#1
Ja dat kan. Jessica vroeg me te stoppen met drinken, dus dat deed ik toen ook en nog steeds.@reDStone, kun je de discussie hier stoppen?
Ja dat kan. Jessica vroeg me te stoppen met drinken, dus dat deed ik toen ook en nog steeds.@reDStone, kun je de discussie hier stoppen?
Art, psychotherapie mits de juiste behandelaar kan een zetje geven. heb wel tot in Groningen moeten zoeken. of je leest gewoon alles over waar je vandaan komt. je in elkaar zit kwa programma,s.Wereld vreemd na tussen de 20 en 30 opnames? Lekker figuur ben jij, meteen iemand kleineren.
Je schetst een zeepje laten vallen. Vrijwillige detox is anders hoor. Maar ik sluit nu ook de discussie.Ja dag, ze jatten de gordijnrails. En niemand snapt waarom. De laatste keer dat ik in een kliniek zat in corona, heb ik hard gelachen met het personeel wat er nou weer allemaal weg was.
Of kapot etc etc. Je hebt ook zoiets als een dubbelD kliniek. dat is helemaal erg. Dan heb je elke dag dat de beveiliging in moet grijpen en dat iedereen naar z'n kamer moet.
En erger. Het is niet veilig en sommige mensen hebben het daardoor juist heel erg naar hun zin en vinden dat heel gezellig.
Knap hoor. paniek aanvallen gaan altijd over. Die moedeloze doom scenario's. Geloof in je kracht. Bekijk eens een G schema als je zin hebtIk was eergister 13 maanden clean.
De meesten zijn niet erg ontwikkeld of geschikt voor een goed gesprek. Die verschillen bestaan nu eenmaal. Misschien is dan thuis detox een optieAls je iets beter had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik in de “ ik-vorm ” heb getypt. Ik zou niet graag voor anderen willen spreken, Laat staan generaliseren.
Ik was inderdaad een smerige achterbaks rotjong wat m’n middel op nummer 1 had staan. Ik was niet eerlijk, want ik wou dat er niemand tussen mij en mijn gebruik in kwam. Ik was er nog wel voor anderen, en ik had wel empathie.. maar als het er op aan kwam, dan stond de drugs wel op nummer 1.
In de kliniek waar ik had gezeten, hadden mijn lotgenoten allemaal hun middel op nummer 1 staan. Dat heeft elke verslaafde.
Ohja, nog een leuk feitje van wat ik daar heb gezien… er liepen er maar een paar rond met een tatoeage.
Het feit dat jij mensen kunt beoordelen vanwege hun tatoeages is wel zachtjes uitgedrukt “ sneu “
Dit. En als hij/zij met een concreet afbouwvoorstel komt, laat het dan hier even checken door de ervaringsdeskundigenJa ik hoop dat mijn dokter dat kan doen.
Ik heb net gebeld. Ga zo naar de huisartsenpost. Dit gaat niet zo. Kreeg zelfs licht psychotische klachten vanochtend. Nu wel iets rustiger geworden door de zolpidem die ik net heb genomen. Ben ontzettend boos, op mezelf maar ook op de middelen. Waarom bestaat deze *** troep.
Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.Dat cold turkey is iets voor in films en series. Beter vergeet je dat je dat zo gaat lukken. Het is een mythe.
Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.
Dat impulsiviteits stukje is ook, wat er mis is met het brein van een verslaafde. Je hebt een stuk van de hersenen dat de 'prefrontale cortex' heet. Dat is de bedrijfsleider van het geheel. Die de beslissingen neemt. En die bedrijfsleider bij een verslaafde , is als een domme puber, die het leuk vind om gevaarlijke dingen uit te proberen.Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.
Goed dat je hulp hebt gezocht. Benzo's zijn geen grap.Ik heb net gebeld. Ga zo naar de huisartsenpost. Dit gaat niet zo. Kreeg zelfs licht psychotische klachten vanochtend. Nu wel iets rustiger geworden door de zolpidem die ik net heb genomen. Ben ontzettend boos, op mezelf maar ook op de middelen. Waarom bestaat deze *** troep.
Dom? Mwah. Je bent ziek en je hebt hulp nodig. Impulsief en eigenwijs zijn twee dingen die je zult moeten aanpakken voor je herstel. Gebruik was altijd impulsief, je zult meer moeten gaan plannen om je hoofd te trainen niet toe te geven aan impulsen maar om van te voren te bepalen wat je gaat doen en je daar aan te houden. Om te herstellen zul je dingen moeten gaan doen die je niet wil, en advies van behandelaren en ervaringsdeskundigen moeten gaan aannemen en ze gaan doen zonder je af te vragen waarom en hoe het dan werkt enzo. Bij mij was vooral dat laatste cruciaal.Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.
