Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk weet niet waar ik goed aan doe.. even van me afschrijven..

Ik weet niet waar ik goed aan doe.. even van me afschrijven..

152 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Rozekoekje Ik wil je even veel sterkte wensen in deze rot situatie (wat nog zacht is uitgedrukt). Maar jij bent een powerwoman!
R

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
Rozekoekje
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@HappyMind lief van je, dank je wel! Zo voel ik me op dit moment niet.. en toch.. ergens ook weer wel haha
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Helaas zie je vaak dat zodra er een datum is voor een opname o.i.d. dat tot die tijd het gebruik toeneemt, omdat ze weten dat het einde van het gebruik natuurlijk in zicht komt. Dit gaat een spannende en onzekere periode worden en dat geeft heel veel stress en ongemak, dus hier willen ze van ontsnappen en dat doen ze dan door drugs (extra) te gebruiken. Het zal zwaar zijn, maar probeer positief te blijven denken dat er een opname aan zit te komen. Betekend zeker niet dat je hem zijn gang moet laten gaan zonder tegengas, maar ik denk dat vasthouden aan die opname het beste is.

Het is net zoals.. maandag ga ik beginnen met afvallen. Het is nu zaterdag, dus kan vandaag en morgen nog wel lekker eten en snacken, want maandag is het toch voorbij..

Veel sterkte in ieder geval de komende tijd en als je het moeilijk hebt kun je altijd naar het forum gaan en het van je af schrijven. Blijf vooral ook in gesprek met hem, maar vergeet jezelf niet.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rozekoekje zei:
Een week verder.. gisteren was de intake al. Het was een goed en fijn gesprek zei hij, een hoop (h)erkenning en informatie.
Hij gaat het aan zegt hij, wel heeft hij gevraagd om een gesprek met de verslavingsarts voor medicatie om de zucht te onderdrukken. Het is voor hem op dit moment heel erg zegt hij..
Naast dat er voor hem een heel programma klaar staat, is er ook ruimte voor mij en voor ons als stel. De theorie van de kliniek klinkt heel erg goed.
Het was een week van veel emoties, veel gesprekken en 2 kleine zieke kindjes..
Vanmiddag was hij even weg en ik kreeg een appje dat hij het allemaal niet meer trok en hij tijd nodig had en heeft z'n telefoon uitgezet.
Man wat ben ik kwaad.. kwaad omdat hij in mijn ogen lekker ergens zit en ik voor de kindjes kan zorgen. Vanmiddag ben ik met ze bij de hap geweest en hij weet het niet eens..
Hij had al gezegd dat hij niet kon beloven niet te gaan maar toch.. toch maakt het me kwaad..
Volgende maand start de behandeling en voor mijn gevoel neemt hij het er nog even van voor het allemaal stopt.
Voor iemand die dat gevoel niet kent is het zo moeilijk om te begrijpen..
Ik geloof echt wel dat het allemaal moeilijk is, maar voor mij is het niet minder moeilijk maar anders moeilijk..
Klik om te vergroten...
Wat een zware eenzame strijd voer jij momenteel.. 😔
Je bent deze situatie zo zat maar je moet door blijven strijden voor de Kids.
Hoe gaat het met je kinderen, je was na de hap geweesr met ze????
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
HierEnDaarEenFuifje zei:
Helaas zie je vaak dat zodra er een datum is voor een opname o.i.d. dat tot die tijd het gebruik toeneemt, omdat ze weten dat het einde van het gebruik natuurlijk in zicht komt. Dit gaat een spannende en onzekere periode worden en dat geeft heel veel stress en ongemak, dus hier willen ze van ontsnappen en dat doen ze dan door drugs (extra) te gebruiken. Het zal zwaar zijn, maar probeer positief te blijven denken dat er een opname aan zit te komen. Betekend zeker niet dat je hem zijn gang moet laten gaan zonder tegengas, maar ik denk dat vasthouden aan die opname het beste is.

Het is net zoals.. maandag ga ik beginnen met afvallen. Het is nu zaterdag, dus kan vandaag en morgen nog wel lekker eten en snacken, want maandag is het toch voorbij..

