Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen eetlust meer

Geen eetlust meer

112 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
@reDStone, kun je de discussie hier stoppen?
Klik om te vergroten...
Ja dat kan. Jessica vroeg me te stoppen met drinken, dus dat deed ik toen ook en nog steeds.
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#2
reDStone zei:
Wereld vreemd na tussen de 20 en 30 opnames? Lekker figuur ben jij, meteen iemand kleineren.
Klik om te vergroten...
Art, psychotherapie mits de juiste behandelaar kan een zetje geven. heb wel tot in Groningen moeten zoeken. of je leest gewoon alles over waar je vandaan komt. je in elkaar zit kwa programma,s.
Verwerking en zo is ook belangrijk. Ik kan dat alleen en niet in een geflipte groep waarvan de meeste al onder begeleiding wonen.
Je eigen plek in rust geeft ook kracht
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#3
reDStone zei:
Ja dag, ze jatten de gordijnrails. En niemand snapt waarom. De laatste keer dat ik in een kliniek zat in corona, heb ik hard gelachen met het personeel wat er nou weer allemaal weg was.
Of kapot etc etc. Je hebt ook zoiets als een dubbelD kliniek. dat is helemaal erg. Dan heb je elke dag dat de beveiliging in moet grijpen en dat iedereen naar z'n kamer moet.
En erger. Het is niet veilig en sommige mensen hebben het daardoor juist heel erg naar hun zin en vinden dat heel gezellig.
Klik om te vergroten...
Je schetst een zeepje laten vallen. Vrijwillige detox is anders hoor. Maar ik sluit nu ook de discussie.
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Ik was eergister 13 maanden clean.
Klik om te vergroten...
Knap hoor. paniek aanvallen gaan altijd over. Die moedeloze doom scenario's. Geloof in je kracht. Bekijk eens een G schema als je zin hebt
En de beste tip kreeg ik van een hele slechte Arts, die zij gewoon blijven doen wat je al deed maar dan zonder middelen. Want niet voor jou meer
na 13 maanden. Velen blijven op hun bed malen om alles wat fout is of fouter kan gaan. Lekker spitten en verbeteren misschien is dat ook een verslaving.
Die 13 maanden pakt niemand je meer af.
Art
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spatsen zei:
Als je iets beter had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik in de “ ik-vorm ” heb getypt. Ik zou niet graag voor anderen willen spreken, Laat staan generaliseren.

Ik was inderdaad een smerige achterbaks rotjong wat m’n middel op nummer 1 had staan. Ik was niet eerlijk, want ik wou dat er niemand tussen mij en mijn gebruik in kwam. Ik was er nog wel voor anderen, en ik had wel empathie.. maar als het er op aan kwam, dan stond de drugs wel op nummer 1.

In de kliniek waar ik had gezeten, hadden mijn lotgenoten allemaal hun middel op nummer 1 staan. Dat heeft elke verslaafde.

Ohja, nog een leuk feitje van wat ik daar heb gezien… er liepen er maar een paar rond met een tatoeage.

Het feit dat jij mensen kunt beoordelen vanwege hun tatoeages is wel zachtjes uitgedrukt “ sneu “
Klik om te vergroten...
De meesten zijn niet erg ontwikkeld of geschikt voor een goed gesprek. Die verschillen bestaan nu eenmaal. Misschien is dan thuis detox een optie
Geestelijk frisser worden vind ik altijd een verademing. Das mijn beloning. En ook wel goed te zien dat het erger kan erg triest al die beschadigde
zieltjes.
Goede nacht,
Art
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
@reDStone, kun je de discussie hier stoppen?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
superlucy zei:
Ja ik hoop dat mijn dokter dat kan doen.
Klik om te vergroten...
Dit. En als hij/zij met een concreet afbouwvoorstel komt, laat het dan hier even checken door de ervaringsdeskundigen :) Artsen snappen lang niet altijd hoe je Benzo's goed afbouwt namelijk.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb net gebeld. Ga zo naar de huisartsenpost. Dit gaat niet zo. Kreeg zelfs licht psychotische klachten vanochtend. Nu wel iets rustiger geworden door de zolpidem die ik net heb genomen. Ben ontzettend boos, op mezelf maar ook op de middelen. Waarom bestaat deze *** troep.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#9
superlucy zei:
Ik heb net gebeld. Ga zo naar de huisartsenpost. Dit gaat niet zo. Kreeg zelfs licht psychotische klachten vanochtend. Nu wel iets rustiger geworden door de zolpidem die ik net heb genomen. Ben ontzettend boos, op mezelf maar ook op de middelen. Waarom bestaat deze *** troep.
Klik om te vergroten...

Dat cold turkey is iets voor in films en series. Beter vergeet je dat je dat zo gaat lukken. Het is een mythe.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
reDStone zei:
Dat cold turkey is iets voor in films en series. Beter vergeet je dat je dat zo gaat lukken. Het is een mythe.
Klik om te vergroten...
Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#11
superlucy zei:
Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.
Klik om te vergroten...

