Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek: ik ga stoppen met roken

Dagboek: ik ga stoppen met roken

262 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor alle reacties! Afbouwen met een vape werkt niet voor mij en daarbij wil ik echt geen ‘onnozel’ geld meer uitgeven :)

Mijn eerste ochtend zonder een peuk
Voelt raar, wil de hele tijd naar buiten lopen om een peuk te roken. Kan m’n draai niet helemaal vinden en zodra de echte cravings komen is het echt heel erg heftig. Zakt na een minuut of 5 weer weg maar het blijft in m’n hoofd.
Mam heeft ze gister in de lade laten liggen dus ik weet dat ze er zijn.. Ga het niet doen, maar dit maakt het moeilijk. Ik verveel me ook heel erg, wat stom is want het is niet alsof ik constant aan het roken was
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vandaag mijzelf trakteren op Mac Donalds, vind dat ik het verdient heb🤩😂
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben chagrijnig, kort lontje en emotioneel. Mooi kut dit.. Ff doorbijten maar vind het echt heel vervelend
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wens jou succes
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zal er eentje roken op je succes
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Veel succes, gaat je lukken!
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nog steeds niks gerookt! Ga zo even douchen en dan een verslagje van de dag geven
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Succes! Ik ben zelf meer dan acht jaar gestopt met roken en ik kan je vertellen het leven is echt zo veel leuker en spannender wanneer je niet rookt.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jesse Pinkvrouw zei:
Dag hallo,

Morgen ga ik stoppen met roken, na meerdere mislukte pogingen gaat het nu echt gebeuren. En dat heeft een goede reden, ik ga deze zomer naar Aruba en dat geld kan ik heel goed gebruiken daarvoor. Heel goed doel dus! 😄

Ik rook de laatste tijd 10,- per dag en dat is mega veel. Al mijn studiefinanciering gaat er aan op en dat is gewoon mega zonde. Ik rook al 5 jaar en heb 3 serieuze pogingen gedaan, maar uiteindelijk toch weer mislukt. Nu wil ik dat het echt gaat lukken, ik kan dan gewoon 300,- per maand opzij zetten.

Ik ga een dagboek bij houden om er in te zetten hoe ik me voel en als ik het moeilijk, het even van me af te schrijven.
Vanavond rook ik mijn laatste sigaretje en dan is het gebeurt. Ik voel me er goed over en ik sta er zelf 100% achter
Mijn moeder rookt ook, ze is er zelf nog niet aan toe om te stoppen dus doet niet mee. Maar ze wilt me wel supporten en gaat vanaf morgen ook buiten roken ipv in huis. Sigaretten komen zo min mogelijk in mijn zicht.

Het gaat vast heel moeilijk worden maar heb er een goed gevoel over. Ga ik nooit meer een sigaret roken? Vast niet. Ik ga mezelf niet dwingen om nooit meer te roken want dat werkt bij mij averechts. Maar nu wil ik van de verslaving af.

Als mensen tips hebben, hoor ik het graag! Ik heb de vorige keer Champix gebruikt. Ik werd daar heel neerslachtig en ziek van, dus dat gebruik ik niet weer en eigenlijk wil ik ook niet aan de pleisters oid. Ik wil het gewoon zelf doen 😄
Klik om te vergroten...
Succes droppiee🥰👍🏼👍🏼
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn tip: zie de effecten van het stoppen als een bad trip.
Daarnaast kun je die 'ijzeren realiteit' verzachten door te microdoseren.
Ik heb terwijl ik stopte San Pedro gemicroot en dat werkte heel goed, het neemt de 'edge' van
de vervelende ervaring af.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dag 1: Bijna 24 uur
Vanochtend toen ik wakker werd had ik het echt moeilijk. Super erge cravings en kom mezelf echt geen draai geven. Ben toen maar weer in bed gaan liggen tot een uur of 12

