Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafde partner

Verslaafde partner

60 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
H
HazelnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allemaal,

Al tijden lees ik als partner regelmatig topics. Zoekende naar antwoorden op vragen en gevoelens die ik al jaren als partner heb.

De situatie is als volgt, long story short: partner gebruikt al +- 20 jaar. Laatste 1.5 jaar zo heftig dat hij niet meer thuis woont, werkeloos geworden is en zelfs in zijn maandenlange roes een keer vreemdgegaan is.
Vanwege onze relatie die op knappen stond, ons kindje van 2 die we samen hebben en omdat hij zichzelf nergens meer in herkent en ziek is van zichzelf en gedrag.. wilde hij afkicken.

Zuid afrika werd afgekeurd door de verzekering.. hij moest eerst in NL iets proberen. Heeft hij gedaan, ambulante behandeling van 2 weken. Hij was die 2.5 week sober. We hadden elke dag contact, met kleine wat leuks gedaan in het weekend en zag even de echte versie van hem weer. Maar helaas is hij al de 1e avond van de laatste behandeldag weer gaan gebruiken.

De 2 vervolg afspraken met kliniek om eventueel alsnog z.afrika te bespreken heeft hij afgezegd met als laatste reden: ga het allemaal zelf doen.
And guess what, dat zei hij om 7u sochtends aan de telefoon, dronken.
En in die modus van alcohol/coke/,.. geen idee wat nog meer zit hij alweer 3 weken waarbij zijn gedrag mega labiel is. Van het op de ene dag zelf afspraak maken met kliniek tot 3 dagen later weer afzeggen. Van het ik ga er alles aan doen om te zorgen dat je me weer kan vertrouwen en ik echt partner/papa kan zijn tot het maakt allemaal niet meer uit, i fucked up en kan het allemaal nooit meer goed maken en terug draaien.

En ik als.. sja.. laten we het nog steeds maar partner noemen.. kan er niet meer tegen. Ik kan er met me hoofd niet meer bij en snap totaal niet waar dit allemaal nu weer vandaan komt.. hij was echt zo positief bezig.

Ik heb hem nu ff op alles geblokt om mezelf te beschermen tegen deze doorgaande cirkel van beloftes en teleurstellingen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het niet uitmaakt of wel of niet aan de zijlijn sta als support. Maar ben ook bang voor het Ik laat hem vallen gevoel. En ergens blijf ik altijd die hoop hebben.. en ook dat vreet energie.

Hoe nu verder..
H
HazelnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
@dupont & @OtherShore fijn om het ook even van mensen te horen die buiten onze situatie staan en er soort van neutraal naar kijken
dupont zei:
Het is klote en je bent als naaste machteloos. Kies wel voor jezelf en je kind de komende tijd. Laat je niet omlullen door zijn beloftes van beterschap. Hij mag het laten zien en aan de bak
Klik om te vergroten...
dupont zei:
Hij moet voor zichzelf clean willen worden, niet om jou een plezier te doen want dat werkt niet.
Klik om te vergroten...
Vooral dit.. vraagt alleen maar of onze relatie nog een kans maakt als hij het doet. Hierdoor heb ik inderdaad het gevoel dat de "nood" voor zichzelf ergens niet hoog genoeg is nog.
En inderdaad machteloos.. ik kan gewoon even niet meer die beloftes die in elke bui van gebruik weer in rook opgaan. Snap ondertussen wel hoe het werkt.. maar het is moeilijk bij te houden met mijn nuchtere denken.

