Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen eetlust meer

Geen eetlust meer

112 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben circa 4 maanden geleden in 3 weken tijd naar 0 afgebouwd met de benzo’s. Ik gebruikte in de aanvangssituatie per dag ongeveer 1-2 mg alprazolam, 30-50 mg oxazepam, 16 mg flubromazepam en meestal nog een kortwerkende RC benzo in een aantal mg naar keuze. Op het laatste ook in combinatie met 60-120 mg O-DSMT..

Ik startte met taperen op 32 mg flubromazepam en heb om de 3 á 4 dagen de dosis gehalveerd, tot ik na 3 weken afbouwen op 0 stond. De laatste week, maar vooral vanaf het moment 0, kreeg ik echt niets meer door mijn strot. Zelfs van eten dat ik normaal gesproken het allerlekkerste vind, ging ik over mijn nek. Ik ben daardoor ook 5 kilo afgevallen in circa 2 weken tijd. Daarna kon ik gelukkig wel weer steeds beter eten!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
superlucy zei:
Ik was wel een alcoholist, al kon ik wel wat dagen zonder. Maar mis de alcohol nu nog totaal niet omdat ik mij zo slecht voel. Dus dat gaat nog komen. Ja dankjewel! ik probeer idd aan extra vitaminen te denken en eet heel gezond op het moment. Moet eerlijk gezegd ook niet denken aan ongezond eten nu.
Klik om te vergroten...
Owké, ja om van die gecombineerde verslaving volledig van af te zijn en je herstel goed in stijgende lijn zal zitten, daar gaat zeker de nodige tijd over moeten gaan. Maar je hebt 't belangrijkste al gedaan, een halt toegeroepen aan je verslavingen en bewust gezonde keuzes maken. Éeh en je bent er nog maar net mee gestart en begin vd afkick is toch wel het zwaarst en ja zullen waarschijnlijk nog zware periodes aankomen, hopelijk heb je voldoende begeleiding en ook de steun van naasten?

Ja zeker omdat je geestelijk en lichamelijk toch ferm op de proef wordt gesteld, komen extra voedingssupplementen zeker van pas. Goed dat je ook de gezondere zaken probeert te eten, deels door geen eetlust moet je nog mr denken aan frituur, pizza nzo of je word 🤢
Hou zeker de moed erin en hou vol 😊
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
@superlucy hoe is het afgelopen nacht gegaan?
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#4
reDStone zei:
Ik ben bang dat je dat aantreft in de meeste klinieken ja. Je schrikt je rot wat voor een tuig je daar altijd aantreft. Een goede reden om niet verslaafd te raken, is idd het zooitje tuig dat je gaat tegenkomen als je een beroep gaat doen op de reguliere verslavingszorg . Als je geld hebt, lijkt mij dat je iig niet naar de reguliere zorg zou willen. Het is gewoon niet veilig.
Klik om te vergroten...
oh man, je bent zo wereld vreemd. Je snapt per definitie het woord "verslaving" niet
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#5
reDStone zei:
Het zijn de verslaafden die jij bent tegengekomen. Als je naar Castle Craig in Schotland ofzo gaat, dan kom je meestal ook alleen maar de allerergste tegen.
Klik om te vergroten...
Ja ik ken castle craig vriend. net als al die andere "lust oorden". verslaving is voor het leven en daar ga je na 1 opname nooit meer overheen komen. Het is een fout in je VTA die een signaal doorgeeft aan je prefrontale cortex, oftewel je beloningscentrum. Dat is blijvende schade en daar zal je de rest van je leven een draai aan moeten geven.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Torchic zei:
Jezus wat een uitspraken en oordelen zeg! Gelukkig zijn de meeste hier wat ruimdenkender dan jij.

En als iemand een tattoo heeft? Dan ben je gelijk tuig?😂
Klik om te vergroten...

Nee dat niet, maar het was een eufemisme. Het zijn geen kakkers zeg maar. En het schrikt gewoon af dat het niet voor iedereen is.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#7
mrorange zei:
oh man, je bent zo wereld vreemd. Je snapt per definitie het woord "verslaving" niet
Klik om te vergroten...

Wereld vreemd na tussen de 20 en 30 opnames? Lekker figuur ben jij, meteen iemand kleineren.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ne
reDStone zei:
Wereld vreemd na tussen de 20 en 30 opnames? Lekker figuur ben jij, meteen iemand kleineren.
Klik om te vergroten...
disclusie gesloten. Geef het op. Je bent niet meer te redden met die mindset. Denk je dat ik het opgeef a 40+ opnames?

En ik kleineren? Jij bent degene die overal tegen aan schopt?! Negatief zit waarschijnlijk in je drinkwater

Verdiep je eens in wat er kapot is gegan in je brein, dan praten we verder.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#9
mrorange zei:
ne

disclusie gesloten. Geef het op. Je bent niet meer te redden met die mindset. Denk je dat ik het opgeef a 40+ opnames?
Klik om te vergroten...

