Hi
@Loving.an.addict, wat een heftig verhaal ook! Als ik het zo lees heb je denk ik ook heel veel meegemaakt en ben je altijd bij hem gebleven.
Wat je als laatste zegt herken ik heel erg.. hoop.
Altijd maar de hoop dat iemand 'het licht' ziet en stopt met gebruiken.. maar eigenlijk ook de hoop dat iemand jou waarde ziet en denkt shit wat heb ik een leuke vrouw, kinderen etc. Dit ga ik toch ff mooi niet verknallen..
Maar helaas.. we weten beide dat het zo niet werkt in de realiteit.
Narcistische trekken komen volgens mij ook vaak voor tijdens een verslaving en t draait tijdens gebruik allemaal om hunzelf.
Wat fijn dat je een eigen plek hebt. Heb ik ook en kan alleen maar zeggen: bescherm je eigen veilige plek goed. Het is de plek waar je niet op je hoede hoeft te zijn. Ik had hem bijv al een half jaar tot aan de opname in zuid afrika niet thuis laten komen.. hebben alleen maar buitenshuis dingen gedaan zodat ik op elk moment als ik dacht voelt niet goed, weg kon gaan.
Die online status of laatst gezien checken herken ik ook.. of als ik met de baby toendertijd snachts wakker was zag ik hem ook online of hele nacht onrustig. Dan wist ik ook alweer hoelaat t was.
Weetje eigenlijk is bij mij nu na afgelopen 2 weken wel echt het kwartje gevallen dat Ćk niks kan veranderen/voorkomen. De angsten die je hebt begrijp ik heel goed, maar besef wel dat je er echt geen invloed op hebt.
Bedoel bij mij terugkomst Z afrika kliniek, 3 dagen was ik thuis samen..alles ging lekker dacht ik.. 4e dag moest ik werken op de ochtend van verjaardag ons zoontje en is hij 10 min later naar de winkel gegaan om flesje whisky te halen.
Hij appte gister uit t niets of ik zin had naar het strand te gaan.. om 05.30 sochtends.. alsof er niks gebeurd is.
Heb niet gereageerd. Totaal niet zoals ik ben, want ben super trouw in alle opzichten maar nu dacht ik.. Nee het is een keer genoeg. Hij kan me op een nuchter moment en normale tijd bellen maar verder hou ik al het contact af. En bedoel te bellen om te praten over wat er allemaal weer gebeurd is.. niet koetjes en kalfjes en chillen samen.
Want voel steeds meer: ik ben er ook nog. Mijn gevoelens, gedachtes, behoeftes etc doen er ook toe en worden op dit moment natuurlijk in en op alle vlakken niet bevredigd. Voel me niet serieus genomen of gewaardeerd als partner, vrouw of moeder van onze kleine waar ik alles alleen doe en gedaan heb van financieel tot alle nachten.
Sterkte met je eigen proces en zoals iedereen mij het advies geeft.. denk aan jezelf en je kind!