Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe weg naar herstel

De weg naar herstel

422 antwoorden
79 weergaven
18-5-2026
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wel bizar trouwens dat jij 12 uur door je afkick heen slaapt op Seroquel. Bij mij hielp het niks.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Coffeecup

Ik gebruik de nachten al vanaf het begin door. Gewoon 24/7 elke 2 uur een dosis ook al was ik nog niet lichamelijk afhankelijk. Ik kan dan meteen niet meer stoppen.

Ik heb 1 nacht zonder geslapen dit keer. Helemaal aan het begin, het is denk maar wat je lichaam gewend is. Ik waardeer je goeie bedoelingen he :).

Maar helaas denk ik dat dat niet echt haalbaar is. Al zou een nacht doorslapen echt top zijn, ik kan wel seroquel nemen maar dan ben ik echt bang voor hoe ik wakker wordt. Heb er wel naar geinformeerd bij m'n arts of er iets is waar ik de nachten mee kan overbruggen. Niet echt was het antwoord. Kijk het kan wel maar stabiliteit he... Vind t zelf ook verschrikkelijk want ben echt niet fit meer de laatste dagen. Keuzes maken is moeilijk, geluiden en licht komen hard binnen, schrikreacties, lichtelijk waangedachtes allemaal veroorzaakt door slaaptekort.

Dus ik was nu even wakker voor me dosis van 06 00 maar ga nu gauw weer even slapen.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goedemorgen,

Heb je binnenkort vakantie, of kun je vakantie of verlof opnemen om aan je stabiliteit / stukje afbouw te werken? En dan hoeven ze op je werk nog nieteens het fijne ervan te weten, of is dat wel al zo?

Hoop dat je nog kunt slapen. Ik nu naar mijn werk. Nog steeds die 5 Mg dia in de ochtend. Daar moet ik ook gewoon vanaf :flushed:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Coffeecup zei:
Heb je binnenkort vakantie, of kun je vakantie of verlof opnemen om aan je stabiliteit / stukje afbouw te werken? En dan hoeven ze op je werk nog nieteens het fijne ervan te weten, of is dat wel al zo?
Klik om te vergroten...

Heb straks om 11 00 een afspraak met me manager om me langdurig ziek te melden. Ik heb het op angst/paniek aanvallen en/of klachten gegooid. Laatst ben ik ook ziek naar huis gegaan tijdens werk namelijk omdat ik echt een paniekaanval had. Dit lijkt me een redelijk geloofwaardig verhaal, en bovendien doen ze het er maar gewoon mee. M'n werk maakt me ook 'n beetje gek soms namelijk, ik werk in de zorg en ze schreeuwen overal om meer personeel dus ik hoef daar echt niet zuinig op te doen. Klinkt raar maar ik ga niet afzien op werk om alleen voor anderen maar aanwezig te zijn. Dat is waar het op neer komt.

School heb ik maandag pas weer en dat is ook de laatste week. Dus qua verplichtingen valt het wel mee de aankomende tijd, ik hoop vandaag ook een exacte datum te horen voor de detox. Maar daar ga ik maar niet vanuit bij die lamzakken daaro. Meer zijn ze niet, en dat weten ze ook dat ik zo over ze denk want spreek dat gewoon uit.
Mag best m'n mening geven over hoe ik t vind dat ze zo falen qua wachttijden. Dat is onmenselijk maar goed.

Afbouwen dus, daar ben ik dus al mee bezig. Nu bijna 24u dus 12 doseringen op 4.4ml gezeten, het laatste halfuurtje/kwartiertje is echt zwaar afzien. Motorische onrust, nervositeit, trillen, zweten, muziekjes in m'n hoofd, en angstig altijd. Dus ik weet niet of het handig is vandaag weer te zakken? Met zulke vragen loop ik rond, en eigenlijk kan een arts daar alleen antwoord op geven maar die wordt dalijk haast gek van mij.
Het stroomt over van de GHB-verslaafden hier in de regio waarschijnlijk. Ik moet echt een consult inplannen meteen maar daar heb ik nu weinig aan.

En oja, arts wou toch doorzetten met de benzo afbouw. Nu dus 13mg dagelijks, lekker nog eff erbovenop. Maar echt geen sprake ervan dat ik weer naar 15mg mag, gister werd ik zo stopgezet tijdens het gesprek dat ik niet zo me eigen plan moest trekken. Zo ergerlijk!

