Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek: ik ga stoppen met roken

Dagboek: ik ga stoppen met roken

262 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jesse Pinkvrouw zei:
Hoe gaat ie bij jou???
Klik om te vergroten...
Omdat we nog aan het herstellen zijn van covid zal mijn stop dag ergens deze week of volgende week zijn. Als ik weer naar buiten mag. Wil mijzelf en de rest van mijn gezin het niet aandoen om opgesloten thuis te stoppen met roken. Voel me sowieso al gefrustreerd omdat we alleen maar binnen zitten. Leef er nu naar toe en ben wel al aan het minderen.
Laat nog weten wanneer precies.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jesse Pinkvrouw zei:
We gaan bijna dag 4 in, van 30-/+ sigaretten op en dag naar 0 icm nicotine pleisters. Nu gaat het afkicken ansich echt heel goed! Ben blij met hoe het gaat, maar het is natuurlijk niet 100% een sprookje en ik zal dan hier de bijwerkingen neerzetten waar ik last van heb waar ik weinig over kon vinden op internet.

- Rare smaak in mond. Vanaf het moment dat ik de pleisters op heb, heb ik een hele rare doffe smaak in m’n mond. Alsof er een laagje over m’n smaak pupillen zit die m’n smaak onderdrukt

- Fantoom smaken/geuren bij eten. Sinds gister heb ik dat eten en drinken ook anders smaakt dan dat ik gewend ben. Maar dan ook echt anders. Mijn broccoli als avond eten smaakte en rook naar shoarma. Frisdrank proeft compleet anders (dit had ik ook bij andere stoppogingen, gaat vanzelf weer weg, hoop ik)

- Duizeligheid, ook dit had ik bij andere stoppogingen.

- Onrust/veel energie. Ook sinds ik de pleisters op me heb, heb ik onwijs veel energie. Soms zo veel dat ik niet weet wat ik nu precies moet doen. Wel een groot voordeel is, is dat ik m’n huis erg schoon heb nu.

- Slapeloosheid, dit had ik ook met vorige stoppogingen maar met de pleisters is het erger dan zonder van wat ik nu gemerkt heb. Ik kom onwijs moeilijk in slaap en slaap slecht door. Ook als ik de pleisters snachts af doe

- Obstipatie, ook hier had ik m’n vorige pogingen veel last van. Dat heeft er toe geleid dat ik weer begonnen was (hele verhaal staat paar pagina’s terug)

- VREETBUIEN

Voordelen

- Huid is duidelijk opgebloeid deze 4 dagen. Ik zie er frisser en gezonder uit

- door de hoeveelheid energie ben ik echt even uit m’n depressieve gat gekomen. Heb zin om dingen te doen en te ondernemen

- Ik voel me schoner, douchen is een feest!

- Luchtwegen voelen vrijer.

- Geestelijke verslaving is icm de pleisters zo goed als verdwenen!!

- Ik ben bijna 4 dagen gestopt!!
Klik om te vergroten...
Lekker bezig zeg, ga door, klasse van je.
Super om je ervaring te lezen 👍👍
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vandaag een dag met veel cravings 🤨
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#4
voelt zo kut om het toe te geven, maar heb een slippertje gemaakt. Was echt onwijs goor en ben er flink misselijk van geweest, dus op dat gebied doen de pleisters z’n werk. Ik geef niet op, wil er alsnog graaaag vanaf. Heb hem niet eens opgerookt

Ik kan dit. Ik kan dit. Ik kan dit. Ik moet trots zijn op hoe lang ik het wel zonder heb kunnen doen en een terugvalletje maakt niet uit. Even mezelf positief houden


Nog steeds obstipatie helaas 😩
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jesse Pinkvrouw zei:
Vandaag een dag met veel cravings 🤨
Klik om te vergroten...
Als je vanavond naar bed gaat kun je heel trots zijn op je zelf. Je hebt gevochten tegen de cravings en je hebt gewonnen!!!
Natuurlijk is het fijn als het smoot en easy gaat. Maar de dagen waarop je vecht tegen je verslaving zijn de dagen waarop je het meeste leert en het meest trots kan zijn als je er niet aan toegeeft
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja echt stom. Waar komt dit ineens vandaan.
vandaag is ook echt de eerste dag dat ik een beetje stil zit en niks doe. Misschien komt het ook daar door
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jesse Pinkvrouw zei:
Ja echt stom. Waar komt dit ineens vandaan.
vandaag is ook echt de eerste dag dat ik een beetje stil zit en niks doe. Misschien komt het ook daar door
Klik om te vergroten...
Dat is ook ECHT zo, ga anders even naar buiten. Misschien lekker wandelen met lekkere muziek in je oortjes. Daar knap je vast even van op.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jesse Pinkvrouw zei:
voelt zo kut om het toe te geven, maar heb een slippertje gemaakt. Was echt onwijs goor en ben er flink misselijk van geweest, dus op dat gebied doen de pleisters z’n werk. Ik geef niet op, wil er alsnog graaaag vanaf. Heb hem niet eens opgerookt