Oke.. duidelijk.. op mezelf en thuis blijven focussen is het enige wat ik kan doen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wow, heftig verhaal. Zo rot dat je dit mee moet maken. Er is zoveel te zeggen, maar ik ga vooral op één stukje van je verhaal reageren. Je schrijft:
Hazelnut zei:
Ik kan er met me hoofd niet meer bij en snap totaal niet waar dit allemaal nu weer vandaan komt.. hij was echt zo positief bezig.
Klik om te vergroten...
Het spijt me om dit te moeten zeggen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je partner is verslaafd en al lang ook.
Hazelnut zei:
partner gebruikt al +- 20 jaar. Laatste 1.5 jaar zo heftig dat hij niet meer thuis woont, werkeloos geworden is en zelfs in zijn maandenlange roes een keer vreemdgegaan is.
Klik om te vergroten...
De verslaving van je partner gaat dus ten koste van alles wat goed en waardevol is. Dat doet verslaving met je. Waarschijnlijk voelt hij zich hartstikke schuldig en schaamt hij zich dood, maar ja, dan ga je alleen maar meer gebruiken om dat weer te vergeten. Vandaar ook zijn verwarrende gedrag: aan de ene kant wel willen stoppen, maar aan de andere kant niet kunnen stoppen. En dan:
Hazelnut zei:
ambulante behandeling van 2 weken
Klik om te vergroten...
Zo op het eerste gezicht lijkt me dit zeker niet genoeg; een klinische opname ligt meer voor de hand. Weten de hulpverleners hoe de situatie ervoor staat? Is hij eerlijk over zijn gebruik?


Hazelnut zei:
Ik heb hem nu ff op alles geblokt om mezelf te beschermen tegen deze doorgaande cirkel van beloftes en teleurstellingen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het niet uitmaakt of wel of niet aan de zijlijn sta als support. Maar ben ook bang voor het Ik laat hem vallen gevoel. En ergens blijf ik altijd die hoop hebben.. en ook dat vreet energie.
Klik om te vergroten...
Ik kan me dit heel goed voorstellen. Goed dat je jezelf en je kindje beschermt. Maar er is hoop: als hij, met de juiste hulp, echt aan zichzelf gaat werken, dan kan hij zijn leven beteren. Het zal moeilijk zijn, maar niet onmogelijk. Jouw support zal hem zeker helpen, maar het moet niet ten koste gaan van jezelf.

Ik hoop voor jou en je kindje dat je partner de juiste keuzes gaat maken. Of jullie relatie nog te redden is valt te bezien, maar hij blijft de vader van je kind, dus ik hoop dat het hem lukt.
H
HazelnutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je uitgebreide reactie @OtherShore en klopt helaas allemaal wat je zegt..
Maar is het raar dat ik nu het gevoel heb dat ik hem echt opzich zelf aangewezen moet laten zijn? Als hij het echt allemaal graag anders wilt.. dan gaat hij er hoe dan ook voor, toch?

Over zijn gebruik, heb het behandelplan gelezen en daar staat wel zijn dagelijkse gebruik in vermeld. Dus ik denk dat opname zeker mogelijk is.. ook verzekering technisch.. daarom is bij mij de teleurstelling en frustratie zo mega groot van het afzeggen.

En inderdaad.. het gaat nu wel ten koste van mij. Ik sta er ook al ruim een jaar alleen voor met onze kleine en ben vooral bezig ons een fijn thuis te geven.
Ja.. dat doet verslaving dus met je.. vreselijk om vanaf de zijlijn het aan te zien
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hazelnut zei:
Bedankt voor je uitgebreide reactie @OtherShore en klopt helaas allemaal wat je zegt..
Maar is het raar dat ik nu het gevoel heb dat ik hem echt opzich zelf aangewezen moet laten zijn? Als hij het echt allemaal graag anders wilt.. dan gaat hij er hoe dan ook voor, toch?
Klik om te vergroten...
Nee dat is niet gek. Beter voor jou, en je kunt alleen maar hopen dat hij daardoor de ernst van de situatie in gaat zien. Hij moet voor zichzelf clean willen worden, niet om jou een plezier te doen want dat werkt niet.

Hazelnut zei:
Over zijn gebruik, heb het behandelplan gelezen en daar staat wel zijn dagelijkse gebruik in vermeld. Dus ik denk dat opname zeker mogelijk is.. ook verzekering technisch.. daarom is bij mij de teleurstelling en frustratie zo mega groot van het afzeggen.

