Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek: ik ga stoppen met roken

Dagboek: ik ga stoppen met roken

262 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Nou ik lees mee hoor... 😊
Ik ben super trots op je..!!.
Je hebt terugval gehad, maar jezelf direct weer weten te herpakken.
Dat is super knap van je!!!.
Je bent onwijs goed bezig ga zo door jij kunt dit..!!! 💪👊😘❤️
Klik om te vergroten...
Lief van je, dankjewel Syl 🥰😍
De terug val was ff kut maar verder heeft m’n proces gelukkig niet in de weg gestaan 😄


rowdy zei:
Je bent goed bezig, klasse hoor!
Leuk om te lezen.
En vergeet niet om trots te zijn op jezelf!
Klik om te vergroten...
Lief dankjewel!! Heb mezelf al wel op wat aantal douch dingetjes getrakteerd.
ruikt erg lekker nu 🤩
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vandaag gestart met een 21 dagen fit challenge van Chloe Ting.
Ben echt helemaal afgemat, heb ook echt onwijze pijn in m’n benen en weet nu al dat de spierpijn zeeeer aanwezig gaat zijn 😂
Ben benieuwd hoe dit er over 3 weken uit ziet :)

2F7A6B2E-38C2-43ED-B3EF-580DB8D5E2C9.png
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jesse Pinkvrouw zei:
ik krijg geen teer en alle bullshit meer binnen lijkt me. Alleen nicotine toch?
Klik om te vergroten...
Teer ontstaat bij het verbranden van de tabak. Dit krijg je dus niet binnen met de pleisters. Deze pleisters zijn bedoeld om nicotine af te geven, het verslavende element van tabak.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nog geen ontlasting gehad, dus vandaag gaat er lactulose in. Hopelijk werkt dat.
Verder gaat het stoppen onwijs goed, nav m’n ontlasting echt nergens last van
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hier gaat het nog steeds goed! 0,0 behoefte aan roken. Vind het zelfs vies als m’n moeder rookt 🙊
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoraa zei:
Ben echt zo blij voor je :rockband:
Klik om te vergroten...
Hoe gaat ie bij jou???
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben echt zo blij voor je :rockband:
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#8
We gaan bijna dag 4 in, van 30-/+ sigaretten op en dag naar 0 icm nicotine pleisters. Nu gaat het afkicken ansich echt heel goed! Ben blij met hoe het gaat, maar het is natuurlijk niet 100% een sprookje en ik zal dan hier de bijwerkingen neerzetten waar ik last van heb waar ik weinig over kon vinden op internet.

- Rare smaak in mond. Vanaf het moment dat ik de pleisters op heb, heb ik een hele rare doffe smaak in m’n mond. Alsof er een laagje over m’n smaak pupillen zit die m’n smaak onderdrukt

- Fantoom smaken/geuren bij eten. Sinds gister heb ik dat eten en drinken ook anders smaakt dan dat ik gewend ben. Maar dan ook echt anders. Mijn broccoli als avond eten smaakte en rook naar shoarma. Frisdrank proeft compleet anders (dit had ik ook bij andere stoppogingen, gaat vanzelf weer weg, hoop ik)

- Duizeligheid, ook dit had ik bij andere stoppogingen.

- Onrust/veel energie. Ook sinds ik de pleisters op me heb, heb ik onwijs veel energie. Soms zo veel dat ik niet weet wat ik nu precies moet doen. Wel een groot voordeel is, is dat ik m’n huis erg schoon heb nu.

- Slapeloosheid, dit had ik ook met vorige stoppogingen maar met de pleisters is het erger dan zonder van wat ik nu gemerkt heb. Ik kom onwijs moeilijk in slaap en slaap slecht door. Ook als ik de pleisters snachts af doe

- Obstipatie, ook hier had ik m’n vorige pogingen veel last van. Dat heeft er toe geleid dat ik weer begonnen was (hele verhaal staat paar pagina’s terug)

- VREETBUIEN

Voordelen

- Huid is duidelijk opgebloeid deze 4 dagen. Ik zie er frisser en gezonder uit

- door de hoeveelheid energie ben ik echt even uit m’n depressieve gat gekomen. Heb zin om dingen te doen en te ondernemen

- Ik voel me schoner, douchen is een feest!

