Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen eetlust meer

Geen eetlust meer

112 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Torchic zei:
Jezus wat een uitspraken en oordelen zeg! Gelukkig zijn de meeste hier wat ruimdenkender dan jij.

En als iemand een tattoo heeft? Dan ben je gelijk tuig?😂
Klik om te vergroten...

Nee dat niet, maar het was een eufemisme. Het zijn geen kakkers zeg maar. En het schrikt gewoon af dat het niet voor iedereen is.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#2
mrorange zei:
oh man, je bent zo wereld vreemd. Je snapt per definitie het woord "verslaving" niet
Klik om te vergroten...

Wereld vreemd na tussen de 20 en 30 opnames? Lekker figuur ben jij, meteen iemand kleineren.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ne
reDStone zei:
Wereld vreemd na tussen de 20 en 30 opnames? Lekker figuur ben jij, meteen iemand kleineren.
Klik om te vergroten...
disclusie gesloten. Geef het op. Je bent niet meer te redden met die mindset. Denk je dat ik het opgeef a 40+ opnames?

En ik kleineren? Jij bent degene die overal tegen aan schopt?! Negatief zit waarschijnlijk in je drinkwater

Verdiep je eens in wat er kapot is gegan in je brein, dan praten we verder.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
@reDStone, kun je de discussie hier stoppen?
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Begrijpelijk, wat rot :( Helaas worden je problemen alleen maar groter als je Benzo's blijft nemen. Je hebt zo hard hulp nodig 😘. Vraag op je volgende meeting eens of iemand een goede tip voor je heeft voor een behandeling of instelling.

Pas je wel op met alcohol nu je weer meer Benzo's neemt? Beter even helemaal laten staan. Lukt dat? Als je daarover twijfelt lijkt mij de crisisdienst in dit geval wel aan te raden. Check of zij jou veilig kunnen houden. Hou vol!
Klik om te vergroten...
Ja I know, alcohol laten staan lukt wel. Ja crisisdienst, ik weet niet zo goed of ik daar dan voor in aanmerking kom. Morgen maar overleggen met de dokter.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
reDStone zei:
Cijfers, het werkt niet! Ze vallen bijna allemaal gewoon weer terug, hoe vaak ben jij het afgelopen jaar nou al terug gevallen dan?
Klik om te vergroten...
Ik was eergister 13 maanden clean.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#7
HappyMind zei:
Gezellige toevoeging ben jij hier zeg. Je bent vooral lekker aan het generaliseren met "ze". Ga eens een keer uit van het scenario dat het goed uit kan pakken, zoals bij @dupont zeer zeker het geval is
Klik om te vergroten...
Een scenario dat bij een heel klein percentage ook uit komt. Zo gezellig is het voor het grootste percentage niet. Ik heb een heleboel verslaafden gekend, die nu hardstikke dood zijn. En ook die kregen alle hulp, maar zijn dood.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
reDStone zei:
Een scenario dat bij een heel klein percentage ook uit komt. Zo gezellig is het voor het grootste percentage niet.
Klik om te vergroten...
De statistieken in de verslavingszorg zijn overal dramatisch slecht. Als je naar de relatieve slagingspercentages kijkt, scoort het Minnesota model toch nog behoorlijk hoog. Het concept van verslaving als ziekte en geheelonthouding werkt gewoon het best, ook al zijn de cijfers slecht. De kracht van de fellowships zit hem in de steun door lotgenoten, iets dat niet-verslaafde behandelaars nooit zullen kunnen bieden. Bovendien vermindert deze manier van zelfhulp de druk op de professionele verslavingszorg.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
De statistieken in de verslavingszorg zijn overal dramatisch slecht. Als je naar de relatieve slagingspercentages kijkt, scoort het Minnesota model toch nog behoorlijk hoog. Het concept van verslaving als ziekte en geheelonthouding werkt gewoon het best, ook al zijn de cijfers slecht. De kracht van de fellowships zit hem in de steun door lotgenoten, iets dat niet-verslaafde behandelaars nooit zullen kunnen bieden. Bovendien vermindert deze manier van zelfhulp de druk op de professionele verslavingszorg.
Klik om te vergroten...

Dat klopt niet Dupont dat is niet waar, het Minnesota model scoort niet beter dan de andere methodieken.

Dat beweren ze zelf. En zo werkt het ook, niemand wil toegeven dat zijn huisarts of tandarts misschien wel niet zo goed is.

En dat slachtofferschap zit me niet lekker, want ik heb te vaak meegemaakt, dat de verslaafde allemaal onzin zit te vertellen van dingen die helemaal nog nooit gebeurt zijn. Behalve in zijn/haar drugsverstoorde herrinneringen en dat ga ik nooit meer meemaken Dupont, nooit meer.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#10
reDStone zei:
Wat moet een verslaafde eigenlijk doen, als zijn naasten zoals direkte familie. De verslaafde helemaal niet steunen? Of zelfs willen dat diegene weer gaat gebruiken, zoals zij zelf doen? Welke naasten?, Want volgens mij hebben we het over hele bijzondere families die de meesten niet hebben.
Van die families, waar men elkaar liefheeft en elkaar steunt, van die naasten met allemaal lieve bedoelingen, zo uit een kinderboek.
Dan sta je daar toch mooi in je hemd, als je met dat soort naasten verbinding probeert te zoeken.