En inderdaad.. het gaat nu wel ten koste van mij. Ik sta er ook al ruim een jaar alleen voor met onze kleine en ben vooral bezig ons een fijn thuis te geven.
Ja.. dat doet verslaving dus met je.. vreselijk om vanaf de zijlijn het aan te zien
Klik om te vergroten...
Het is klote en je bent als naaste machteloos. Kies wel voor jezelf en je kind de komende tijd. Laat je niet omlullen door zijn beloftes van beterschap. Hij mag het laten zien en aan de bak. Stel duidelijke grenzen.

Net als jouw partner moet jij het ook niet alleen doen. Bij de huisarts kun je hulp krijgen om er over te praten. Als je graag lotgenoten wil spreken, kun je bij Nar-Anon terecht: https://www.naranon.nl/
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hazelnut zei:
Als hij het echt allemaal graag anders wilt.. dan gaat hij er hoe dan ook voor, toch?
Klik om te vergroten...
Normaal gesproken zou je dat denken, maar door verslaving raak je soms dusdanig in de war dat het niet meer lukt om er op eigen kracht uit te komen. Ik begrijp je teleurstelling en frustratie, maar het enige wat je van hem kan verwachten is dat hij hulp zoekt en aanneemt. Dat kan op zich al moeilijk zijn, maar het is belangrijk dat hij zelf het initiatief neemt. Als je het opgelegd krijgt dan heeft het vaak geen kans van slagen.


dupont zei:
Hij moet voor zichzelf clean willen worden, niet om jou een plezier te doen want dat werkt niet.
Klik om te vergroten...
dupont zei:
Stel duidelijke grenzen.
Klik om te vergroten...
dupont zei:
Net als jouw partner moet jij het ook niet alleen doen.
Klik om te vergroten...
Precies dit.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hazelnut zei:
@dupont & @OtherShore fijn om het ook even van mensen te horen die buiten onze situatie staan en er soort van neutraal naar kijken


Vooral dit.. vraagt alleen maar of onze relatie nog een kans maakt als hij het doet. Hierdoor heb ik inderdaad het gevoel dat de "nood" voor zichzelf ergens niet hoog genoeg is nog.
En inderdaad machteloos.. ik kan gewoon even niet meer die beloftes die in elke bui van gebruik weer in rook opgaan. Snap ondertussen wel hoe het werkt.. maar het is moeilijk bij te houden met mijn nuchtere denken.

Oke.. duidelijk.. op mezelf en thuis blijven focussen is het enige wat ik kan doen
Klik om te vergroten...
Neutraal zou ik het niet noemen, we hebben in de waanzin geleefd die jouw partner ervaart en we weten wat er nodig is om er uit te raken. De loze beloftes hebben wij ook vaak aan onszelf en onze naasten gemaakt. Op het moment zelf is de belofte echt wel gemeend en oprecht, maar verslaving is zo sterk dat die het uiteindelijk wint en we beloftes wegwuiven. Dat is de onbetrouwbaarheid die verslaving teweegbrengt. We kunnen dat te boven komen en weer fijne mensen worden. Daar is wel 100% inzet voor nodig, en daar is dan weer een dieptepunt voor nodig dat we Rock Bottom noemen. Tot die tijd modderen we eigenlijk aan omdat onze verslaving ons steeds voor de gek houdt, en we alle onzin die het ons voorhoudt geloven.

Pas als de pijn van herstel minder groot is dan de pijn van doorgebruiken kunnen we die stap zetten - voor herstel moeten we onze grootste (denk-) fouten corrigeren. Die denkfouten hebben velen al decennialang gemaakt om met het leven om te kunnen gaan. Je zou kunnen zeggen dat we het fundament waarop we ons wereldbeeld en onszelf altijd hebben gebouwd, moeten afbreken en helemaal opnieuw opbouwen. Dat is een heel groot project dat paradoxaal genoeg vrij makkelijk lukt na Rock Bottom en die 100% inzet, althans zo was dat voor mij. De “beste” route voor herstel is om die Rock Bottom te bespoedigen. Veel niet-verslaafden die proberen te helpen, belemmeren dit nogal eens en houden ondanks goede bedoelingen dus eerder de verslaving in stand door een rationele helpende aanpak te kiezen. Pas toen ik in ging zien dat ik niet lang meer zou leven als ik door zou gaan met gebruiken kon ik de moed verzamelen om alles te doen wat nodig was om mijn fundament te herbouwen.