Ik kan dit. Ik kan dit. Ik kan dit. Ik moet trots zijn op hoe lang ik het wel zonder heb kunnen doen en een terugvalletje maakt niet uit. Even mezelf positief houden


Nog steeds obstipatie helaas 😩
Klik om te vergroten...
Slippertjes horen erbij (nee @Zanza, niet die slippertjes), maar suuuuupermooi dat je het goor vond! Hou dat vast!
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jesse Pinkvrouw zei:
voelt zo kut om het toe te geven, maar heb een slippertje gemaakt. Was echt onwijs goor en ben er flink misselijk van geweest, dus op dat gebied doen de pleisters z’n werk. Ik geef niet op, wil er alsnog graaaag vanaf. Heb hem niet eens opgerookt

Ik kan dit. Ik kan dit. Ik kan dit. Ik moet trots zijn op hoe lang ik het wel zonder heb kunnen doen en een terugvalletje maakt niet uit. Even mezelf positief houden


Nog steeds obstipatie helaas 😩
Klik om te vergroten...
Dit slippertje heeft jou iets waardevols gebracht. Nu heb je gemerkt hoe vies het eigenlijk is!! Weet je soms gaat het goed.. en soms leer je..
Ben nog steeds mega trots op jou!!
Je bent nog steeds mijn muze :hearteyes:

Probeer het eens serieus met magnesium supplementen. Neem er eentje in de ochtend en avond. Een te veel aan magnesium wordt letterlijk uitgepoept. Het maakt je ontlasting zacht en zet je darmen in werking. Het is echt niet schadelijk om dit even te doen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zei iemand daar slippertjes? Die horen er zeker bij. Een leven zonder slippertjes is als een koe zonder BBQ.

Komt dus helemaal goed @Jesse Pinkvrouw. Gewoon blijven volhouden en het doel dat je hebt voor ogen houden!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Een leven zonder slippertjes is als een koe zonder BBQ.
Klik om te vergroten...
Slecht nieuws voor mij🤷🏻‍♀️
Of voor jou, net hoe je het ziet.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Slecht nieuws voor mij🤷🏻‍♀️
Of voor jou, net hoe je het ziet.
Klik om te vergroten...
Ik volg je niet helemaal meer ljuvie, maar je komt niet meer bbq'en dus?
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#13
1641844094365.gif
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jesse Pinkvrouw zei:
van 30-/+ sigaretten op en dag naar 0
Klik om te vergroten...
Waaaaaauw dat zijn flinke hoeveelheden ook wel. Container girl? Nog meer respect voor je nu... En nog logischer dat er een dag met cravings (en een slippertje maar je moet niet te vaak over slippertjes praten hoor) tussen zitten toch?

Jesse Pinkvrouw zei:
Ik kan dit. Ik kan dit. Ik kan dit.
Klik om te vergroten...

