Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

Liveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

163 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Succes , volg het op de voet mee !
F
FerdFatoehaus

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Succes chef! Die realistische dromen herken ik na een periode veel blowen. Droomde vannacht dat ik vrachtwagenchauffeur was.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die levensechte dromen had ik ook na kleine benzo withdrawals. Heeeel vet maar ook wel eng en raar. Zo levensecht dat je niet door hebt dat je geslapen hebt.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wauw heel veel succes!!!. 🍀
Super trots op je!!. 💪👌
Ga je volgen in dit proces.
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#5
8️⃣6️⃣ zei:
Dag 1️⃣

Success! 💪😺👍

De avond zelf verliep vrij gemakkelijk, een handvol ingevingen om een joint te roken kon ik gemakkelijk weerstaan!

Om 21.30 besloot ik naar bed te gaan met het idee dat als ik ging slapen dat ik geslaagd zou zijn voor dag 1. Ik had helemaal niks genomen, zo ook geen quetapine. Maar van slaap was geen sprake, ik ben klaarwakker gebleven en mijn hersens bleven op volle toeren draaien. Dat komt omdat mijn hersens al die demping zijn gaan compenseren door het eerste gedeelte van de nacht op volle toeren te draaien. Om 00.00 ben ik er uit gegaan, heb wat zitten praten op telegram met mijn goede vriend @verwondering en heb ik een biertje gedronken en toch maar 50mg quetapine vertraagde afgifte genomen.
Dan ben ik rond 01.30 alsnog in slaap gevallen om rond 03.30 wakker te zijn geworden midden in een levensechte droom, die was zo realistisch het leek allemaal net echt! Wow! Fantastisch!

Ik ging met 4 oude jeugdvrienden naar Amsterdam en wel met de trein. Ik had mijn elektrische gitaar mee en speelde af en toe vette blues. Dan heb ik een bowlingbal door de trein gerold helemaal naar de machinist die daar van schrok, en me eenmaal op het station vaderlijk toesprak dat niet meer te doen waarna hij me een knuffel gaf. Toen kwamen we een paar hoeren tegen die ons vergezelden naar een plein in de stad. Ik had geen condoom bij me dus die van mij ging er een halen terwijl mijn vrienden en ik boodschappen gingen doen. Ik was als eerste terug en was aan het wachten op de hoer maar mijn vrienden liepen verder de stad in toen ze uit de supermarkt kwamen. Ik rende er achteraan en ze liepen een snackbar in al waar ik ze het eten uit de handen sloeg omdat ik not amused was dat ze mij in de steek hadden gelaten. 3 vrienden vonden dat wel komisch maar de vierde (waar ik overigens altijd een moeizame vriendschap mee had) dus niet en die begon te vechten, en ik won dat gevecht met 2 vingers in mijn neus. En toen werd ik wakker.

Ik denk dat deze droom me laat zien dat ik nog steeds niet helemaal verwerkt heb dat mijn jeugdvrienden mij hebben laten vallen toen ik minder tijd had voor ze destijds doordat ik toen helemaal voor mijn werk ging en nog maar weinig tijd voor ze had. Dat heeft ongelooflijk veel pijn gedaan en dat heb ik hun, maar ook mezelf nog niet helemaal vergeven denk ik.

Tweede gedeelte van de nacht verliep normaal, ik viel redelijk snel weer in slaap, ben nog een keer of 2 even wakker geweest maar wel gewoon duf tot de wekker ging om 06.30 en ik besloot op te staan ondanks dat ik vandaag gewoon een vrije dag heb.

Ik ben ongelooflijk trots op mezelf dat ik meteen al succes had op dag 1 na het besluit om niet meer dagelijks te blowen!

Het is nu vrijdag en ik zal me eens bezinnen of ik vanavond al dan wel een joint ga roken, ben daar nog niet helemaal over uit.

Word vervolgd.....
Klik om te vergroten...
Nou wow je leert er ook nog eens wat van dus. Super tof
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is belangrijk om je af te vragen wat voor jou belangrijke triggers zijn om te gebruiken. Als je die triggers goed in beeld hebt dan kun je ook een plan maken wat je gaat doen op zulke momenten.

