Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen eetlust meer

Geen eetlust meer

112 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
mrorange zei:
Hi Lucy, Ik ben 8 keer klinisch opgenomen. Zwaar alcohol verslaafd (6 liter flessen wijn per 24 uur: ik moest 's nachts bijdrinken om niet in ontwenning te raken. Daarbij heb ik iedere dag voor 3 jaar lang 150 mg diazepam geslikt (15 blauwe pilletje, per twee dagen 1 doosje...) Je kotst 7 dagen max als je zwaar aan de alcohol heb gezeten. Maar Benzo afkick valt onder het kopje Morfine/Heroine. Laat je klinisch opnemen. Ga NOOIT weg daar en je komt er echt doorheen.
Klik om te vergroten...
Alleen zullen je helaas nooit de volledige periode van een volledig en humaan afbouwschema (zoals o.a. voorgeschreven in de Ashton Manual) laten verblijven. Dat is gewoon te lang en daar is geen capaciteit voor.

Je zult dus voor jezelf een afbouwschema moeten opstellen en dit in overleg met de verslavingsarts in de kliniek of met je eigen huisarts moeten bespreken en invullen.

Ik denk dat het wel altijd verstandig is om een tijdje in een kliniek te verblijven. Voor mij was dit het punt dat ik naar 0 mg ging. Maar dat kan ook zijn, omdat ik vrijwel cold turkey (slechts 3 weken afbouw met een equivalent van 60-80 mg diazapam per dag) ben gegaan. Indien je een langzaam afbouwschema hanteert, moet je voor jezelf bepalen of een klinische setting juist aan het begin of aan het einde van de afbouw verstandig is!
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#2
RnB_fan zei:
Alleen zullen je helaas nooit de volledige periode van een volledig en humaan afbouwschema (zoals o.a. voorgeschreven in de Ashton Manual) laten verblijven. Dat is gewoon te lang en daar is geen capaciteit voor.

Je zult dus voor jezelf een afbouwschema moeten opstellen en dit in overleg met de verslavingsarts in de kliniek of met je eigen huisarts moeten bespreken en invullen.

Ik denk dat het wel altijd verstandig is om een tijdje in een kliniek te verblijven. Voor mij was dit het punt dat ik naar 0 mg ging. Maar dat kan ook zijn, omdat ik vrijwel cold turkey (slechts 3 weken afbouw met een equivalent van 60-80 mg diazapam per dag) ben gegaan. Indien je een langzaam afbouwschema hanteert, moet je voor jezelf bepalen of een klinische setting juist aan het begin of aan het einde van de afbouw verstandig is!
Klik om te vergroten...
Ja ben het met je eens. Ik ben in januari van 150 mg teruggezet op 45 mg. Dat ging helemaal fout, dus ik moest een pauze inlassen op een onderhoudsdosering. Dat heb ik ambulant gedaan en geloof me dat gaat niet goed. 5 maanden later was ik weer bij Brijder. de 45 mg is toen in 11 dagen afgebouwd. en dat is zwaar, maar gaat prima. Daarna krijg je nog lichamelijke afkick van de laagste dosis en daarna zwaar depresseief voor 1,5 week. Benzos afkicken: 5 weken anders val je geheid terug
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#3
RnB_fan zei:
Alleen zullen je helaas nooit de volledige periode van een volledig en humaan afbouwschema (zoals o.a. voorgeschreven in de Ashton Manual) laten verblijven. Dat is gewoon te lang en daar is geen capaciteit voor.

Je zult dus voor jezelf een afbouwschema moeten opstellen en dit in overleg met de verslavingsarts in de kliniek of met je eigen huisarts moeten bespreken en invullen.

