Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe weg naar herstel

De weg naar herstel

422 antwoorden
81 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Lastig is het zeker, maar ik doe het niet alleen. Er is iemand in m'n omgeving die mij elke 2 uur een dosis geeft. Ik heb de GHB niet zelf in beheer. En als ik naar school of werk ga krijg ik alleen de g mee die ik nodig heb voor de periode dat ik weg ben. Dus dat maakt het wel gemakkelijker, en als ik trek heb in meer besef ik me zo ontzettend goed dat ik daar later de rekening voor ga betalen. Ik wil ten koste van alles niet weer op 5 a 6ml per anderhalf uur terecht komen. Dat was verschrikkelijk, dus met de juiste mindset gaat het gewoon lukken. Ik wil niet verslaafd zijn aan GHB want dat is verschrikkelijk, uiteindelijk slaap je nog maar amper namelijk.

Heb nu een hele sterke wilskracht om door te zetten. :thumbsup1:
Klik om te vergroten...
Enkel maar respect voor jouw openhartigheid en wilskracht.
Ook een dikke cyberknuffel van mij!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jullie geven me kracht!

Ik hou echt van dit forum, zo fijn alle steun.

Laten we hopen op een fijne nacht. Slaaplekker allen. De wekkers zijn gezet, en de doseringen liggen klaar.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alles is al eens gezegd hierboven.
Ik ga je veel sterkte wensen, wijsheid, kracht en liefde. Want liefde heb je nodig om door te kunnen, een klein vlammetje met hoop, want die is er altijd. Zet em op raver!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks allen.

Vanacht 'goed' geslapen, in ieder geval tussen de wekkers door prima geslapen dat is echt een winst.

Vanmiddag 16 00 is het weer tijd voor de volgende dosisverlaging.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sinds 16 00 op 2ml per 2 uur.

Waardes zijn allemaal prima, 2ml heeft nauwelijks nog mentale werking waardoor de cravings en somberheid toenemen.
Dat is echt typische mentale afkick waar je ook mee om moet gaan. Ik herken het heel erg vanuit de detox, daar was ik ook ontzettend somber waardoor de cravings soms zo erg werden dat je het in je lichaam voelde.

Tot dus ver m'n update, niet veel bijzonders verder.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik zou verwachten dast zoon bureau je volledige steun zou geven. maar heb er gelukkig zelf geen ervaring mee.
ik kan je alleen de moed te spreken en zeggen dat je al uberhaubt bezig bent met verminderen wat een hele stap is en sommige mensen niet eens onder ogen zouden nemen. goed bezig man.

Ga er voor


you can't change the past you can only improve for the future - Sekia Poti
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
22 00 weer 2ml G, 5 minuten voor m'n dosis weer waardes gemeten. 137/89 met een pols van 89, wel een wat verhoogde meeting maar na de dosis is het wel gezakt naar gangbare waardes. Al was de eerste meting ook niet shockerend.

Wekkers zijn weer gezet om 00 00, 02 00, 04 00 en 06 00. Het is ergerlijk om zo gebroken te slapen en al helemaal om steeds door een wekker wakker gemaakt te worden. Maar het is nog ergerlijker om door m'n vermoeidheid ineens 4 uur door te slapen en ik dan niet meer stabiel ben. Dan is 2ml niet meer genoeg om de ontwenning te stoppen. Stabiliteit = alles. Scheelt zo ontzettend veel.

Hoe langer ik nu zo gediciplineerd aan het afbouwen ben hoe sterker ik me ga voelen. Ik wil en ga dit overwinnen. Morgen naar 1.5ml! Ik ben echt optijd tot het besef gekomen dat ik er iets aan moest gaan doen voor het weer volledig uit de hand zou gaan lopen.

De stap van 2.5ml naar 2ml was best behoorlijk. 2.5ml gaf nog wat effect, 2ml niet meer, waardoor het mentaal wel wat zwaarder is. Ook qua angst en onrust, daar heb ik Lorazepam voor op voorschrift. Lorazepam is in de psychiatrie ook zeker eerste keus, erg sederende benzo namelijk.

Voor vanavond check ik uit. Slaaplekker. En ik ga morgen vast wel weer wat updaten.