Maar ik heb het er maar mee te doen denk.. Ik kan wel zat diazepam regelen maar dan gaan ze weer zeggen dat ik me niet aan hun voorwaarde hou. Dan heb ik helemaal niks meer.

Raver.
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat voor mijn verslavingen heeft geholpen is veel leren over verslaving zelf en de werking van het brein op neurologisch gebied. Een site genaamd yourbrainonporn geeft hier veel uitleg over. Het gaat dan wel over porno verslaving en niet middelen verslaving, maar uiteindelijk komt het neer op de dopamine die je ontvangt van een middel/activiteit.

Het klinkt natuurlijk heel gek dat ik je hiernaar verwijs maar de tips en trucs van de site hebben mij met wiet geholpen, er is vast wel iets dat je voor jouw situatie kan gebruiken!

Al gok ik dat je met deze periode van verslaving al wel aardig wat expertise hebt opgedaan. Ik wens je iig heel veel sterkte. Als je over iets wilt praten of meer tips/links wil hebben die mij hielpen met verslaving ben je altijd welkom!
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kun je niet switchen naar phenibut?

Phenibut moet je 2x per dag doseren. En dan heel langzaam afbouwen (100mg per zoveel dagen). Van GHB switchen naar phenibut zou pijnloos moeten zijn.

Andere optie is CT stoppen mbv baclofen en lyrica. Je kunt dit met je huisarts bespreken.

De GHB afbouwen lijkt imo een kansarme missie...

P.S. Ik heb zelf meerdere malen ernstige terugvallen gehad. Eenmaal ziekenhuisopname, daarna zelfstandig afgekickt. Nu enkele maanden clean. Dit is geen armworstelen over wie meer verslaafd is en wie het beter weet. Maar ik volg je topic en krijg niet de indruk dat je grip krijgt op de GHB afbouw.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik bedoel ingesteld.. tikfout :grin:
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oef, Phenibut? Denk dat dat nog onverstandiger is om nog meer middelen tot je te nemen. Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, @Raver als ik mij niet vergis. Echter heb ik over dit spul ook veel narigheid gelezen.

Toch fijn dat er een arts is die je begeleidt, dat is in ieder geval iéts! Je onderdruk die is inderdaad hoog, kun je hem / haar hier anders even over berichten? Hoelang zit je nu vast aan de g, twee weken, drie?
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Coffeecup zei:
Oef, Phenibut? Denk dat dat nog onverstandiger is om nog meer middelen tot je te nemen. Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, @Raver als ik mij niet vergis. Echter heb ik over dit spul ook veel narigheid gelezen.

Toch fijn dat er een arts is die je begeleidt, dat is in ieder geval iéts! Je onderdruk die is inderdaad hoog, kun je hem / haar hier anders even over berichten? Hoelang zit je nu vast aan de g, twee weken, drie?
Klik om te vergroten...

Deze reactie had ik al verwacht. Je neemt het er niet bij, je kunt direct stoppen met GHB.

En de afkickverschijnselen van Pheni zijn minstens zo ernstig, maar phenibut hoef je maar 2x pd te doseren. Veel praktischer dan de sleur/hel van om de 2 uur de wekker zetten.

Pheni is een gemeen goedje. Maar kijk eens wat GHB heeft gedaan met Raver.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#10
Daarom zeg ik, zelf nog nooit pheni gebruikt, alleen veel narigheid gelezen.

Wel gelezen over een combi Lyrica / Baclofen, maar hoe deze middelen samen werken daar durf ik echt niets over te zeggen
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#11
F.E.A.R. zei:
Deze reactie had ik al verwacht. Je neemt het er niet bij, je kunt direct stoppen met GHB.

En de afkickverschijnselen van Pheni zijn minstens zo ernstig, maar phenibut hoef je maar 2x pd te doseren. Veel praktischer dan de sleur/hel van om de 2 uur de wekker zetten.
Klik om te vergroten...

Ik heb geen ervaring met Phenibut, maar volgens mij zit een groot deel vd. oplossing em idd in het omzeilen van die wekkers. Elke 2 uur gewekt worden put uit + risico v. erdoorheen te slapen.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
AphexTwin zei:
Ik heb geen ervaring met Phenibut, maar volgens mij zit een groot deel vd. oplossing em idd in het omzeilen van die wekkers. Elke 2 uur gewekt worden put uit + risico v. erdoorheen te slapen.
Klik om te vergroten...

