Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

Liveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

163 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Thanx @Oehoeboeroe @Jmths @Zonnetje @Ganggang💯 & @Newbie070

dag 5️⃣: wederom succes!

Het inslapen verliep lastig, dus toch maar 50mg quetapine genomen.

Wat volgde was een uiterst stabiele nacht vol levendige dromen weer. Helaas was de herinnering daarvan minder, ik weet nog iets over bijeenkomsten aan het water en een huis met een kamer zonder dak en een lijk onder de stenen vloer. Dan was er een bijeenkomst van Hells Angels waar ik als soort aspirant lid samen met een hoge pief aan het voorkruipen was om als eersten naar binnen te gaan alwaar buddy de president van de Hells Angels zo maar door het hoofd schoot en we door het raam zijn gesprongen en gevlucht in zijn james bond sportauto met 2 kittens er in. Ik kreeg van mijn angels buddy een quest om iets heel belangrijks (overigens geen idee wat) te transporteren in een vrachtautootje die ook al eerder in mijn droom belangrijk was. Dan was er iets met een legertank en kwamen de overige hells angels me op het spoor maar die wist ik af te schudden door me te verbergen in een soort kuil of zo. En toen werd ik wakker, en wel om 06.00 vlak voor de wekker af liep zoals bij mij zo vaak het geval is de laatste tijd.

Maar goed, gisteren was een makkie om niet te blowen omdat ik weer lekker in mijn vel zat. 2-1 staat het nu (als ik het weekend niet meetel dan), ben ontzettend trots op mezelf dat ik het niet blowen zo snel in praktijk kan brengen!

Ik heb echt de indruk dat zo'n topic bijhouden een echte meerwaarde is en het helpt om een en ander tot een succes te brengen, ik denk dat @Syl dit kan beamen! (want jij bracht me op het idee met je stoppen met speed topic!)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#2
8️⃣6️⃣ zei:
Ik heb echt de indruk dat zo'n topic bijhouden een echte meerwaarde is en het helpt om een en ander tot een succes te brengen
Klik om te vergroten...

Dat is het ook. Bij een craving tikte ik een stukje en de craving was weg. Zo'n stukje tikken helpt je door een hoop ellende heen. De respons die je er op krijgt helpt je verder op weg. Maar om het een en ander tot een succes te brengen moet je strakjes ook leren om je emoties onder controle te houden anders loopt het einde nog slecht af, lees mijn topic maar. Maar alles overwegende, ik kwam op dit forum om te kijken of ik een oplossing kon vinden om te stoppen met blowen en dat is gelukt. Ik moet dus niet zeuren en ik ben dan ook redelijk tevreden.

Het stoppen met blowen is dan ook maar het begin, kwam ik achter. Na zoveel jaren blowen is mijn hele "ik" overhoop geholpen. Bereid je voor dat emoties die je weggedrukt hebt naar voren komen en die kunnen het je nog lastig maken. Het is niet zomaar gedaan maar voor nu, top man. Ga zo door. Beetje bij beetje, stapje voor stapje. Het gaat je echt wel lukken. De wil is er tenminste, dat is het belangrijkste.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Crazy dreams @8️⃣6️⃣ :tonguewink: Het hoort er even bij denk ik.

Fijn dat het topic je helpt en ga zo door! :grin:

Mooi gedicht ook wat @Ganggang💯 postte. Mary Jane is ook echt een manipulatieve bitch ja... Maar stiekem doen we het eigenlijk allemaal zelf...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed bezig man! Heel veel sterkte toegewenst.

8️⃣6️⃣ zei:
Maar eerst eens dat geblow onder controle krijgen!
Klik om te vergroten...
Precies! Lijkt me genoeg om eerst op het blowen te richten. Is al heel mooi als je dat onder controle krijgt.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goeiemorge,

Wauw wat een droom zeg 😅
Je bent nog steeds super bezig!!!.