In een kliniek maak je vaak mee, dat mensen door hun naasten die zelf ook verslaafd zijn, gewoon keihard door die naasten ontbonden worden. Dan is er geen steun. Men wil gewoon dat het goed met je gaat en gaan zich helemaal niet verdiepen in jouw verslavingsprobleem, ze snappen het niet want hebben zelf nergens last van.
Klik om te vergroten...

Waarom moet je familie je direct 100% steunen? Ik heb mijn familie zo vaak gemanipuleerd, bedrogen en belogen. Ze hebben naar mijn idee het recht om mij te wantrouwen. Ik heb een probleem in mijn leven gecreëerd als een verslaafde, niet hun. Ze hebben hier niet om gevraagd. Ik heb ze er wel ingetrokken.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
@superlucy hoe is het afgelopen nacht gegaan?
Klik om te vergroten...
Mwah. heb wel geslapen maar werd steeds wakker. Heb de post gebeld, zit nu op 10 mg Diazepam 3 x per dag. Helpt wel iets maar voel me alsnog zwaar paniekerig. Ik hoop dat de ergste paniek wel weg gaat zijn binnen 2 weken, het valt me echt heel zwaar.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
reDStone zei:
Dat klopt niet Dupont dat is niet waar, het Minnesota model scoort niet beter dan de andere methodieken.

Dat beweren ze zelf. En zo werkt het ook, niemand wil toegeven dat zijn huisarts of tandarts misschien wel niet zo goed is.

En dat slachtofferschap zit me niet lekker, want ik heb te vaak meegemaakt, dat de verslaafde allemaal onzin zit te vertellen van dingen die helemaal nog nooit gebeurt zijn. Behalve in zijn/haar drugsverstoorde herrinneringen en dat ga ik nooit meer meemaken Dupont, nooit meer.
Klik om te vergroten...
Prima, ieder z’n ding. Mijn ervaring is dat verslaafden die langer in herstel zijn heel open en eerlijk zijn. Maar om daar te komen moeten ze eerst de jarenlange gewoontes van liegen en bedriegen loslaten. Dat gaat niet binnen een paar weken en met vallen en opstaan.

Bij mij heeft het jaren geduurd voordat ik langere tijd clean bleef. Kwestie van de juiste weg vinden en bovenal mijn eigen inzet. Zelfs een perfecte therapie is niets waard als de behandelde zich niet goed inzet. En bij verslaving is het meestal zo dat die onvoorwaardelijke inzet pas komt bij de Rock Bottom en dat die Rock Bottom pas komt als er al een hele tijd problemen waren, en dat mensen het gebruik al lang zat waren (en dus al wel hulp zochten) maar nog niet zat genoeg om alles te doen wat ze moeten doen om het herstel goed in te zetten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
superlucy zei:
Mwah. heb wel geslapen maar werd steeds wakker. Heb de post gebeld, zit nu op 10 mg Diazepam 3 x per dag. Helpt wel iets maar voel me alsnog zwaar paniekerig. Ik hoop dat de ergste paniek wel weg gaat zijn binnen 2 weken, het valt me echt heel zwaar.
Klik om te vergroten...
Benzo afbouw is ook zwaar. Ik hoop dat het snel draaglijk wordt 🙏
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
dupont zei:
Benzo afbouw is ook zwaar. Ik hoop dat het snel draaglijk wordt 🙏
Klik om te vergroten...
Ja na wanneer wordt het dragelijker? ik heb zoveel spijt ughhh
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#15
superlucy zei:
Ja na wanneer wordt het dragelijker? ik heb zoveel spijt ughhh
Klik om te vergroten...
In mijn ervaring na circa 3 maanden vanaf 0 mg.. mits je daarnaast ook alles op alles stelt om weer een gezond lichaam en geest te krijgen (veel sporten, enkel gezond eten en genoeg 'normale' activiteiten ondernemen)!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
superlucy zei:
Ja na wanneer wordt het dragelijker? ik heb zoveel spijt ughhh
Klik om te vergroten...
Dat is heel persoonlijk en ook afhankelijk van hoe de afbouw verloopt. Ik heb een veel te snelle afbouw gehad waar ik nog 6 maanden echt last van heb gehad maar ook een trage afbouw waar het na een paar weken al weer richting normaal ging en het tijdens de afbouw heel langzaam steeds iets slechter met me ging. Je zult het per dag moeten bekijken met zo min mogelijk verwachtingen. Bij een Benzo afbouw kun je dagen / uren / minuten hebben dat je je bijna normaal voelt en dagen / uren / minuten dat je het niet meer ziet zitten in ogenschijnlijk willekeurige volgorde, maar het kan ook zijn dat het vrij geleidelijk aan weer normaal wordt. Houd er maar rekening mee dat je er nog maanden mee rond zult lopen.

