#1
@Rozekoekje Ik wil je even veel sterkte wensen in deze rot situatie (wat nog zacht is uitgedrukt). Maar jij bent een powerwoman!
Wat een zware eenzame strijd voer jij momenteel.. 😔Een week verder.. gisteren was de intake al. Het was een goed en fijn gesprek zei hij, een hoop (h)erkenning en informatie.
Hij gaat het aan zegt hij, wel heeft hij gevraagd om een gesprek met de verslavingsarts voor medicatie om de zucht te onderdrukken. Het is voor hem op dit moment heel erg zegt hij..
Naast dat er voor hem een heel programma klaar staat, is er ook ruimte voor mij en voor ons als stel. De theorie van de kliniek klinkt heel erg goed.
Het was een week van veel emoties, veel gesprekken en 2 kleine zieke kindjes..
Vanmiddag was hij even weg en ik kreeg een appje dat hij het allemaal niet meer trok en hij tijd nodig had en heeft z'n telefoon uitgezet.
Man wat ben ik kwaad.. kwaad omdat hij in mijn ogen lekker ergens zit en ik voor de kindjes kan zorgen. Vanmiddag ben ik met ze bij de hap geweest en hij weet het niet eens..
Hij had al gezegd dat hij niet kon beloven niet te gaan maar toch.. toch maakt het me kwaad..
Volgende maand start de behandeling en voor mijn gevoel neemt hij het er nog even van voor het allemaal stopt.
Voor iemand die dat gevoel niet kent is het zo moeilijk om te begrijpen..
Ik geloof echt wel dat het allemaal moeilijk is, maar voor mij is het niet minder moeilijk maar anders moeilijk..
Dat is het denk ik ook.. het was een heftige week, dat klopt ook, en van de kliniek moet hij het ook helemaal gedag zeggen. Geen uitzondering mogelijk, als uit controle blijkt dat hij gebruikt of gedronken heeft ligt hij eruit. Dat vind hij ook goed zegt hij.. maar dat stemmetje zegt nu nog anders...Helaas zie je vaak dat zodra er een datum is voor een opname o.i.d. dat tot die tijd het gebruik toeneemt, omdat ze weten dat het einde van het gebruik natuurlijk in zicht komt. Dit gaat een spannende en onzekere periode worden en dat geeft heel veel stress en ongemak, dus hier willen ze van ontsnappen en dat doen ze dan door drugs (extra) te gebruiken. Het zal zwaar zijn, maar probeer positief te blijven denken dat er een opname aan zit te komen. Betekend zeker niet dat je hem zijn gang moet laten gaan zonder tegengas, maar ik denk dat vasthouden aan die opname het beste is.
Het is net zoals.. maandag ga ik beginnen met afvallen. Het is nu zaterdag, dus kan vandaag en morgen nog wel lekker eten en snacken, want maandag is het toch voorbij..
Veel sterkte in ieder geval de komende tijd en als je het moeilijk hebt kun je altijd naar het forum gaan en het van je af schrijven. Blijf vooral ook in gesprek met hem, maar vergeet jezelf niet.
Je verwoord precies hoe ik me voel.. eenzaam.. het is zo kut om te zeggen maar het is wel zo..Wat een zware eenzame strijd voer jij momenteel.. 😔
Je bent deze situatie zo zat maar je moet door blijven strijden voor de Kids.
Hoe gaat het met je kinderen, je was na de hap geweesr met ze????
Jeetje dus beide kinderen ziek joh..Je verwoord precies hoe ik me voel.. eenzaam.. het is zo kut om te zeggen maar het is wel zo..
De kindjes laten me gelukkig ook veel lachen, die gezichtjes houden me op de been..
De jongste (9mnd) heeft een luchtweginfectie, die is alleen maar aan het brullen, ik heb net nurofen gegeven als nood..
Dochterlief van 2 heeft dubbele oorontsteking, ze heeft antibiotica gekregen en heeft gelukkig weer gegeten en gedronken..
Liggen allebei nu tevreden in hun bedje..
Je verwoord precies hoe ik me voel.. eenzaam.. het is zo kut om te zeggen maar het is wel zo..
De kindjes laten me gelukkig ook veel lachen, die gezichtjes houden me op de been..
De jongste (9mnd) heeft een luchtweginfectie, die is alleen maar aan het brullen, ik heb net nurofen gegeven als nood..
Dochterlief van 2 heeft dubbele oorontsteking, ze heeft antibiotica gekregen en heeft gelukkig weer gegeten en gedronken..
Liggen allebei nu tevreden in hun bedje..
Neem maar van mij aan (en ook 100% van jezelf) dat jij een powerwoman bent!!@HappyMind lief van je, dank je wel! Zo voel ik me op dit moment niet.. en toch.. ergens ook weer wel haha
hoop dat het snel beter gaat! en inderdaad moet er uiteindelijk een punt zijn dat het genoeg is, je moet iemand niet 1000 kansen blijven geven.Thanks.
Soms heb ik ook wel eens de gedachte om te zeggen, krijg de vinketering maar en val dood..
Maar dat kan ik (nog) niet.. ik ben al stappen verder dan vorig jaar maar ik kan hem nog geen gedag zeggen.
