@superlucy
Halfj lijkt me nog best redelijk qua duur, maar het bijna dagelijks gebruik v benzo's, is natuurlijk de grote boosdoener, ook al zijn het eerder lage dosissen, benzo's stellen zich int begin eerder braaf n onschuldig op, maar maken je echt tot hun slaaf n je lichaam gaat dit ook als noodzakelijk stofje zien.
Mbt alcohol weet ik het niet persoonlijk, maar was je echt een alcoholist, had je het dagelijks nodig of dronk je vb zoals ik, in gezelschap, op feestjes stevig door, waarna ik dan dagen er niks v moest bb?
Ik was/ben pure gezelschapsdrinker. Maar genoeg uit mn omgeving die echt alcoholist waren, oa mn pa (ook al is die uit mn leven), leerkracht, vader v een lief, in mn stamcafé...daar ziet ge da ook echt aan, die ogen, gezichtsuitdrukking, gedrag,...
Toch heel groot verschil, want alleen thuis drink ik amper, smaakt mij da pak minder en drink soms maanden niks, nu al meer dan 6, 7 maanden geleden. Ook omdat ik zowel thuis als uitgaan nu andere stofjes verkies.
Maar toen ik aan mn benzo afkick bezig was, kon ik ook totaal ni aan eten denken, gedachte alleen maakte me xtra mottig.
Lichamelijke lasten, die kwamen er door de constante heftige onrust in mn hoofd van zodra ik ogen sloot n wou slapen, kreeg ik steeds heftig geflits, geluiden, schimmen/mensen, fuckedup beelden door mn hoofd, koud zweet. Niks rust vr anderhalve week, ja daar lijd u lichaam mee onder, bonzende hoofdpijn, zere ogen, rusteloze benen...maar het psychologisch leed, vol stress, frustratie, wanhoop, er zot van worden, da overheerste.
Zoals hierboven reeds is vermeld, u lichaam is bezig aan proces van ontgiften, acclimatiseren, de gezonde balans n bioritme terug te herstellen, dat vercht veel v je lichaam.
Maar je lichaam heeft dus eens zo hard voedingstoffen nodig. Neem sowieso al multivitaminen n indd probeer smoothies, daardoor kun je heel wat voedzaams in 1 glas proppen. Als ik vb na stims echt tot 2 dagen niks eetlust heb, zijn er enkele zaken die toch nr binnen krijg, nl vooral fruit als bananen, gele kiwi, druiven, aardbeien, ananas, mango en yoghurt (met muesli) en ijs (dit laatste is top na voze keel na bepaalde stims).
Nog veel sterkte n goeie moed😉