8️⃣6️⃣ zei:
Ik heb echt de indruk dat zo'n topic bijhouden een echte meerwaarde is en het helpt om een en ander tot een succes te brengen, ik denk dat @Syl dit kan beamen! (want jij bracht me op het idee met je stoppen met speed topic!)
Klik om te vergroten...

Dit werkt heel erg motiverend he!.
Het lekker van je afschrijven en het delen van het proces waar je door heen gaat.
Zo help je ook nog eens andere die willen stoppen.
Ook het krijgen van tips en advies is super fijn.

Ik ben echt trots op je!!!. 👊💪
Maak er een mooie dag van!! 🌞
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ja man.. succes ermee!..komt een hoop los!

ben ook een paar keer gestopt na jaren geblowd te hebben.. doe het nu nauwelijks meer.
die dromen.. die je nu hebt zijn avontuurlijk en vermakelijk toch? :)
zo heb ik ze ook regelmatig nog.

de dromen die ik had na het stoppen..
jeetje.. beetje heftig mss..hoe maak je zo'n spoiler?
Spoiler
Ik zag familie leden in stukjes gehakt in glazen potten en die vielen van een cliff af in stukjes uit elkaar.. het bijkomende gevoel ervan was van pure gruwel.
voor degene die het aandurven..okay, het is ook weer niet zooo heftig, maar goed.
het was iig altijd zo dat me op een gegeven moment pijn aangedaan werd.
dan greep bijvoorbeeld iemand me bij de arm met scherpe nagels en schrok ik wakker
en voelde ik nog steeds de pijn voor enkele seconden naweëen
en moes ik echt kijken of er geen wondjes zaten.
moelijk om daarna weer durven te gaan slapen.
sowieso de eerste 3 dagen niet slapen van alle energie die los komt
na het jaren van mezelf versuffen.

anyhoo.. zet' em op!
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Succes! Gaat lukken.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gymschoen zei:
ja man.. succes ermee!..komt een hoop los!

ben ook een paar keer gestopt na jaren geblowd te hebben.. doe het nu nauwelijks meer.
die dromen.. die je nu hebt zijn avontuurlijk en vermakelijk toch? :)
zo heb ik ze ook regelmatig nog.

de dromen die ik had na het stoppen..
jeetje.. beetje heftig mss..hoe maak je zo'n spoiler?
Spoiler
Ik zag familie leden in stukjes gehakt in glazen potten en die vielen van een cliff af in stukjes uit elkaar.. het bijkomende gevoel ervan was van pure gruwel.
voor degene die het aandurven..okay, het is ook weer niet zooo heftig, maar goed.
het was iig altijd zo dat me op een gegeven moment pijn aangedaan werd.
dan greep bijvoorbeeld iemand me bij de arm met scherpe nagels en schrok ik wakker
en voelde ik nog steeds de pijn voor enkele seconden naweëen
en moes ik echt kijken of er geen wondjes zaten.
moelijk om daarna weer durven te gaan slapen.
sowieso de eerste 3 dagen niet slapen van alle energie die los komt
na het jaren van mezelf versuffen.

anyhoo.. zet' em op!
Klik om te vergroten...
Als ik niet blow voor het slapen heb ik een soort van sleep paralyziz (geen correcte grammar...)
Dan word ik "wakker" kan me niet bewegen of praten , enkel men ogen bewegen.
Het is niet zo heftig dat ik monsters of mensen of eender wat zie.
Het lijkt gwn of ik een uur wakker lig zonder controle over men lichaam , bizar , beangstigend , maar ik schud het redelijk rap van me..