Voorbeelden van triggers:
-Moeilijk in slaap komen
-Stress en piekergedachten
-Verveling
-Rituelen met vrienden

Voor het slapen, de stress en piekergedachten kan het goed helpen om te mediteren. Ook kan een boek handige afleiding zijn die je helpt op een later moment in slaap te komen.

Voor verveling heb je een hobby nodig of andere bezigheidstherapie. Wat dat is, dat kan alleen jij bepalen aan de hand van wat je leuk vindt en wat bij je past.

Als je geconfronteerd wordt met vrienden met wie je standaard blowt, bedenk je dan van te voren hoe je gaat reageren als ze een joint aanbieden. Als je je antwoord al klaar hebt dan is het een stuk makkelijker om daarbij te blijven.

Als je trekt hebt in een joint, bedenk je dan dat die trek meestal na een paar minuten alweer voorbij is. Bedenk je in de tussentijd hoe fijn het is dat je niet meer hoeft te blowen! En zorg voor de nodige afleiding.

Hoe gedetailleerder jouw plannen zijn hoe je omgaat met triggers, des te groter de kans dat je gestopt blijft.

Bedenk je sowieso dat het stoppen met blowen steeds makkelijker wordt. De eerste tijd voelt het nog wat onwennig. Maar naarmate de tijd verstrijkt gaat niet-blowen steeds gewoner worden.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oeff succes!

Denk dat het je gaat tegenvallen en meevallen tegelijkertijd. Het zin hebben en goedpraten van viel voor mij tegen, maar de positieve effecten op je dagelijks leven maken het toch meevallen vond ik.

Ik ben wel erg benieuwd of je een afkick zult ervaren. Vele die nogsteeds beweren dat wiet alleen mentaal verslavend is (ook lichaamelijk!!!)
Doctoren en onderzoekers komen steeds meer tot de conclusie dat dat echt niet alleen het geval is. Vele ervaren best heftige afkickverschijnselen, andere zelfs na 30 jaar geen enkele..

Sommige ervaren alleen een mentale afkick.

Ben je al een keer badend in het zweet wakker geworden? Dat alles echt kletsnat is?

Heb je het de heletijd koud? En dan opeens als het echt koud is heb je het warm?

Moodswings?

In iedergeval: geniet van de gratis speed de komende dagen (grapje hoor, maar zo voelt het als je een paar dagen niet rookt).

Heel veel succes! Ben benieuwd:grin:
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey hoe gaat ie nu?
Denk je dat je vanavond je dagelijkse jointje kan laten liggen? Of sla je vandaag over en ga je morgen weer verder?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dag 2️⃣
Het was nogal een a-typische dag met bezoek aan mn moeder, een heel goede vriend die wat neussprays 25e-nboh voor me in elkaar had geknutseld en eenmaal thuis kreeg ik inspiratie van 2 goede vriendinnen om een binnenstebuiten trip te doen met eerst disso's en dan pas psychedelica. Toen ik weer beetje geland was was de vrijdag alweer voorbij maar mocht ik van mezelf toch een jointje roken van wat Blue Glue en Daimana als tabaksvervanger.

@Ketafiene @Oehoeboeroe @Mindless @inner_search @Ganggang💯 @Buu @De Dunne @Syl @Albertospaghetti @Neo-Shulginist @Stonologie

Het weekend telt nog niet helemaal mee, dus ik zit gewoon op schema. 💪 😺 :thumbsup:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wel goed bezig @8️⃣6️⃣ . Ik vind het nou al knap :).
Mij lukt het nog niet echt. Maar de wil is er ook nog niet echt bij me. Maar wie weet kan jou liveblog mij binnenkort triggeren en of helpen ook deze stap te zetten. Hoe gaat het verder het stoppen met roken (en drinken toch?:thinking:).

