Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe weg naar herstel

De weg naar herstel

422 antwoorden
97 weergaven
18-5-2026
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wel bizar trouwens dat jij 12 uur door je afkick heen slaapt op Seroquel. Bij mij hielp het niks.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel veel sterkte straks en de komende tijd
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor de geintresseerde;

Heb van donderdag tot vanmiddag 14 00 willekeurig doseringen genomen. Soms 5ml per uur etc. En 's nachts mezelf gewoon k.o doseren om te slapen, te belachelijk voor woorden. Maar goed.

Nu een kwartiertje voor m'n dosis is mijn bloeddruk 119/62. Dat is een goed teken. :) 10 minuten voor je dosis is de bloeddruk bij mij vaak verhoogd tijdens afbouwen. Nu totaal niet.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks voor je steun! @Roze olifant
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn enige vraag echter blijft wat er door je heen gaat als je GHB haalt? Heb je dit al in huis, heb je een dealer die het zo voor je regelt en bezorgd, gaat het via via zodat vrienden/familie het niet mogen weten? Wanneer mijn comedown van pep begin, krijg ik lichte cravings om bij te nemen en er mee door te gaan tot het bijvoorbeeld op is. Maar zodra het op is, is het ook gewoon op. Ik bestel pas bij als ik bijvoorbeeld weer een feestje heb. De dealer van mij is een bekende en ik weet 100% zeker dat hij gaat twijfelen als ik iedere dag een gram pep bestelt.

Je hebt bewezen dat je kan afkicken, afbouwen en kan overstappen op iets anders en dat ook kan afbouwen. Een afkickkliniek is niet direct de beste optie voor je heb ik gelezen en alleen afkicken lukt net niet. Is het niet een optie om het gewoon niet meer te bestellen? Dat je alle wegen via alle dealers afsluit zodat je nooit meer aan GHB kan komen?

Je haalde volgens mij ook wiet via een dealer, toch? Als je dat ook gewoon afsluit en hiervoor naar de shop gaat zodat je niet meer wekelijks op de stoep staat bij je dealer voor wiet, die toevallig ook GHB in huis heeft. Wiet in de shop zal wel duurder zijn, dus wie weet stop je bijvoorbeeld hier ook mee geheel onverwachts en onbedoeld.

Je wilt echt van de GHB af. Sluit alle wegen af, kan je vast wel! (:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het mezelf al heel erg lastig gemaakt om GHB te halen. Tuurlijk heb ik genoeg contacten in dat wereldje en voor een hele periode wilde geen van die jongens mij nog verkopen ivm de problemen die ik er mee heb. Dat werkt goed, als je er niet aan kunt komen dan kan je het ook niet meer gebruiken.

Tot ik dus contact kreeg met een wietdealer die toevallig ook van alles en nog wat erbij verkocht, en je raad het al.. GHB. Ik kreeg 4ml aangeboden en ja, dan wordt de craving zo extreem dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan wil je weglopen en zeggen nee bedankt.

Dealers zijn flikkers, want ik liep niet alleen maar weg met 3gr zelfkweek maar ook met 60ml GHB om even te testen. Ik heb hem later wel verteld over m'n problemen hiermee maar ik was beinvloed door de GHB waardoor je totaal niet het risico kan inschatten. GHB maakt zorgeloos, zelfverzekerd dus je kan het wel aan joh.

Ja en toen stond de deur wagenwijd open naar een oneindige GHB voorraad.

Later viel de GHB niet goed, veel herrineringen aan vroeger door het effect dus ben toen zelfs gestopt. Tot ik vrijdag weer bij meneer langs ging voor wat wiet, ben ik daar de hele middag blijven hangen. Blowen, beetje wk kijken en uiteindelijk kwam er cocaine en speed op tafel. Zoals jullie weten ben ik geen fan hiervan maar toch gebruikt. Als downer ernaast GHB gepakt, en uiteindelijk zaterdag ochtend door angst en paniekklachten m'n restant GHB opgemaakt en de zelfde middag nog naar die jongen om meer GHB te halen.

Wat er in me om gaat als ik het haal? Heel eerlijk? Een vrolijk, blij, zorgeloos gevoel, een gevoel van onoverwinnelijkheid. Een gevoel van 'ik kan dit wel' , 'dit keer stop je wel optijd'. Kort gezegt, ik probeer het ontzettend erg goed te praten voor mezelf.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gister een prima stabiele dag gehad op 3ml.