Precies. Met GHB afbouwen is een dosis missen rampzalig. En GHB voelt zo verdomd fijn, de verleiding om 1x weer hoog te doseren is veel te groot. Daarom is switchen naar een middel met langere halfwaardetijd en minder recreatieve waarde imo de oplossing.

Verder zou ik supplementen niet willen onderschatten. Ik heb succes gehad met beta-alanine, ashwagandha, l-carnosine, valeriaan, magnesium. Ook kratom kan het scherpe randje eraf halen.

Maar stap 1 is die smerige GHB dumpen.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
En hoe doe je het met eten? Elke 2 uur een vaste dosis klinkt als een waterdichte methodiek, maar als er een keer teveel voedsel in je maag zit kan zo’n dosis tegenvallen qua werking, slaat de paniek toe, en ga je meer bijnemen en ben je terug bij af.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Dit is nou precies hetgeen wat ik niet doe. Dan maar 2 uur verrot voelen.

Alles wat je zegt over phenibut etc allang toegepast in het verleden en ik krijg gewoon ontwenning door phenibut heen? Ik vind het echt niet zo fantastisch als dat iedereen beweert hoor. Zelfs van 3 of 4 gram voel ik er niks van.



Want? Tensie was net voor m'n dosis weer perfect. Dus die hoge tensie van net was een momentopname. Elke dag 0.2ml minder is nog minder mg GHB per dag als dat ze in de detox doen.. Gezien ze daar dagelijks met 300mg GHB afbouwen, en straat GHB is zo'n 550 a 600mg per ml als je geluk hebt.

Als afbouwen met GHB zelf zo kansloos is, waarom gebruiken alle afkickcentra deze methode dan? Ik ben er van overtuigd dat je met de juiste instelling gewoon kunt bereiken wat je wil bereiken. Ik ben zelf ook meerdere keren in crisis gekomen, en ik alles wat ik wil is afbouwen!

Tuurlijk het effect van de GHB is fantastisch. Maar wat als je niet meer tot je beschikking hebt? Dan zul je wel moeten, en je leert er ook van. Ik besef me dondersgoed dat meer nemen juist tegen je werkt.

Momenteel is er iemand bij me die me de ghb geeft en de rest staat achter slot en grendel.

Wat betreft de nachten, die zijn inderdaad uitputtend. Maar uit ervaring weet ik dat je een maandje of 2 3 slecht slapen wel overleeft. Klote is het zeker, maar ik vind dat hele gekut met allerlei supplementen helemaal eng.

Baclofen + lyrica werkt goed. Maar hoezo wordt dat niet toegepast in de detox als dat zo geweldig werkt? GHB is voor mij de enige remedie om eraf te komen.
Het is een overtuiging die ik heb.

Thanks allen voor de tips en mogelijke oplossingen. Máár ik doe het op m'n eigen manier gebaseerd op de manier uit de detox. Tensie nauwlettend in de gaten houden, contact met arts zo nodig, en stabiliteit.

Vanacht werd ik alle keren al wakker vóór me wekker. Het went, ik neem in en draai me weer om. Ja klote maar alsof GHB verslaving een pretje is? Alle spuitjes liggen al klaar, innemen en doorslapen. Met behulp van Diazepam is dat best te doen.

Raver.
Klik om te vergroten...

Ik respecteer je vastberadendheid en doorzettingsvermogen, maar ik sta niet achter wat je zegt.

De GHB afbouw is bedacht door Novadic Kentron. Maar dat is toch geen rocketscience? Je kan alle verslavingen afbouwen, maar is dit de beste manier? Kentron is dezelfde instellingen die wordt verwijdt slecht om te gaan met patienten. Ze laten je twee weken in een veredelde gevangenis de GHB afbouwen, om je vervolgens op straat te flikkeren. Ongeveer 80% valt weer terug. Betrouwbare bronnen vertelde mij dat ze ondanks overtuigende resultaten totaal niet mee wilde werken aan een pilot met baclofen.

Baclofen/phenibut/lyrica gebruik je om de 2-5 dagen ernstige acute afkick van GHB te doorstaan om vervolgens weer mega snel af te bouwen. Veel voelen zich tijdens die behandeling zelfs lekker en kunnen hun leven voortzetten. Als ik 1000x moest afkicken zou ik het 1000x zo doen. Met de afbouw methode moet je minstens 2 weken vrij zijn van alles en dan nog is het een hel.

