Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mindless zei: Het is zo makkelijk om 1 persoon je 'alles' te maken... En het is ook zo makkelijk om jouw perfecte beeld of toekomstige beeld van diegene te projecteren op de echte hem/haar... Mensen doen dit de hele tijd met degene die zij als hun 'alles' zien. Goed dat je inziet dat je jezelf hebt weggecijferd, dan kun je dat ook weer omdraaien en weer je oude sterke zelfverzekerde zelf worden. Klik om te vergroten... Dank je wel"
"Mindless zei: Je zal je nu vreselijk voelen maar dat wordt echt beter met de tijd hè! Misschien helpt het nu een klein beetje om te beseffen dat je niet de enige bent die zoiets doormaakt... Je gunt het die anderen natuurlijk ook niet, maar zoveel mensen hun levens worden verwoest door deze zelfde fout van de ander hun alles te maken. En diegene als de enige te zien die hun compleet maakt. En er dan achter komen dat het beeld wat je van diegene hebt, niet klopt. Klik om te vergroten... Voelt voor mij helemaal waarheid.. en ..ja ik weet dat er vele zijn die dit "patroon" moeten doorbreken.. ik ga hier doorheen komen.. en hoop de " andere " ook.. Maar kost ontzettend veel bloed zweet en tranen.. pijn die je nu ervaart is afschuwelijk.. Loslaten en beseffen dat het funest was en is..."
"Mindless zei: Je zal je nu vreselijk voelen maar dat wordt echt beter met de tijd hè! Misschien helpt het nu een klein beetje om te beseffen dat je niet de enige bent die zoiets doormaakt... Je gunt het die anderen natuurlijk ook niet, maar zoveel mensen hun levens worden verwoest door deze zelfde fout van de ander hun alles te maken. En diegene als de enige te zien die hun compleet maakt. En er dan achter komen dat het beeld wat je van diegene hebt, niet klopt. Klik om te vergroten... Voelt voor mij helemaal waarheid.. en ..ja ik weet dat er vele zijn die dit "patroon" moeten doorbreken.. ik ga hier doorheen komen.. en hoop de " andere " ook.. Maar kost ontzettend veel bloed zweet en tranen.. pijn die je nu ervaart is afschuwelijk.. Loslaten en beseffen dat het funest was en is Mindless zei: Je zal je nu vreselijk voelen maar dat wordt echt beter met de tijd hè! Misschien helpt het nu een klein beetje om te beseffen dat je niet de enige bent die zoiets doormaakt... Je gunt het die anderen natuurlijk ook niet, maar zoveel mensen hun levens worden verwoest door deze zelfde fout van de ander hun alles te maken. En diegene als de enige te zien die hun compleet maakt. En er dan achter komen dat het beeld wat je van diegene hebt, niet klopt. Klik om te vergroten... Mindless zei: Je ziet het denk ik allemaal heel goed in en dat zal je enorm helpen in dat loslatingsproces. Heel veel sterkte jij Klik om te vergroten... Nu idd helen en werk aan winkel voor mijzelf.. wil dit nooit meer meemaken.. goed aan mezelf gaan werken.. Dank je wel.. je begrijpt waar de knauw zit.. en wat ikzelf er aan moet doen om dit te gaan doorbreken ..thx Xxx"
"De Zandman zei: Sommige drugs zijn zo sterk aanwezig, en grijpen zo diep in persoonlijke gevoelens en gedachten, dat het voor de gebruiker haast onmogelijk wordt, om ermee te kunnen stoppen. Naast een geestelijke verslaving is er ook nog de lichamelijke afhankelijkheid...en als partner is het heel moeilijk om je zelfs te kunnen voorstellen alleen al, waarom je partner dit allemaal doet... Hier op DF is er heel veel informatie over te vinden! Neem eens de tijd, om te lezen waar anderen hun ervaringen over deze materie beschreven hebben? In dit geval denk ik zoals ik al aangaf, aan het verhaal door Modepop 2..... Alle sterkte toegewenst, dit wordt een nare, zware tijd! Klik om te vergroten... Dank je wel.. voel het zeer als gewaardeerd worden.. en jazeker.. ik probeer veel info te vinden hierover.. vandaar ook dat ik mijn verhaal wilde vertellen.. en of er andere mensen zijn die dit ervaren hebben of er nog in zitten. Geeft enorm steun.. thx!!"