Wat sowieso helpt: geen alcohol, weinig caffeine, veel bewegen (liefst rustig aan maar wel wat langer; zwemmen, wandelen, fietsen), weinig Glutamaten eten, jezelf de vrijheid geven om alles op jouw tempo te doen. Geen werk, weinig verplichtingen, wel goed plannen, weinig triggers, veel steun om je heen maar ook voldoende afleiding, bijv met vrijwilligerswerk of een hobby.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja ik bedoel meer dat de ergste klachten een beetje weg zijn, ik begrijp dat ik nog lang klachten zal hebben maar dit monster in mn buik gevoel is gwn zo ondragelijk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
superlucy zei:
Ja ik bedoel meer dat de ergste klachten een beetje weg zijn, ik begrijp dat ik nog lang klachten zal hebben maar dit monster in mn buik gevoel is gwn zo ondragelijk.
Klik om te vergroten...
Dat ligt eraan. Als je de juiste dosis Diazepam weet te vinden dan kun je je vrij snel weer redelijk normaal voelen. Waarschijnlijk zo duf als een konijn maar niet meer zo bang en onrustig. Maar het kan zo maar zijn dat je je, zodra je gaat afbouwen, weer minder gaat voelen. Je moet 't echt aankijken en accepteren wat je voorgeschoteld krijgt. Het is eigenlijk niet te voorspellen. Maar praat er vooral met je doktor over. Er is altijd wel een draaglijke weg te vinden als er flexibel met jou omgegaan wordt, en het verloop van de afbouw afgestemd wordt op hoe jij je voelt. En dat kan waarschijnlijk het beste bepaald worden door bijv. een gemiddelde in te schatten over de afgelopen week. Als je je dag een welzijnsscore geeft op je mobiel of in een schriftje kun je vrij eenvoudig bijhouden hoe het gemiddeld gezien gaat en dat je je niet laat leiden door een keer een hele goede of hele slechte dag.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#19
superlucy zei:
Hoi lieve drugsforummers,

Ik ben nu twee dagen helemaal gestopt met alcohol drinken en benzo's nemen. Ik nam dit bijna dagelijks voor een half jaar, wel lage doseringen (werd wel steeds meer). Ik merk nu vooral dat m'n stemming enorm slecht is maar ook dat ik 0 eetlust heb.
Is dit een normaal verschijnsel? Het voelt alsof er een steen in m'n maag zit die niet weg gaat, ik krijg gewoon niks naar binnen . Verder merk ik geen lichamelijke sensaties, dus ik weet ook niet zeker of dit nu al wel een afkickverschijnsel kan zijn.

Ben benieuwd of een van jullie dit ook had.
Klik om te vergroten...
Hi Lucy, Ik ben 8 keer klinisch opgenomen. Zwaar alcohol verslaafd (6 liter flessen wijn per 24 uur: ik moest 's nachts bijdrinken om niet in ontwenning te raken. Daarbij heb ik iedere dag voor 3 jaar lang 150 mg diazepam geslikt (15 blauwe pilletje, per twee dagen 1 doosje...) Je kotst 7 dagen max als je zwaar aan de alcohol heb gezeten. Maar Benzo afkick valt onder het kopje Morfine/Heroine. Laat je klinisch opnemen. Ga NOOIT weg daar en je komt er echt doorheen.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#20
mrorange zei:
Hi Lucy, Ik ben 8 keer klinisch opgenomen. Zwaar alcohol verslaafd (6 liter flessen wijn per 24 uur: ik moest 's nachts bijdrinken om niet in ontwenning te raken. Daarbij heb ik iedere dag voor 3 jaar lang 150 mg diazepam geslikt (15 blauwe pilletje, per twee dagen 1 doosje...) Je kotst 7 dagen max als je zwaar aan de alcohol heb gezeten. Maar Benzo afkick valt onder het kopje Morfine/Heroine. Laat je klinisch opnemen. Ga NOOIT weg daar en je komt er echt doorheen.
Klik om te vergroten...
Alleen zullen je helaas nooit de volledige periode van een volledig en humaan afbouwschema (zoals o.a. voorgeschreven in de Ashton Manual) laten verblijven. Dat is gewoon te lang en daar is geen capaciteit voor.

Je zult dus voor jezelf een afbouwschema moeten opstellen en dit in overleg met de verslavingsarts in de kliniek of met je eigen huisarts moeten bespreken en invullen.

Ik denk dat het wel altijd verstandig is om een tijdje in een kliniek te verblijven. Voor mij was dit het punt dat ik naar 0 mg ging. Maar dat kan ook zijn, omdat ik vrijwel cold turkey (slechts 3 weken afbouw met een equivalent van 60-80 mg diazapam per dag) ben gegaan. Indien je een langzaam afbouwschema hanteert, moet je voor jezelf bepalen of een klinische setting juist aan het begin of aan het einde van de afbouw verstandig is!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."