Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen eetlust meer

Geen eetlust meer

112 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spatsen zei:
Als je iets beter had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik in de “ ik-vorm ” heb getypt. Ik zou niet graag voor anderen willen spreken, Laat staan generaliseren.

Ik was inderdaad een smerige achterbaks rotjong wat m’n middel op nummer 1 had staan. Ik was niet eerlijk, want ik wou dat er niemand tussen mij en mijn gebruik in kwam. Ik was er nog wel voor anderen, en ik had wel empathie.. maar als het er op aan kwam, dan stond de drugs wel op nummer 1.

In de kliniek waar ik had gezeten, hadden mijn lotgenoten allemaal hun middel op nummer 1 staan. Dat heeft elke verslaafde.

Ohja, nog een leuk feitje van wat ik daar heb gezien… er liepen er maar een paar rond met een tatoeage.

Het feit dat jij mensen kunt beoordelen vanwege hun tatoeages is wel zachtjes uitgedrukt “ sneu “
Klik om te vergroten...
De meesten zijn niet erg ontwikkeld of geschikt voor een goed gesprek. Die verschillen bestaan nu eenmaal. Misschien is dan thuis detox een optie
Geestelijk frisser worden vind ik altijd een verademing. Das mijn beloning. En ook wel goed te zien dat het erger kan erg triest al die beschadigde
zieltjes.
Goede nacht,
Art
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#2
reDStone zei:
Ik heb gewoon een hekel aan tattoo's en sieraden, maargoed ik ging wat te ver.
Maar dat we ons allemaal, als een of ander kleine tyfusjunk hebben gedragen, slaat nergens op.



En zo'n sfeertje hangt er ook vaak in zo'n verslavingszetting. Zo van, ons kent ons, en weetjewel wij van de straat. Wij kennen elkaar, wij begrijpen elkaar. Terwijl de een hardstikke crimineel en gek is en de ander een of ander vrijwilliger met een autisme ofzo, meer niet.

Ik kreeg steeds het gevoel dat ik van alles fout heb gedaan en gewoon echt niet deug, als ik mezelf in die klinieken zag, tussen de mensen waar ik tussen heb gezeten.


En het is er meestal ook onveilig, er lopen heel veel persoonlijkheidstoornisjes rond met criminele en aggressieve trekjes. Die dan opeens 180 graden anders zijn geworden door het stoppen met een drug, jaja.
Het is net alsof iemand die verslaafd is, ook allerlij andere slechte dingenop zijn geweten moet hebben???!!! Ja, met wat ik tegen kwam in klinieken was wel meer aan de hand dan alleen verslaving, maar dat kwam niet door hun verslaving, die hadden een of andere stoornis. Zoals een narcistische gek stoornis.
Klik om te vergroten...

Ik kan wel heel wat voorbeelden noemen, wat ik heb meegemaakt, maar ik ga er hier wel eentje uitlichten.

Jonge vrouw begin in de 30, Uit het Gooi, Hockey, Welgestelde ouders, zelf had ze ook een goede baan, zeer goede en liefdevolle opvoeding genoten, sociaal groot netwerk. Kortom, ze was iemand die alles goed op een rijtje had.

Begint uit nieuwsgierigheid met drugs. En dat was meteen haar ding. Zakt steeds dieper in haar verslaving, en zit uiteindelijk aan de heroïne.

In de dieptepunt van haar verslaving ziet ze geen andere uitweg dan het verkopen van haar eigen lichaam… puur alleen om de dope te kunnen verkrijgen.

Nu ze een lange tijd clean is, snapt ze niet hoe ze zo kon zijn. Hoe kon ze toch zo diep zinken?

Dat komt omdat drugs je kernwaarden aantast. Iemand die nooit zou stelen van een ander, die doet dat wel in de dieptepunt van zijn verslaving.

Een drankrijder was ook eerst iemand die nooit onder invloed achter het stuur zou stappen. Maar langzaam maar zeker verschuift de grens ( kernwaarde).
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
@superlucy succes bij de dokter vandaag. Ik hoop dat hij / zij snel iets voor je regelt waar je wat aan hebt 😚
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spatsen zei:
Dat komt omdat drugs je kernwaarden aantast. Iemand die nooit zou stelen van een ander, die doet dat wel in de dieptepunt van zijn verslaving.