Veel sterkte in ieder geval de komende tijd en als je het moeilijk hebt kun je altijd naar het forum gaan en het van je af schrijven. Blijf vooral ook in gesprek met hem, maar vergeet jezelf niet.
Klik om te vergroten...
Dat is het denk ik ook.. het was een heftige week, dat klopt ook, en van de kliniek moet hij het ook helemaal gedag zeggen. Geen uitzondering mogelijk, als uit controle blijkt dat hij gebruikt of gedronken heeft ligt hij eruit. Dat vind hij ook goed zegt hij.. maar dat stemmetje zegt nu nog anders...
Maar dat neemt niet weg dat hij er nu niet is.. voor mij was/is het ook moeilijk en ik kan er ook niet even tussenuit glippen en denken, zoek het maar even uit daar..
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Wat een zware eenzame strijd voer jij momenteel.. 😔
Je bent deze situatie zo zat maar je moet door blijven strijden voor de Kids.
Hoe gaat het met je kinderen, je was na de hap geweesr met ze????
Klik om te vergroten...
Je verwoord precies hoe ik me voel.. eenzaam.. het is zo kut om te zeggen maar het is wel zo..
De kindjes laten me gelukkig ook veel lachen, die gezichtjes houden me op de been..
De jongste (9mnd) heeft een luchtweginfectie, die is alleen maar aan het brullen, ik heb net nurofen gegeven als nood..
Dochterlief van 2 heeft dubbele oorontsteking, ze heeft antibiotica gekregen en heeft gelukkig weer gegeten en gedronken..
Liggen allebei nu tevreden in hun bedje..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rozekoekje zei:
Je verwoord precies hoe ik me voel.. eenzaam.. het is zo kut om te zeggen maar het is wel zo..
De kindjes laten me gelukkig ook veel lachen, die gezichtjes houden me op de been..
De jongste (9mnd) heeft een luchtweginfectie, die is alleen maar aan het brullen, ik heb net nurofen gegeven als nood..
Dochterlief van 2 heeft dubbele oorontsteking, ze heeft antibiotica gekregen en heeft gelukkig weer gegeten en gedronken..
Liggen allebei nu tevreden in hun bedje..
Klik om te vergroten...
Jeetje dus beide kinderen ziek joh..
Ja kinderen geven je toch die kracht om door te blijven gaan.
Maar ik begrijp hoe enorm zwaar dit voor jou moet zijn.
Een verslaafde partner is al zwaar, laat staan als daar de zorg van jonge kinderen bij komt.
Respect voor jou.. 💪🙌
Heel veel sterkte met de kinderen, hopelijk worden ze snel beter.
Je mag me altijd pb sturen als je ff wilt praten. 😘❤️
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rozekoekje zei:
Je verwoord precies hoe ik me voel.. eenzaam.. het is zo kut om te zeggen maar het is wel zo..
De kindjes laten me gelukkig ook veel lachen, die gezichtjes houden me op de been..
De jongste (9mnd) heeft een luchtweginfectie, die is alleen maar aan het brullen, ik heb net nurofen gegeven als nood..
Dochterlief van 2 heeft dubbele oorontsteking, ze heeft antibiotica gekregen en heeft gelukkig weer gegeten en gedronken..
Liggen allebei nu tevreden in hun bedje..
Klik om te vergroten...

Een hoop op je bord op dit moment zo te lezen...Tegelijk heb ik ook bewondering en respect voor je dat je hiermee moet dealen, nu ook de kinderen in deze toestand en dat je toch er voor kiest om hem te steunen en aan zijn zijde te zijn nog.
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks.

Soms heb ik ook wel eens de gedachte om te zeggen, krijg de vinketering maar en val dood..
Maar dat kan ik (nog) niet.. ik ben al stappen verder dan vorig jaar maar ik kan hem nog geen gedag zeggen.
Ik geloof oprecht dat hij dit ook niet wilt, je kan mij niet wijsmaken dat dit voldoening geeft.. mocht blijken dat het wel zo is, is dat ook ok.. in de zin van dan gun ik je je geluk met je grote groene vriend en je witte neus..
Ik moet voor mezelf het gevoel hebben dat ik alles heb gedaan, er komt een x een punt dat het genoeg is, dat is in het verleden ook gebeurd..
Ben ik naïef? Hoop ik tegen beter weten in?
Misschien wel, ik weet het niet.. over 6 weken weten we het, aan de ene kant is het zo die datum maar aan de andere kant duurt dat nog vreselijk lang..
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rozekoekje zei:
@HappyMind lief van je, dank je wel! Zo voel ik me op dit moment niet.. en toch.. ergens ook weer wel haha
Klik om te vergroten...
Neem maar van mij aan (en ook 100% van jezelf) dat jij een powerwoman bent!!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rozekoekje zei:
Thanks.

