Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe weg naar herstel

De weg naar herstel

422 antwoorden
86 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Skaf-Giraffe zei:
Bouw je tolerantie op met GHB,
Klik om te vergroten...

Zeker, uiteindelijk voel je er niks meer van. En meer nemen heeft geen zin want daar voel je je dan alleen maar zieker van.

Ik heb periodes gekend dat ik van 15ml niet eens out meer ging. Ik sliep niet meer, ik dacht dan breng ik mezelf gewoon in coma. Maar nee, werkte niet.

GHB zorgt bij verslaving uiteindelijk voor een tegenstrijdig effect. Het maakt angstig, warrig, psychotisch, maakt slapeloos, eigenlijk geeft het effect je juist het gene wat je niet wilt. Maar je moet gebruiken bij verslaving, het is niet een kwestie van stop er maar mee. Dat is potentieel levensbedreigend namelijk.
S
Skaf-GiraffeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een hel..
Zijn de afkickverschijnselen vergelijkbaar met bijvoorbeeld Cold Turkey gaan op Meth?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Skaf-Giraffe zei:
Wat een hel..
Zijn de afkickverschijnselen vergelijkbaar met bijvoorbeeld Cold Turkey gaan op Meth?
Klik om te vergroten...

Angstig, paniek, nervositeit, spierkrampen, beven, stuiptrekkingen, hoge bloeddruk, hoge hartslag, en in het ergste geval ernstig delirium die met niets anders te behandelen is dan GHB zelf.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Johan2017

Ik ben momenteel m'n dosis aan het stabiliseren naar stipt elke 2 uur. Zodra me dat gelukt is ga ik afbouwen naar een zo laag mogelijke dosis. Maar hoe doe jij dat snachts dan? Overdag lukt het me wel om stabiel te blijven, maar snachts slaap ik vaak door me wekkers heen. Dan kom je niet meer uit de ontwenning als je niet meer neemt.....

En dat stabiel worden, beloof ik mezelf al dagen. Maar ik blijf maar meer gebruiken dan de afspraak. Bij elke dosis die uitwerkt denk ik 'ik ga hierna wel minderen'. Ik heb het gevoel dat ik hier niet alleen uit ga komen.

Wat betreft de benzos, ik slik al maanden lang elke dag diazepam. Waardoor het niet meer echt goed effect heeft.
J
JoJo2017Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed zo. Gebruik vandaag om te stabiliseren en start morgen meteen met afbouwen. Het is vaak het idee van de afkick waardoor je er als een berg tegenop ziet, want de eerste paar stapjes van 0,3 af zijn meestal zo zwaar nog niet. Plus het idee dat je er iets aan doet geeft een beetje voldoening. Dat las ik ook in je eerdere berichten in dit topic. Elke dag dat je naar beneden gaat is een overwinning.

En ik merkte zelf altijd dat er een bepaalde lijn zit in de dag. Ik zelf had altijd de moeilijkste momenten tussen 16:00 en 20:00. Schrijf t op voor jezelf, want misschien zie je dan door jouw afkick ook een bepaalde lijn lopen. En als je weet hoe jouw afkick in elkaar steekt, wanneer je je het slechtst voelt, en wat de aanleiding daarvoor is, scheelt dat helft aan paniek en angst. Want bloeddruk meters zijn behulpzaam, maar bij een gevoel van paniek, schiet die meting de lucht in, en dat heeft soms niets te maken met dat je dosis te laag is, maar omdat je bijna geconditioneerd bent om bang te zijn dat er iets fout gaat met afkicken. Een hyperfocus op je lijf en geest. En dat werkt vaak tegen je. Ik ken het. Iemand in je omgeving die je dan gerust kan stellen scheelt ook de helft. En blijf in je hoofd houden dat ze in klinieken precies hetzelfde doen, dus het kan gewoon. Jij hebt t eerder gedaan, op precies dezelfde manier (misschien zelfs sneller, in een kliniek?) dus blijf dat tegen jezelf zeggen als je angstig wordt.
Bij twijfel natuurlijk wel ALTIJD je arts bellen. Dat begrijp je. Veiligheid boven alles, begrijp bovenstaande niet verkeerd, het is een serieuze zaak.

Wat betreft de wekkers, ik heb bij de Hema zo’n antieke wekker gekocht die wel niet zo’n teringherrie maakt. Die zette ik dan een 5 minuten later dan de wekker in mijn telefoon, en op een plek waardoor je uit bed moet om m af te zetten. Meteen opnieuw zetten voor twee uur later; dosis innemen en slapen.

Ja dat is kut, en afzien, maar het helpt wel.
Vaak heb je m niet nodig, maar zet m dan wel meteen voor twee uur later als nog. Als back up. Klinkt als veel werk, maar na een dag of wat hoort het bij je ‘ritueel’ van de nacht.