Vanacht de wekkers gezet elke 2 uur om ook 's nachts stabiel te doseren. Dit moet om veilig af te kunnen bouwen.
Maar fuuuuuuck ik ben door de wekker van 02 00 heen geslapen waardoor ik pas om 03 15 wakker werd. En het erge is dan, je kan het gewoon niet herrineren. Of je nou wel of niet hebt genomen. Zo ergerlijk. Vanacht dus niet stabiel gedoseerd waardoor ik vanochtend een hoge tensie had en een pols van 111 in rust. 4ml genomen. Nu maak ik me hier geen hele erge zorgen over gezien ik nog relatief kort gebruik.

Vanavond leg ik de spuitjes alvast klaar met de tijden erbij. Als geheugen steuntje, zo kan ik hopelijk wat stabieler zijn.

En vanmiddag om 16 00 naar 2.5ml.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Half uurtje voor m'n dosis nu.

Hele lichaam verkrampt, concentratie is volledig weg, zweten, benauwd, onrustig. En dan heb ik straks een casus simulatie examen waarbij er iemand komt doen alsof ze een patient met lastig gedrag. Met 2 docenten in je nek die alles nauwlettend in de gaten houden. Lekker als je mensenschuw bent door de afkick! En dat na nog geen week.

Contact gehad met de verslavingszorg. Kreeg het bericht dat ik te moeilijk zou zijn en dat hun ook uit hun mogelijkheden zijn omdat ik al meer dan 2 jaar in behandeling ben bij hun. Kort gezegt, zoek het maar uit!

Echt 'n top moment dit.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Ik voel me aan niemand superieur, echt niet.
Klik om te vergroten...
Het is een beetje een cliché dingetje dat mensen zeggen niet gevoelig te zijn naar een middel en vervolgens een flinke uitglijder maken in de hondenstront.

Zelf was ik zo'n cliché figuur die zei niet gevoelig te zijn voor opioiden, de eerste paar maanden deden opioiden ook niet zoveel voor mij en kon ik ze prima naast mij neer leggen na een enkele dosering.

Ik achtte mijzelf lange tijd sterker dan drugs, of in ieder geval sterker dan anderen op dat vlak. En op zich kan er ook wel verschil wezen tussen mensen natuurlijk, waarin persoonlijkheid een aanzienlijke rol in kan mee spelen. Maar uiteindelijk wordt de uitkomst toch voornamelijk bepaald door context.

Toen ik met een burnout kampte gingen alle remmen los. Het leven is voor iedereen relatief en uiteindelijk loopt iedereen op tegen obstakels van het leven. Als je een beetje pech hebt gaat alleen wilskracht je niet redden, tegen instinct is wilskracht op zichzelf sowiezo geen effectieve counter.

En zelfs met alle context mee moeten mensen meestal eerst flink op hun bek gaan voordat de realisatie en motivatie voldoende doordringt om verandering in de situatie te kunnen brengen.

Ik denk dat het verwijt naar jou toe vooral voort komt uit frustratie. Maar trek het je vooral niet teveel aan, het is de achterliggende intentie die telt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vanaf 16 00 naar 2.5ml gegaan, net om 18 00 voor me dosis weer controles gedaan. Waardes doen er nu niet toe, wat er wel toe doet is dat de waardes perfect waren.

Ik heb m'n arts gesproken en die staat achter mijn besluit om het zelf af te bouwen. Wel in nauw contact met haar, daarnaast heeft ze voor de nacht 1mg Lorazepam voorgeschreven. Wat heb ik toch een fijne arts, benzo afbouw is nu even verplaatst naar de achtergrond.
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#11
erg balen raver!

je was toch al best een tijdje gestopt met GHB? is het dan zo dat als je een periode lichamelijk afhankelijk bent geweest van GHB, en je na een aantal maanden geen gebruik weer aantal dagen gebruikt, je direct weer lichamelijk afhankelijk bent? of is het echt de mentale verslaving? Ik heb er zelf weinig ervaring mee dus vraag mij dit af.

Succes met je strijd tegen je verslaving en hoop voor je dat je je opleiding ook nog gewoon af kan ronden aankomend jaar!
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inderdaad dag voor dag, je komt er zeker wel en hopelijk valt langzaam aan alles weer mooi In de plooi, zowel mentaal en fysiek + studies + familie. Courage kerel, we are all rooting for you :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Freeway zei:
je was toch al best een tijdje gestopt met GHB? is het dan zo dat als je een periode lichamelijk afhankelijk bent geweest van GHB, en je na een aantal maanden geen gebruik weer aantal dagen gebruikt, je direct weer lichamelijk afhankelijk bent? of is het echt de mentale verslaving? Ik heb er zelf weinig ervaring mee dus vraag mij dit af.
Klik om te vergroten...