Raver
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Wekkers zijn weer gezet om 00 00, 02 00, 04 00 en 06 00. Het is ergerlijk om zo gebroken te slapen en al helemaal om steeds door een wekker wakker gemaakt te worden.
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet zeker maar had volgens mij ooit ergens gelezen dat je nog bij je ouders woont, worden die niet elke 2 uur wakker van jou wekkers, hoe pak je dat aan vraag ik me dan af?

Ik vind het heel knap van je dat je dit zo alleen doet, hopelijk lukt het dit keer voor goed. Heel veel sterkte in je afkick, ik volg deze topic al sinds het aanmaken want vind het heel intresant. Bedankt dat je het zo eerlijk met ons deelt!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goeiemorgen.

Ik ben blij als het afbouwen voorbij is. Voor m'n gevoel zou ik nu al kunnen stoppen denk ik. 2ml doet helemaal niets, dus voel het ook niet inwerken, en dus ook niet uitwerken. Dan lijkt het zo overbodig maar niets is minder waar denk ik.

Gabbertje zei:
Ik weet het niet zeker maar had volgens mij ooit ergens gelezen dat je nog bij je ouders woont, worden die niet elke 2 uur wakker van jou wekkers, hoe pak je dat aan vraag ik me dan af?
Klik om te vergroten...

Gewoon niet in hetzelfde huis verblijven als je ouders :tongueout:.

Ik heb een hele lieve vrouw die me helpt, daar woon ik ook tijdelijk.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je bent nu wel aan t doorpakken met de afkick, misschien dat die terugval positief uitpakt voor je.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
Je bent nu wel aan t doorpakken met de afkick, misschien dat die terugval positief uitpakt voor je.
Klik om te vergroten...

Ik hoop t man!

Met de nadruk nu op doorpakken, ben wel echt heel neerslachtig sinds vanochtend. Dan spookt er van alles door m'n hoofd, maar niets waar ik echt wat aan heb.

Het doet ook pijn als je wordt uitgenodigd door je ouders om te komen eten, maar dat niet kan door deze situatie. En ik dus weer 'n leugen moet verzinnen om m'n ouders niet onder ogen te hoeven komen. Niet omdat ik het niet wil vertellen maar meer omdat hun zich dan extreem zorgen gaan maken. Wat natuurlijk helemaal logisch is, als ik dan vertel dat ik het zelf afbouw geloven ze daar helemaal niets van.

De mentale afkick is echt iets waar je doorheen moet. Niets helpt daar tegen, het enige wat je kan doen is bezig blijven. Lopen, fietsen, whatever.

Van de roze wolk van GHB, ineens keihard de realiteit onder je neus. Dit zijn de momenten dat ik extra alert moet blijven.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laatste 2ml down the hatch net om 14 00.

Straks om 16 00 ga ik naar de 1.5ml, het einde is in zicht.

Ik twijfel wat ik moet doen zodra ik onder de 1ml kom, of die dosering verwaarloosbaar is of dat je ook echt nog 24u 0,5ml moet gebruiken.

In de detox stop je 's avonds gewoon zodra je op 2ml (Xyrem 150mg/ml) bent aangekomen. Maar in 'n detox ga je 's ochtends om 11 00 naar beneden, dus zit je nog 12 uurtjes op 300mg GHB elke 2 uur.
Aangezien ik om 16 00 zak twijfel ik, ik heb eigenlijk weinig zin om wakker te worden voor 0.5ml wat echt niets meer is. En gezien m'n korte periode gebruik denk ik dat ik het wel aankan om 's avonds dan te stoppen.

Slapen lukt sowieso, heb ik Seroquel voor op voorschrift ook. Dat is het probleem niet. Ik hoef verder geen advies ofzo, jullie zijn geen artsen. Maar toch even m'n twijfels wegschrijven.

Misschien zijn er ook mensen die het intressant vinden om te lezen hoe ik het afbouwen tot nu toe heb aangepakt. Er zijn maar weinig fora waar iemand zelfstandig met GHB afbouwt. Meer fora over wat werkt tegen ontwenning etc. Ik hoor wel of mensen dat intressant vinden.