Zit er aan te denken om misschien ook net als jij eerst over te stappen naar vapen en dan te stoppen met blowen. Of in ieder geval niet meer doordeweeks.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Super goed bezig !! 👌
Vind het ook top dat je ons meeneemt in jouw proces!!.
Denk dat je echt motivatie voor anderen kunt zijn.
Blijf je op de voet volgen.
Trots op je!!! 💪👌
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heejj, goed bezig, spreek uit ervaring dat het niet makkelijk is... in het begin, ik had het de eerste 2 weken best zwaar, zat uiteindelijk huilend bij de dokter omdat ik het echt ff niet meer wist.. Maar ik was ook zo klaar met dat afhankelijke gedrag (ongeveer 10 jaar geblowd) dus wou er echt vanaf.. Ik kreeg tramadol mee als ik me goed herinner, heb er in totaal 2 van gebruikt, ineens was het gewoon over! Heel vreemd, maar wat een opluchting is dat dan zeg, is het zeker waard om door te zetten😄. Ik had 2 weken lang nachtmerries dacht dat ik gek werd, maar je moet er gewoon ff doorheen. Als ik het kan kan iedereen het, ik was echt een wiet junkie eerste klasse... raar maar waar, en geloof me, als je er vanaf bent wordt je veel uitgeruster wakker 😁. Tegenwoordig rook ik na een paar jaar niet gerookt te hebben af en toe een joint,(1x per week denk, soms weken niet en dan ben ik na 3 hijsen al stoned hahaha) zonder afhankelijk ervan te zijn, stuk leuker(en goedkoper😋)Succes!
Ik ben trouwens benieuwd naar die tabaksvervanger die jij noemt, waar smaakt dat naar? Ik wil zelf namelijk stoppen met sigaretten maar ik wil wel soms een jointje kunnen roken, ben benieuwd naar jouw ervaring...? In ieder geval, you can do it!😊
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snelleke Snel zei:
Ik ben trouwens benieuwd naar die tabaksvervanger die jij noemt, waar smaakt dat naar?
Klik om te vergroten...

Men vrouw wou eens naar de Primark in Eindhoven (in belgie hebben ze blijkbaar andere dingen dan in Nederland..), ik met een vriend de pink in gedoken.
En daar stond zo een potje tabakvervanger om mee te rollen , bah man.
Gelijk men joint mango kush naar de kl*ote, denk dat het een kwestie van gewoon worden is , maar moest ik stoppen met roke voor ik stop met blowen.
Zou ik nog liever puur roken in men bong of vapor (Of zelfs edibels) dan met die vervanger te blowen.

@8️⃣6️⃣ goed man ! Kan me voorstellen dat het anders op vrijdag niet bij 1 jointje blijft.
Of ik ga er toch vanuit dat je anders tijdens een disso of tripmiddel geniet van een blowtje tussendoor..

We zijn benieuwd naar je post morgen :tilttearlaugh::nevergonnagiveyouup:of word het geen dagelijks dagboekje ?
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#14
inner_search zei:
Men vrouw wou eens naar de Primark in Eindhoven (in belgie hebben ze blijkbaar andere dingen dan in Nederland..), ik met een vriend de pink in gedoken.
En daar stond zo een potje tabakvervanger om mee te rollen , bah man.
Gelijk men joint mango kush naar de kl*ote, denk dat het een kwestie van gewoon worden is , maar moest ik stoppen met roke voor ik stop met blowen.
Zou ik nog liever puur roken in men bong of vapor (Of zelfs edibels) dan met die vervanger te blowen.

@8️⃣6️⃣ goed man ! Kan me voorstellen dat het anders op vrijdag niet bij 1 jointje blijft.
Of ik ga er toch vanuit dat je anders tijdens een disso of tripmiddel geniet van een blowtje tussendoor..

We zijn benieuwd naar je post morgen :tilttearlaugh::nevergonnagiveyouup:of word het geen dagelijks dagboekje ?
Klik om te vergroten...