Het is voor zowel verslaafde als naaste vaak een ontzettende lijdensweg, maar als het herstel goed wordt aangepakt en onderhouden kunnen het heel prettige mensen worden. Uiteindelijk blijft een terugval altijd op de loer liggen, en als dat gebeurt gaat het hard, en de verslaving pakt de draad weer op waar ‘ie gebleven was, vol gas richting de afgrond. Met die gedachte moet je kunnen leven als je een verslaafde dicht bij je hebt.

Een heel verhaal zo bij elkaar. Hopelijk kun je er iets uit halen dat helpend is.
H
HazelnutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry, bedoelde neutraal in de zin van geen familie of vrienden.
Het is moeilijk, voelt als een soort falen van alles. De liefde is natuurlijk ook niet opeens weg.. ondanks alles..en dat we een kleine hebben maakt het ook niet bepaald makkelijker.

Maar het helpt me zeker @dupont en ik denk dat ik me hierdoor wel gesterkt voel om het nu laten we zeggen los te laten, de bal bij hem te laten.
We gaan zien wat de toekomst brengt..
Bedankt allemaal 🤗
H
HazelnutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben ik weer.. heb hem nu 5 weken niet gezien. Hij is in die tussentijd echt veel dronken.. en waarschijnlijk nog meer. Maar goed hebben dus alleen telefonisch contact.
Merk alleen wel dat hij zoo bezig is met manipuleren. Van hoe goed t gaat en dat hij 100% ervoor gaat en het ook al beter gaat.. waar hij letterlijk avond ervoor nog harstikke dronken was. En dat hij gewoon bij ons had kunnen zijn.. en anders gaat hij maar verder etc.
Zegt alleen maar dingen om mij zeg maar aan het twijfelen te laten brengen. Dat ik moet denken van.. of zal het toch wel goed gaan nu.
Maar dat geloof ik absoluut niet. Heb het idee dat hij in een zware ontkenning zit van hoe erg zijn probleem is.. hij was onder behandeling, maar na die 10 daagse heeft hij ook hun hulp afgekapt en was het allemaal niet meer nodig.

Best heel vermoeiend allemaal..
En ook moeilijk... helemaal omdat er een kind in het spel is. Kan hem echt niet meer vertrouwen met een afspraak of hij nuchter komt opdagen of niet... en dat is zo erg.

Moest het toch even kwijt..
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heel goed voor jezelf en jullie kind blijven zorgen. Jezelf echt even op de eerste plaats zetten. Als jij omvalt dan gaat het echt mis. Sterkte en blijf het vooral ook delen en ventileren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hazelnut zei:
Ben ik weer.. heb hem nu 5 weken niet gezien. Hij is in die tussentijd echt veel dronken.. en waarschijnlijk nog meer. Maar goed hebben dus alleen telefonisch contact.
Merk alleen wel dat hij zoo bezig is met manipuleren. Van hoe goed t gaat en dat hij 100% ervoor gaat en het ook al beter gaat.. waar hij letterlijk avond ervoor nog harstikke dronken was. En dat hij gewoon bij ons had kunnen zijn.. en anders gaat hij maar verder etc.
Zegt alleen maar dingen om mij zeg maar aan het twijfelen te laten brengen. Dat ik moet denken van.. of zal het toch wel goed gaan nu.
Maar dat geloof ik absoluut niet. Heb het idee dat hij in een zware ontkenning zit van hoe erg zijn probleem is.. hij was onder behandeling, maar na die 10 daagse heeft hij ook hun hulp afgekapt en was het allemaal niet meer nodig.

Best heel vermoeiend allemaal..
En ook moeilijk... helemaal omdat er een kind in het spel is. Kan hem echt niet meer vertrouwen met een afspraak of hij nuchter komt opdagen of niet... en dat is zo erg.

Moest het toch even kwijt..
Klik om te vergroten...
Je argwaan is waarschijnlijk 100% terecht.