Het is niet dom. En die eigenwijsheid gaat je uiteindelijk redden. Die impulsiviteit is wel iets om rekening mee te gaan houden, maar in principe heb je reden genoeg om terug te vallen. Die verwarring, kan een delier worden en dan ben je verder van huis. Het is vallen en opstaan en aangezien je eigenwijs bent, sta je straks gewoon weer op.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat fruit eten als ontbijt en of middag eten: appels, manderijnen, druiven, bosbessen en als avond eten wel proberen normaal te eten. Niet tegen je zin eten. Na een aantal weken kan je steeds meer eten.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#13
superlucy zei:
Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.
Klik om te vergroten...
Dat impulsiviteits stukje is ook, wat er mis is met het brein van een verslaafde. Je hebt een stuk van de hersenen dat de 'prefrontale cortex' heet. Dat is de bedrijfsleider van het geheel. Die de beslissingen neemt. En die bedrijfsleider bij een verslaafde , is als een domme puber, die het leuk vind om gevaarlijke dingen uit te proberen.

Het schijnt dat veel mensen, beter nadenken over de nadelige gevolgen van druggebruik, dan mijn bedrijfsleider geleerd heeft.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
superlucy zei:
Ik heb net gebeld. Ga zo naar de huisartsenpost. Dit gaat niet zo. Kreeg zelfs licht psychotische klachten vanochtend. Nu wel iets rustiger geworden door de zolpidem die ik net heb genomen. Ben ontzettend boos, op mezelf maar ook op de middelen. Waarom bestaat deze *** troep.
Klik om te vergroten...
Goed dat je hulp hebt gezocht. Benzo's zijn geen grap.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
superlucy zei:
Haha ja, het is ook hartstikke dom. Maar ik ben soms zo impulsief en eigenwijs.
Klik om te vergroten...
Dom? Mwah. Je bent ziek en je hebt hulp nodig. Impulsief en eigenwijs zijn twee dingen die je zult moeten aanpakken voor je herstel. Gebruik was altijd impulsief, je zult meer moeten gaan plannen om je hoofd te trainen niet toe te geven aan impulsen maar om van te voren te bepalen wat je gaat doen en je daar aan te houden. Om te herstellen zul je dingen moeten gaan doen die je niet wil, en advies van behandelaren en ervaringsdeskundigen moeten gaan aannemen en ze gaan doen zonder je af te vragen waarom en hoe het dan werkt enzo. Bij mij was vooral dat laatste cruciaal.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@superlucy

Halfj lijkt me nog best redelijk qua duur, maar het bijna dagelijks gebruik v benzo's, is natuurlijk de grote boosdoener, ook al zijn het eerder lage dosissen, benzo's stellen zich int begin eerder braaf n onschuldig op, maar maken je echt tot hun slaaf n je lichaam gaat dit ook als noodzakelijk stofje zien.

Mbt alcohol weet ik het niet persoonlijk, maar was je echt een alcoholist, had je het dagelijks nodig of dronk je vb zoals ik, in gezelschap, op feestjes stevig door, waarna ik dan dagen er niks v moest bb?
Ik was/ben pure gezelschapsdrinker. Maar genoeg uit mn omgeving die echt alcoholist waren, oa mn pa (ook al is die uit mn leven), leerkracht, vader v een lief, in mn stamcafé...daar ziet ge da ook echt aan, die ogen, gezichtsuitdrukking, gedrag,...
Toch heel groot verschil, want alleen thuis drink ik amper, smaakt mij da pak minder en drink soms maanden niks, nu al meer dan 6, 7 maanden geleden. Ook omdat ik zowel thuis als uitgaan nu andere stofjes verkies.

Maar toen ik aan mn benzo afkick bezig was, kon ik ook totaal ni aan eten denken, gedachte alleen maakte me xtra mottig.
Lichamelijke lasten, die kwamen er door de constante heftige onrust in mn hoofd van zodra ik ogen sloot n wou slapen, kreeg ik steeds heftig geflits, geluiden, schimmen/mensen, fuckedup beelden door mn hoofd, koud zweet. Niks rust vr anderhalve week, ja daar lijd u lichaam mee onder, bonzende hoofdpijn, zere ogen, rusteloze benen...maar het psychologisch leed, vol stress, frustratie, wanhoop, er zot van worden, da overheerste.