Wat betreft die benzo’s, dat is natuurlijk inderdaad kut. Je zou je arts om Promethazine kunnen vragen, dat is een anthistamine die de werking van benzo’s versterkt. Geven ze soms ook aan mensen die benzo’s afbouwen, zodat ze kunnen slapen.
Is niet verslavend en je bouwt er geen tolerantie voor op, dus kun je meteen mee stoppen als je klaar bent. Maar dat moet je met je arts overleggen dan..

Sorry lang verhaal weer, maar ik wil zo graag duidelijk maken dat het echt te doen is. Je kan het, echt. En als je alsnog naar een kliniek wil, weet dan, dat als je geen detox nodig hebt, Solutions nauwelijks een wachtlijst heeft en de behandeling 5 weken in t totaal duurt. Kan dus in je zomervakantie. 12 stappen kliniek. Jij kan jezelf clean krijgen, daar heb ik alle vertrouwen in. Je hebt een arts die je kan bellen, je hebt dit forum en je hebt de kennis en de wilskracht in huis om dit te kunnen doen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Momenteel gewoon stabiel op 4ml.

Niet veel veranderd qua situatie.

Ik zie alleen enorm op tegen de nachten telkens. Verschrikkelijk zijn die!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi

heb nog nooit GHB gebruikt

maar wil je wel inmens veel motivatie wensen ga zo door
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bloeddruk van 167/99 en een pols van 123 10 minuten voor m'n dosis.

Ik ben er kapot van, ik heb me nog nooit zo verslagen gevoeld na een terugval tijdens een duidelijk bewijs dat me lichaam afhankelijk is van de GHB. Heb er letterlijk een half uur om zitten huilen. Wat heb ik snel tolerantie opgebouwd. Vandaag een paar doseringen gehad van 2.7ml en dit is het resultaat.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat een rotzooi is die troep man... :(

Sterkte Raver...
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt Mindless
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Dit doet me echt goed man. Zoveel herkenning!

Ik moet er doorheen. :(

Ik heb dit een keer zo ernstig gehad dat ik eigenlijk de hele dag in paniek was, en daardoor niet meer sliep. Vooral door de irrationele angst. Daarnaast zag m'n arts m'n klachten toen aan voor een psychose en schreef me 10(!)mg haldol voor. Nou toen was ik helemaal het spoor bijster.

Gelukkig wordt me dosis elke dag lager dus hou me vast aan het feit dat het ook elke dag een stukje beter wordt.
Klik om te vergroten...

Je hebt al je verplichtingen afgezegd? Geef je over aan je maat die de doseringen verzorgd en bouw zo snel als je kan af. Hoe harder je lijdt, hoe sneller je er weer vanaf bent.

Respect voor de kracht die je toont. De pijn en ellende van een GHB afkick is niet te beschrijven, maar probeer ondanks deze duistere tijden positief te blijven. Als je deze hel aankan en overleeft, dan kun je de hele wereld aan.

Nog snel een paar tips. Probeer te ‘sporten’. Luister goed naar je lichaam, je wilt niet dat je hart op hol slaat. Maar doe eens een flinke stretch sessie en ren/loop een paar keer de trap op en af. Maak een wandeling. En als je hart gaat racen, wrijf over je armen en benen, spreek jezelf moed in en je zult zien dat je rustiger wordt. Je bent mentaal sterker dan je denkt.

Ik vergeet nooit dat ik bij de huisarts zat met een hart dat oversloeg en op hol ging. Die vrouw straalde zoveel rust uit en was zo lief, dat tijdens het meten zakte mijn hartslag en begon die weer ‘regelmatig’ te slaan. Je hart die je voelt pompen in je borst is een fysieke uiting van paniek. Hou je koppie erbij, laat je niet gek maken en blijf rustig.

Stay strong.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Coffeecup zei:
En is het geen idee om om de twee dagen je dosis te verlagen in plaats van elke dag omlaag ?
Klik om te vergroten...

Vandaag in ieder geval stabiel blijven.

Van alles gebeurd rondom m'n doseringen gister en vanacht dus het is even niet anders denk dan stabiel blijven.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drama nacht, weinig slaap.

Wél stabiel gebleven, en net naar 4ml gegaan. :)
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Super dat je motivatie zo goed zit, weg met die rotzooi :) En idd ik vind het goed dat je alles zo uitgebreid vertelt, dat het toch zo verslavend kan zijn: hopelijk behoedt dit misschien anderen die dit lezen! Ikzelf heb het nooit geprobeerd (enkel vorig jaar n halve mdma en dat was geen succes dus geen idee wat het met je doet). Sterkte en hou vol!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Half uurtje na m'n 2e dosis van 4ml is m'n bloeddruk weer perfect.