Soms heb ik ook wel eens de gedachte om te zeggen, krijg de vinketering maar en val dood..
Maar dat kan ik (nog) niet.. ik ben al stappen verder dan vorig jaar maar ik kan hem nog geen gedag zeggen.
Ik geloof oprecht dat hij dit ook niet wilt, je kan mij niet wijsmaken dat dit voldoening geeft.. mocht blijken dat het wel zo is, is dat ook ok.. in de zin van dan gun ik je je geluk met je grote groene vriend en je witte neus..
Ik moet voor mezelf het gevoel hebben dat ik alles heb gedaan, er komt een x een punt dat het genoeg is, dat is in het verleden ook gebeurd..
Ben ik naïef? Hoop ik tegen beter weten in?
Misschien wel, ik weet het niet.. over 6 weken weten we het, aan de ene kant is het zo die datum maar aan de andere kant duurt dat nog vreselijk lang..
Klik om te vergroten...
hoop dat het snel beter gaat! en inderdaad moet er uiteindelijk een punt zijn dat het genoeg is, je moet iemand niet 1000 kansen blijven geven.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rozekoekje zei:
Hi all,


Naar mijn kids voelt dit als falen, weet dat het niet mijn verantwoordelijkheid is maar toch..
Klik om te vergroten...
Het is wel degelijk jouw verantwoordelijkheid, je kinderen opzadelen met een ladderzatte doorgesnoven agressieve vader is
absoluut geen goed idee.
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kwatzakottel zei:
Het is wel degelijk jouw verantwoordelijkheid, je kinderen opzadelen met een ladderzatte doorgesnoven agressieve vader is
absoluut geen goed idee.
Klik om te vergroten...
Het is niet mijn verantwoording dat hij gebruikt, dat bedoelde ik :wink:
De verantwoordelijkheid over mijn kinderen die heb ik zeker.

Waar heb jij iets gelezen over agressie? :)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
jimcp zei:
Wat brengt je dan hier?
Klik om te vergroten...
Wat schiet @Rozekoekje op met deze opmerking trouwens?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Wat schiet @Rozekoekje op met deze opmerking trouwens?
Klik om te vergroten...
Noot:
Tsjaaa ikzelf denk dat het antwoord op deze vraag zal kunnen zijn:

0,000.000.1 procent van de theoretisch lineair berekende kansberekening volgens Bartjens.
j
jimcpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Dat vind ik een rare opmerking. Alsof je me ter verantwoording roept.
Ben benieuwd wat je zegt of bedoelt.
Dat ik hier niet meer mag zijn van jou en dat dit forum alleen voor verslaafden is?
Ik ben zelf graag aardig voor anderen.

Ik ben recreatief gebruiker en heb het gebruik onder controle.
Nee, we zijn dus niet verslaafd. We vinden gebruik op z’n tijd een verrijking in ons leven. Vinden we mooi.

Ik vind dit forum juist buitengewoon interessant en ik leer dingen. Ik lees ook over zaken waar ik nooit mee te maken heb gehad.
Dat is leerzaam en ik beleef er plezier aan.
Zie ook mijn actieve bijdragen op dit forum.

Nu maar hopen dat dit antwoord voor jou voldoende is.
Ik wens je een hele mooie dag.
Klik om te vergroten...

Allereerst bedankt voor je reactie.

Je zegt: "Ik ben recreatief gebruiker en heb het gebruik onder controle."
En nu begrijp ik waarom je hier komt.

Ja, het forum kan inderdaad interessant zijn.

Ik had even het ( wellicht paranoïde ) vermoeden dat je een soort "ramp-toerist" was.
Vandaar mijn 'rare' vraag.

Je actieve bijdragen op dit forum ga ik zeker lezen en wellicht ook becommentariëren.