- Luchtwegen voelen vrijer.

- Geestelijke verslaving is icm de pleisters zo goed als verdwenen!!

- Ik ben bijna 4 dagen gestopt!!
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jesse Pinkvrouw zei:
Hoe gaat ie bij jou???
Klik om te vergroten...
Omdat we nog aan het herstellen zijn van covid zal mijn stop dag ergens deze week of volgende week zijn. Als ik weer naar buiten mag. Wil mijzelf en de rest van mijn gezin het niet aandoen om opgesloten thuis te stoppen met roken. Voel me sowieso al gefrustreerd omdat we alleen maar binnen zitten. Leef er nu naar toe en ben wel al aan het minderen.
Laat nog weten wanneer precies.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jesse Pinkvrouw zei:
We gaan bijna dag 4 in, van 30-/+ sigaretten op en dag naar 0 icm nicotine pleisters. Nu gaat het afkicken ansich echt heel goed! Ben blij met hoe het gaat, maar het is natuurlijk niet 100% een sprookje en ik zal dan hier de bijwerkingen neerzetten waar ik last van heb waar ik weinig over kon vinden op internet.

- Rare smaak in mond. Vanaf het moment dat ik de pleisters op heb, heb ik een hele rare doffe smaak in m’n mond. Alsof er een laagje over m’n smaak pupillen zit die m’n smaak onderdrukt

- Fantoom smaken/geuren bij eten. Sinds gister heb ik dat eten en drinken ook anders smaakt dan dat ik gewend ben. Maar dan ook echt anders. Mijn broccoli als avond eten smaakte en rook naar shoarma. Frisdrank proeft compleet anders (dit had ik ook bij andere stoppogingen, gaat vanzelf weer weg, hoop ik)

- Duizeligheid, ook dit had ik bij andere stoppogingen.

- Onrust/veel energie. Ook sinds ik de pleisters op me heb, heb ik onwijs veel energie. Soms zo veel dat ik niet weet wat ik nu precies moet doen. Wel een groot voordeel is, is dat ik m’n huis erg schoon heb nu.

- Slapeloosheid, dit had ik ook met vorige stoppogingen maar met de pleisters is het erger dan zonder van wat ik nu gemerkt heb. Ik kom onwijs moeilijk in slaap en slaap slecht door. Ook als ik de pleisters snachts af doe

- Obstipatie, ook hier had ik m’n vorige pogingen veel last van. Dat heeft er toe geleid dat ik weer begonnen was (hele verhaal staat paar pagina’s terug)

- VREETBUIEN

Voordelen

- Huid is duidelijk opgebloeid deze 4 dagen. Ik zie er frisser en gezonder uit

- door de hoeveelheid energie ben ik echt even uit m’n depressieve gat gekomen. Heb zin om dingen te doen en te ondernemen

- Ik voel me schoner, douchen is een feest!

- Luchtwegen voelen vrijer.

- Geestelijke verslaving is icm de pleisters zo goed als verdwenen!!

