Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, even mijzelf voorstellen; ik ben jim, 35 jaar en heb net voor het eerst (en hopelijk het laatst!) een opname achter de rug bij Paschalis in Oostrum. Ik was jaren verslaafd aan cannabis en had mijzelf in een compleet isolement gerookt. ik had er wel vaker aan gedacht om mij op te laten nemen, maar omdat ik een goede baan had, kwam het er niet van. Tot dat ik mijn baan verloor! Compleet in paniek heb ik mij toen aangemeld bij Paschalis en ik moet zeggen dat dat de beste stap is die ik heb genomen! nadat je eerst een week (of langer, afhankelijk van je middelengebruik) in de detox gaat, kijken ze voor welke behnadelgroep je in aanmerking komt. Je kunt naar de jongerengroep(tot23 jaar) BHG2(behandelgroep waar je in groepsproces aan je verslavingsproblematiek gaat werken) of BHG1 (hier kom je als je wat meer persoonlijke aandacht nodig hebt, en niet zo goed in een groot groepsproces past). Ik zelf ben in BHG2 gekomen, en dat was ontzettend prettig! Je komt in een groep van max 13 personen met verschillende verslavingen. Ieder heeft zijn eigen werkpunten en deze worden in groepsproces behandeld. Je verblijft er intern, en je hebt enorm veel steun aan elkaar! Want het maakt niet uit waar je aan verslaafd bent, uiteindelijk zie je dat alle verslavingen heel veel overeenkomsten hebben met elkaar en dat je elkaar hier heel fijn in kunt ondersteunen! Inmiddels ben ik doorgestroomd naar een deeltijdbehandeling, waarbij ik op ma, woe e vijdag op Paschalis ben en alle andere dagen het geleerde in praktijk kan brengen. Ik kan alles hier wel opschrijven, maar er is zoveel over te vertellen, dat ik dit hele forum kan volschrijven! Maar ik beantwoord graag al jullie vragen over Paschalis (voor zover ik dit kan!) In ieder geval heeft het mij enorm geholpen en ik zie het leven weer van een compleet andere zijde en rooskleurig tegemoet!"
"Ga binnenkort naar paschalis, voor een interne opname! Ik heb dit echt nodig! Alleen lukt het me niet om te stoppen. Ik moet wel zeggen dat ik heel veel herken hier in mezelf, als ik lees wat jullie allemaal schrijven. Maar ik merk wel dat het me goed doet. Ik heb de laatste tijd zo'n slecht beeld van mezelf, dat ik erg zwak ben, dat ik niet van de joint af kan blijven, terwijl ik me naar de buitenwereld heel sterk doe voorkomen. Ben benieuwd wat 'die opname allemaal met zich mee brengt. Ik kijk er wel erg naar uit, want ik zie dit als mijn laatste kans om niet alles kwijt te raken. Zijn er misschien websites waar ik ervaringen van kan vinden die ook op Paschalis hebben gezeten?"