Toen ik nog elke dag speed nam wel eens gehad dat ik "wakker" wier , en men kamer in brand stond (Dit was natuurlijk niet echt zo) en kom me een goede 10 minuten niet bewegen of roepen , dat was wel een ander verhaal en heb ik wel een paar dagen mee gedragen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Als ik niet blow voor het slapen heb ik een soort van sleep paralyziz (geen correcte grammar...)
Dan word ik "wakker" kan me niet bewegen of praten , enkel men ogen bewegen.
Het is niet zo heftig dat ik monsters of mensen of eender wat zie.
Het lijkt gwn of ik een uur wakker lig zonder controle over men lichaam , bizar , beangstigend , maar ik schud het redelijk rap van me..

Toen ik nog elke dag speed nam wel eens gehad dat ik "wakker" wier , en men kamer in brand stond (Dit was natuurlijk niet echt zo) en kom me een goede 10 minuten niet bewegen of roepen , dat was wel een ander verhaal en heb ik wel een paar dagen mee gedragen.
Klik om te vergroten...

Dat is heel beangstigend slaapverlamming!!.
Ik had het de eerste x toen ik een jaar of 8 was.
Je wilt om hulp roepe maar er komt geen geluid uirlt je mond.
Bewegen lukt ook niet..
Ik zag dan hele nare bewegende dingen.
Zelfs wel eens gehad dat voelde alsof iemand naast mijn bed stond.
Mij bij mijn armen pakte en constant met mijn hoofd tegen de muur duwde loeihard.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Syl zei:
Dat is heel beangstigend slaapverlamming!!.
Ik had het de eerste x toen ik een jaar of 8 was.
Je wilt om hulp roepe maar er komt geen geluid uirlt je mond.
Bewegen lukt ook niet..
Ik zag dan hele nare bewegende dingen.
Zelfs wel eens gehad dat voelde alsof iemand naast mijn bed stond.
Mij bij mijn armen pakte en constant met mijn hoofd tegen de muur duwde loeihard.
Klik om te vergroten...
Zo extreem nog niet gehad :astonished:
Heb je de serie haunting of hill house op Netflix al gezien ? Ik aanzie het einde van die serie als een soort constante badge op waar het meisje niet uitraakt.
Toen ik die serie zag en het plot als maar duidelijker en duidelijker wier.
Dacht ik wel na het slapen , dat the crooked neck lady altijd naast men bed stond , op 2mm van men gezicht , durfde toen de eerste 10 min men ogen niet openen :tearsofjoy:

Edit*

@Syl voelde je toen ook echt de pijn van je kop tegen de muur te slaan ?
Ik hoor wel eens van mensen dat ze echt daadwerkelijk een persoon op de rand van hun bed zien zitten ofzo.

Vorige week nog om 2 uur snachts met getrokken pistool en mes de badkamer in gegaan toen ik er geluid hoorde :tearsofjoy:
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hahaha, geweldige reacties zeg. LOL. Ik kom niet meer bij....

"Hè, laten we iemand bijstaan die probeert te stoppen met blowen...."

Gymschoen zei:
Ik zag familie leden in stukjes gehakt in glazen potten en die vielen van een cliff af in stukjes uit elkaar
Klik om te vergroten...

Gymschoen zei:
dan greep bijvoorbeeld iemand me bij de arm met scherpe nagels en schrok ik wakker
Klik om te vergroten...

inner_search zei:
Dan word ik "wakker" kan me niet bewegen of praten
Klik om te vergroten...

inner_search zei:
wel eens gehad dat ik "wakker" wier , en men kamer in brand stond
Klik om te vergroten...

inner_search zei:
kom me een goede 10 minuten niet bewegen of roepen
Klik om te vergroten...

Syl zei:
Zelfs wel eens gehad dat voelde alsof iemand naast mijn bed stond.
Mij bij mijn armen pakte en constant met mijn hoofd tegen de muur duwde loeihard.
Klik om te vergroten...

inner_search zei:
dat the crooked neck lady altijd naast men bed stond , op 2mm van men gezicht
Klik om te vergroten...

inner_search zei:
Vorige week nog om 2 uur snachts met getrokken pistool en mes de badkamer in gegaan
Klik om te vergroten...

