Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe weg naar herstel

De weg naar herstel

422 antwoorden
87 weergaven
18-5-2026
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Veel kracht en wijsheid gewenst!
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pluk de dag!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dag voor dag.. De gedachte nog 4 weken maakt me anders gek.

Heb toch wel wat uurtjes slaap gepakt gelukkig. Althans dat bevestigde m'n maat, voor m'n gevoel heb ik de hele nacht wakker gelegen. Dit omdat je g slaap gewoon niet doorhebt, je raakt in zo'n diepe slaap dat je hele besef weg is. Je besef is ook weg als je slaapt zonder g natuurlijk, maar g slaap is next level. Zo erg dat je het niet eens doorhebt en je alleen kan herrineren dat je wakker was. Daardoor lijkt het net alsof je niet slaapt, echt 'n fucking mindfuck.

pinkie zei:
Godverdomme seg wat heb ik een hekel aan die drugs, geen haar aan m’n hoofd die eraan denkt dit ooit aan te raken.
Klik om te vergroten...

Helemaal top. Het is echt bocht van de bovenste plank! Ik besef dat altijd alleen pas achteraf, wanneer het al te laat is.

Ik heb er nu een soort haat liefde relatie mee, ik haat het, maar ik zal er nog een periode aan zitten dus accepteer het nu gewoon.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
pinkie zei:
Probeer eventueel van je arts een voorschrift te krijgen voor emconcor 5mg? Of bekijk het met hem? Zo een hoge bloeddruk kan je ook echt uit je element brengen. Ik weet er alles over. Hou vol vriend die sombere dagen blijven niet duren. Godverdomme seg wat heb ik een hekel aan die drugs, geen haar aan m’n hoofd die eraan denkt dit ooit aan te raken. Sterkte raver! Elke dag is een nieuwe
Klik om te vergroten...

Bloeddruk ga ik niet meer meten. Dat geeft zoveel stress haha, en aangezien ik ondanks de GHB vaak in de stress zit zijn m'n waardes ook steeds te hoog. Maar dat is geen g ontwenning, maar gewoon angst.

Bloeddrukverlagers krijg ik niet. Zit al aan de GHB en benzos, dat is geen fijne combinatie samen met bloeddrukverlagers.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Momenteel stabiel op 4ml.

Gister avond met wat oude vrienden afgesproken.

Daar kon ik het niet laten om meer te gebruiken dan me lief is. Daarnaast nog andere middelen erbij waardoor ik nog meer GHB gepakt heb.

Gister avond gaan slapen op 5ml, daardoor voor 3,5 uur k.o gegaan en dus weer niet stabiel aan de 2 uur gehouden. En totaal dus 1 gehele dosering gemist. Ontwenning trok pas weg nadat ik totaal 8ml had genomen. Dom, stom, en dan vraag ik mezelf achteraf wel eens af of ik wel écht wil stoppen. Hoe kun je het ene moment zoveel wilskracht hebben? En het andere moment een soort 'fuck it' moment krijgen.

Sindsdien dus stabiel op 4ml. Ik functioneer voor de rest prima vandaag. Heb m'n dingen kunnen doen, red de 2 uur gemakkelijk, en voel me stabiel. Geen pieken en geen dalen. Maar heb me ook niet teveel laten beinvloeden door de terugval van gister avond, al hoewel kun je het wel een terugval noemen? Het enige is dat ik nu op een hogere dosis weer stabiel ben, maar gelukkig weer niet op 5ml.

Vandaag bij m'n verslavingsarts geweest, die stemt erbij in om af te bouwen naar 3ml maar niet lager dan dat. Aangezien ik naar de detox ga, en ik lager dan 3 alleen maar meer mentale klachten krijg die het risico op herval vergroten.

Update voor nu.

Raver
W
WieterLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Raver

Lees al een tijdje mee hier op het forum en ook veel gelezen over je struggle met GHB, ten eerste wil ik je heel veel succes wensen met afkicken. Weet niet veel van GHB af ofzo buiten wat ik er over heb gelezen en documentaires gezien, maar stond me bij dat de kans op terugvallen een stuk kleiner werd als de GHB-afhankelijke uit zijn vertrouwde omgeving werd gehaald, verhuizen dus. Natuurlijk is dat lang niet altijd mogelijk maar misschien iets om over na te denken voor de lange termijn. Nogmaals veel succes met knokken!!
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Bloeddruk ga ik niet meer meten. Dat geeft zoveel stress haha, en aangezien ik ondanks de GHB vaak in de stress zit zijn m'n waardes ook steeds te hoog. Maar dat is geen g ontwenning, maar gewoon angst.

