Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

Liveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

163 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Buu zei:
Wie anno 2020 nog gelooft dat Aspartaam schadelijk is op menselijke doseringen ga ik niet eens mee in discussie. Zelfde type mensen die studies op ratten cherrypicked en niet kan ontplooien.
Klik om te vergroten...
Ik vind het maar een vies bitter-chemisch smaakje geven, is gewoon niet zoet zeggen mijn smaakpappillen mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Hé ik heb net patat kipsaté besteld... :sweatsmile: Eerste keer in weken (maanden?) dat ik weer eens snack... Ik beslis altijd op het laatst pas wat ik ga eten, maar niets in huis had ik zin in haha. Maar toen moest ik aan patat denken en had daar zo'n zin in. :sweatsmile: Dus ik ben even hypocriet bezig nu. :wink:

Maar goed, de middle way hè... Heb wel geleerd dat helemaal het ene of helemaal het andere nooit lang werkt. Niet in extremen vervallen. Soms maak je even een uitzondering. Natuurlijk ga ik over het algemeen door met gezond eten. :) Zal morgen toch echt geen zin hebben om weer te snacken, dat weet ik nu al...
Klik om te vergroten...
Ahh kijk aan, geniet ervan! Ik heb nog nooit vlees gegeten, geen idee of het lekker is haha..

Wat je uitlegt is inderdaad precies wat je al zei: bewustwording. Je denkt er over na en bent er mee bezig. Dat is sws al beter dan de automatische piloot (als ik wiet rook ben ik echt heel erg, eet ik zo rustig meerdere zakken snoep en chips leeg zonder er bij stil te staan..).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stonologie zei:
Ahh kijk aan, geniet ervan! Ik heb nog nooit vlees gegeten, geen idee of het lekker is haha..

Wat je uitlegt is inderdaad precies wat je al zei: bewustwording. Je denkt er over na en bent er mee bezig. Dat is sws al beter dan de automatische piloot (als ik wiet rook ben ik echt heel erg, eet ik zo rustig meerdere zakken snoep en chips leeg zonder er bij stil te staan..).
Klik om te vergroten...
Thx! Vreemde gedachte, nooit vlees te hebben gehad.

Heb hetzelfde met wiet. Dat is ook een van de grootste redenen dat ik ermee gestopt ben. (regelmatig te gebruiken dan) Wanneer ik het neem kan alleen maar die avond zelf me wat schelen. Ik denk niet na over de consequenties de volgende dag(en). (last van buik door veel teveel junkfood, te laat op bed, waardeloze slaap, sloom zijn, etc.)
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
8️⃣6️⃣ zei:
Ik vind het maar een vies bitter-chemisch smaakje geven, is gewoon niet zoet zeggen mijn smaakpappillen mij.
Klik om te vergroten...
Eens hoor, ik drink het ook niet. Snap niet dat mensen die gore nasmaak niet proeven. Die 2x in het jaar dat ik een colaatje drink moet er dan maar een bak suiker inzitten.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
(last van buik door veel teveel junkfood, te laat op bed, waardeloze slaap, sloom zijn, etc.)
Klik om te vergroten...
Hee hoe kan jij nou beter mijn leven beschrijven dan ik?!?!

Grapjes aan de kant, groot gelijk heb je!
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stonologie zei:
Maar echt, zie je maar weer hoeveel geld de suiker industrie heeft. Ze geven enorm veel uit aan zoetstoffen die veel beter zijn slecht te laten klinken. Net als M'c donalds die sport promoot omdat gezonder eten natuurlijk niet bij hun imago past.

Net zoals dat vapen bijna net zo slecht als roken zou zijn! "er hebben mensen rare long ziektes gekregen". Dan zie je opeens dat al die mensen met rare ziektes een E-Liquid van 1 merk hebben gedampt waar een rare stof in zit. Daarna besef je je dat Amerika al het geld wat ze aan accijns verdienen al lang hebben uitgegeven, en ze zich dus geen vermindering in aantal rokers kan permitteren. Een paar mensen met een ziekte vs honderdduizenden die doodgaan aan tabak. Ik vind het erg zielig van Amerika.

Sowieso.. PG, VG en Nicotine is zoveel beter dan de duizenden stoffen die in tabak zitten. Dat is toch logisch?

Excuus voor de oftopic, ik scheef het en toen dacht ik oh dit is niet heel erg relevant.