Toen mam thuis kwam van werk rond 1u merkte ik dat ik een mega kort lontje had, heeel chagrijnig, kan echt letterlijk om alles huilen en werd er helemaal gek van. Gatver wat kut dit zo zeg.
Heb toen maar besloten dat ik even een stukje ging wandelen, even gedachtes opzij en lopen met muziek in. Heb een ronde gemaakt van 10 km en in die 10km heb ik 5/6 keer gedacht ‘Shittt , peuken niet bij me... Ohja...’
8ADF48F2-ADAA-4542-A6A2-699C6B4E3FAA.jpegB868FB84-A30C-45D9-B01A-BB4255087830.jpegI
E4C45D88-67BB-4A22-9CB6-1F43884D4CFA.jpeg
0CB3A181-5904-4E68-98F9-0E778A48986F.jpeg
Verder gaat het eigenlijk best goed. De hele erge cravings waren alleen in ochtend en heb ik nu echt niet meer. Wel vaak de gedachten nog van oh ff roken, maar dat is meer de gewoonte denk ik.
Lichamelijk merk ik dat ik heeel veel hoest. Ben nog niet 100% hersteld van m’n longontsteking en heb het gevoel dat het nu helemaal los komt. Maar kan ook toeval zijn natuurlijk.

Dus. So far so good
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lekker bezig chick!! 🥰
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Succes. Hier ook al 1.5j gestopt met peuken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Succes jij!! Super voornemen!!

En wauw mooie omgeving daar zeg! :hearteyes:
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Jesse Pinkvrouw zei:
Dag 1: Bijna 24 uur
Vanochtend toen ik wakker werd had ik het echt moeilijk. Super erge cravings en kom mezelf echt geen draai geven. Ben toen maar weer in bed gaan liggen tot een uur of 12

Toen mam thuis kwam van werk rond 1u merkte ik dat ik een mega kort lontje had, heeel chagrijnig, kan echt letterlijk om alles huilen en werd er helemaal gek van. Gatver wat kut dit zo zeg.
Heb toen maar besloten dat ik even een stukje ging wandelen, even gedachtes opzij en lopen met muziek in. Heb een ronde gemaakt van 10 km en in die 10km heb ik 5/6 keer gedacht ‘Shittt , peuken niet bij me... Ohja...’
Bekijk bijlage 14903Bekijk bijlage 14904I
Bekijk bijlage 14901
Bekijk bijlage 14902
Verder gaat het eigenlijk best goed. De hele erge cravings waren alleen in ochtend en heb ik nu echt niet meer. Wel vaak de gedachten nog van oh ff roken, maar dat is meer de gewoonte denk ik.
Lichamelijk merk ik dat ik heeel veel hoest. Ben nog niet 100% hersteld van m’n longontsteking en heb het gevoel dat het nu helemaal los komt. Maar kan ook toeval zijn natuurlijk.

Dus. So far so good
Klik om te vergroten...
nice, lijkt wel afrika.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goed dat je stopt en om het op deze manier te doen! Lijkt me een goede stok achter de deur. Wat een mooi rondje trouwens :hearteyes:
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jesse Pinkvrouw zei:
Dag 3
Vandaag ging het weer erg makkelijk, slapen ging wel slecht en heb echt heel veel gedroomd en heel onrustig geslapen.
Wel heb ik het gevoel dat m’n korte lontje wat aan het verdwijnen is gelukkig! Smaak en geur is overduidelijk beter aan het worden!
Wel ben ik hier en daar wat duizelig als ik m’n hoofd te snel beweeg, maar ga er vanuit dat dat zo overgaat
Klik om te vergroten...
Je mag trots op jezelf zijn 👏👏
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jesse Pinkvrouw zei:
Goodmorning, vannacht weer slecht geslapen. Heel onrustig, veel dromen en veel wakker worden.. Toch wel erg vervelend dit.
Klik om te vergroten...
Vergeet niet dat het tijdelijk is en dat elke dag je dichter brengt naar een leven waar jíj de baas bent en niet de nicotine. Vergeet nooit de weg die je al hebt afgelegd. Je bent goed bezig!
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuffelaar zei:
Vergeet niet dat het tijdelijk is en dat elke dag je dichter brengt naar een leven waar jíj de baas bent en niet de nicotine. Vergeet nooit de weg die je al hebt afgelegd. Je bent goed bezig!
Klik om te vergroten...
Ja dat is zeker waar! De moeilijke nachten maken de cravings gelukkig niet erger. This gewoon heel vervelend, maar ben blij dat ik er niet abnormaal vroeg uit moet.

Dankjewel😘
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoop dat het je gaat lukken! Zelf ook al 2 stoppogingen ondernomen maar helaas..iemand zo als jij is natuurlijk inspiratie voor een volgende stoppoging : D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."