Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

Liveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

163 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook ik ga deze thread volgen.
8.6 en ik hebben weleens de degens gekruist, maar dit nog even terzijde.
Ik ben na 17 jaren intensief gebruik kunnen stoppen met cannabisprodukten en misschien kan ik nog wat bijdragen...

Je bent heel goed op weg, 8.6, respect!
Ikzelf kon nooit " een beetje" van eigenlijk welk middel dan óók gebruiken, bij mij is het altijd alles of niets, en zeker met cannabis is dit zo...
Ik ben in één keer gestopt. Helemaal.
Dát heb ik ongeveer 2 weken echt gemerkt, zoals zweten, slecht slapen, en met name een wel heel kort lontje hebben..
In die twee weken had ik zeer zware cravings. Ik weet niet, in hoeverre jij die hebt, maar...het gaat over!
Ikzelf zou niet met " een beetje", of " af en toe" kunnen omgaan.
Wat wil jij straks, bij disso's toch een beetje, of helemaal niets?
Zoals ik al zei, ik blijf dit draadje volgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Succes kerel.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe is je dag tot nu toe?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Trash @Syl @Jmths

Dank voor jullie hartverwarmende reacties!

@Syl

Die was niet zo goed helaas.

Dag 4️⃣

Ik ben helaas zondagavond door een incident behoorlijk uit evenwicht geraakt. Ik heb daar gisteren de hele dag flink last van gehad en dat heeft zich jammer genoeg uit vertaald in het me niet kunnen houden aan mijn voornemen, ik heb gisterenavond dus geblowd.

Geen man overboord, Rome is ook niet in een dag gebouwd, vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen. Gelukkig gaat het alweer een stuk beter na de donkere dag van gisteren, en daarmee is de kans van slagen voor vanavond enorm toegenomen.

De les van gisteren is dat de moeilijkheid van mijn project dus nogal kan fluctueren, en dat de neiging om mijn zorgen maar even weg te blowen niet te onderschatten is.

word vervolgd...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
8️⃣6️⃣ zei:
@Trash @Syl @Jmths

Dank voor jullie hartverwarmende reacties!

@Syl

Die was niet zo goed helaas.

Dag 4️⃣

Ik ben helaas zondagavond door een incident behoorlijk uit evenwicht geraakt. Ik heb daar gisteren de hele dag flink last van gehad en dat heeft zich jammer genoeg uit vertaald in het me niet kunnen houden aan mijn voornemen, ik heb gisterenavond dus geblowd.

Geen man overboord, Rome is ook niet in een dag gebouwd, vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen. Gelukkig gaat het alweer een stuk beter na de donkere dag van gisteren, en daarmee is de kans van slagen voor vanavond enorm toegenomen.

De les van gisteren is dat de moeilijkheid van mijn project dus nogal kan fluctueren, en dat de neiging om mijn zorgen maar even weg te blowen niet te onderschatten is.

word vervolgd...
Klik om te vergroten...

Hey goeiemorge strijder!!. 💪
Wat naar dat je gister slechte dag hebt gehad.
Hopelijk zorgt het incident niet voor te veel ellende 😟
Maar zoals jezelf ook zegt :vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen. 👊
Dat is de juiste instelling!!.
Je weet jezelf weer mooi te herpakken, top!!.
Ik weet zeker dat dit je gaat lukken!!
Je bent super bezig en ik ben trots op je!! 👌👍👊
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet alles tegelijk aan de kant zetten.
Eén voor één.
Dwz niet e n blowen, e n andere medicatie tegelijk.
Dat is niet te doen....er is tijd genoeg om het rustig, maar wel gestaag af te breken, die muur om je heen die is opgebouwd uit middelengebruik.
Hardlopers zijn doodlopers! Zoals het spreekwoord zegt.
En dit is een feit.
Alles op zijn tijd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb mezelf vanochtend weer teruggevonden. En dan gaat het me vanavond weer gemakkelijk af. Nog geen joint op en die gaat er niet komen ook nirt nee.

Of ik zpnder quetapine kan slapen is nog maar de vraag. Maar 1 ding tegelijk he, eerst eens dat wietgebruik onder controle krijgen.

Ik ben wel redelijk moe, misschien dat ik het (gaan slapen gaan) eerst probeer zonder quetapine, kan ik altijd nog doen.

Ik zie wel. 😎
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
8️⃣6️⃣ zei:
Ik heb mezelf vanochtend weer teruggevonden. En dan gaat het me vanavond weer gemakkelijk af. Nog geen joint op en die gaat er niet komen ook nirt nee.

Of ik zpnder quetapine kan slapen is nog maar de vraag. Maar 1 ding tegelijk he, eerst eens dat wietgebruik onder controle krijgen.

Ik ben wel redelijk moe, misschien dat ik het (gaan slapen gaan) eerst probeer zonder quetapine, kan ik altijd nog doen.

Ik zie wel. 😎
Klik om te vergroten...