Ik heb er eentje ontmoet, die had er 75. En volgens mij was dat aan de lage kant. Dus we hebben er nog wat te gaan. :yum:
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#10
reDStone zei:
Ik heb er eentje ontmoet, die had er 75. En volgens mij was dat aan de lage kant. Dus we hebben er nog wat te gaan. :yum:
Klik om te vergroten...
ja ok, :) ik was bij brijder een aantal jaar geleden en daar was een kerel die ik tijdens mn opname terug heb zien komen. Hij mocht niet meer bij Jellinek en was voor de 65ste keer bij Brijder. Dat was de laatste keer voor hem daar. 55 jaar...
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#11
mrorange zei:
ne

disclusie gesloten. Geef het op. Je bent niet meer te redden met die mindset. Denk je dat ik het opgeef a 40+ opnames?

En ik kleineren? Jij bent degene die overal tegen aan schopt?! Negatief zit waarschijnlijk in je drinkwater

Verdiep je eens in wat er kapot is gegan in je brein, dan praten we verder.
Klik om te vergroten...
sorry man, ik kan nogal hard uit de hoek komen. Ik heb een academische achtergrond en heb me nooit in een detox voor mn gevoel tussen tuig bevonden. Juist 95 procent zeer onzekere mensen met een onderliggend probleem. Dus ik voelde me wat aangevallen.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#12
reDStone zei:
En heb ik dat dan ook gedaan???

Wat moet je dan met verslaafden die niet op die toer zijn gegaan? Denk je nou echt dat we allemaal vd straat afkomen? Of zullen er ook verslaafden zijn die dus niet anderen benadeeld hebben? Want volgens mij heb ik niks ernstigs op mijn kerfstok, maar wordt wel steeds zo aangesproken en behandeld en bejegend. Is dat lachen dan, gewoon verslaafd meer niet. We zijn niet allemaal zo extreem.

Maar het klopt wel, in de verslavingszorg kom je meestal alleen maar tuig tegen. Sowieso heeft iedereen eenn tattoo, maar het is idd meestal zo aso en gestoord dat je met alleen de verslaving aanpakken je idd, nog niks hebt bereikt.
Klik om te vergroten...

Als je iets beter had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik in de “ ik-vorm ” heb getypt. Ik zou niet graag voor anderen willen spreken, Laat staan generaliseren.

Ik was inderdaad een smerige achterbaks rotjong wat m’n middel op nummer 1 had staan. Ik was niet eerlijk, want ik wou dat er niemand tussen mij en mijn gebruik in kwam. Ik was er nog wel voor anderen, en ik had wel empathie.. maar als het er op aan kwam, dan stond de drugs wel op nummer 1.

In de kliniek waar ik had gezeten, hadden mijn lotgenoten allemaal hun middel op nummer 1 staan. Dat heeft elke verslaafde.

Ohja, nog een leuk feitje van wat ik daar heb gezien… er liepen er maar een paar rond met een tatoeage.

Het feit dat jij mensen kunt beoordelen vanwege hun tatoeages is wel zachtjes uitgedrukt “ sneu “
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spatsen zei:
Als je iets beter had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik in de “ ik-vorm ” heb getypt. Ik zou niet graag voor anderen willen spreken, Laat staan generaliseren.

Ik was inderdaad een smerige achterbaks rotjong wat m’n middel op nummer 1 had staan. Ik was niet eerlijk, want ik wou dat er niemand tussen mij en mijn gebruik in kwam. Ik was er nog wel voor anderen, en ik had wel empathie.. maar als het er op aan kwam, dan stond de drugs wel op nummer 1.

In de kliniek waar ik had gezeten, hadden mijn lotgenoten allemaal hun middel op nummer 1 staan. Dat heeft elke verslaafde.

Ohja, nog een leuk feitje van wat ik daar heb gezien… er liepen er maar een paar rond met een tatoeage.

Het feit dat jij mensen kunt beoordelen vanwege hun tatoeages is wel zachtjes uitgedrukt “ sneu “
Klik om te vergroten...
Bij een verslaafde staat altijd het middel op nummer 1. De kunst is daar een weg in te vinden. Je kan elk jaar op wintersport gaan en een been breken, Je kan ook elk jaar een terugval hebben en detoxen. Meer is het gewoon niet. Je moet er mee dealen voor de rest van je leven.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spatsen zei:
Als je iets beter had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik in de “ ik-vorm ” heb getypt. Ik zou niet graag voor anderen willen spreken, Laat staan generaliseren.

Ik was inderdaad een smerige achterbaks rotjong wat m’n middel op nummer 1 had staan. Ik was niet eerlijk, want ik wou dat er niemand tussen mij en mijn gebruik in kwam. Ik was er nog wel voor anderen, en ik had wel empathie.. maar als het er op aan kwam, dan stond de drugs wel op nummer 1.

In de kliniek waar ik had gezeten, hadden mijn lotgenoten allemaal hun middel op nummer 1 staan. Dat heeft elke verslaafde.

Ohja, nog een leuk feitje van wat ik daar heb gezien… er liepen er maar een paar rond met een tatoeage.

Het feit dat jij mensen kunt beoordelen vanwege hun tatoeages is wel zachtjes uitgedrukt “ sneu “
Klik om te vergroten...