Een drankrijder was ook eerst iemand die nooit onder invloed achter het stuur zou stappen. Maar langzaam maar zeker verschuift de grens ( kernwaarde).
Klik om te vergroten...
Dat is niet zo, niet bij iedereen, wel bij de extreemste gevallen, maar lang niet bij iedereen.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#5
reDStone zei:
Dat is niet zo, niet bij iedereen, wel bij de extreemste gevallen, maar lang niet bij iedereen.
Klik om te vergroten...

Uiteindelijk moet ik je ergens wel gelijk geven. Want uiteindelijk zoekt maar een kleine percentage van de verslaafden hulp. Een nog kleinere percentage laat zich klinisch opnemen. Dat zullen inderdaad die “ extreemste gevallen “ zijn.

Maar ik ben blij dat ik bij die extreme gevallen behoor, en daardoor hulp zocht en kreeg.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jongens, kan het topic terug naar @superlucy ?!

Dank!
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spatsen zei:
Uiteindelijk moet ik je ergens wel gelijk geven. Want uiteindelijk zoekt maar een kleine percentage van de verslaafden hulp. Een nog kleinere percentage laat zich klinisch opnemen. Dat zullen inderdaad die “ extreemste gevallen “ zijn.

Maar ik ben blij dat ik bij die extreme gevallen behoor, en daardoor hulp zocht en kreeg.
Klik om te vergroten...

Dat zie je ook goed hoor, Ze weten meestal ook niet hoe het met hun exclienten gaat, want ze houden niet allemaal nog contact. Maar daarom zit ik op dit forum soms zo kinderachtig te wijzen naar de cijfers. Van dat beetje onderzoek wat ze doen, blijkt uit de cijfers dat het gewoon heel vaak weer mis gaat. En die zoeken dan geen hulp meer.
Dat zal ik denk ik ook niet meer doen.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tuurlijk de percentage van terugvallen zullen wel heel hoog zijn. Ook ik kan niet stellig zeggen dat ik altijd clean blijf. Ik weet niet wat de toekomst brengt, wat ik wel weet, is dat ik er in ieder geval er wel 100% voor ga.

Kijk, ik heb ook in een 12 stappen kliniek gezeten. Ik ben net zoals jou, het niet eens met die manier. Meetings heb ik er hooguit 3 van bezocht in het begin. Bij het Hogere macht gedeelte, gaan bij mijn de nekharen ook hoog overeind staan.

Maar vergeet niet dat het voor heel veel mensen wel helpt. In de kern is het best een goed concept. Alleen doe ik er verder niet zoveel meer mee. Ik probeer mijn verslaving zo min mogelijk aandacht te geven. Wat mij heel goed afgaat.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
@superlucy succes bij de dokter vandaag. Ik hoop dat hij / zij snel iets voor je regelt waar je wat aan hebt 😚
Klik om te vergroten...
dankjewel dupont. Heb t voorgelegd, ik ga nu zolpidem afbouwen ipv diazepam aangezien ik daar 0,0% rustig van werd en van zolpidem wel. Dit is wel besproken met een verslavingsarts, dus het stelt mij wel gerust dat ze hem kunnen bellen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
superlucy zei:
dankjewel dupont. Heb t voorgelegd, ik ga nu zolpidem afbouwen ipv diazepam aangezien ik daar 0,0% rustig van werd en van zolpidem wel. Dit is wel besproken met een verslavingsarts, dus het stelt mij wel gerust dat ze hem kunnen bellen.
Klik om te vergroten...
Mooi, hopelijk een helpende stap.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even een update: het gaat nu redelijk met 1 x 10 mg zolpidem per dag. Wel moeite dan om s'avonds in slaap te komen als het is uitgewerkt. Ik stelde voor om in nood mijn dosis olanzapine dan te verhogen met 2.5 mg. zodat ik beter slaap, en dit dan af en toe nemen. Dat heeft de dokter liever niet. Dus ik vind het wel lastig wat dan te doen, als ik dan niet kan slapen. (buiten mediteren en dat soort dingen om want dat doe ik al)
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je moet het weer op gang gaan brengen. Er gebeuren een paar dingen waardoor je eetlust weg is. Je lichaam is gifstoffen aan het opruimen en heeft het druk.
Je hebt veel extra vocht nodig.
Er gebeurt ook iets in je hersens. Je craving naar voeding wordt even vervangen door craving naar de drug. Dus je moet gaan forceren en je lichaam weer op gang brengen. Door heel veel te drinken en gewoon weer gaan eten. Eet wat je lekker vind en desnoods via de magnetron in kleine stapjes. En eiwitten, zoals een gekookt ei vult snel en lang.

