Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Spyro zei: Wij eerst ook. Maar ook het geld voor de boodschappen (zijn bijdrage) etc ging op. Ik mocht voor álles opdraaien wat binnenkwam. Sloop er echt in allemaal. Mijn enige advies: ga niet samenwonen in ieder geval. Klik om te vergroten... Ik merk het nu al in kleine dingen. Hij wil bijv nooit iets voor mij betalen, koopt geen bloemetje of kadootje voor me (ook niet als ik jarig ben), neemt me nooit mee ergens naar toe enz"
"De Zandman zei: Gelukkig maar! Opm Dat is herkenbaar gedrag van iemand die nog steeds verslaafd is. Die dus helemaal niet wil stoppen... Opm Iemand die verslaafd is, die heeft de drugs heel vaak op nr 1 staan idd, en gelet op wat er allemaal gebeurd is, geeft aan dat er geen vooruitgang in is met het stoppen. Dit alles in overweging genomen, Ook na een maand is er maar weinig veranderd.. Opm: Zelfs een kind min of meer aan zijn lot overlaten, dat is nogal wat en ik vrees, dat je met deze man niet verder komt en ook dit, hoe is het met het vertrouwen gesteld? Als hij zgn. één maand of nog langer clean is, blijf je dan niet erg achterdochtig of dit zo blijft,? Zeer waarschijnlijk wel... Alle kansen bekeken, hij blijft dus gebruiken? Dat geeft enorm veel stress en dat is niet goed voor jullie allebei straks, dunkt me..... Klik om te vergroten... Ik heb hem gisteren gestuurd dat ik geen contact meer wil. Hij ging steeds weer een discussie met me aan. Hij verwijt mij dat ik hem sinds ik zwanger ben op afstand houd. Hij ziet niet in dat hij dat zelf veroorzaakt heeft met zijn gedrag. Ook begint hij elke keer weer over het blowen, dat hij wil stoppen. Maar hij doet het vervolgens niet. Ik had gezegd dat ik me op de zwangerschap wil richten en dat hij niets van mij kan verwachten maar hij verwacht wel van alles van mij. Het lijkt wel een klein kind dat zijn zin niet krijgt. Hij kan het volgens mij niet hebben dat hij nu voor mij niet meer op nr 1 staat. De laatste maanden van mijn zwangerschap wil ik rust en ik kan deze stress er niet bij hebben. Hij moet zelf zijn eigen leven op orde krijgen. Zijn baan is hij laatst kwijt geraakt, hij heeft nog steeds schulden en is nog steeds verslaafd. Geen stabiele factor voor mij en de baby."
"De Dunne zei: Voor de ongeboren baby kan stress ook gevaarlijk zijn. Als de baby eenmaal is geboren kunnen ze de spanning/ stress al merken. Van de de 1e levensdag af. @Vlindertje , veel sterkte gewenst, rot situatie. Houdt ook een goed oog op het kindje dat je al hebt. Ze voelen alles en kan het zeker gevolgen hebben voor als hij/zij ouder wordt. 🙏 Wat meer 1 op 1 tijd met die kleine. Klik om te vergroten... Ja daarom wil ik ook geen contact meer. Ik wil rust voor mezelf en de baby. Dit is mijn eerste kindje, ik heb geen andere kinderen in huis."