En wat hierboven al gezegd is: een verslaafde kan alleen uit zichzelf stoppen. Stoppen voor een ander, zelfs je gezin, werkt niet.

En dus is het nu zeer waarschijnlijk allemaal manipulatie om een voet tussen de deur te krijgen.

Hoe moeilijk het ook is, goed dat je er alert op bent.
H
HazelnutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja
Mindless zei:
dus is het nu zeer waarschijnlijk allemaal manipulatie om een voet tussen de deur te krijgen
Klik om te vergroten...
Dit merk ik heel sterk.. speelt het nu op van oke dan is het over tussen ons maar wil wel die kleine zien. Wilt lijkt wel iets creëren dat ik bang ben dat ik hem kwijt ben.. en dus maar erin mee ga weer van kom maar weer thuis en ik geloof je wel..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hazelnut zei:
Ja

Dit merk ik heel sterk.. speelt het nu op van oke dan is het over tussen ons maar wil wel die kleine zien.
Klik om te vergroten...
Maakt het wel een stuk moeilijker allemaal als er een kind betrokken is, maar alsnog zal hij niet echt beter worden tot hij daar zélf echt klaar voor is.

Heb die wanhopige verandering van gedrag bij mannen vaker gezien. Verslaafden en niet verslaafden. Ineens allemaal dingen gaan doen uit angst iemand kwijt te raken. En om eerlijk te zijn: ook ikzelf (man) heb een keer aan een ex dingen beloofd te veranderen aan mezelf en meende en wilde het ook oprecht in het moment voor haar en voor ons, maar het was een willen dat ik zou willen stoppen met iets en niet het willen stoppen zélf en dáár ligt nou juist de crux. Je kunt jezelf (en de ander) op die manier voor de gek houden. Het rare is: je kunt als mens jezelf op zo'n manier voor de gek houden dat je het ook écht gaat geloven (wellicht kom je ermee door een leugendetector test), maar dat maakt het nog steeds geen oprecht willen stoppen (of juist willen beginnen) met iets.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hazelnut zei:
Merk alleen wel dat hij zoo bezig is met manipuleren.
Klik om te vergroten...
Hazelnut zei:
Maar dat geloof ik absoluut niet. Heb het idee dat hij in een zware ontkenning zit van hoe erg zijn probleem is..
Klik om te vergroten...
Bedankt voor update @Hazelnut. Goed dat je sceptisch blijft totdat je partner echt laat zien dat hij veranderd is.

Je hebt al goede adviezen gekregen. Één ding wil ik een beetje nuanceren of verduidelijken. @Mindless schreef:
Mindless zei:
Stoppen voor een ander, zelfs je gezin, werkt niet.
Klik om te vergroten...
Voor mij was mijn gezin wel een belangrijke reden om te stoppen. Ik stond namelijk aan de andere kant van je verhaal. Waar het imo om gaat is dat je partner vanuit zichzelf gemotiveerd moet zijn om zijn gedrag te veranderen. Zijn gezin kan wel een reden zijn om te stoppen (dat was het voor mij ook).

Wat niet werkt is door anderen onder druk gezet worden om te stoppen, zonder dat je zelf de motivatie kan vinden. Maar het welzijn van je gezin kan wel degelijk een hele sterke intrinsieke motivatie zijn. Je doet het uiteindelijk niet alleen voor jezelf.

Ik hoop dat je partner snel tot inkeer komt. Sterkte!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Voor mij was mijn gezin wel een belangrijke reden om te stoppen. Ik stond namelijk aan de andere kant van je verhaal. Waar het imo om gaat is dat je partner vanuit zichzelf gemotiveerd moet zijn om zijn gedrag te veranderen. Zijn gezin kan wel een reden zijn om te stoppen (dat was het voor mij ook).

Wat niet werkt is door anderen onder druk gezet worden om te stoppen, zonder dat je zelf de motivatie kan vinden. Maar het welzijn van je gezin kan wel degelijk een hele sterke intrinsieke motivatie zijn. Je doet het uiteindelijk niet alleen voor jezelf.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad heb je gelijk in.