Niet direct, maar wel echt in een sneltreinvaart sneller. Mensen zonder G verslavingen in het verleden zouden misschien kunnen stoppen zonder al teveel klachten nu.

Maar ik heb echt serieuze klachten. Hoge hartslag, verwardheid, onrust, enorm stijf lichaam, zweten, concentratie verlies en slapeloosheid die maar eindeloos doorgaat.

En niet te vergeten het risico van een GHB-delier, er zijn geen aanwijzingen of studies die aantonen dat er pas risico is op een delier na maanden lang gebruik. Verwardheid is namelijk al het eerste stadia hiervan, en aangezien ik al eens eerder een delier heb gehad neem ik liever het zekere voor het onzekere en bouw het zelf af. Volledig volgens dezelfde manier zoals ze het in een detox doen. Alleen dan met m'n eigen GHB.
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#14
pff en dat al na nog geen week, heftig goedje. Lijkt mij erg lastig om zelfstandig af te bouwen even een slecht moment en daar ga je.. Maarja begrijp dat je een opname het liefst wil voorkomen. bedankt voor je uitleg en nogmaals succes gewenst.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Freeway zei:
Lijkt mij erg lastig om zelfstandig af te bouwen even een slecht moment en daar ga je..
Klik om te vergroten...

Lastig is het zeker, maar ik doe het niet alleen. Er is iemand in m'n omgeving die mij elke 2 uur een dosis geeft. Ik heb de GHB niet zelf in beheer. En als ik naar school of werk ga krijg ik alleen de g mee die ik nodig heb voor de periode dat ik weg ben. Dus dat maakt het wel gemakkelijker, en als ik trek heb in meer besef ik me zo ontzettend goed dat ik daar later de rekening voor ga betalen. Ik wil ten koste van alles niet weer op 5 a 6ml per anderhalf uur terecht komen. Dat was verschrikkelijk, dus met de juiste mindset gaat het gewoon lukken. Ik wil niet verslaafd zijn aan GHB want dat is verschrikkelijk, uiteindelijk slaap je nog maar amper namelijk.

Heb nu een hele sterke wilskracht om door te zetten. :thumbsup1:
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb niet echt raad of advies maar wel een dikker cyberknuffel :revolvinghearts:.

Blijf praten/typen, vooral ook hier. Wij zullen de laatste zijn om je te veroordelen. Vind het vooral knap dat je toch steeds je schouders er weer onder zet en niet opgeeft. Zolang je jezelf ook een beter leven gunt dan dit, kom je er echt wel dus houd dat vast. :handfist1::thumbsup1:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Lastig is het zeker, maar ik doe het niet alleen. Er is iemand in m'n omgeving die mij elke 2 uur een dosis geeft. Ik heb de GHB niet zelf in beheer. En als ik naar school of werk ga krijg ik alleen de g mee die ik nodig heb voor de periode dat ik weg ben. Dus dat maakt het wel gemakkelijker, en als ik trek heb in meer besef ik me zo ontzettend goed dat ik daar later de rekening voor ga betalen. Ik wil ten koste van alles niet weer op 5 a 6ml per anderhalf uur terecht komen. Dat was verschrikkelijk, dus met de juiste mindset gaat het gewoon lukken. Ik wil niet verslaafd zijn aan GHB want dat is verschrikkelijk, uiteindelijk slaap je nog maar amper namelijk.

Heb nu een hele sterke wilskracht om door te zetten. :thumbsup1:
Klik om te vergroten...
Enkel maar respect voor jouw openhartigheid en wilskracht.
Ook een dikke cyberknuffel van mij!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jullie geven me kracht!

Ik hou echt van dit forum, zo fijn alle steun.

Laten we hopen op een fijne nacht. Slaaplekker allen. De wekkers zijn gezet, en de doseringen liggen klaar.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alles is al eens gezegd hierboven.
Ik ga je veel sterkte wensen, wijsheid, kracht en liefde. Want liefde heb je nodig om door te kunnen, een klein vlammetje met hoop, want die is er altijd. Zet em op raver!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben gezegend met mijn kids.. nog zon terugval en ik wil niét weten wat gebeurt! Moet er niet aan denken dat ze worden afgenomen, al weet ik zeker zij wisten hier nooit van

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."