"De Zandman zei: @ Modepop 2, alhier aanwezig, maakt precies hetzelfde mee. En wie weet nog hoeveel anderen.. Misschien wil zij eens contact met je opnemen? Ik ben ervan overtuigd dat jullie elkaar heel goed kunnen helpen met dit probleem om te kunnen gaan! Klik om te vergroten... Altijd prettig om te delen en elkaar tot steun te zijn"
"Mindless zei: Even los van de inhoud: als je de spatie tussen @ en de gebruikersnaam (van degene waarover je het hebt in je bericht) weglaat, dan 'tag' je die gebruiker en krijgt hij/zij dat als een melding. Dus gewoon @ en dan direct de gebruikersnaam erachteraan. Misschien wel handig om te weten, want dan wordt degene waar je het over hebt even ingelicht en kan hij/zij meedoen in de conversatie mocht hij/zij dat willen. Klik om te vergroten... Thx"
"Modepop2 zei: Ik Ik heb je verhaal gelezen,ik heb te maken met heroine waar ik oorlog mee heb..jij met crack...je mag me prive berichten hoor want als partner van een verslaafde is leven in een hel...ik wil je steunen in waar ik kan dus mocht je daar behoefte aan hebben ben ik er 😘 Klik om te vergroten... Heel lief.. en altijd idem dito.. dank je wel"
"WeAreThe99% zei: Liegen bedriegen, stelen etc. Niet gezond maar wel de harde waarheid als het om verslaving gaat. Enige wat ik je kan meegeven dat je jezelf en de kinderen op de eerste plek moet gaan zetten. En je eigen weg op gaat. Misschien dat je op internet kan researchen wat code pendency inhoud. Misschien herken je jezelf erin en dat het je verder gaat helpen om de juiste en gezonde keuzes voor jezelf te gaan maken. Een partner die verslaafd is kan niet in een jaar oude patronen doorbreken. Dus hou daar rekening mee als je door wilt gaan met die ellende van je partner. Een drugsverslaafde in het gezin heeft veel impact op de geest van kinderen omdat die alles meekrijgen. Kinderen hebben hier voelsprieten voor ook al lijkt het alsof kinderen in hun eigen wereld leven. Coke verslaving maakt mensen narcistisch en arrogant. Zware drugsverslaving kan zorgen voor neurologische problemen wat niet meer over gaat. Wees alsjeblieft er bewust van dat een verslaafde heel goed kan doen alsof hij het slachtoffer is. Slachtoffer rol aannemen is een gewoonte bij verslaafde. Mensen die verslaafd zijn kunnen heel goed de boel bedriegen en aan gaslighting doen. Daar bedoel ik mee dat je zeker mee gaat maken of al mee hebt gemaakt dat je partner JOU het gevoel heeft gegeven dat jij degene bent van ZIJN probleem. Dat jij de schuldige van alles bent wat er gebeurd is. Dat noemt men gaslighting. Mensen die aan de drugs zitten ( voornamelijk aan de coke ) worden narcistisch / sociapatisch. Er zullen nu heleboel mensen zijn die hier niet mee eens zijn wat ik zeg of zich er aan storen omdat ik deze benamingen gebruik. Maar dit is wel de realiteit helaas. Als aller laatste. Wees een beetje lief voor jezelf en de kinderen en hou je hoofd boven water en laat je niet misleiden door leugens. Luister naar je aller eerste gevoel / intuitie want die klopt altijd en handel daar na. Als aller aller aller laatste, Ik ben zelf verslaafd geweest aan verschillende middelen dus ik weet waarover ik praat. Diegene die verslaafd is moet en zal als aller eerst aan zichzelf moeten werken en inzien dat die een probleem heeft. Zodra die dat niet inziet zal er nooit verandering komen. Mensen die verslaafd zijn doen vaak alsof ze graag willen veranderen maar het niet lukt omdat ze in een visuele cirkel zitten vol leugens. Soms moet degene alles kwijtraken om tot inzicht te komen dat diegene een probleem heeft en aan zichzelf moet gaan werken. Zodra een verslaafde zijn partner en kinderen nog heeft zal de verslaafde door blijven gaan met waar die mee bezig was. De omgeving trapt er vaak ook nog in ook en geeft de verslaafde meerdere kansen. En telkens word je teleurgesteld. Ik zou de knoop doorhakken want voor je het weet gaat je partner de boel zo mooi en goed verdraaien waardoor het lijkt dat jij de boosdoener bent en gaat hij ervandoor met jouw kinderen! Dit soort situaties zijn al vaker voor gekomen. Veel sterkte! Klik om te vergroten... Prachtig en heel juist geschreven dit.. Alles wat je hier zegt.. beaam ik ..ook ik in een relatie gezeten met een crack verslaafde.. Ontzettend moeilijk om er afstand van te nemen .. maar vooral te houden.. nu ben ik zelf aan het helen .. ik was verslaafd aan hem( kan ik nu zeggen).. dat besef heb ik nu.. ik ging er letterlijk kapot door.. Wilde hem te graag steunen en helpen.. Mezelf verloren.. NOOIT MEER WIL IK DIT DOORMAKEN.. Heb er hulp bij.. maar hulp omdat ikzelf aan MIJZELF moet gaan werken om het nooit meer zover uit de hand te laten lopen.. en vanuit zelfliefde ga handelen"