Je hebt waarschijnlijk ook een vitamine B1 tekort, en je eetlust gaat weer omhoog als je Vitamine B1 aangevuld gaat worden. Bij de Etos, verkopen ze "thiamine' , dat is vitamine b1, 100mg, 3 a 6 per dag nemen.
In een kliniek geven ze je een paar dagen een spuit met Thiamine/Vitamine B1, maar je kan ze tegenwoordig ook kopen bij de drogist. Door die B1 aan te vullen herstel je sneller.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
superlucy zei:
Hoi lieve drugsforummers,

Ik ben nu twee dagen helemaal gestopt met alcohol drinken en benzo's nemen. Ik nam dit bijna dagelijks voor een half jaar, wel lage doseringen (werd wel steeds meer). Ik merk nu vooral dat m'n stemming enorm slecht is maar ook dat ik 0 eetlust heb.
Is dit een normaal verschijnsel? Het voelt alsof er een steen in m'n maag zit die niet weg gaat, ik krijg gewoon niks naar binnen . Verder merk ik geen lichamelijke sensaties, dus ik weet ook niet zeker of dit nu al wel een afkickverschijnsel kan zijn.

Ben benieuwd of een van jullie dit ook had.
Klik om te vergroten...
Hou je jezelf goed in de gaten? Cold turkey alcohol en Benzo's kan link zijn. Als je niet meer slaap of je slecht gaat voelen (dubbel zien, verward, niet stil kunnen zitten, niet meer op woorden kunnen komen enz) kun je beter wel Benzo's nemen. Dan kan de alcohol beter wel achterwege blijven (ze versterken elkaar dus pas echt op). En als je ondanks dat je niet beter gaat voelen, neem contact op met huisarts(enpost).

Voor wat betreft je eetlust - zorg er voor dat je wel wat binnen krijgt. Desnoods drinkontbijt een paar keer per dag, en een goede multivitamine. Alcoholmisbruik kan je een vitamine B tekort opleveren. Misschien zelfs nog wel andere tekorten. Daar kun je ook flink beroerd van worden.

Ga maandag in ieder geval bij de huisarts langs om door te spreken wat er nu aan de hand is, want je neemt risico's. Boek maar een dubbele afspraak dan heb je de tijd.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
dupont zei:
Hou je jezelf goed in de gaten? Cold turkey alcohol en Benzo's kan link zijn. Als je niet meer slaap of je slecht gaat voelen (dubbel zien, verward, niet stil kunnen zitten, niet meer op woorden kunnen komen enz) kun je beter wel Benzo's nemen. Dan kan de alcohol beter wel achterwege blijven (ze versterken elkaar dus pas echt op). En als je ondanks dat je niet beter gaat voelen, neem contact op met huisarts(enpost).

Voor wat betreft je eetlust - zorg er voor dat je wel wat binnen krijgt. Desnoods drinkontbijt een paar keer per dag, en een goede multivitamine. Alcoholmisbruik kan je een vitamine B tekort opleveren. Misschien zelfs nog wel andere tekorten. Daar kun je ook flink beroerd van worden.

Ga maandag in ieder geval bij de huisarts langs om door te spreken wat er nu aan de hand is, want je neemt risico's. Boek maar een dubbele afspraak dan heb je de tijd.
Klik om te vergroten...
Jup, ik lig nu al wakker. Ik denk soms ook zo zwart/wit, zovan "ik wil in 1 x met alles stoppen". Maar dat is helemaal niet slim. Super bedankt voor het meedenken, doet me echt heel goed.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
superlucy zei:
Jup, ik lig nu al wakker. Ik denk soms ook zo zwart/wit, zovan "ik wil in 1 x met alles stoppen". Maar dat is helemaal niet slim. Super bedankt voor het meedenken, doet me echt heel goed.
Klik om te vergroten...
Dat is herkenbaar en ook logisch als je er op een gegeven moment klaar mee bent. Heb je nog wel geslapen?
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#16
dupont zei:
Hou je jezelf goed in de gaten? Cold turkey alcohol en Benzo's kan link zijn. Als je niet meer slaap of je slecht gaat voelen (dubbel zien, verward, niet stil kunnen zitten, niet meer op woorden kunnen komen enz) kun je beter wel Benzo's nemen. Dan kan de alcohol beter wel achterwege blijven (ze versterken elkaar dus pas echt op). En als je ondanks dat je niet beter gaat voelen, neem contact op met huisarts(enpost).