Ik geloof oprecht dat hij dit ook niet wilt, je kan mij niet wijsmaken dat dit voldoening geeft.. mocht blijken dat het wel zo is, is dat ook ok.. in de zin van dan gun ik je je geluk met je grote groene vriend en je witte neus..
Ik moet voor mezelf het gevoel hebben dat ik alles heb gedaan, er komt een x een punt dat het genoeg is, dat is in het verleden ook gebeurd..
Ben ik naïef? Hoop ik tegen beter weten in?
Misschien wel, ik weet het niet.. over 6 weken weten we het, aan de ene kant is het zo die datum maar aan de andere kant duurt dat nog vreselijk lang..
Het is wel degelijk jouw verantwoordelijkheid, je kinderen opzadelen met een ladderzatte doorgesnoven agressieve vader isHi all,
Naar mijn kids voelt dit als falen, weet dat het niet mijn verantwoordelijkheid is maar toch..
Het is niet mijn verantwoording dat hij gebruikt, dat bedoelde ikHet is wel degelijk jouw verantwoordelijkheid, je kinderen opzadelen met een ladderzatte doorgesnoven agressieve vader is
absoluut geen goed idee.
Wat schiet @Rozekoekje op met deze opmerking trouwens?Wat brengt je dan hier?
Noot:Wat schiet @Rozekoekje op met deze opmerking trouwens?
Dat vind ik een rare opmerking. Alsof je me ter verantwoording roept.
Ben benieuwd wat je zegt of bedoelt.
Dat ik hier niet meer mag zijn van jou en dat dit forum alleen voor verslaafden is?
Ik ben zelf graag aardig voor anderen.
Ik ben recreatief gebruiker en heb het gebruik onder controle.
Nee, we zijn dus niet verslaafd. We vinden gebruik op z’n tijd een verrijking in ons leven. Vinden we mooi.
Ik vind dit forum juist buitengewoon interessant en ik leer dingen. Ik lees ook over zaken waar ik nooit mee te maken heb gehad.
Dat is leerzaam en ik beleef er plezier aan.
Zie ook mijn actieve bijdragen op dit forum.
Nu maar hopen dat dit antwoord voor jou voldoende is.
Ik wens je een hele mooie dag.
Heel fijn om te lezen! Nu met een beetje geluk alleen nog maar bergopwaarts 🍀Hier weer een update..
Het gaat goed, de intensieve behandeling is succesvol afgerond met certificaat
Nu nazorg van 4 weken en daarna zelf naar meetings. Hij heeft 2 groepen benaderd waar hij naartoe wilt gaan.
Het familiegesprek met mijn brief voelde als een opluchting. Ik heb er heel lang, maar met succes aan gewerkt. Het moest (van mijzelf overigens) een brief worden waarin ik mijn gevoel kenbaar maakte over de afgelopen jaren maar niet een waarin ik alleen maar verwijten uitte, en dat is gelukt, ik was en ben trots op de brief. Ook al stond er niks in wat hij niet wist, toch vond ik het spannend om te doen maar achteraf nergens voor nodig. Natuurlijk was het emotioneel maar het werd goed ontvangen en het werd een fijn gesprek onder begeleiding van een psycholoog en mijn man zijn behandelaar.
Ook al is hij blij dat de lange dagen erop zitten, hij gaat het ook missen, ze hadden een hechte groep.
We zijn dichter naar elkaar toe gegroeid, meer een team dan ooit.
Hij vult me weer aan met alles, heeft oog voor kleine dingetjes en het allergrootste compliment, onze zoon zoekt heel veel contact met hem terwijl hij eerst alleen maar mij wilde.
En nee, ook nu zijn we er nog lang niet, maar ik heb goede hoop op de toekomst.
Dit klinkt heel positief! Hopen dat het zo door blijft gaan!Hier weer een update..
Het gaat goed, de intensieve behandeling is succesvol afgerond met certificaat
Nu nazorg van 4 weken en daarna zelf naar meetings. Hij heeft 2 groepen benaderd waar hij naartoe wilt gaan.
Het familiegesprek met mijn brief voelde als een opluchting. Ik heb er heel lang, maar met succes aan gewerkt. Het moest (van mijzelf overigens) een brief worden waarin ik mijn gevoel kenbaar maakte over de afgelopen jaren maar niet een waarin ik alleen maar verwijten uitte, en dat is gelukt, ik was en ben trots op de brief. Ook al stond er niks in wat hij niet wist, toch vond ik het spannend om te doen maar achteraf nergens voor nodig. Natuurlijk was het emotioneel maar het werd goed ontvangen en het werd een fijn gesprek onder begeleiding van een psycholoog en mijn man zijn behandelaar.
Ook al is hij blij dat de lange dagen erop zitten, hij gaat het ook missen, ze hadden een hechte groep.
We zijn dichter naar elkaar toe gegroeid, meer een team dan ooit.
Hij vult me weer aan met alles, heeft oog voor kleine dingetjes en het allergrootste compliment, onze zoon zoekt heel veel contact met hem terwijl hij eerst alleen maar mij wilde.
En nee, ook nu zijn we er nog lang niet, maar ik heb goede hoop op de toekomst.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."