Daarom deze toepasselijke conclusie: als je gezonder wilt leven doe dan veel research, en geloof niet 1 bron. Dit geld ook voor verslaving.
Klik om te vergroten...
Mensen papengaaien gewoon teveel en hebben geen flauw idee hoe complex het menselijke lichaam is. Idem voor mensen die roepen dat suiker ongezond is of verslavend (lol). Een bak pure suiker gaat je niet gezonder maken dan het consumeren van een appel (wat ook pure suiker is). Zo werkt gezondheid niet.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Buu zei:
Mensen papengaaien gewoon teveel en hebben geen flauw idee hoe complex het menselijke lichaam is. Idem voor mensen die roepen dat suiker ongezond is of verslavend (lol). Een bak pure suiker gaat je niet gezonder maken dan het consumeren van een appel (wat ook pure suiker is). Zo werkt gezondheid niet.
Klik om te vergroten...
Suiker is suiker inderdaad. Mijn moeder had het vroeger wel eens over "goede" suikers. Maar dat bestaat niet.. Andere stoffen in fruit maken wel een verschil, als jij een koekje eet zit er niks anders in dan suiker en kcals. Maar eet je fruit heb je in iedergeval nog wat vitamintjes.

Verder denk ik wel dat suiker voor sommige mensen schadelijk en/of verslavend kan zijn (alle suikers dan he :wink:. Mensen overlijden wel echt veel aan hart valen en overgewicht. Maar dat is natuurlijk niet alleen suiker maar ook andere dingen. In principe kan alles slecht zijn als je er teveel van eet of doet.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat nou als dat zelfbewustzijn over je gezondheid eerder zelfhypnose is, gebaseerd op projectie vanuit de maatschappij op jou als individu ?
Placebo effecten bestaan en ze gaan beide kanten op. Je kan jezelf goed ziek maken door angst alleen.


Fear is a curse you cast upon yourself. Mooie quote van Alan Watts.
Die trouwens zo wijs als hij klonk alle slechte gewoontes zoals roken en drinken en drugsgebruik ook gewoon deed. :P
En die is gewoon stiekem in zijn slaap overleden.


Ik denk dat het niet uitmaakt wat je in je lijf stopt. Ik denk dat rustig aan doen vooral belangrijk is. Alles in mate.


8️⃣6️⃣ zei:
Ik wil niet meer afhankelijk zijn.

Dan ben ik inmiddels van mening dat dagelijks gebruik van middelen mij remmen in mijn persoonlijke groei, alsmede dat ik de dingen op een normale manier echt wil verwerken in plaats van mezelf te verdoven om niet te hoeven voelen hoe kut het leven soms wel niet kan zijn en daarbij de dingen dus niet verwerk.

Ik wil op zich best nog wel een biertje jointje op zijn tijd doen als dat mogelijk is. Maar dat is momenteel niet haalbaar.
Klik om te vergroten...

Verdoven is in mijn idee uitstel gedrag. AkA wegrennen van je problemen.
Das een vorm van angst. Angst overwin je alleen door het recht in de ogen aan te staren. Confrontatie.
Alvast dat is mijn ervaring.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb trouwens met mijn persoonlijke problemen altijd wel veel gehad aan bepaalde filosofen hun ideeën te bestuderen.
Carl jung en Alan watts zijn wel 2 die mij interesseren.
Veel al over hoe je jezelf tot volwaardig individu kan boetseren.
Integratie van je schaduw vind ik altijd wel een boeiend idee.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Ik heb trouwens met mijn persoonlijke problemen altijd wel veel gehad aan bepaalde filosofen hun ideeën te bestuderen.
Carl jung en Alan watts zijn wel 2 die mij interesseren.
Veel al over hoe je jezelf tot volwaardig individu kan boetseren.
Integratie van je schaduw vind ik altijd wel een boeiend idee.
Klik om te vergroten...
Imo is vooral ‘angst voor de angst’ de boosdoener.

Ik (h)erken jouw keuze voor bepaalde filosofische stromingen als een houvast aka potentiële bron tot persoonlijke ontwikkeling. Zelf voel ik me thuis bij het Stoïcijnse gedachtengoed.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Acht.zes heeft gister de challenge die ik hem aanbood aangenomen: de hele dag geen alcohol!!! Op het laatst kreeg hij het moeilijk, maar het is hem gelukt!!
Gefeliciteerd met je eerste alcoholvrije dag. Er zullen er nog velen gaan volgen. ❤️
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
NiandraLades zei:
Acht.zes heeft gister de challenge die ik hem aanbood aangenomen: de hele dag geen alcohol!!! Op het laatst kreeg hij het moeilijk, maar het is hem gelukt!!
Gefeliciteerd met je eerste alcoholvrije dag. Er zullen er nog velen gaan volgen. ❤
Klik om te vergroten...
Ik moet bekennen dat ik uiteindelijk richting half 2 toch 1 biertje heb genomen...

Maar ik lig wel op schema. Thanx @NiandraLades !