Bloeddrukverlagers krijg ik niet. Zit al aan de GHB en benzos, dat is geen fijne combinatie samen met bloeddrukverlagers.
Klik om te vergroten...
Ugh ja laat dat meten inderdaad maar even achterwege dan, niet nodig om je daarover ook nog eens extra druk te maken. Ik vind het allesinds bewonderingswaardig wat je op eigen houtje doet en ook een serieuze kuddos aan die maat van je die je helpt!
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Niet direct, maar wel echt in een sneltreinvaart sneller. Mensen zonder G verslavingen in het verleden zouden misschien kunnen stoppen zonder al teveel klachten nu.

Maar ik heb echt serieuze klachten. Hoge hartslag, verwardheid, onrust, enorm stijf lichaam, zweten, concentratie verlies en slapeloosheid die maar eindeloos doorgaat.

En niet te vergeten het risico van een GHB-delier, er zijn geen aanwijzingen of studies die aantonen dat er pas risico is op een delier na maanden lang gebruik. Verwardheid is namelijk al het eerste stadia hiervan, en aangezien ik al eens eerder een delier heb gehad neem ik liever het zekere voor het onzekere en bouw het zelf af. Volledig volgens dezelfde manier zoals ze het in een detox doen. Alleen dan met m'n eigen GHB.
Klik om te vergroten...
Ik heb GHB.voor het eerst mee gemaakt in een verslavings kliniek er was een jongen bij mij in de groep en was zwaar verslaafd en maakt het zelf en dealen. Detox heb ik hem weinig gezien omdat hij veel slaapt en zwaar onder de medicijnen. Hij had het vreselijk moeilijk om smorgens op tijd bij ontbijt te zijn. Wij maakten hem wakker en de nachtdienst maar hij kon niet wakker worden.
Hij kreeg waarschuwing dat hij dan weg moet. Hij gaf steeds aan dat de medicijnen omlaag moesten volgens mij Seroquel.
Toen heb ik gehoord wat GHB is en de ergste verslaving om te stoppen. Wat een drugs is dat hij maakte het zelf en daarom altijd bij hem in huis. Bij de verslaving van onze groep was hij de enige die een terugval had. Ik wist niet wat ik mee maakte wat deed hij vreemd was totaal anders vond het gewoon eng. Eerst wilde hij de TV aansluiten en 2 minuten later zat hij op het aanrecht een zak chips te eten. Ik zocht de leiding maar was er niet toen na 10 minuten kwam de leiding. Hij deed niet moeilijk en werd naar zijn kamer gebracht. Nou komt jou verhaal de schaamte dat had hij ook maar dat hoeft helemaal niet omdat je in die groep vrienden heb gekregen en met de zelfde probleem zitten. Er was er nog een persoon met cocaĂŻne en 3 waarvan ik er zelf ook van ben alcohol verslaafd. Mijn verhaal staat ook ergens over verslaving en kliniek waar ik was. Dus ik heb niet alles van je gelezen maar probeer weer van de GHB af te komen. Als je nog jong ben en je studie moet afmaken voor je toekomst dan niet proberen maar doen. Ik ben een alleenstaande vrouw van in de 50 en nu pas van de verslaving af. Probeer de kliniek in Afrika je moet alleen de vlucht betalen. Ga vast praten met een kliniek en hun helpen je met alles. Ik ben trots op je omdat je jou verhaal en de GHB verslaving hier deelt met DF.
Veel succes je kan het
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Wilwilwel

Helaas ken ik dit soort gedrag maar al te goed. Van de hak op de tak, mentaal totaal de weg kwijt zijn. Dat komt omdat de hersenen 24/7 worden gefrituurd in GHB, en vaak ook andere middelen. Dan weet je het gewoon niet meer soms.
Ik heb behoorlijk vaak dat ik random dingen sta te doen en dan ineens besef waar the fuck ben ik mee bezig? Hiermee bedoel ik kronkelen half over de bank, door het huis heen lopen zonder doel en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wel bijzonder dat die GHB-verslaafde persoon bij jou in de kliniek Seroquel kreeg zeg. Dat is echt 'n not done middel bij GHB, omdat je dan zo 12 uur door je ontwenning heen slaapt. Maar goed, ik ken zijn situatie verder niet. Kan er verder weinig over zeggen, alleen dat ik het heftig vind en dat ik hoop dat het weer goed met hem gaat. Al is dat bijna onmogelijk als je zo diep in een GHB wereld leeft.

