Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek: ik ga stoppen met roken

Dagboek: ik ga stoppen met roken

262 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jesse Pinkvrouw zei:
Ooit, heeeel lang geleden, had ik echt een top conditie. Dus weet gelukkig wel weer dat het terug komt maar pfoeee wat confronterend zeg.
Ik dacht, dat doe ik wel ff. Nou had ik gedacht 😂
Klik om te vergroten...

Komt terug en gaat echt snel. Werkt extra motiverend!
Ben nu 5 weken gestopt met roken. Hardlopen sinds kort weer opgepakt en sinds het stoppen, merk ik echt elke week verschil.

Goed bezig, zet 'm op!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Jesse Pinkvrouw zei:
Heeft iemand hier ook last gehad van constipatie? Elke poging dat ik stopte met roken had ik last van constipatie. Ik ben nu weer vanaf zondag niet naar de wc geweest en ik tik sowieso weer de week aan.
iemand die daar tips voor heeft?
Klik om te vergroten...

ja..
lepeltje lijnzaad olie..
veel drinken..
pruimen (sap)
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jesse Pinkvrouw zei:
Nee is in Drenthe 😄
Klik om te vergroten...
Dacht al zoiets ...... hoogveengebied?met schaapskooi tegen duitse grens?
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#4
wapboy zei:
Dacht al zoiets ...... hoogveengebied?met schaapskooi tegen duitse grens?
Klik om te vergroten...
Dwingelderveld :)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jesse Pinkvrouw zei:
Dwingelderveld :)
Klik om te vergroten...
Echt een schitterend gebied 👍👍
A
AtwaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jesse Pinkvrouw zei:
Heeft iemand hier ook last gehad van constipatie? Elke poging dat ik stopte met roken had ik last van constipatie. Ik ben nu weer vanaf zondag niet naar de wc geweest en ik tik sowieso weer de week aan.
iemand die daar tips voor heeft?
Klik om te vergroten...
Ik heb hier ook last van gehad inderdaad. En ook de hele tijd een opgezwollen gevoel.

Ik dacht eigenlijk dat het kwam door alle chocolade en mentos die ik naar binnen gewerkt had, maar het had inderdaad ook heel goed door de nicotine kunnen komen..

Ik zit nu op 15 dagen en de cravings zijn eigenlijk gewoon weg. Soms betrap ik me er nog op dat ik zin heb in een sigaret, maar dat is echt een mentaal verlangen. Niet meer die enorme craving. Dit is goed draagbaar. Aangezien ik jarig ben is het deze dagen nog even wat vet eten. Vanaf dit weekend ga ik stoppen met vet en suiker. Snoepen alleen nog met fruit. Minder grote borden eten en weer bewegen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gympie zei:
ja..
lepeltje lijnzaad olie..
veel drinken..
pruimen (sap)
Klik om te vergroten...

Dit en kiwi eten op nuchtere maag
En anders macrogol of psylliumvezels kortdurend gebruiken.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jesse Pinkvrouw zei:
Heeft iemand hier ook last gehad van constipatie? Elke poging dat ik stopte met roken had ik last van constipatie. Ik ben nu weer vanaf zondag niet naar de wc geweest en ik tik sowieso weer de week aan.
iemand die daar tips voor heeft?
Klik om te vergroten...
senna liefst van dr vogel
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dag 2, verbazingwekkend makkelijk
Vandaag ging weer heel weg goed. Ben er echt verbaast over. Heeeel soms schiet te sigaret door m’n hoofd maar heb geen eens cravings meer. Heb er geen moeite mee als mam naast me zit te roken, ze kunnen ook gewoon thuis liggen. Het boeit me echt niks.

Het enige waar ik last van heb is m’n korte lontje en ik ben onwijs emotioneel. Had een kleine aanvaring met m’n moeder vandaag omdat ik binnen 0,1 sec echt heel chagrijnig kan worden. Dat is wel heel vervelend, ook ben ik best wel duizelig als ik m’n hoofd te snel omdraai.

Heb dus ook even hardgelopen vandaag, nog geen half uur want was echt helemaal gesloopt. Heel confronterend dat ik gewoon echt geen conditie meer heb..

Maar goed, dag 2 bijna fluitend door gekomen dus!
Gympie zei:
ja..
lepeltje lijnzaad olie..
veel drinken..
pruimen (sap)
Klik om te vergroten...
Ga het proberen! Thanks
Purplext zei:
Dit en kiwi eten op nuchtere maag
En anders macrogol of psylliumvezels kortdurend gebruiken.
Klik om te vergroten...
Macrogol doet bij mij echt helemaal niks. De vorige keer was het zo erg dat ik een klisma moet en dat wil ik echt voor zijn nu...
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leuk om te lezen en ook inspirerend.
Goed bezig!
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jesse Pinkvrouw zei:
Dwingelderveld :)
Klik om te vergroten...
Niet ver van hier 😊
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goodmorning, vannacht weer slecht geslapen. Heel onrustig, veel dromen en veel wakker worden.. Toch wel erg vervelend dit.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jesse Pinkvrouw zei:
Goodmorning, vannacht weer slecht geslapen. Heel onrustig, veel dromen en veel wakker worden.. Toch wel erg vervelend dit.
Klik om te vergroten...
Houd vol meid, houd vol!
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Houd vol meid, houd vol!
Klik om te vergroten...
Komt goed! 😄
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jesse Pinkvrouw zei:
Het sneeeeeuwt hier!
Klik om te vergroten...
Hier miezer regen en koud...
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Hier miezer regen en koud...
Klik om te vergroten...
Ah wat jammer. Het blijft hier ook niet echt liggen dus dat is jammer..

6F1C07BF-DDBD-46F7-A914-8F181F5EA745.png
Bijna 70 sigaretten niet gerookt, en dat in nog geen 2 en halve dag.
Veel joh
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gaat tot nu toe nog goed vandaag, lekker voor school bezig en bijna tot geen cravings :)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Respect hoe je hier mee om gaat.
Met vallen en opstaan, maar dat hoort er bij.
Je stapt nu over op plan B 😉.
Veel succes @Jesse Pinkvrouw !
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#19
Poging nummero 2, samen met mams :)
Gaat vandaag net zoals de eerste keer heel makkelijk. Ben alleen wel tot aan het vervelends aan toe emotioneel. Huil eigenlijk om alles
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jesse Pinkvrouw zei:
Poging nummero 2, samen met mams :)
Gaat vandaag net zoals de eerste keer heel makkelijk. Ben alleen wel tot aan het vervelends aan toe emotioneel. Huil eigenlijk om alles
Klik om te vergroten...
Ik rook zo mijn laatste peukie en dan doe wat dagen met je mee

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...91011121314
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."