Ik denk dat het wel altijd verstandig is om een tijdje in een kliniek te verblijven. Voor mij was dit het punt dat ik naar 0 mg ging. Maar dat kan ook zijn, omdat ik vrijwel cold turkey (slechts 3 weken afbouw met een equivalent van 60-80 mg diazapam per dag) ben gegaan. Indien je een langzaam afbouwschema hanteert, moet je voor jezelf bepalen of een klinische setting juist aan het begin of aan het einde van de afbouw verstandig is!
Klik om te vergroten...
nog even en toevoeging. Vroeger stond er 3 weken voor een alcohol detox. Nu maar 1 week. Benzos Heroine, morfine staat nu drie weken voor. Je bent er dan wel lichamelijk enigszins doorheen, maar het psychische aspect is vele malen moeilijker. En ik vind dat daar in de verslavingszorg enorm te kort wordt geschoten. Je moet alles zelf uitvinden qua natraject, er is nul voorlichting wat dat betreft.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#4
mrorange zei:
nog even en toevoeging. Vroeger stond er 3 weken voor een alcohol detox. Nu maar 1 week. Benzos Heroine, morfine staat nu drie weken voor. Je bent er dan wel lichamelijk enigszins doorheen, maar het psychische aspect is vele malen moeilijker. En ik vind dat daar in de verslavingszorg enorm te kort wordt geschoten. Je moet alles zelf uitvinden qua natraject, er is nul voorlichting wat dat betreft.
Klik om te vergroten...
Het klopt dat je na 3 weken wel ongeveer uit de gevarenzone bent qua insulten en delieren. Maar je hebt absoluut nog wel kans op allerlei andere lichamelijke ontwenningsverschijnselen, die nog veel langer kunnen aanhouden. Het van belang dat je weet dat die klachten bij de ontwenning horen en daarover hoor je vanuit de verslavingszorg inderdaad amper iets tot niets.

En het psychische deel van de ontwenning kan zeker nog een jaar duren, zeker in het geval dat het benzo ontwenningssyndroom (PAWS) optreedt. Naar mijn ervaring wordt dit wel door de verslavingsarts beaamt.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#5
RnB_fan zei:
Het klopt dat je na 3 weken wel ongeveer uit de gevarenzone bent qua insulten en delieren. Maar je hebt absoluut nog wel kans op allerlei andere lichamelijke ontwenningsverschijnselen, die nog veel langer kunnen aanhouden. Het van belang dat je weet dat die klachten bij de ontwenning horen en daarover hoor je vanuit de verslavingszorg inderdaad amper iets tot niets.

En het psychische deel van de ontwenning kan zeker nog een jaar duren, zeker in het geval dat het benzo ontwenningssyndroom (PAWS) optreedt. Naar mijn ervaring wordt dit wel door de verslavingsarts beaamt.
Klik om te vergroten...
Ja het zal idd beaamt worden, maar mijn inziens is het zoveel mogelijk mensen doorschuiven. Het begint bij een detox he? Dat is de eerste stap. Als je daar voor het eerst komt binnen wandelen en je gaat er weer uit na een week ofzo, denk je dat je genezen bent. 8 weken later zit je er weer... mijn inziens is dat gewoon pure commercie, aangezien een opname zo'n 800 a 1000 euro per dag kost.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#6
mrorange zei:
Ja het zal idd beaamt worden, maar mijn inziens is het zoveel mogelijk mensen doorschuiven. Het begint bij een detox he? Dat is de eerste stap. Als je daar voor het eerst komt binnen wandelen en je gaat er weer uit na een week ofzo, denk je dat je genezen bent. 8 weken later zit je er weer... mijn inziens is dat gewoon pure commercie, aangezien een opname zo'n 800 a 1000 euro per dag kost.
Klik om te vergroten...
Zo heb in het zelf niet ervaren. Het is wel zo dat de verpleging beperkte kennis heeft, maar ze staan wel overal voor open. Zeker de verslavingsarts die mij heeft begeleid, heeft altijd voor al mijn suggesties open gestaan. Mits goed onderbouwd natuurlijk!