Thanks voor je steun. Nog een kleine maand volhouden en dan kan ik de detox in. Ik weet nog niet of ik naar Zuid-Afrika ga, dat lijkt me echt verschrikkelijk bij thuiskomst. Dan val je echt in een gat volgens mij, of valt dat wel mee?
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
En het andere moment een soort 'fuck it' moment krijgen.
Klik om te vergroten...

Ja man dit is echt kut, heb ik zelf ook wel eens. Je moet dan echt rap iets anders gaan doen en je niet in de verkeerde omgeving bevinden. Anders kan het goed lomp misgaan.

Het vervelende aan jouw verslaving is dat je altijd zooi binnen hand bereik hebt. Als je eerst nog wat moet regelen is de weg tussen jou en het gebruik wat verder weg. Deze extra ruimte geeft je soms nog de mogelijkheid om weer tot zinnen te komen en niet te gaan gebruiken.

Raver zei:
Hiermee bedoel ik kronkelen half over de bank
Klik om te vergroten...

Ik heb dit wel eens in documentaires en filmpjes gezien. De tranen schieten me dan in de ogen van verdriet om hoe ver een persoon wel niet heen moet zijn. Echt heel eng om te zien. Bah wat een kutzooi is die ghb man, echt troep. Ik blijf er m'n afkeer voor hebben en blijf m'n standpunt behouden om die shit nooit te gaan proberen.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Raver

Hier man, speciaal voor jou!
“You've been bitten by a true believer.”

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Hoe kun je het ene moment zoveel wilskracht hebben? En het andere moment een soort 'fuck it' moment krijgen.
Klik om te vergroten...
Is dat niet logisch? Je gedachten veranderen continu, dus daar kun je niet op bouwen/vertrouwen. Je moet doorzien hoe je jezelf constant aan het saboteren bent. Bewustzijn brengen in je doen en denken. Gericht worden op dat wat nooit veranderd (jezelf). Richten op dingen die veranderend zijn van aard is hopeloos.

En ik denk een correct inzicht dat je je afvraagt "wil ik wel stoppen?". Dat is het probleem. Dat herken ik ook in mijn eigen verslavingsgedrag. Er zijn tegenstrijdige verlangens. Natuurlijk wil je écht stoppen. Maar een andere kant van je wil graag nog eens iets gebruiken. Je zult door je onderbewuste heen en weer worden gesmeten tussen die verlangens zolang je nergens een solide fundering hebt.

Geen kritiek of zo hoor. Ik herken deze dingen in mezelf. Ik mag dan niet aan iets echt ernstigs verslaafd zijn, maar ik heb zo mijn dingen en het principe van geestelijke verslaving is overal hetzelfde. We neigen als mensen allemaal naar verslaving. Dat is de aard van het ego. De uitweg uit verslaving ligt hem er denk ik in om bewust te worden van alle zelf-sabotage. Je kunt niet op een sterk gevoel van wilskracht vertrouwen, want dat is er morgen misschien niet meer. Maar je wilskracht wordt wel sterker en consistenter als je eenmaal die fundering op/van bewustzijn begint op te bouwen. Wanneer je bewust bent kun je jezelf niet eens saboteren, want je doorziet de implicaties van je acties.

Down to earth praktische spiritualiteit. Try it. :)
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
@Wilwilwel

Helaas ken ik dit soort gedrag maar al te goed. Van de hak op de tak, mentaal totaal de weg kwijt zijn. Dat komt omdat de hersenen 24/7 worden gefrituurd in GHB, en vaak ook andere middelen. Dan weet je het gewoon niet meer soms.
Ik heb behoorlijk vaak dat ik random dingen sta te doen en dan ineens besef waar the fuck ben ik mee bezig? Hiermee bedoel ik kronkelen half over de bank, door het huis heen lopen zonder doel en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wel bijzonder dat die GHB-verslaafde persoon bij jou in de kliniek Seroquel kreeg zeg. Dat is echt 'n not done middel bij GHB, omdat je dan zo 12 uur door je ontwenning heen slaapt. Maar goed, ik ken zijn situatie verder niet. Kan er verder weinig over zeggen, alleen dat ik het heftig vind en dat ik hoop dat het weer goed met hem gaat. Al is dat bijna onmogelijk als je zo diep in een GHB wereld leeft.