Zoals hierboven reeds is vermeld, u lichaam is bezig aan proces van ontgiften, acclimatiseren, de gezonde balans n bioritme terug te herstellen, dat vercht veel v je lichaam.
Maar je lichaam heeft dus eens zo hard voedingstoffen nodig. Neem sowieso al multivitaminen n indd probeer smoothies, daardoor kun je heel wat voedzaams in 1 glas proppen. Als ik vb na stims echt tot 2 dagen niks eetlust heb, zijn er enkele zaken die toch nr binnen krijg, nl vooral fruit als bananen, gele kiwi, druiven, aardbeien, ananas, mango en yoghurt (met muesli) en ijs (dit laatste is top na voze keel na bepaalde stims).

Nog veel sterkte n goeie moed😉
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Dom? Mwah. Je bent ziek en je hebt hulp nodig. Impulsief en eigenwijs zijn twee dingen die je zult moeten aanpakken voor je herstel. Gebruik was altijd impulsief, je zult meer moeten gaan plannen om je hoofd te trainen niet toe te geven aan impulsen maar om van te voren te bepalen wat je gaat doen en je daar aan te houden. Om te herstellen zul je dingen moeten gaan doen die je niet wil, en advies van behandelaren en ervaringsdeskundigen moeten gaan aannemen en ze gaan doen zonder je af te vragen waarom en hoe het dan werkt enzo. Bij mij was vooral dat laatste cruciaal.
Klik om te vergroten...
Haha ja, zo herkenbaar, je laatste zin. Dat niet moeten zelfdokteren. Heb nu voor 3 x daags Diazepam 5 mg gekregen. En ga dat dan samen met mijn dokter afbouwen. Ik hoop dat dit wat ontwenning wegneemt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
superlucy zei:
Haha ja, zo herkenbaar, je laatste zin. Dat niet moeten zelfdokteren. Heb nu voor 3 x daags Diazepam 5 mg gekregen. En ga dat dan samen met mijn dokter afbouwen. Ik hoop dat dit wat ontwenning wegneemt.
Klik om te vergroten...
Sterkte alvast. Heb je al een schema afgesproken?
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe gaat het nu met je?
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nihilist88 zei:
@superlucy

Halfj lijkt me nog best redelijk qua duur, maar het bijna dagelijks gebruik v benzo's, is natuurlijk de grote boosdoener, ook al zijn het eerder lage dosissen, benzo's stellen zich int begin eerder braaf n onschuldig op, maar maken je echt tot hun slaaf n je lichaam gaat dit ook als noodzakelijk stofje zien.

Mbt alcohol weet ik het niet persoonlijk, maar was je echt een alcoholist, had je het dagelijks nodig of dronk je vb zoals ik, in gezelschap, op feestjes stevig door, waarna ik dan dagen er niks v moest bb?
Ik was/ben pure gezelschapsdrinker. Maar genoeg uit mn omgeving die echt alcoholist waren, oa mn pa (ook al is die uit mn leven), leerkracht, vader v een lief, in mn stamcafé...daar ziet ge da ook echt aan, die ogen, gezichtsuitdrukking, gedrag,...
Toch heel groot verschil, want alleen thuis drink ik amper, smaakt mij da pak minder en drink soms maanden niks, nu al meer dan 6, 7 maanden geleden. Ook omdat ik zowel thuis als uitgaan nu andere stofjes verkies.

Maar toen ik aan mn benzo afkick bezig was, kon ik ook totaal ni aan eten denken, gedachte alleen maakte me xtra mottig.
Lichamelijke lasten, die kwamen er door de constante heftige onrust in mn hoofd van zodra ik ogen sloot n wou slapen, kreeg ik steeds heftig geflits, geluiden, schimmen/mensen, fuckedup beelden door mn hoofd, koud zweet. Niks rust vr anderhalve week, ja daar lijd u lichaam mee onder, bonzende hoofdpijn, zere ogen, rusteloze benen...maar het psychologisch leed, vol stress, frustratie, wanhoop, er zot van worden, da overheerste.

Zoals hierboven reeds is vermeld, u lichaam is bezig aan proces van ontgiften, acclimatiseren, de gezonde balans n bioritme terug te herstellen, dat vercht veel v je lichaam.
Maar je lichaam heeft dus eens zo hard voedingstoffen nodig. Neem sowieso al multivitaminen n indd probeer smoothies, daardoor kun je heel wat voedzaams in 1 glas proppen. Als ik vb na stims echt tot 2 dagen niks eetlust heb, zijn er enkele zaken die toch nr binnen krijg, nl vooral fruit als bananen, gele kiwi, druiven, aardbeien, ananas, mango en yoghurt (met muesli) en ijs (dit laatste is top na voze keel na bepaalde stims).

Nog veel sterkte n goeie moed😉
Klik om te vergroten...
Ik was wel een alcoholist, al kon ik wel wat dagen zonder. Maar mis de alcohol nu nog totaal niet omdat ik mij zo slecht voel. Dus dat gaat nog komen. Ja dankjewel! ik probeer idd aan extra vitaminen te denken en eet heel gezond op het moment. Moet eerlijk gezegd ook niet denken aan ongezond eten nu.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."