En terugval hoort er wel een beetje bij helaas. Over het algemeen ga je na de detox in een vloeiende beweging de dagbehandeling in.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
mrorange zei:
Laat je klinisch opnemen. Ga NOOIT weg daar en je komt er echt doorheen.
Klik om te vergroten...
Hier zou ik nooit voor kiezen. Klinische opnames duren max iets van 7 weken, dat is veeeel te kort voor een fijne afbouw. Bovendien zijn het vaak drukke dagen als er ook een verslavingsbehandeling aan vast zit, iets wat mij echt nooit gelukt was toen ik 6 maanden aan de Lorazepam had gezeten. Nee, dan lekker rustig aan thuis met een arts op standby.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
superlucy zei:
Ja true. Ben alleen nu al aan het terugvallen op bromazolam, omdat mn vriend het zojuist een soort van heeft uitgemaakt mede vanwege mijn sneaky drugsgebruik. Dus ja je kan je voorstellen dat dat niet echt bijdraagt aan je rustig voelen.
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk, wat rot :( Helaas worden je problemen alleen maar groter als je Benzo's blijft nemen. Je hebt zo hard hulp nodig 😘. Vraag op je volgende meeting eens of iemand een goede tip voor je heeft voor een behandeling of instelling.

Pas je wel op met alcohol nu je weer meer Benzo's neemt? Beter even helemaal laten staan. Lukt dat? Als je daarover twijfelt lijkt mij de crisisdienst in dit geval wel aan te raden. Check of zij jou veilig kunnen houden. Hou vol!
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Hier zou ik nooit voor kiezen. Klinische opnames duren max iets van 7 weken, dat is veeeel te kort voor een fijne afbouw. Bovendien zijn het vaak drukke dagen als er ook een verslavingsbehandeling aan vast zit, iets wat mij echt nooit gelukt was toen ik 6 maanden aan de Lorazepam had gezeten. Nee, dan lekker rustig aan thuis met een arts op standby.
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik ook man, maar dat werkt niet per se bij een ander. Ultra langzaam afbouwen is ook iets dat tussen je oren gaat zitten. Achterdeurtjes openhouden. Lichamelijk afkicken kan snel als je maar de discipline kan behouden. Het gaat erom hoe je het daarna aanpakt. En dat bedoel ik precies met te weinig voorlichting.