Wellicht ga ik het afbouwen wat versnellen door met 0,4ml dagelijks te minderen. Tot ik op 3ml of 2.6ml zit. Dan zou ik altijd nog langzamer kunnen gaan maar ik wil eigenlijk zsm af van het mentale effect wat GHB geeft.

Uit ervaringen van de detox weet ik dat het afbouwen zwaarder is als je nog hoog in je dosis zit. Dit omdat je het voelt inwerken en uitwerken, daardoor is het gewoon kut. Maar goed wie heeft me ooit verteld dat afbouwen gemakkelijk zou zijn.

Ik ben in ieder geval al 1ml gezakt! Yes! Daar kan ik blij mee zijn. :) Ik ben nog nooit zo gemotiveerd geweest om met deze meuk te stoppen. Echt bocht van de bovenste plank. Alleen jammer dat ik dat altijd pas besef als ik er weer hooked aan ben. Ik hoop dat ik een bijdrage kan leveren aan bekendheid over de intensiteit van GHB verslaving. Ik zit er uitgerekend pas 16 dagen aan namelijk. Wel 16 dagen 24/7 en de eerste dagen elk uur 5ml. Welliswaar me zoveelste lichamelijke verslaving maar goed, eenmaal ontwenning gehad van GHB kun je het beter niet meer aanraken want je lichaam herkent het direct.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Na hoeveel dagen besefte je dat je moest stoppen?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
F.E.A.R. zei:
Na hoeveel dagen besefte je dat je moest stoppen?
Klik om te vergroten...

Al vrij snel exact weet ik dat niet meer. Maar toen ik dit topic opende besefte ik wel weer dat het goed mis was.

Bijna afgebouwd toen naar 1.7ml, daarna weer een terugval pff. Daar moet ik wel voor waken aangezien je mentaal zo'n crash krijgt van GHB afbouw.
Dat was in de detox ook zo klote toen. Na die terugval toen ik op 1.7ml zat ging ik helemaal volgas. (5ml per uur, constant tegen out gaan aan zitten). Gelukkig heb ik het nu niet in beheer, ik krijg de spuitjes steeds aangereikt nu.

Enige nadeel nu is, ik durf bijna niets te eten. Ik eet 'n beetje fruit en wat lichte zoutjes, maar telkens na die maaltijden is t echt afzien. Maarja je moet wel blijven eten.. Ik eet nu dus een half uur na me dosis van 18 00 een kleine avondmaaltijd. Maar meer ook niet.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fijn iemand die op je let 's nachts. Authentieke wekker naast m'n kop en 3 wekkers op m'n telefoon en ik blijf gewoon in comateuze toestand soms. Dankzij deze persoon stabiel gebleven. :)

Maar soms ook wordt ik al een half uur klote wakker voor m'n dosis. Er is geen touw aan vast te knopen.

Wel heb je de meest bizarre lucide dromen ever. Zo echt, zo realistisch, ik kan hem helemaal sturen! En in je droom een dosis nemen en dan niet de werkelijkheid van je droom kunnen scheiden, dat is dan een beetje een nadeel. Daarom, alleen afbouwen lijkt me verrekte lastig.

Straks naar 3.8ml.

Raver
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Al vrij snel exact weet ik dat niet meer. Maar toen ik dit topic opende besefte ik wel weer dat het goed mis was.

Bijna afgebouwd toen naar 1.7ml, daarna weer een terugval pff. Daar moet ik wel voor waken aangezien je mentaal zo'n crash krijgt van GHB afbouw.
Dat was in de detox ook zo klote toen. Na die terugval toen ik op 1.7ml zat ging ik helemaal volgas. (5ml per uur, constant tegen out gaan aan zitten). Gelukkig heb ik het nu niet in beheer, ik krijg de spuitjes steeds aangereikt nu.

Enige nadeel nu is, ik durf bijna niets te eten. Ik eet 'n beetje fruit en wat lichte zoutjes, maar telkens na die maaltijden is t echt afzien. Maarja je moet wel blijven eten.. Ik eet nu dus een half uur na me dosis van 18 00 een kleine avondmaaltijd. Maar meer ook niet.
Klik om te vergroten...

Maar stel dat je een dosis mist, of dat een dosis tegenvalt door een volle maag. Kun je dan niet even 2 uur lang afzien tot je volgende dosis? Ik baal als een stekker als ik hier lees dat je terug bij af bent door een volle dosis als compensatie..!

Je kunt ook vloeibare kcal naar binnen werken. Volle melk, beetje eiwitpoeder erbij bv. Zo krijg je toch aardig wat energie naar binnen en dat verteerd wel na 1,5-2 uur.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hele dag stabiel op 4.2ml gezeten.

Vanavond wel uiteten geweest dus was ff kut net met zo'n volle maag. Maar niks bijgenomen gelukkig. Hopelijk een goede nacht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."