Zijn we weer OK?
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hier weer een update..
Het gaat goed, de intensieve behandeling is succesvol afgerond met certificaat :)
Nu nazorg van 4 weken en daarna zelf naar meetings. Hij heeft 2 groepen benaderd waar hij naartoe wilt gaan.
Het familiegesprek met mijn brief voelde als een opluchting. Ik heb er heel lang, maar met succes aan gewerkt. Het moest (van mijzelf overigens) een brief worden waarin ik mijn gevoel kenbaar maakte over de afgelopen jaren maar niet een waarin ik alleen maar verwijten uitte, en dat is gelukt, ik was en ben trots op de brief. Ook al stond er niks in wat hij niet wist, toch vond ik het spannend om te doen maar achteraf nergens voor nodig. Natuurlijk was het emotioneel maar het werd goed ontvangen en het werd een fijn gesprek onder begeleiding van een psycholoog en mijn man zijn behandelaar.
Ook al is hij blij dat de lange dagen erop zitten, hij gaat het ook missen, ze hadden een hechte groep.
We zijn dichter naar elkaar toe gegroeid, meer een team dan ooit.
Hij vult me weer aan met alles, heeft oog voor kleine dingetjes en het allergrootste compliment, onze zoon zoekt heel veel contact met hem terwijl hij eerst alleen maar mij wilde.
En nee, ook nu zijn we er nog lang niet, maar ik heb goede hoop op de toekomst.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rozekoekje zei:
Hier weer een update..
Het gaat goed, de intensieve behandeling is succesvol afgerond met certificaat :)
Nu nazorg van 4 weken en daarna zelf naar meetings. Hij heeft 2 groepen benaderd waar hij naartoe wilt gaan.
Het familiegesprek met mijn brief voelde als een opluchting. Ik heb er heel lang, maar met succes aan gewerkt. Het moest (van mijzelf overigens) een brief worden waarin ik mijn gevoel kenbaar maakte over de afgelopen jaren maar niet een waarin ik alleen maar verwijten uitte, en dat is gelukt, ik was en ben trots op de brief. Ook al stond er niks in wat hij niet wist, toch vond ik het spannend om te doen maar achteraf nergens voor nodig. Natuurlijk was het emotioneel maar het werd goed ontvangen en het werd een fijn gesprek onder begeleiding van een psycholoog en mijn man zijn behandelaar.
Ook al is hij blij dat de lange dagen erop zitten, hij gaat het ook missen, ze hadden een hechte groep.
We zijn dichter naar elkaar toe gegroeid, meer een team dan ooit.
Hij vult me weer aan met alles, heeft oog voor kleine dingetjes en het allergrootste compliment, onze zoon zoekt heel veel contact met hem terwijl hij eerst alleen maar mij wilde.
En nee, ook nu zijn we er nog lang niet, maar ik heb goede hoop op de toekomst.
Klik om te vergroten...
Heel fijn om te lezen! Nu met een beetje geluk alleen nog maar bergopwaarts 🍀
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rozekoekje zei:
Hier weer een update..
Het gaat goed, de intensieve behandeling is succesvol afgerond met certificaat :)
Nu nazorg van 4 weken en daarna zelf naar meetings. Hij heeft 2 groepen benaderd waar hij naartoe wilt gaan.
Het familiegesprek met mijn brief voelde als een opluchting. Ik heb er heel lang, maar met succes aan gewerkt. Het moest (van mijzelf overigens) een brief worden waarin ik mijn gevoel kenbaar maakte over de afgelopen jaren maar niet een waarin ik alleen maar verwijten uitte, en dat is gelukt, ik was en ben trots op de brief. Ook al stond er niks in wat hij niet wist, toch vond ik het spannend om te doen maar achteraf nergens voor nodig. Natuurlijk was het emotioneel maar het werd goed ontvangen en het werd een fijn gesprek onder begeleiding van een psycholoog en mijn man zijn behandelaar.
Ook al is hij blij dat de lange dagen erop zitten, hij gaat het ook missen, ze hadden een hechte groep.
We zijn dichter naar elkaar toe gegroeid, meer een team dan ooit.
Hij vult me weer aan met alles, heeft oog voor kleine dingetjes en het allergrootste compliment, onze zoon zoekt heel veel contact met hem terwijl hij eerst alleen maar mij wilde.
En nee, ook nu zijn we er nog lang niet, maar ik heb goede hoop op de toekomst.
Klik om te vergroten...
Dit klinkt heel positief! Hopen dat het zo door blijft gaan!
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Al een paar keer begonnen met typen, maar weet niet waar te beginnen. Na 9 maanden is het mis gegaan. Toen de horeca gesloten was, was het natuurlijk makkelijk en had ik rust. Nu is de horeca open en nu ik er over nadenk is toen de onrust bij hem weer begonnen. Hij begon weer nukkig te doen en steeds probeerde ik een gesprek aan te knopen om te kijken van wat was er. Niks aan de hand natuurlijk. Donderdagavond is de bom gebarsten. Het respectloze praten waar ik van hoopte dat het de drank/drugs was, kwam toch weer naar boven, ik gaf aan dat hij niet zo tegen me hoeft te praten, maar ik moest m'n grote bek houden want hij had niet met me op school gezeten..
Verwijt op verwijt, het sloeg nergens op.. de volgende ochtend weer vrolijk verder..
Hij wilt dingen van mij die ik hem niet meer kan en wil geven omdat er zoveel stuk is. Hij denkt dat niet drinken zonder verdere moeite alles heelt maar dat is niet zo. Dat ik ook dingen nodig heb doet er niet toe want afkicken is al een hel..
Ik heb hem gezegd dat ik niet meer voor minder doe, mijn kinderen en ik staan op 1.. oprecht kan ik nu zeggen dat ik echt alles heb gedaan wat in mijn macht lag. Maar het mocht niet baten..
Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn stappen richting de drank en de drugs, dat gevoel ben ik gelukkig kwijt.

Ondanks dat ik de eerste stappen voor de scheiding heb gezet, ben ik zo bang.
Bang voor de toekomst, na 12 jaar weer op eigen benen staan met 2 kleintjes. Ik kan het, dat weet ik, maar toch is het beangstigend. Alhoewel ik straks trots op mezelf zal zijn, vind ik het nu eng, dood eng!!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."