Raver
F
FeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind heel dit topic interessant Raver en heb respect voor je dat je de keuze hebt gemaakt ermee te kappen.

Sorry ben nieuw en val hier zomaar binnen..
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Feetje zei:
Sorry ben nieuw en val hier zomaar binnen..
Klik om te vergroten...

We komen allemaal een keertje binnenvallen!

Bedankt man, ik had voor m'n gevoel geen andere keuze dan afbouwen. Doorgaan lijkt fijn en lekker, maar dat effect gaat weg en dan wou je zo graag dat je eerder was gestopt. Daarnaast staat er heel veel op t spel, en dat is het echt niet waard.

En welkom op het forum.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sinds 16 00 op 1.5ml.

Bloeddruk blijft in de normale zone, alleen m'n pols is vrij fors gestegen. Meer dan 100 terwijl ik in rust ben. Ook merkt ik lichamelijk nu ook meer ontwenning. Beetje trillen, zweethanden, concentratieverlies.

Geen idee of dit nu een goed teken is of een teken dat ik nu te snel zak. Ik kan er altijd voor kiezen weer naar 2ml te gaan en nog 1 dag op 2ml te blijven als m'n pols zo hoog blijft. Ik heb altijd een pols van 65 tot 70, dan is 105 / 111 toch wel een stuk hoger dan ik gewend ben van mezelf. Twijfels!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Net voor m'n dosis van 20 00 nog even me tensie gemeten. Die was nu 141/83, en pols van 114. Dit is toch echt ontwenning, heb ik overleg met iemand hier 1.7ml genomen in plaats van 1.5ml. Het moet wel veilig gaan, heb immers de tijd.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hele slechte nacht gehad.

Wekkers vergeten aan te zetten, maar door de vermoeidheid ben ik pas wakker geworden toen ik flinke ontwenning had.

In overleg 2ml gekregen, werkte niet, nog eens 2ml, werkte niet en pas na totaal 6ml(!) stopte m'n ontwenning.

Hele stabiliteit weg. Fuck!

Nu maar weer door op 2ml. Het gaat iets langer door dan gepland.

Raver.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Raver

Volgens mij ontkom je niet aan enige ontwenningsverschijnselen, zelfs niet bij precieze afbouw. Met andere woorden: je zal jezelf toch echt vroeg of laat moeten toestaan om je klote te voelen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
Volgens mij ontkom je niet aan enige ontwenningsverschijnselen, zelfs niet bij precieze afbouw. Met andere woorden: je zal jezelf toch echt vroeg of laat moeten toestaan om je klote te voelen.
Klik om te vergroten...

Nee dit is niet juist.

Tuurlijk, beetje zweten, trillen en ongemakkelijk hoort erbij. Vooral het laatste half uurtje voor je dosis. Maar tijdens de afbouw hoor je eigenlijk weinig klachten te hebben.

Maar verwardheid, hoge bloeddruk/hartslag en stuiptrekkingen niet. Je kunt niet afbouwen als je deze ontwenningsklachten hebt toch? Toen ik werd ingesteld de eerste dag in de detox was ik pas stabiel toen ik klachten vrij was. En dat was toen pas na 4 doseringsverhogingen. Eerst 10ml, 12ml, 15ml en pas op 18ml had ik nergens last van. Op 15ml bleef ik trillen en had last van verwardheid, toen is savonds de achterwacht gebeld en de dosis nogmaals opgehoogd.
Let op: farmaceutische GHB.

Als je te lang wacht met doseren raakt je lichaam steeds verder in ontwenning. Waardoor je gewoonlijke dosis niet werkt om je uit ontwenning te krijgen. Dan kun je wel denken 'het hoort erbij' maar dat hou je echt geen 3 dagen vol op die manier. Sterker nog, de mentale craving zal alleen maar toenemen, en de kans op terugval dus ook.

GHB is andere koek acht.zes, maar ik snap je gedachtegang volledig.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hele dag stabiel op 4.2ml gezeten.

Vanavond wel uiteten geweest dus was ff kut net met zo'n volle maag. Maar niks bijgenomen gelukkig. Hopelijk een goede nacht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."