Haha ja, zo herkenbaar, je laatste zin. Dat niet moeten zelfdokteren. Heb nu voor 3 x daags Diazepam 5 mg gekregen. En ga dat dan samen met mijn dokter afbouwen. Ik hoop dat dit wat ontwenning wegneemt.Dom? Mwah. Je bent ziek en je hebt hulp nodig. Impulsief en eigenwijs zijn twee dingen die je zult moeten aanpakken voor je herstel. Gebruik was altijd impulsief, je zult meer moeten gaan plannen om je hoofd te trainen niet toe te geven aan impulsen maar om van te voren te bepalen wat je gaat doen en je daar aan te houden. Om te herstellen zul je dingen moeten gaan doen die je niet wil, en advies van behandelaren en ervaringsdeskundigen moeten gaan aannemen en ze gaan doen zonder je af te vragen waarom en hoe het dan werkt enzo. Bij mij was vooral dat laatste cruciaal.
Sterkte alvast. Heb je al een schema afgesproken?Haha ja, zo herkenbaar, je laatste zin. Dat niet moeten zelfdokteren. Heb nu voor 3 x daags Diazepam 5 mg gekregen. En ga dat dan samen met mijn dokter afbouwen. Ik hoop dat dit wat ontwenning wegneemt.
Ik was wel een alcoholist, al kon ik wel wat dagen zonder. Maar mis de alcohol nu nog totaal niet omdat ik mij zo slecht voel. Dus dat gaat nog komen. Ja dankjewel! ik probeer idd aan extra vitaminen te denken en eet heel gezond op het moment. Moet eerlijk gezegd ook niet denken aan ongezond eten nu.@superlucy
Halfj lijkt me nog best redelijk qua duur, maar het bijna dagelijks gebruik v benzo's, is natuurlijk de grote boosdoener, ook al zijn het eerder lage dosissen, benzo's stellen zich int begin eerder braaf n onschuldig op, maar maken je echt tot hun slaaf n je lichaam gaat dit ook als noodzakelijk stofje zien.
Mbt alcohol weet ik het niet persoonlijk, maar was je echt een alcoholist, had je het dagelijks nodig of dronk je vb zoals ik, in gezelschap, op feestjes stevig door, waarna ik dan dagen er niks v moest bb?
Ik was/ben pure gezelschapsdrinker. Maar genoeg uit mn omgeving die echt alcoholist waren, oa mn pa (ook al is die uit mn leven), leerkracht, vader v een lief, in mn stamcafé...daar ziet ge da ook echt aan, die ogen, gezichtsuitdrukking, gedrag,...
Toch heel groot verschil, want alleen thuis drink ik amper, smaakt mij da pak minder en drink soms maanden niks, nu al meer dan 6, 7 maanden geleden. Ook omdat ik zowel thuis als uitgaan nu andere stofjes verkies.
Maar toen ik aan mn benzo afkick bezig was, kon ik ook totaal ni aan eten denken, gedachte alleen maakte me xtra mottig.
Lichamelijke lasten, die kwamen er door de constante heftige onrust in mn hoofd van zodra ik ogen sloot n wou slapen, kreeg ik steeds heftig geflits, geluiden, schimmen/mensen, fuckedup beelden door mn hoofd, koud zweet. Niks rust vr anderhalve week, ja daar lijd u lichaam mee onder, bonzende hoofdpijn, zere ogen, rusteloze benen...maar het psychologisch leed, vol stress, frustratie, wanhoop, er zot van worden, da overheerste.
Zoals hierboven reeds is vermeld, u lichaam is bezig aan proces van ontgiften, acclimatiseren, de gezonde balans n bioritme terug te herstellen, dat vercht veel v je lichaam.
Maar je lichaam heeft dus eens zo hard voedingstoffen nodig. Neem sowieso al multivitaminen n indd probeer smoothies, daardoor kun je heel wat voedzaams in 1 glas proppen. Als ik vb na stims echt tot 2 dagen niks eetlust heb, zijn er enkele zaken die toch nr binnen krijg, nl vooral fruit als bananen, gele kiwi, druiven, aardbeien, ananas, mango en yoghurt (met muesli) en ijs (dit laatste is top na voze keel na bepaalde stims).
Nog veel sterkte n goeie moed😉
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."