Maar nu de fles in beheer is bij iemand moet het goedkomen met je. Heel veel sterkte man.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
F.E.A.R. zei:
maar als er een keer teveel voedsel in je maag zit kan zo’n dosis tegenvallen qua werking, slaat de paniek toe, en ga je meer bijnemen en ben je terug bij af.
Klik om te vergroten...

Dit is nou precies hetgeen wat ik niet doe. Dan maar 2 uur verrot voelen.

Alles wat je zegt over phenibut etc allang toegepast in het verleden en ik krijg gewoon ontwenning door phenibut heen? Ik vind het echt niet zo fantastisch als dat iedereen beweert hoor. Zelfs van 3 of 4 gram voel ik er niks van.

F.E.A.R. zei:
De GHB afbouwen lijkt imo een kansarme missie...
Klik om te vergroten...

Want? Tensie was net voor m'n dosis weer perfect. Dus die hoge tensie van net was een momentopname. Elke dag 0.2ml minder is nog minder mg GHB per dag als dat ze in de detox doen.. Gezien ze daar dagelijks met 300mg GHB afbouwen, en straat GHB is zo'n 550 a 600mg per ml als je geluk hebt.

Als afbouwen met GHB zelf zo kansloos is, waarom gebruiken alle afkickcentra deze methode dan? Ik ben er van overtuigd dat je met de juiste instelling gewoon kunt bereiken wat je wil bereiken. Ik ben zelf ook meerdere keren in crisis gekomen, en ik alles wat ik wil is afbouwen!

Tuurlijk het effect van de GHB is fantastisch. Maar wat als je niet meer tot je beschikking hebt? Dan zul je wel moeten, en je leert er ook van. Ik besef me dondersgoed dat meer nemen juist tegen je werkt.

Momenteel is er iemand bij me die me de ghb geeft en de rest staat achter slot en grendel.

Wat betreft de nachten, die zijn inderdaad uitputtend. Maar uit ervaring weet ik dat je een maandje of 2 3 slecht slapen wel overleeft. Klote is het zeker, maar ik vind dat hele gekut met allerlei supplementen helemaal eng.

Baclofen + lyrica werkt goed. Maar hoezo wordt dat niet toegepast in de detox als dat zo geweldig werkt? GHB is voor mij de enige remedie om eraf te komen.
Het is een overtuiging die ik heb.

Thanks allen voor de tips en mogelijke oplossingen. Máár ik doe het op m'n eigen manier gebaseerd op de manier uit de detox. Tensie nauwlettend in de gaten houden, contact met arts zo nodig, en stabiliteit.

Vanacht werd ik alle keren al wakker vóór me wekker. Het went, ik neem in en draai me weer om. Ja klote maar alsof GHB verslaving een pretje is? Alle spuitjes liggen al klaar, innemen en doorslapen. Met behulp van Diazepam is dat best te doen.

Raver.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
AphexTwin zei:
volgens mij zit een groot deel vd. oplossing em idd in het omzeilen van die wekkers.
Klik om te vergroten...

Juist niet..? Waarom denk je dit? Ben ik wel benieuwd naar dan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanks in ieder geval voor de tips en tricks.

Ik hou jullie graag op de hoogte hoe ik wél ga afbouwen met GHB zelf. :)
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Waarom denk je dit? Ben ik wel benieuwd naar dan.
Klik om te vergroten...

Waarom ik dit denk staat in het deel van m’n post dat je niet ge-quotet hebt :wink:.

Maar het is uiteraard een tip zoals je er al veel gekregen hebt.
Doe het op jouw manier, want jij kent jezelf het beste.

Goodluck!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
AphexTwin zei:
Waarom ik dit denk staat in het deel van m’n post dat je niet ge-quotet hebt :wink:.

Maar het is uiteraard een tip zoals je er al veel gekregen hebt.
Doe het op jouw manier, want jij kent jezelf het beste.

Goodluck!
Klik om te vergroten...

Maar het risico om er doorheen te slapen verklein je niet door maar geen GHB meer te nemen 's nachts toch? :tongueout:

Thanks man
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben gezegend met mijn kids.. nog zon terugval en ik wil niét weten wat gebeurt! Moet er niet aan denken dat ze worden afgenomen, al weet ik zeker zij wisten hier nooit van

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."