Heb dat zelf trouwens ook eens zo ervaren, dat ik me onder druk voelde gezet. En wellicht was dat niet eens zo bedoeld, maar beeldde ik het voor mezelf zo in en zoals je zegt: de intrinsieke motivatie vanuit mij zelf uit was er (nog) niet.

Kan me wel voorstellen dat als het echt je gezin betreft, dit een hele sterke reden kan zijn om te willen stoppen ja. Maar goed, het gebeurt dat mensen de boel (en zichzelf eigenlijk ook) dan nóg blijven manipuleren, omdat ze nog niet op dat punt van intrinsieke motivatie zijn (willen stoppen ipv willen dat ze zouden willen stoppen), als dat punt er überhaupt gaat komen. En zelfs al lukt dat allemaal, dan zit je nog met de nasleep van dit alles. Moeilijk...

Maar de moeite waard als het zulke belangrijke zaken betreft. Super dat het jou gelukt is!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
het gebeurt dat mensen de boel (en zichzelf eigenlijk ook) dan nóg blijven manipuleren, omdat ze nog niet op dat punt van intrinsieke motivatie zijn (willen stoppen ipv willen dat men zou willen stoppen), als dat punt er überhaupt gaat komen.
Klik om te vergroten...
Ja, helemaal mee eens. Heel lang vertelde ik mezelf “het gaat zo slecht nog niet”, terwijl het voor mijn omgeving volkomen helder was dat het slecht ging. Het is gewoon lastig om iemand die in verslaving zit daarvan te overtuigen. Je hebt voor jezelf al zoveel excuses bedacht om wel te gebruiken.

Door mijn eigen ervaringen voel ik ergens wel mee met je partner @Hazelnut, maar je kan jezelf niet mee laten slepen in zijn neerwaartse spiraal. Gelukkig heb je dat helder. Maar een beetje hoop mag wel. Het belangrijkste is denk ik dat hij serieus aan de slag gaat met hulpverlening, alleen is het nog niet zo ver.
H
HazelnutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanks voor jullie bijdragen @OtherShore en @Mindless
Ik denk dat jullie een heel goed punt hebben.. ergens is hij denk ik heel erg met zichzelf in gevecht.. de balans slaat de ene dag naar 'ik wil er alles aan doen' en de andere dag naar 'het maakt allemaal niks meer uit, kan niks meer goed maken en richt toch alleen maar schade aan'.

Alles wat bij beloofd, zal hij inderdaad allemaal ook wel menen op dat moment.. maar het doorzetten komt er niet van. Of dat door de missende intrinsieke motivatie komt of door wat anders kan ik niet zo goed peilen. Druk voelt hij denk ik zowiezo.. wilt het graag voor de buitenwereld allemaal goed doen. Ik probeer die druk niet meer te geven sinds de laatste behandeling. Ik sta er nu echt in van, hij moet het willen en doen voor zichzelf. . en alles wat daardoor en erna beter gaat is mooi meegenomen.

Heel lang vertelde ik mezelf “het gaat zo slecht nog niet”, terwijl het voor mijn omgeving volkomen helder was dat het slecht ging.
Je hebt voor jezelf al zoveel excuses bedacht om wel te gebruiken.

Zo herkenbaar dit

Kan alleen maar hopen dat hij de motivatie wél vind.. voor zichzelf en ons als gezin natuurlijk ook.
Heb hem duidelijk gemaakt dat ik er voor hem ben als hij verder gaat met hulpverlening want het stadium van 'ga het zelf 100% doen en volhouden' ben ik wel voorbij. Dat heb ik al 1000x gehoord en ik denk dat dat op dit moment onmogelijk ook is. Maar hoop wil ik zeker houden.. maar wel in combinatie met serieuze hulp van buitenaf + zijn eigen motivatie natuurlijk.

Goed om te horen dat het andere wel gelukt is.. blijft altijd hoopvol om te lezen :blush:
H
HazelnutLid
01-01-2024, 00:00
#18
Even een update..
Partner is afgelopen dinsdag na 6 weken Rustenburg thuis gekomen.
After care zou maandag starten.. thuiskomst was fijn, alle 3 blij.. positief etc.