[EDIT] :) ik ben wel iemand die mezelf pijnig omdat ik meer dan 20 jaar die zooi zelf geslikt/gedronken (ik heb op GHB/Methamphetamine/base coke) alles genomen. Dus je moet ook de kloten hebben om door je afkick te gaan. En zelfmedelijden telt nooit. Ik heb de laatste opname 7 mensen dezelfde dag nog zien weglopen omdat ze niet konden roken.. WTF. steek ff een paar maanden 150 mg diazepam in je mik.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Hier zou ik nooit voor kiezen. Klinische opnames duren max iets van 7 weken, dat is veeeel te kort voor een fijne afbouw. Bovendien zijn het vaak drukke dagen als er ook een verslavingsbehandeling aan vast zit, iets wat mij echt nooit gelukt was toen ik 6 maanden aan de Lorazepam had gezeten. Nee, dan lekker rustig aan thuis met een arts op standby.
Klik om te vergroten...
ja maar 7 weken is een detox, het gaat er om wat je daarna gaat doen. Die 7 weken kan je gebruiken om een natraject te organiseren. Dus niet jezelf in de slachtofferrol plaatsen. Jij moet het doen, wijzen naar de zorg is niet ok. Jij bent degene die alles in je mik douwt. Dat er veel te weinig voorlichting is, is een ander verhaal.
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#11
RnB_fan zei:
Het klopt dat je na 3 weken wel ongeveer uit de gevarenzone bent qua insulten en delieren. Maar je hebt absoluut nog wel kans op allerlei andere lichamelijke ontwenningsverschijnselen, die nog veel langer kunnen aanhouden. Het van belang dat je weet dat die klachten bij de ontwenning horen en daarover hoor je vanuit de verslavingszorg inderdaad amper iets tot niets.
En het psychische deel van de ontwenning kan zeker nog een jaar duren, zeker in het geval dat het benzo ontwenningssyndroom (PAWS) optreedt. Naar mijn ervaring wordt dit wel door de verslavingsarts beaamt.
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring met heroine zuiver 5gr per dag. tolerantie stijgt erg snel als je druk bent met werk enzv. Toch is Bruin me het meest meegevallen. lang niet roken voor je je Meet afbouwd. dan dronken worden en gaan roken. volgende dag paniek natuurlijk. Wees niet bang het sluit wel. Zeker als je actief
wat totaal anders gaat doen. Nu vind ik het zo duf makend. Bier is lastiger vind ik. Daar heb ik na 5 middelen eindelijk Lorazepam voor gehad
Wat straks ook weer moet worden afgebouwd. Gek genoeg is er een cannabis verlangen na Jaren terug gekomen. die hele gaba rij helpen we
zo in de war. Ik ben het eens met mrorange. Wij zijn de experts niet de artsen. En iedereen is anders.
Het gaat je vast lukkenRnB fan. Zelfs donkere dagen gaan over en paniek aanvallen gaan ook voorbij. Alleen dat nuchter slapen goed
Dat moet ook ooit eens komen.
Art
25jr van alles behalve coke
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
dupont zei:
Dat ligt eraan. Als je de juiste dosis Diazepam weet te vinden dan kun je je vrij snel weer redelijk normaal voelen. Waarschijnlijk zo duf als een konijn maar niet meer zo bang en onrustig. Maar het kan zo maar zijn dat je je, zodra je gaat afbouwen, weer minder gaat voelen. Je moet 't echt aankijken en accepteren wat je voorgeschoteld krijgt. Het is eigenlijk niet te voorspellen. Maar praat er vooral met je doktor over. Er is altijd wel een draaglijke weg te vinden als er flexibel met jou omgegaan wordt, en het verloop van de afbouw afgestemd wordt op hoe jij je voelt. En dat kan waarschijnlijk het beste bepaald worden door bijv. een gemiddelde in te schatten over de afgelopen week. Als je je dag een welzijnsscore geeft op je mobiel of in een schriftje kun je vrij eenvoudig bijhouden hoe het gemiddeld gezien gaat en dat je je niet laat leiden door een keer een hele goede of hele slechte dag.
Klik om te vergroten...
Ja true. Ben alleen nu al aan het terugvallen op bromazolam, omdat mn vriend het zojuist een soort van heeft uitgemaakt mede vanwege mijn sneaky drugsgebruik. Dus ja je kan je voorstellen dat dat niet echt bijdraagt aan je rustig voelen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
De statistieken in de verslavingszorg zijn overal dramatisch slecht. Als je naar de relatieve slagingspercentages kijkt, scoort het Minnesota model toch nog behoorlijk hoog. Het concept van verslaving als ziekte en geheelonthouding werkt gewoon het best, ook al zijn de cijfers slecht. De kracht van de fellowships zit hem in de steun door lotgenoten, iets dat niet-verslaafde behandelaars nooit zullen kunnen bieden. Bovendien vermindert deze manier van zelfhulp de druk op de professionele verslavingszorg.
Klik om te vergroten...
Van NA zijn geen cijfers bekend, ruwe schattingen zijn dat 5-8% het haalt.
reDStone zei:
Ik ben bang dat je dat aantreft in de meeste klinieken ja. Je schrikt je rot wat voor een tuig je daar altijd aantreft. Een goede reden om niet verslaafd te raken, is idd het zooitje tuig dat je gaat tegenkomen als je een beroep gaat doen op de reguliere verslavingszorg . Als je geld hebt, lijkt mij dat je iig niet naar de reguliere zorg zou willen. Het is gewoon niet veilig.
Klik om te vergroten...
Wauw, het parallele universum bestaat echt. Of bedoel je de verslavings
zorg in een derde wereldland?

oohh oud topic....never mind heb ik wel is vaker last van 😜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."