Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Laat ik nu ook een reactie plaatsen. Ik heb 1 jaar op de Hoeve gezeten en dit is mijn enige ervaring met klinieken en dat wil graag zou houden. Ik ben nu ruim anderhalf jaar clean en ben ruim 9 maanden weg uit de Hoeve. Ik zie ook nog een aantal mensen op dit forum waarmee ik ook in behandeling heb gezeten en dat doet mij deugd. Mijn ervaring met de Hoeve is dat dit het beste is wat mij ooit is overkomen. Ja het is zwaar en zeker niet leuk, maar was voor mij wel een levens redder. Ik kan niet oordelen over vroeger of hoe individuele mensen het hebben ervaren, maar voor mij is het een eye-opener geweest en ben dan ook van plan om over niet al te lange tijd te gradueren. De Emiliehoeve is veranderd gedurende al die jaren. Encounters zijn geen schreeuw sessies meer maar echt een encounter (nader tot elkaar komen) en ja daar word je rucksichtloos op je fouten gewezen en je ego wordt afgebroken maar je bewustzijn versterkt en dat was zeker voor een narcist als ik een goede leerschool. Wat mij wel opvalt is dat degenen met de meeste kritiek de Hoeve niet hebben afgemaakt. Dat is jammer want vergeet niet elke kliniek is maar een deel van de oplossing, dat andere deel ben je toch echt zelf. het ga u allen goed"
"Laat ik mij even voorstellen, ik ben 44 jaar en heb 1 jaar op de EH gezeten. Na een aantal maanden bij de CA geweest te zijn besloot ik dat ik toch drastischer maatregelen moest nemen om van mijn verslaving af te komen. De EH bleek de oplossing voor MIj te zijn. Het is een plek met niets te vergelijken, je komt jezelf echt tegen en alle onzin die je om je heen gebouwd hebt wordt volledig afgebroken. Er doen een spookverhalen de ronde over de EH en deze zijn met recht SPOOKverhalen. ER klopt niets van. Waar ik wel een beetje moe van word is de wat ik noem de AA terreur:verslaving is een ongeneeslijke ziekte. Naar mijn mening en zie ook proefschrift Dr Martin Kooyman (oprichter EH en psychiater) is verslaving geen ongeneeslijke ziekte. Zeker er verandert aantoonbaar iets in je hersenen na een tijdje verslaafd geweest te zijn maar na een redelijke termijn cleantijd kan je daar iets anders overheen leggen waardoor deze veranderingen verdwijnen. Het geeft mij altijd de indruk van een perfect excuus (ja ik ben ziek kan niets doen aan mijn terugval....). Ik ben zeker geen tegenstander van de AA/CA etc ik bedoel als het werkt voor mensen mijn zegen heb je maar het is zeker niet mijn ding. Laat ik tot slot zeggen dat voor mij de EH het beste is wat mij is overkomen: en let wel het is een deel van de oplossing het andere deel is......."