Als ik 8️⃣6️⃣ was zou ik niet meer naar bed gaan zonder dat ik een kilo wiet zou wegwerken om er zo zeker van te zijn dat ik 's nachts niet wakker zou worden. Je zou jezelf alleen al helemaal de tyfus blowen om er zeker van te zijn dat je 's nachts geen millimeter meer droomt. Hahahaha. Prachtig dit!

Voeg bestand toe
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oehoeboeroe zei:
Hahaha, geweldige reacties zeg. LOL. Ik kom niet meer bij....

"Hè, laten we iemand bijstaan die probeert te stoppen met blowen...."

















Als ik 8️⃣6️⃣ was zou ik niet meer naar bed gaan zonder dat ik een kilo wiet zou wegwerken om er zo zeker van te zijn dat ik 's nachts niet wakker zou worden. Je zou jezelf alleen al helemaal de tyfus blowen om er zeker van te zijn dat je 's nachts geen millimeter meer droomt. Hahahaha. Prachtig dit!

Voeg bestand toe
Klik om te vergroten...
Slaapverlamming went vanzelf. Heb er nu ook al zon 8 jaar last van. Nu herken ik het en ben ik niet meer bang. Hoort er toch bij, zulke dromen als je stopt met blowen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Oehoeboeroe zei:
Sorry, @Gymschoen
Klik om te vergroten...

Spoiler
:upsidedown::sweatsmile::tearsofjoy:
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Hoort er toch bij, zulke dromen als je stopt met blowen.
Klik om te vergroten...

Ja ik weet het. Slaapverlamming had ik ook toen ik klein was. Ik riep altijd om mijn moeder maar er kwam geen geluid. Evenals denken dat je wakker geworden bent maar ondertussen slaap je nog. Was niet leuk. Maar als je zo deze reacties achter elkaar leest.... erg vermakelijk.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Oehoeboeroe zei:
...
Klik om te vergroten...

ey, je spoilde m'n spoiler man!

Spoiler
:upsidedown::sweatsmile::tearsofjoy:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oehoeboeroe zei:
Ja ik weet het. Slaapverlamming had ik ook toen ik klein was. Ik riep altijd om mijn moeder maar er kwam geen geluid. Evenals denken dat je wakker geworden bent maar ondertussen slaap je nog. Was niet leuk. Maar als je zo deze reacties achter elkaar leest.... erg vermakelijk.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat 8.6 hem heel goed weet wat hem te wachten staat , en hij zelfs zen hand nog niet omdraait voor deze reacties (in het perspectief dat hij een ervaren tripper is :tilttearlaugh: )
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gymschoen zei:
ey, je spoilde m'n spoiler man!
Klik om te vergroten...

Sorry, @Gymschoen
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goeie morgent @8️⃣6️⃣ !

Hoe verliep he avond man ?

Gisteren ook niet geblowd , ben direct in slaap gesukkeld , maar deze morgent zeiknat wakker geworden , en zeer wazig in men hoofd (tot men pammetje natuurlijk..)

Heb wel zeer onrustig geslapen blijkbaar zegt men vrouw.

Hoop dat je sterk gebleven bent 💪
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey lieve mensen!

Over dag 7️⃣ (was ergens een dag vergeten dus niet 6) kan ik kort zijn.

Overwerk en nog even chillen deed me pas om half 9 klaar zijn met het eten. Dan heb ik een biertje gedronken en wat zitten chatten, allemaal probleemloos. Iets na middernacht besloot ik dan toch om mijn mighty vaporizer te vullen met een klein beetje wiet, ik heb per slot van rekening vrij vandaag.

2-2 dus, maar ik vind die vape gisteren niet zo'n probleem. Vandaag vind ik wel essentieel want morgen gewoon werken en ik wil absoluut niet met 2-3 achter te komen staan!

Iedereen een fijne dag gewenst!

8.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lekker bezig weer hoor!!! 👌
Hou vol!! 💪
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."