel opvalt is dat degenen met de meeste kritiek de Hoeve niet hebben afgemaakt. Dat is jammer want vergeet niet elke kliniek is maar een deel van de oplossing, dat andere deel ben je toch echt zelf.

het ga u allen goed
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
De hoeve hoor ik inderdaad goeie verhalen over!
Iemand bekend met paschalis te oostrum?
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey :) daar ben ik weer. Heb 3 maanden in een kliniek gezeten en het was echt supergoed. Heb mij aangemeld bij Solutions, wat zijn die mensen daar goed zeg, ben naar Zuid-Afrika geweest voor intensieve behandeling en het werkt. Volg het 12 stappen programma, dat is mijn redding. Zit nu nog in een safehouse waar ik mijn leven weer een beetje kan gaan opbouwen en pak 5 NA meetings per week.

Kan echt iedereen aanraden contact op te nemen met Solutions. Als je echt wilt herstellen is dat de beste oplossing (nee ik werk niet voor ze :wink:)
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Net al mooi kunnen zien waar ik ongeveer terecht kom dankzij de documentaire van Youri van Gelder. :confused:
Ziet er nog niet zo verkeerd uit dacht ik zo.
Ik wil wel dat het ook nut heeft en nooit meer coke gebruiken, mijn verslaving is het basen van coke, wel zware vorm van gebruiken.
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben bezig voor een opname in Schotland namelijk het wel bekende Castle Craig.
Nu heb ik een paar vragen. Mijn Engels is maar matig, wordt dat een probleem?
Stel dat je er een 3-4 maanden blijft, krijg je in Nederland in die tijd wel je uitkering doorbetaald voor de vaste lasten die daar zijn voor het huis?

Heeft iemand ervaring met deze kliniek of het zinvol is of dat je je er gaat vervelen of zo. :wave:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#17
De taal leer je snel genoeg, want je moet wel, neem woordenboeken mee, zeker voor al het schrijfwerk is dat erg handig. Wat je uitkering betreft, bel met je uitkerende instantie en vraag het na, desnoods op papier, dan weet je precies waar je aan toe bent. enne tijd om te vervelen krijg je niet. Ben er zelf niet geweest ken wel mensen die er gezeten hebben, met positieve ervaringen, het is zeker zinvol om er naartoe te gaan, heel veel succes :wave:
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oké, dank je Arizona,
Ik hou jullie op de hoogte als het doorgaat. :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarom willen zoveel mensen naar het buitenland om af te kicken? Terwijl ned heel goeie klinieken heeft
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb gehoord dat dit de beste is. Jellenek heeft me alleen op basis van een telefoon gesprek afgewezen omdat de o.a. de afstand te groot is zeggen ze. :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."