#1
Alleen zullen je helaas nooit de volledige periode van een volledig en humaan afbouwschema (zoals o.a. voorgeschreven in de Ashton Manual) laten verblijven. Dat is gewoon te lang en daar is geen capaciteit voor.Hi Lucy, Ik ben 8 keer klinisch opgenomen. Zwaar alcohol verslaafd (6 liter flessen wijn per 24 uur: ik moest 's nachts bijdrinken om niet in ontwenning te raken. Daarbij heb ik iedere dag voor 3 jaar lang 150 mg diazepam geslikt (15 blauwe pilletje, per twee dagen 1 doosje...) Je kotst 7 dagen max als je zwaar aan de alcohol heb gezeten. Maar Benzo afkick valt onder het kopje Morfine/Heroine. Laat je klinisch opnemen. Ga NOOIT weg daar en je komt er echt doorheen.
Je zult dus voor jezelf een afbouwschema moeten opstellen en dit in overleg met de verslavingsarts in de kliniek of met je eigen huisarts moeten bespreken en invullen.
Ik denk dat het wel altijd verstandig is om een tijdje in een kliniek te verblijven. Voor mij was dit het punt dat ik naar 0 mg ging. Maar dat kan ook zijn, omdat ik vrijwel cold turkey (slechts 3 weken afbouw met een equivalent van 60-80 mg diazapam per dag) ben gegaan. Indien je een langzaam afbouwschema hanteert, moet je voor jezelf bepalen of een klinische setting juist aan het begin of aan het einde van de afbouw verstandig is!