Thanks voor je steun. Nog een kleine maand volhouden en dan kan ik de detox in. Ik weet nog niet of ik naar Zuid-Afrika ga, dat lijkt me echt verschrikkelijk bij thuiskomst. Dan val je echt in een gat volgens mij, of valt dat wel mee?
Klik om te vergroten...
Ik heb ook alles alleen moeten doen en kwam ook weer alleen thuis en niemand om steun van te krijgen. Ik heb nu ambulante behandeling en dat gaat goed ik vind het goed als jij dat ook doet.
Voor de opname en erna. Ik heb nog steeds een casemanager en een psychiater vanaf januari 2017.
Ik heb Jellinek als verslavingszorg. Maak niet uit voor hoelang want ze helpen je tot hun zeker weten dat je jou verslaving en andere problemen helemaal zelf verder kan.
Ik vind echt dat je hulp erbij moet nemen omdat elke verslaving vreselijk moeilijk is om clean te blijven.
Mij wilden ze niet opnemen omdat ik niet meer veel dronk. Ik heb thuis opgeschreven waarom ik wel opgenomen moest worden. Ze hebben 3 bladzijde gelezen. Twee maanden later werdt ik opgenomen.
Ik kan blijven zeggen dat je hulp nodig heb maar dat moet je zelf beslissen. Trouwens die jongen die ook GHB verslaving had was een schat en je zag hem gelukkig worden ging sporten enz. Hij is nog steeds clean dat weet ik van een ander cliënt die ook in onze groep zat we bellen af en toe. Dus je weet dat GHB verslaving toch nog te behandelen maar het meeste moet je toch zelf doen.
Heel veel sterkte en een clean en gezond lichaam ook geestelijk
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Je doseringen aftekenen en klaarleggen. Ik heb een heel dozijn 5ml spuitjes, en leg die snachts klaar met een papier ernaast zodat ik de tijden die ik erop zet kan aftekenen. Ik gebruik elke nacht 5x 4ml. Ik leg 5 spuitjes gevuld met 4ml klaar, zo kan ik ze ook tellen.

Moodswings kun je het beste proberen te verminderen door iets te gaan doen.. Maar dat is voor mij ook t moeilijkste hoor die moodswings. Ik was afgebouwd naar 2,6ml maar toen raakte ik echt enorm somber en neerslachtig en toen ik dat niet meer trok ben ik teruggevallen. Ik kan je voor moodswings niet veel tips geven. Maar goed , het hoort er wel echt bij. Accepteren dat het er is misschien? Al lukte mij dat niet.

Wel knap dat je al zo ver bent afgebouwd. Hulde, mij lukte het niet.
Klik om te vergroten...

Mijn partner legt ze altijd klaar en beheert ze ook.

Ik bedoelde meer in het algemeen. Soms loop ik naar boven om iets te pakken en dan sta ik daar en weet ik gewoon niet meer wat ik daar kwam doen.

Ik ben inmiddels ghb vrij:) ik hoop nooit meer terug te vallen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ghbeetje zei:
Ik bedoelde meer in het algemeen. Soms loop ik naar boven om iets te pakken en dan sta ik daar en weet ik gewoon niet meer wat ik daar kwam doen.
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar. Valt weinig aan te doen, het hoort er nou eenmaal bij. GHB is echt troep voor je korte termijn geheugen namelijk. En voor wat is t niet slecht..

Echt geweldig dat je bent afgebouwd! Hulde, en idd hopelijk kun je clean blijven!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ghbeetje zei:
Ik bedoelde meer in het algemeen. Soms loop ik naar boven om iets te pakken en dan sta ik daar en weet ik gewoon niet meer wat ik daar kwam doen.
Klik om te vergroten...