Voor wat betreft je eetlust - zorg er voor dat je wel wat binnen krijgt. Desnoods drinkontbijt een paar keer per dag, en een goede multivitamine. Alcoholmisbruik kan je een vitamine B tekort opleveren. Misschien zelfs nog wel andere tekorten. Daar kun je ook flink beroerd van worden.

Ga maandag in ieder geval bij de huisarts langs om door te spreken wat er nu aan de hand is, want je neemt risico's. Boek maar een dubbele afspraak dan heb je de tijd.
Klik om te vergroten...
vitamine B1

Als je elke dag drinkt heb je een B1 tekort, een alcoholist zou standaard extra B1 voorgeschreven moeten krijgen door de huisarts, dan blijft die alcoholist nog een beetje normaal functioneren.

Het viel me op dat oude alcoholisten die er nog een beetje normaal uitzagen en nog een beetje helder konden nadenken, meestal B1 bij slikten. En dat heb ik toen ook altijd maar gedaan.
Je blijft dan langer gezond en takel je minder snel af. En dat willen sommigen kennelijk graag, dan is het idee dat je beter heel diep kan zinken, zodat die knop een keertje omgaat. Maar de realiteit is dat mensen daar niks van leren en gewoon doorzuipen.
Als je vitamine b1 bijslikt, naast dagelijks zuipen, is echter wel het nadeel dat je minder 'Shit-faced' wordt.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Dat is herkenbaar en ook logisch als je er op een gegeven moment klaar mee bent. Heb je nog wel geslapen?
Klik om te vergroten...
Ja van 2 tot 8 ongeveer, nadat ik toch maar een halve bromazolam had genomen omdat het echt niet meer ging qua negatieve gedachten. Heb nu constant paniekaanval gevoel. Weet niet of ik hier nou doorheen moet of toch maar weer meer benzo's moet nemen..
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
reDStone zei:
vitamine B1

Als je elke dag drinkt heb je een B1 tekort, een alcoholist zou standaard extra B1 voorgeschreven moeten krijgen door de huisarts, dan blijft die alcoholist nog een beetje normaal functioneren.

Het viel me op dat oude alcoholisten die er nog een beetje normaal uitzagen en nog een beetje helder konden nadenken, meestal B1 bij slikten. En dat heb ik toen ook altijd maar gedaan.
Je blijft dan langer gezond en takel je minder snel af. En dat willen sommigen kennelijk graag, dan is het idee dat je beter heel diep kan zinken, zodat die knop een keertje omgaat. Maar de realiteit is dat mensen daar niks van leren en gewoon doorzuipen.
Als je vitamine b1 bijslikt, naast dagelijks zuipen, is echter wel het nadeel dat je minder 'Shit-faced' wordt.
Klik om te vergroten...
ja thanks, ik ga het kopen, voel me nu alleen te slecht om naar de winkel te gaan
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#19
superlucy zei:
Ja van 2 tot 8 ongeveer, nadat ik toch maar een halve bromazolam had genomen omdat het echt niet meer ging qua negatieve gedachten. Heb nu constant paniekaanval gevoel. Weet niet of ik hier nou doorheen moet of toch maar weer meer benzo's moet nemen..
Klik om te vergroten...
Misschien kun je voor jezelf een goed afbouwschema schrijven, dat is veiliger en zo zul je een stuk minder afkickverschijnselen ervaren.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geneesmiddel zei:
Misschien kun je voor jezelf een goed afbouwschema schrijven, dat is veiliger en zo zul je een stuk minder afkickverschijnselen ervaren.
Klik om te vergroten...
Ja ik hoop dat mijn dokter dat kan doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."