Dat klinkt super zeg!!!. 👊
Goed bezig, ben trots op je!! 💪👌
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
8️⃣6️⃣ zei:
Ik heb mezelf vanochtend weer teruggevonden. En dan gaat het me vanavond weer gemakkelijk af. Nog geen joint op en die gaat er niet komen ook nirt nee.

Of ik zpnder quetapine kan slapen is nog maar de vraag. Maar 1 ding tegelijk he, eerst eens dat wietgebruik onder controle krijgen.

Ik ben wel redelijk moe, misschien dat ik het (gaan slapen gaan) eerst probeer zonder quetapine, kan ik altijd nog doen.

Ik zie wel. 😎
Klik om te vergroten...
Top man !
Kruip nu ook men nest in zonder men trokje voor het slapen gaan.

Ooo oké je neemt dus de queatipine gewoon echt als je niet zou kunne slapen ?
Niet voor stemmingswisselingen tijdens het stoppen ofzo ?
Heb nog een vol doosje liggen , ik kreeg het namelijk voor die laatste, dagelijks... wier er echt super suf van in de dag.

Goed te lezen dat je vol moed zit !
Keep going :nevergonnagiveyouup:

Slaapze :sleeping:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanx @Syl & @inner_search

In principe moeten alle dempers er uit, dus ook de quetapine, die ik overigens helemaal niet gebruik om met blowen te stoppen;

Ik neem die quetapine nu al 11 jaar (vrijwel) elke avond, de reden is dat ik 11 jaar geleden een psychose had (door Ritalin misbruik en van heel veel blowen ineens gestopt destijds) en de psychs hebben me altijd gezegd maar te blijven gebruiken tot ik vorig jaar een nieuwe psych had die wel een poging wou wagen om er mee te stoppen. Maar hij waarschuwde me al dat dit niet gemakkelijk zou zijn omdat mijn hele lichaam en geest er aan gewend is.

Ik nam de quetapine elke avond voor het slapen gaan en wel 200mg vertraagde afgifte. Ik heb vorig jaar zomer afgebouwd via 150mg XR (XR=vertraagde afgifte) naar 100mg XR naar 50mg XR en 25mg (geen vertraagde afgifte) naar nul. Dit heb ik 2 enhalve maand volgehouden maar ik sliep nauwelijks meer en was toen echt op en in overleg heb ik me op 50mg XR laten zetten. Nu zit ik een half jaar op 50mg XR en ben al dagen aan het overslaan. De bedoeling is om tegen de zomer weer een stoppoging te doen, en dat zal gemakkelijker zijn omdat ik dan niet van 200mg maar van slechts 50mg kom en dus al dagen oversla. Maar eerst eens dat geblow onder controle krijgen!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#11
8️⃣6️⃣ zei:
Maar 1 ding tegelijk he, eerst eens dat wietgebruik onder controle krijgen.
Klik om te vergroten...

8️⃣6️⃣ zei:
Maar eerst eens dat geblow onder controle krijgen!
Klik om te vergroten...

Precies. Rustig aan. Concentreer je op je voornemen. Hou dat voor ogen maar trek de teugels niet te strak aan. Slapen lukt je heus wel. Al zal slapen anders zijn dan als je geblowd hebt. Lekker levendig dromen en nat van het zweet wakker worden. Is dat nou zo erg? Brand is erger. Het valt allemaal reuze mee, gewoon jezelf eraan overgeven. Ik kreeg, toen ik afgelopen november stopte, ook levendige dromen, zeer erotisch getint om het zo maar uit te drukken. Trouwens, nog steeds ik levendige erotische dromen. Is echt niet erg hoor, haha. Nachtmerries heb ik niet gezien.

Na 30 jaar blowen liggen mijn problemen nu al lang niet meer bij het slapen maar bij het hoofd op orde houden overdag. Dat valt behoorlijk tegen, tenminste bij mij. Mijn emoties rijzen de pan uit. Nogmaals, concentreer je op je voornemen, stapje voor stapje, gewoon blijven in en uitademen en dan lukt het. Zeker met de steun die je krijgt vanuit dit forum.

Mocht ik het allemaal niet meer trekken en wordt het me te veel dan kijk ik op YouTube even naar: 'Loulou and friends'. Heerlijk rustig kanaal waar je even tot rust komen kan, tenminste ik wel.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Thelittlegirl @NiandraLades @AphexTwin @inner_search
Bedankt moor jullie lieve en bruikbare woorden!

Hoi Syl!

Dag 1️⃣ (opnieuw begonnen)

Hele goede dag gehad gisteren, ik heb de 'flow' weer te pakken gelukkig! Helaas op het eind van de dag een mindere kant van het leven die er wel bij hoort, ik was bij het laten inslapen van een kat en had mijn hand op z'n zij toen hij de laatste adem uitblies.
Daardoor beetje uitgelopen op mijn werk en nog even mijn verhaal wezen doen in het buurthuis om de hoek. Het was 8 uur 's-avonds voor ik aan de maaltijd zat (Broccoli met speklappen, wat een combinatie), en heb gezellig zitten chatten waardoor het zo rond middernacht was! Dan heb i uitgeslapen tot 09.00 uur, helaas geen mooie droom in mijn herinnering...