Daar was ik dus al bang voor, ik had het al gevonden op Google maar had al m'n bedenkingen😂.. Mja veel meer opties zijn er niet meer denk, of puur of die soort kruiden troep☹. Puur vind ik echt to much en eten is ook weer anders, plus ik vind die hele rook ervaring er juist bijhoren.. Mja dan rook ik maar niks denk🤣

Oja ik wou nog ff zeggen tegen 8.6. , niet te streng zijn voor jezelf gelijk he, niet jezelf pesten zegmaar... is nog steeds weekend😁
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snelleke Snel zei:
Puur vind ik echt to much en eten is ook weer anders, plus ik vind die hele rook ervaring er juist bijhoren.. Mja dan rook ik maar niks denk
Klik om te vergroten...
Ik rook ook niet zo graag puur een joint , bent niet zo graag high.
Ik ben nog zeer functioneel ookal ben ik zo stoned als een garnaal.
Als je uit een bong lurkt , neig in eerder tege het stoned zijn aan dan high zijn , en ja eten... :tilttearlaugh: je kan rekenen hoeveel g er in je boter of in je extract zit waar je me bakt , maar dan ben je nog nergens.
Ik heb nu boter waarvan ik weet 4g in een cupcake is genoeg om heel de avond te hangen en dan doe ik er nog eens een g EHO in :tearsofjoy:gisteren een docu gezien op Netflix , delta-9-tetrahydrocannabinol word na het eten omgezet in 11-nor-9-carboxy-THC waardoor het een meer tripachtige high word dacht ik.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zonde om te lezen man , maar zoals je al zij , Rome is ook niet op 1 dag gebouwd :blush:

Hopelijk voel je je vandaag alweer beter en kan je je zinnen wat verzetten.

Ik merk nu ook , nu ik minder met benzo's, dat het blowen me ook niet meer zo afgaat.
Daarnet 1tje op.
Nu een paniekaanval (heb het onder controle want weet dat het door het blowen is) men lippen voelen tintelend aan en voelen superdik , men gehoor hellemaal uit de verste hoek van de kamer.
Beeld trilt alsof mdma opkomt , maar dan niet leuk.
Hart slaat nu op de moment 164 tukken per minuut (is in rust al 110 gemiddeld , familiekwaal.)

Net 10mg diazepam genomen en hopen dat het binnen een half uurtje al wat beter gaat.

Morgen ben ik solidair met je en blow ik een dag niet mee ! (Niet dat jij daar wat aan hebt..:tilttearlaugh:)

Zou je kunnen slapen zonder de quetiapine denk je ?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heeeel benieuwd hoe je dag verlopen is vandaag. 😊
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Ik rook ook niet zo graag puur een joint , bent niet zo graag high.
Ik ben nog zeer functioneel ookal ben ik zo stoned als een garnaal.
Als je uit een bong lurkt , neig in eerder tege het stoned zijn aan dan high zijn , en ja eten... :tilttearlaugh: je kan rekenen hoeveel g er in je boter of in je extract zit waar je me bakt , maar dan ben je nog nergens.
Ik heb nu boter waarvan ik weet 4g in een cupcake is genoeg om heel de avond te hangen en dan doe ik er nog eens een g EHO in :tearsofjoy:gisteren een docu gezien op Netflix , delta-9-tetrahydrocannabinol word na het eten omgezet in 11-nor-9-carboxy-THC waardoor het een meer tripachtige high word dacht ik.
Klik om te vergroten...

Haha ik hoest me eigen helemaal de klote als ik puur ga roken, laat maar🤪en idd het slaat te hard in, hou ik ook niet zo van, ik ben na 3 hijsen al stoned van een gewone joint...

Eten heb ik 1x een stukje geprobeerd maar dat is echt niet mijn ding, ik wil gwn lkkr ontspannen op de bank met een jonko in m'n hand alle rook uitblazen, mja ik kan me niks bedenken hoe k het anders moet roken dan puur of met die kruiden... wat een ellende, k vind trouwens hasj tegenwoordig lekkerder, maar zou niet eens weten of en hoe je dat anders kan roken dan in een joint😅

Wat is dat EHO? Nog nooit van gehoord
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snelleke Snel zei:
EHO
Klik om te vergroten...
Ethanol hasj oil (thc olie dus) en BHO butane hasj oil (oftewel wax of dab).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed bezig al acht!

En nu al intens dromen dus? Dat zal nog wel meer voorkomen... Maar is inderdaad een goed iets om dingen te verwerken. :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."