Ik denk dat cannabis het grootste probleem is. Dus eerst de alcohol er uit, met daarbij ook de flual, die 2 zijn al bijna weg (flual op 50ug, das zo ongeveer de laagste dosering die werkzaam is zonder tolerantie). En dan het blowen en de quetapine.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Net het volgende gepost in het topic 'wat gaat er nu door je hoofd', maar ik plaats het ook maar hier:

Net gebeeldbeld met psychiater van de verslavingszorg.

Hij gaat dinsdag overleggen op de vergadering, en het ziet er naar uit dat ik ambulante hulp krijg, en ik niet intern hoef. Dan krijg ik in de loop van volgende week te horen waaruit de behandeling bestaat.
Naast de behandeling zal er ook cognitieve gedragstherapie zijn en ik ga ook iets doen met omgaan met emoties. Misschien nog meer dingen.

Toffe vent, er was direct een klik. Deze 'regiebehandelaar' gaat over de schouders meekijken van mijn toekomstige behandelaar, en ik krijg met hem ook het eindgesprek , hij had het er over dat die over een maand of 4 a 5 zal zijn.

Dan zit er een stemmetje in mijn hoofd dat ik me wel mag belonen met een jointje nu maar ik doe dat toch maar niet lol!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stefanos97 zei:
Probeer de Damiana op blowie.nl . Hier zijn de takjes zo goed als weg!!
Klik om te vergroten...
Ga je nu hier verder? 🤣
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel veel succes @8️⃣6️⃣ , je kunt het! Fijn dat je meteen op dag 1 al een succeservaring hebt. Maar wat een bizarre droom idd 🤣 Maar wel een mooi inzicht haal je eruit! Zet hem op💪
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga dit topic met interesse volgen. Ik rook dagelijks wiet sinds 20 jaar. Alleen in de avond en kleine hoeveelheden. Ook weleens jaren gestopt, maar nooit kunnen volhouden.
Ik gebruik het ook om rust in m'n hoofd te krijgen, maar hoop dat ik ooit op het punt kom waar jij nu bent.

Ik wens je veel succes!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi,

Heb een topic aangemaakt om bij te houden of en hoe ik van mijn cannabisverslaving af kom.

Ik blow al ruim 30 jaar elke dag, waaarvan de eerste (ongeveer) 20 jaar de hele dag en de laatste (ongeveer) 10 jaar vrijwel alleen in de avond, en eigenlijk ook nauwelijks meer in gezelschap omdat ik er enigszins door in mezelf gekeerd raak.

De reden dat ik ben gaan blowen was tweeledig, ter ontspanning maar ook als zelfmedicatie. Ik heb ADD, en met blowen had ik een tool om mijn hoofd lekker leeg te maken, want daar was het immers altijd druk.

Maar ik ben al een tijdje aan mezelf aan het werken. Zo heb ik er een trauma uitgegooid, ben ik gestopt met het roken van tabak (en die vervangen door Damiana als ik jointjes rookte), heb ik het kind in mezelf teruggevonden en heb ik mijn ADD eindelijk onder controle gekregen alsmede de restverschijnselen van 2 burnouts tot een minimum kunnen terugschroeven. Ook heb ik mijn alcoholgebruik onder controle kunnen krijgen.

Dan blijft over dat dagelijkse jointje in de avond. (edit; er is ook nog 50mg quetapine vertraagde afgifte vrijwel elke avond waar ik vanaf moet, maar ik heb besloten eerst dat geblow aan te pakken)

Ik heb op zich niks tegen blowen, maar ik heb het gevoel dat het dagelijkse jointje in de avond toch wel mijn verdere ontwikkeling in de weg staat. Daarnaast ben ik het beu om ook maar ergens afhankelijk van te zijn want dat wil ik niet meer.

Doel is om het onder controle te krijgen. Maar als dat echt niet lukt en het een kwestie van alles of niets blijkt te zijn dan ga ik alsnog voor niets kiezen.

Vandaag heb ik nog geen doel, even kijken hoe het gaat. Komend weekend ook niet, maar het eerste doel is om door de week in ieder geval niet meer te gaan blowen, dus ben benieuwd hoe het vanaf maandag zal gaan. De wil is er, nu nog de uitvoering.

Ik zal hier dus gaan bijhouden hoe een en ander verloopt en wat de valkuilen zullen zijn op mijn weg naar onafhankelijkheid van cannabis.

Ik wens mezelf alvast veel succes!

8️⃣6️⃣
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou ik wens je heel veel succes!
Ben ontzettend benieuwd met hoe je het vol gaat houden. Zet hem op!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@Purplext & @Albertospaghetti
Dank voor jullie steun!

Dan heb ik alvast net besloten om vandaag al niet te gaan blowen. Waarom zou ik wachten tot maandag? Ik heb geen flauw idee!

Ik laat morgenochtend wel weten of het gelukt is!
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jij kunt dit! Veel succes op deze eerste dag. Het gaat je zeker lukken.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."