En dikke vette sterkte!!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jesse Pinkvrouw zei:
Bekijk bijlage 35022
Klik om te vergroten...
Een slippertje of echt het glazuur van de pot? 🤣
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jesse Pinkvrouw zei:
Een week gestopt!! Ik ga zo even uitgebreid typen hoe alles is gegaan. Zal dan ook even op jullie reageren😃
Klik om te vergroten...
Van harte met deze geweldige mijlpaal 😘
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jesse Pinkvrouw zei:
Hier een uitgebreide samenvatting over hoe het deze week is gegaan, ik ben aangenaam verrast hoe goed die pleisters werken. Ze nemen echt de trek in een sigaret weg. Vooral de eerste dagen was het echt een verademing om niet emotioneel, geïrriteerd en boos te zijn.
Des ondanks dat heb ik ook zoals jullie gelezen hadden echt wel moeilijke dagen gehad en sinds gister zijn die weer over.
In die moeilijke dagen kom je er eigenlijk pas achter hoe graag je nou wilt stoppen met roken, en of je überhaupt wel voorgoed goodbye tegen de sigaret wil zeggen. Wat ik heel erg gemerkt is, is dat je bij die moeilijke dagen echt een keus voor jezelf moet maken om het makkelijker te maken. Gaan we door en leggen we ons erbij neer dat roken verleden tijd is of is hier de stoppoging afgelopen. Als je tussen die gedachtes in blijft zitten kan je jezelf niet goed overtuigen wat je wilt en is de keus om een sigaret op te steken blijft ergens in je gedachtes zitten
Ik ben die dagen dat het moeilijk ging ook echt gaan na denken of ik wel wou stoppen en of ik mezelf dit idee niet had aangepraat. Ik ben 1 keer terug gevallen en het gevoel wat ik toen had was gewoon niet chill. Buiten het feit om dat ik er beroerd van werd, had ik ook gewoon niet naar mezelf geluisterd. Waarom luister ik niet naar mijzelf? Ik zeg toch dat ik wil stoppen met roken.
Omdat ik die nicotine pleisters heb weet ik gewoon dat het enkel de geestelijke verslaving is. Ik heb geen nicotine nodig, het zit gewoon nog in mijn kop rond dat ik wou roken. Vanaf dat moment ben ik echt even stil bij mijzelf gaan staan en heb ik besloten om naar mijzelf te luisteren, streng voor mijzelf te zijn, maar ook om mijzelf te belonen als het goed gaat want dat is ook belangrijk.
Het naar jezelf luisteren is ontiegelijk moeilijk, je moet je hersenen aanleren dat roken niet meer iets is wat je doet uit, gewoonte, verveling, stress etc. Dat het sowieso niet iets meer is wat je doet. Je doet het niet meer, klaar.
Dat is dan ook wat ik tegen mijzelf zei, 'ik rook niet meer, ik wil het niet meer'. Die gedachtes kunnen in het begin nog onzeker overkomen want ik bent niet gewend aan deze gedachtes. Maar hoe vaker ik het tegen mijzelf zei, hoe geloofwaardiger het werk. Als mijn hersenen denken 'oh roken' ging ik direct in de verdediging met 'Wat nou roken Jesse, bah' Elke keer als er een moment kwam dat ik dacht dat ik wou roken zei ik heel stellig tegen mijzelf 'nee'. Nee, nee, nee en nog eens nee. 'Ja maar...', 'Nee', ' Mijn verstopping gaat wel over als..' 'Nee'.
Ik probeerde mijn eigen sjoemelgedachtes te onderbreken, nee ik ga niet roken. Je moet je hersenen echt leren dat je het niet wilt en dat lukt door echt tegen jezelf nee te zeggen.

Kortom its been a hell of a ride maar je leert jezelf er goed door kennen. Je moet je eigen patronen doorbreken en dat is moeilijk maar niet onmogelijk. De afgelopen 2 dagen zijn easy peasy gegaan omdat ik echt besloten heb dit niet meer te willen. Ik wil nooit meer stress over een fucking peuk.
Er zijn echt nog wel dingen waar ik last van heb, verstopping, slapeloze nachten, duizeligheid, vreetbuien. Maar dat is niks tegenover de pluspunten, zelfkennis, betere smaak/geur, mooiere huid, meer energie, en geen stress meer of ik nog wel genoeg peuken heb voor de hele dag.

Dit is dus inderdaad heel erg belangrijk. Zoals ik al zei, na mijn terugval heb ik echt een keuze moeten maken. Toen kwam ik er pas achter of ik wel echt wou stoppen. Gelukkig is dat goed gekomen!


Dit heeft mij ook zeker geholpen! Even goed ademen en dan is de trek weg. Wat is vooral ook merkte bij dit is hoe erg mijn luchtwegen aan het herstellen zijn. Het voelde veel vrijer!


Dus lang verhaal maar dit is hoe het gegaan is, we zijn er nog laaaaang niet maar ik weet dat ik goed op weg ben
Klik om te vergroten...
Dit is dus echt het boegbeeld van mindful zijn. Je bent super sterk, zo eerlijk naar je zelf toe echt mooi om te lezen ❤️
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#18
EN IK HEB WEER GEPOEPT WHOOOOOOOOO.
Het is wel nog steeds obstipatie, maar man m’n darmen werken gewoon nog 🤩
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zoraa zei:
Dit is dus echt het boegbeeld van mindful zijn. Je bent super sterk, zo eerlijk naar je zelf toe echt mooi om te lezen ❤️
Klik om te vergroten...
Dit is echt een groot compliment 🥰 Ik ben keihard bezig om mn mind beter te begrijpen en heb daar ook therapie voor. Echt tof om te lezen dat anderen het opvalt. Dankjewel 😘

ik heb mezelf vandaag getrakteerd op heerlijke dingen. M’n nieuwe reukvermogen goed verwend
4B98FABF-D76F-4464-9EF9-B08BC8E5DF33.jpeg

Vanmiddag ook lekker geluncht in de stad, dus het is een goede dag☺️
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#20
Baal en faal dag vandaag. Het voelt alsof ik jullie voor de gek aan de houden ben met m’n vorige bericht. Maar ik moet zelf onthouden dat dit een heel groot leerproces is en dat gaat niet zonder slag of stoot.
kop omhoog en door gaan.
Ik moet wel zeggen, een terugslag geeft kapot veel motivatie om door te gaan. Dus dat is goed denk ik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."