- Ik ben bijna 4 dagen gestopt!!
Klik om te vergroten...
Lekker bezig zeg, ga door, klasse van je.
Super om je ervaring te lezen 👍👍
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vandaag een dag met veel cravings 🤨
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#12
voelt zo kut om het toe te geven, maar heb een slippertje gemaakt. Was echt onwijs goor en ben er flink misselijk van geweest, dus op dat gebied doen de pleisters z’n werk. Ik geef niet op, wil er alsnog graaaag vanaf. Heb hem niet eens opgerookt

Ik kan dit. Ik kan dit. Ik kan dit. Ik moet trots zijn op hoe lang ik het wel zonder heb kunnen doen en een terugvalletje maakt niet uit. Even mezelf positief houden


Nog steeds obstipatie helaas 😩
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jesse Pinkvrouw zei:
Vandaag een dag met veel cravings 🤨
Klik om te vergroten...
Als je vanavond naar bed gaat kun je heel trots zijn op je zelf. Je hebt gevochten tegen de cravings en je hebt gewonnen!!!
Natuurlijk is het fijn als het smoot en easy gaat. Maar de dagen waarop je vecht tegen je verslaving zijn de dagen waarop je het meeste leert en het meest trots kan zijn als je er niet aan toegeeft
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja echt stom. Waar komt dit ineens vandaan.
vandaag is ook echt de eerste dag dat ik een beetje stil zit en niks doe. Misschien komt het ook daar door
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jesse Pinkvrouw zei:
Ja echt stom. Waar komt dit ineens vandaan.
vandaag is ook echt de eerste dag dat ik een beetje stil zit en niks doe. Misschien komt het ook daar door
Klik om te vergroten...
Dat is ook ECHT zo, ga anders even naar buiten. Misschien lekker wandelen met lekkere muziek in je oortjes. Daar knap je vast even van op.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jesse Pinkvrouw zei:
voelt zo kut om het toe te geven, maar heb een slippertje gemaakt. Was echt onwijs goor en ben er flink misselijk van geweest, dus op dat gebied doen de pleisters z’n werk. Ik geef niet op, wil er alsnog graaaag vanaf. Heb hem niet eens opgerookt

Ik kan dit. Ik kan dit. Ik kan dit. Ik moet trots zijn op hoe lang ik het wel zonder heb kunnen doen en een terugvalletje maakt niet uit. Even mezelf positief houden


Nog steeds obstipatie helaas 😩
Klik om te vergroten...
Slippertjes horen erbij (nee @Zanza, niet die slippertjes), maar suuuuupermooi dat je het goor vond! Hou dat vast!
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jesse Pinkvrouw zei:
voelt zo kut om het toe te geven, maar heb een slippertje gemaakt. Was echt onwijs goor en ben er flink misselijk van geweest, dus op dat gebied doen de pleisters z’n werk. Ik geef niet op, wil er alsnog graaaag vanaf. Heb hem niet eens opgerookt

Ik kan dit. Ik kan dit. Ik kan dit. Ik moet trots zijn op hoe lang ik het wel zonder heb kunnen doen en een terugvalletje maakt niet uit. Even mezelf positief houden


Nog steeds obstipatie helaas 😩
Klik om te vergroten...
Dit slippertje heeft jou iets waardevols gebracht. Nu heb je gemerkt hoe vies het eigenlijk is!! Weet je soms gaat het goed.. en soms leer je..
Ben nog steeds mega trots op jou!!
Je bent nog steeds mijn muze :hearteyes:

Probeer het eens serieus met magnesium supplementen. Neem er eentje in de ochtend en avond. Een te veel aan magnesium wordt letterlijk uitgepoept. Het maakt je ontlasting zacht en zet je darmen in werking. Het is echt niet schadelijk om dit even te doen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zei iemand daar slippertjes? Die horen er zeker bij. Een leven zonder slippertjes is als een koe zonder BBQ.

Komt dus helemaal goed @Jesse Pinkvrouw. Gewoon blijven volhouden en het doel dat je hebt voor ogen houden!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Een leven zonder slippertjes is als een koe zonder BBQ.
Klik om te vergroten...
Slecht nieuws voor mij🤷🏻‍♀️
Of voor jou, net hoe je het ziet.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Slecht nieuws voor mij🤷🏻‍♀️
Of voor jou, net hoe je het ziet.
Klik om te vergroten...
Ik volg je niet helemaal meer ljuvie, maar je komt niet meer bbq'en dus?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."