Dat had ik ook tijdens mijn wiet verslaving. Hele korte termijn geheugen naar de filistijnen gerookt.. Echt binnen 1 seconde ben je het kwijt waar je mee bezig was of wat iemand net heeft gezegd. Vaak kwam dat idee of wat ik ging doen ook niet meer terug dan leek t wel. Vet irritant en soms eng. Bij ghb verslaving heb je dit dus ook. Gaat het wel weer over als je helemaal stopt met ghb? Bij mij is het een heel groot stuk verbeterd maar ik heb het idee dat het niet meer is zoals voor mijn 10 jaar dagelijks blowen. Nou ben ik ondertussen ook 10+ jaar ouder natuurlijk.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Gaat het wel weer over als je helemaal stopt met ghb?
Klik om te vergroten...

Dat moet de toekomst uitwijzen. Denk t wel.. Gezien je wel langer last (kan) houden van slaapproblemen, angsten, somberheidsklachten en veel onzekerheden. Het doet dus zeker wel wat met je mind, en als wiet al je geheugen aantast op langere termijn zal het zwaardere middel GHB dat ook wel doen. Althans dit is mijn theorie hoor. Er geen hier nog geen wetenschappelijk bewijs voor. Ik kan me persoonlijk niets voor me halen wat echt duidde op geheugenproblemen na m'n voorgaande detoxen. Ik was en ben vooral verstrooid als ik eraan zit. Als ik bijvoorbeeld even naar de supermarkt ga dan ben ik 15 min bezig om alles te pakken. En vaak wil ik ook meerdere keren dan dezelfde dingen pakken.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo was ik een keer boodschappen gaan doen, met de scoot. Ik werd wakker thuis op bed. Niet meer wetend waar ik hem gelaten had. Terug gelopen en hem opgehaald met de reserve sleutel. Dat was akelig. Inmiddels weer vier jaar geleden, en dat gebeurd me ook niet meer. Ik ben ook een keer de weg kwijt geraakt, wist niet meer waar ik heen moest. Als ik de andere ervaringen hier lees valt dat echt te verwijten aan de g
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Die verhalen van totale verwarring maken me nu nog steeds bang. Het feit dat deze zelfde geest zoveel verschillende percepties van de wereld kan hebben, afhankelijk van de state of mind. Het ultieme bewijs i.m.o. dat ‘vrije wil’ nauwelijks bestaat. Het zijn stoffen en processen in die grijze massa tussen je oren die dit voor je bepalen. GHB heeft een hoop levensvreugde en inspiratie voor me verpest.

Sorry, dit gaat wat ver. Maar er zijn momenten dat dit in mijn hoofd spookt. Zou willen dat ik nooit kennis had gemaakt met GHB, maar dat is waarschijnlijk een leugen. En dat kan tevens over een uur weer anders zijn. Dan wil ik het weer, liever dan elk ander ding in de wereld.

Verslaafd ben je je hele leven. Motivatie duurt maar even, discipline gaat langer mee. Als je straks clean bent moet je er ALLES aan doen om terugval te voorkomen. En zelfs een plan gereed hebben voor wanneer je wel terugvalt. Want dikke kans dat het gaat gebeuren. Laat het nooit meer zo ver komen als nu.

Als ik kijk naar mijn afkick. De terugvallen werden steeds korter en minder heftig. Ik was er zeker niet in 1 keer vanaf. De laatste was 40ml die ik binnen 12 uur naar binnen werkte. De schade was te overzien, de schaamte was er niet minder om. Je moet jezelf niet zielig vinden en dan jezelf troosten met een nieuwe dosis. MAN THE FUCK UP, aansteller. Je bent niet de enige met sociale spanningen en angsten, maar wel de loser die er zichzelf bij vergiftigd. Harde woorden, maar dit vertelde ik mezelf altijd wanneer ik weer terugviel. Wees hard voor jezelf.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Respect voor je post @F.E.A.R.

Update;

Nog 1 week tot de detox.

En ik zit echt aan het einde van m'n latijn. Extreem vermoeid, verward, ik kan het gewoon bijna niet meer. Geheugen finaal naar de klote. Vooral de nachten zijn verwarrend. Ik droom zo bizar echt, dat ik dan m'n dromen verwar met de werkelijkheid.

Maar de laatste 7 dagen trek ik nog wel gelukkig.

Stabiel op 5ml per 2 uur nu. Ik red de 2 uur makkelijk, maar de periode dat de GHB moet inwerken begin ik al te trillen en te zweten. Daarnaast mentaal heel raar. Echt verschrikkelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."