Maar hij is afgelopen vrijdag af vervallen in gebruik op ons zoontjes verjaardag nog wel.. ik was op me werk en het was zijn eerste dag thuis alleen. Hadden de dag ervoor een argument over zijn familie die mij negeerd, geen contact mee is etc. Hij wilde perse vandaag naar een verjaardag van een familielid en als ik niet mee wilde omdat ik mij niet prettig voelde.. dan ging hij alleen.

Ik kwam thuis, met een jarig kind van de opvang in een leeg huis want hij was weer naar zijn moeder vertrokken en vond leeg flesje whisky onder de bank. (Ter info: een hele ziekelijke moeder/zoonband waar hij niet los van komt.. een vrouw die hem jaren heeft laten aanklote en mij en onze zoon negeerd en doet alsof wij t probleem zijn etc. Enfin hele verstoorde relatie met een enabeling familie).

Geen contact meer mogelijk, ben vervolgens gister naar zn moeders huis gegaan ( waar hij voor de opname ook woonde.. dit was zeg maar mijn laatste kans die ik gaf na alle ellende).

Ze deed erg vijandig, hij was er niet maar ze belde hem en hij kwam. Ik heb me huissleutel gevraagd en zei dat ik me echt heel rot voelde hoe alles zover nu al heeft kunnen komen. Nah ik wilde nog wat zeggen maar hij liep naar de deur en schreeuwde wegwezen! Heel agressief en dreigend. Ik zei rustige toon ben je weer dronken? En toen schreeuwde hij nog iets me na maar smeet de deur dicht.. moeders stem hoorde ik ook nog in de verte.

Phoe.. hoe kan in 1 week alles weer veranderen..
Ik heb hem vrijdag aan telefoon gehad en merkte t al.. paar keer gevraagd gaat alles goed? En uiteindelijk ook heb je gedronken? Vertel het me eerlijk.. spreek je uit. Nee nee was allemaal niks aan de hand. Begon bijdehand te doen.. echt een vervelende dronk. En gister.. nou daar die asociale, respectloze manier.. waarsch ook weer coke erin. Vreselijk

Ik ben even helemaal perplex.
Ik was de enige in zn leven die hem nog motivatie gaf.. heeft een zus waar hij samen mee gebruikt, die altijd toekeek hoe zijn leven nog slechter ging en nogmaals een moeder dus die doet alsof er geen vuiltje aan de lucht is. En hij zit tussen dat.. en ik als vriendin waar hij van houd met een zoontje waar hij al 2 jaar alles van gemist heeft.

Ik ben zo hard wakker geschut. Ja die 6 weken was hij clean.. maar hij heeft zijn onderliggende problemen zoals het ziekelijk pleasen van deze 2 familieleden niet aangepakt.. is denk ik ook niet 100% eerlijk geweest daarzo.

Is het raar dat ik nu op punt ben dat t voor mij een gesloten boek is? Dat ik denk.. succes met die vrouwen daar die zo heilig zijn voor je en god mag hopen dat hij zichzelf weer herpakt.

Dit kan ik toch niet accepteren...
Ben even radeloos
H
HazelnutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Thanks @Damius heel helder uitgelegd. Bedoelde dat ook wel beetje met trekken omdat ik weet dat een verslaafde idd niet perse iemand is die deze persoonlijkheidsstoornis heeft, maar wel het zelfde gedrag vertoont. Maar goed zoals je zegt de basis is anders
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hazelnut zei:
Thanks @Damius heel helder uitgelegd. Bedoelde dat ook wel beetje met trekken omdat ik weet dat een verslaafde idd niet perse iemand is die deze persoonlijkheidsstoornis heeft, maar wel het zelfde gedrag vertoont. Maar goed zoals je zegt de basis is anders
Klik om te vergroten...
naja
ikzelf kamp sinds eind 2021 met een verslaving
de ene keer wint de goede ik de andere keer (en dat probeer ik sinds een laatste gebeurtenis is gebeurt echt steeds meer de kop in te drukken )is er dus ook een andere ik die soms de overhand probeer te nemen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."