"Mrloverdj zei: Mij vermoei je iig niet! Ik vraag mijzelf soms juist af of ik niet teveel reageer. Ik heb veel respect en bewondering voor je hoe je oprecht veel moeite doet om de verslaving te begrijpen. Ik denk dat dit ook je grootste kracht is en je uit deze situatie gaat helpen. Je zoekt geen excuses voor zijn gedrag, maar je gaat zelf op zoek naar antwoorden ipv hem blind geloven. In dit geval is zijn verslaving echt een hersenziekte. Zijn brein is zodanig geprogrammeerd dat het destructief is. Hij voelt zich normaal met drugs en ziek zonder. Elk persoon, elk brein loopt op herhalingen..gewoontes zijn sterk. Het enige wat ervoor kan zorgen dat zijn brein anders geprogrammeerd gaat worden zijn beslissingen. Niet afgaan op zijn gevoel, maar op zijn verstand. Hij moet niet enkel kijken naar de afkick, want vermijden van geestelijke en fysieke pijn is een natuurlijke reactie. Hij moet het grote plaatje zien, tegen de stroom inzwemmen, net zolang tot de stroom heel langzaam begint te keren. Of zie het als een heel snel groot draaiend rad/wiel. Als je die enkel stilzet met heel veel geweld( enkel afkickt)..ja en dan...?Dan draait het rad niet meer..en als er beweging aandient, dan kiest het de richting van de minste weerstand..de grootste aantrekkelingskracht..de verkeerde kant weer op dus. Dat rad moet dus niet alleen tot stilstand komen, maar ook met heel veel kracht de andere kant op worden gedraaid, de goede kant. Dat is loodzwaar en voelt heel onnatuurlijk, tot het rad langzaam aan de slag te pakken krijgt en uiteindelijk de goede kant op blijft draaien. De vicieuze cirkel is nu in positieve zin in gang gezet. Bij verslaving als hersenziekte moet je psychische cravings zien als elke keer tegenwind..op boksen tegen een enorme storm. Je weet nooit hoe het weer is en hoe zwaar je moet vechten het rad de juiste kant op te laten draaien. Alleen als je hier heel bewust van bent en jezelf goed traint.. Dan nog zal je verslaving nooit weggaan..het weer blijft onvoorspelbaar..maar je bent je ervan bewust en op voorbereid. Je hebt de wilskracht en de bereidheid om de storm of tegenwind aan te gaan. Dat is omgaan met nuchter leven na een verslavingsziekte na 30+ jaar. Een gezond brein (of een bewust herstellende brein met positieve affirmaties) heeft de wind mee en hoeft zich weinig zorgen te maken..het rad blijft in de goede richting draaien door de kracht van herhaling. Het is een metafoor, maar ook een eenvoudige natuurkunde wet en hoe het brein werkt op alle vlakken bij grote veranderingen. Ik zou proberen ook naar jezelf zo te kijken. Zoek geen antwoorden meer op de vraag waarom je de verkeerde kant op draait. Dat is niet belangrijk voor de stappen. Stap 1 is bewustwording.. Stap 2 is dit enorme rad..want elke dag zonder verandering in jullie relatie, niet ingrijpen.. betekent automatisch dat het de verkeerde kant op gaat. Dat betekent dus ook je niet laten leiden door je gevoel (je liefde, geen pijn van het uitmaken willen) maar wees je eigen kapitein en baseer de stappen in je leven op dat rad..dat wat je voortaan in de toekomst doet bijdraagt aan het rad de andere kant op te laten gaan. Ik snap dat je bang bent hem kwijt te raken, maar kan het niet zo zijn dat je hem allang kwijt bent geraakt? Klik om te vergroten... Prachtig verwoord..en precies dat wat ik nu ' nodig' heb om mijn situatie te verwerken"
"De Zandman zei: Dit is logisch. Er zullen veel zaken en dingen zijn, die je nog niet goed kunt "vatten" zogezegd. Hier op DF zijn er veel leden, die je kunnen helpen met die zaken te verduidelijken. Idd. Wij ( ver) oordelen hier niet. Daarvoor zijn er andere instanties. Klik om te vergroten... Dank.. en hoe meer info en reacties, en of fijn of confronterend... welkom! Doet zo enorm goed om mijn verhaal te delen"