Als ik deze positieve instelling blijf houden en me wat kan bezighouden in de avond dan lukt het allemaal wel, zeker met jullie hulp!

Vandaag een vrije dag, dalijk naar de sportschool en een beetje opruimen hier. Er is nog een verwaarloosde kamer in huis waar alles uit moet en die opgeknapt moet worden, misschien dat ik daar vandaag eens aan begin!

Ik heb er alvast zin in vandaag!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik volg je topic, heb eerder moeite moeten doen om je niet streng te gaan toespreken :)
Maar ik besef, je doet het op je eigen manier.

Keep it up!

Peace
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zonde van de poes , heb een enorm zwak voor alle dieren :disrelieved:

Goed dat je de goede flow terug te pakken hebt ! Gebruik je nog met regelmaat disso's ? Want mss triggerd dat ook wel je hunker naar weed ?

Voor mij persoonlijk zijn men benzo's een trigger.
Ik enjoy geen weed meer zonder benzo op te hebben , dus vanaf ik bvb een onderhouds dosis neem denk ik , hmmm mss 1tje draaien.

Hop naar een succesvolle 2de dag !
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
8️⃣6️⃣ zei:
@Thelittlegirl @NiandraLades @AphexTwin @inner_search
Bedankt moor jullie lieve en bruikbare woorden!

Hoi Syl!

Dag 1️⃣ (opnieuw begonnen)

Hele goede dag gehad gisteren, ik heb de 'flow' weer te pakken gelukkig! Helaas op het eind van de dag een mindere kant van het leven die er wel bij hoort, ik was bij het laten inslapen van een kat en had mijn hand op z'n zij toen hij de laatste adem uitblies.
Daardoor beetje uitgelopen op mijn werk en nog even mijn verhaal wezen doen in het buurthuis om de hoek. Het was 8 uur 's-avonds voor ik aan de maaltijd zat (Broccoli met speklappen, wat een combinatie), en heb gezellig zitten chatten waardoor het zo rond middernacht was! Dan heb i uitgeslapen tot 09.00 uur, helaas geen mooie droom in mijn herinnering...

Als ik deze positieve instelling blijf houden en me wat kan bezighouden in de avond dan lukt het allemaal wel, zeker met jullie hulp!

Vandaag een vrije dag, dalijk naar de sportschool en een beetje opruimen hier. Er is nog een verwaarloosde kamer in huis waar alles uit moet en die opgeknapt moet worden, misschien dat ik daar vandaag eens aan begin!

Ik heb er alvast zin in vandaag!
Klik om te vergroten...

Dat zijn inderdaad zware momenten zo'n diertje moeten laten inslapen.
Fijn voor de kat dat jij er was!!!. ❤️

Je bent echt super goed bezig en ik ben echt trots op je!! 💪

Geniet van je vrije dag!! 🌞🏡
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Is erg kut een dier in laten slapen....
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Heel veel succes en sterkte 8.6! 😘🍀
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
8️⃣6️⃣ zei:
ik was bij het laten inslapen van een kat en had mijn hand op z'n zij toen hij de laatste adem uitblies.
Klik om te vergroten...
Sterkte. Heb ook 2 x een hond in laten slapen. Moeilijke momenten zijn dat, maar koester de herinnering:).
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Let ook vooral op de dagen dat je het heb kunnen laten.
Ik rook ongeveer 2 avonden per maand wiet. En ik denk niet iedere keer oef ik heb het weer niet vol kunnen houden. Ik denk ik heb deze maand 28 dagen geen wiet gerook en 2 dagen wel.

Dat is zo een wereld van verschil als je het vergelijkt met 30 dagen wel en 0 dagen niet dat ik me er altijd goed over voel.

Dus hou dat ook voor jezelf bij. Dan heb je iets om je moraal te booste zelfs als je soms het niet kan laten. Iedere dag niet is een overwinning laat maar zeggen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
2️⃣
@*.exe2.0 @inner_search @Syl @Natozlato @De Dunne @Ganggang💯 @Martinus
Dank voor jullie lieve woorden!

Dag 2️⃣
Het is gisteren niet helemaal gelukt helaas en ik zit nu toch weer vrij laag in mijn energie. Maar goed, niet bij de pakken neer zitten, vandaag is een nieuwe kans. Ik ga dalijk eens eindelijk nieuwe snaren kopen voor mijn gitaar (werd wel eens tijd want de dunste snaar is al een jaar kapot lol), dan kan ik de blues spelen als het eens wat minder gaat en dat heeft me altijd wel geholpen met relativeren.
Ik realiseer me dat ik nog steeds helende ben, en ik moet accepteren dat mijn tred op mijn pad soms een stuk langzamer gaat zoals vandaag het geval is.

Ik kom er wel, zeker als ik mezelf de tijd gun!

Wordt vervolgd!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."