Ik heb gewoon een hekel aan tattoo's en sieraden, maargoed ik ging wat te ver.
Maar dat we ons allemaal, als een of ander kleine tyfusjunk hebben gedragen, slaat nergens op.



En zo'n sfeertje hangt er ook vaak in zo'n verslavingszetting. Zo van, ons kent ons, en weetjewel wij van de straat. Wij kennen elkaar, wij begrijpen elkaar. Terwijl de een hardstikke crimineel en gek is en de ander een of ander vrijwilliger met een autisme ofzo, meer niet.

Ik kreeg steeds het gevoel dat ik van alles fout heb gedaan en gewoon echt niet deug, als ik mezelf in die klinieken zag, tussen de mensen waar ik tussen heb gezeten.


En het is er meestal ook onveilig, er lopen heel veel persoonlijkheidstoornisjes rond met criminele en aggressieve trekjes. Die dan opeens 180 graden anders zijn geworden door het stoppen met een drug, jaja.
Het is net alsof iemand die verslaafd is, ook allerlij andere slechte dingenop zijn geweten moet hebben???!!! Ja, met wat ik tegen kwam in klinieken was wel meer aan de hand dan alleen verslaving, maar dat kwam niet door hun verslaving, die hadden een of andere stoornis. Zoals een narcistische gek stoornis.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#15
reDStone zei:
En zo'n sfeertje hangt er ook vaak in zo'n verslavingszetting. Zo van, ons kent ons, en weetjewel wij van de straat. Wij kennen elkaar, wij begrijpen elkaar. Terwijl de een hardstikke crimineel en gek is en de ander een of ander vrijwilliger met een autisme ofzo, meer niet.
Klik om te vergroten...
Dit ben ik volkomen met je eens. Maarr het zijn vaak 20 -25 jarigen die in een detox worden geduwd door anderen (terwijl ze er misschien zelf er totaal niet achter staan en ook nog "moeten" opboksen tegen 35-85 jarigen.) Hoe overleef je dat als kind? Door te schoppen.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#16
mrorange zei:
Dit ben ik volkomen met je eens. Maarr het zijn vaak 20 -25 jarigen die in een detox worden geduwd door anderen (terwijl ze er misschien zelf er totaal niet achter staan en ook nog "moeten" opboksen tegen 35-85 jarigen.) Hoe overleef je dat als kind? Door te schoppen.
Klik om te vergroten...
Ja dag, ze jatten de gordijnrails. En niemand snapt waarom. De laatste keer dat ik in een kliniek zat in corona, heb ik hard gelachen met het personeel wat er nou weer allemaal weg was.
Of kapot etc etc. Je hebt ook zoiets als een dubbelD kliniek. dat is helemaal erg. Dan heb je elke dag dat de beveiliging in moet grijpen en dat iedereen naar z'n kamer moet.
En erger. Het is niet veilig en sommige mensen hebben het daardoor juist heel erg naar hun zin en vinden dat heel gezellig.
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#17
mrorange zei:
respect, Ik heb ze kapot zien gaan aan bruin. en WTF 5 gram man! Dan heb je echt een berg verzet! Ik heb een keer 1 gram gesnoven, 48 uur KO geweest..
Klik om te vergroten...
Nee rookte van folie. Hooge kwaliteit beter niet snuiven. en nooit overdosis en werken. snuiven van bruin is voor die versneden US shit. sneaky ergens
in een afgeslote ruimte. Maar het klinkt raar. Ik heb altijd een sterk innerlijke steun gevoeld.
Greg basers. die hebben een probleem. Eigelijk maar 1 succes gekend. die knallen op je receptoren maken diepe sporen. En om die laatste biertjes
te laten staan. mijn oude trouwe vriend. wint niet van die kracht die we allemaal hebben. vertrouw erop dat vlak voor je echt valt. precies voor alle
doom denk scenario.s, pakt dat je op. Heel maf. vertrouw erop of geef je eraan over.Er is niets te verliezen. Geboren worden dat was pas schokkend
Leed en pijn veroorzaakt bewustzijn. Bijna niemand is zo sterk om dat pad op te gaan en te overwinnen.
slaapse
Art
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#18
Knap hoor dat iedereen zo knokt. Doet me goed.
Art
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#19
mrorange zei:
Ja ik ken castle craig vriend. net als al die andere "lust oorden". verslaving is voor het leven en daar ga je na 1 opname nooit meer overheen komen. Het is een fout in je VTA die een signaal doorgeeft aan je prefrontale cortex, oftewel je beloningscentrum. Dat is blijvende schade en daar zal je de rest van je leven een draai aan moeten geven.
Klik om te vergroten...
Je slaagt wel. alleen zal je eenzamer zijn en vrienden proberen te maken. castle Greg en de Loodds en Capelle. waren goede angstmakers. Maar thuis
Lukt het om lang of altijd vol te houden. En op een dag weer kunnen genieten. Als je het echt zat bent dan.
art
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
@reDStone, kun je de discussie hier stoppen?
Klik om te vergroten...
Ja dat kan. Jessica vroeg me te stoppen met drinken, dus dat deed ik toen ook en nog steeds.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."