"CuriousExplorer zei: Omdat je niet kiest op wie je verliefd wordt.... Klik om te vergroten... Precies! En hij heeft ook genoeg leuke kanten, anders was ik niet met hem samen. Hij is heel lief voor me. Maar ik maak me zorgen over zijn verslavingen en over onze toekomst"
"Ben ik weer.... Inmiddels bevallen van een prachtige zoon en helemaal verliefd. Mijn ex is toendertijd gestopt met blowen en het ging een hele tijd goed. Hij heeft me toen ook erg gesteund aan het einde van de zwangerschap toen ik last had van klachten. Ook bij de bevalling heeft hij me gesteund. Het was erg heftig en daarna had ik veel hulp nodig en deed hij alles voor mij. De laatste weken merk ik dat ik snel geïrriteerd ben en dat komt omdat hij vaak overdag na zijn werk of savonds gaat slapen en mij dan alleen laat met de kleine. En als ik dan savonds op tijd naar bed ga blijft hij nog beneden want hij is niet moe. We hebben daar gesprekken over gehad en hij had me beloofd om niet meer overdag te slapen maar daar houd hij zich niet aan. Ik heb gezegd dat ik zo niet verder kan. Hij stelde voor om relatie therapie te proberen om te kijken of we er samen nog uit kunnen komen voor de kleine. Ik heb ermee ingestemd. Nu biechte hij van de week op dat hij de afgelopen tijd gewoon nog elke dag blowde. Het is niet veel (een 1/2 of hele per dag) maar toch, hij heeft er dus weer over gelogen. Ik heb er nix van gemerkt, waarschijnlijk omdat het niet veel is. Nu zit ik weer met mezelf in de knoop. Ik voel me voor de gek gehouden en ik weet niet of ik zo nog verder kan. Aan de ene kant heb ik er nu niet echt last van omdat hij zo weinig gebruikt maar aan de andere kant heeft hij wel weer gelogen en ik ben bang dat het weer meer word in de toekomst"
"Syl zei: Tuurlijk heeft hij ook zo zijn leuke kanten. Maar je moet jezef wel afvragen denk ik, hoelang je dit aan blijft kijken. Als hij zelf niet wil veranderen, dan is aan jou de keus of je dit dus accepteer. Dus een verdere toekomst met iemand die ondanks zijn leuke kanten ook verslaafd is. Daar zelf vrede mee heeft... En dus in zekere zin niet de zelfde toekomst voor zich ziet als jou.. Klik om te vergroten... Ja daar ben ik over aan het nadenken. Ik ga nu even alles op een rijtje zetten voor mezelf."
"Diablo69 zei: Gefeliciteerd met je zoon 🥳🥳 heftige situatie en alleen jij weet denk ik wat je echt zou willen hiermee. Wat zeggen je gevoel en verstand? Luister naar ze Klik om te vergroten... Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ik heb het gevoel dat ik nog een kind in huis heb. Ik wil me focussen op de kleine en niet de hele tijd met hem bezig zijn"
"JG111 zei: Krijg je hiervoor nog steeds hulp? Ik denk dat dat wel heel goed voor jou is🙂 en de al-anon meetings? Wat is dat toch met die blowers haha... Zo ken ik er nog 1 🙈. 't leven is natuurlijk ook heel zwaar en vermoeiend Hij gaat gewoon constant over jouw grenzen heen... Ik denk dat dit een gebed zonder end is.... Al is hij nog zo leuk en lief. 🥺 Focus op je kindje. Die is vast nog veel leuker en liever 🥰 Klik om te vergroten... Ja ik heb nog steeds gesprekken voor mezelf. En ik ga soms nog naar een al anon meeting."
"Ik heb een paar weken geleden de relatie verbroken. Ik kan zo niet verder. Het vertrouwen is helemaal weg. Mijn ex kan het alleen niet accepteren, hij gaat steeds de discussie aan en wil mij ompraten om hem nog een kans te geven. Hij zegt ook dat hij heel weinig gebruikt en dat het allemaal wel mee valt maar dat word vanzelf weer meer. We proberen nu een regeling te treffen voor de kleine maar hij werkt alles tegen en geeft mij overal de schuld van. Hij zit heel erg in de slachtofferrol. Ook heeft hij me afgelopen week bedreigd. Ik zie nu een kant van hem die ik nog niet kende. Maar misschien gebruikt hij ook wel weer speed waardoor hij zo heftig reageert. Het is in ieder geval een erg verdrietige situatie 😪"
"Rozekoekje zei: Zo herkenbaar.. toen ik datzelfde zei tegen mijn ex man, zei hij, ja maar hallo niet gebruiken is al de hel, dat is al moeilijk genoeg, laat staan er iets anders bij doen.. Fijn dat je iets aan de meeting hebt gehad Blijf sterk en volg aub je eigen gevoel. Je komt er wel. Klik om te vergroten... Ja ze zitten erg in de slachtoffer rol. Ik irriteer me echt aan het lakse en passieve gedrag. Ik ga elke week naar de meeting van al-anon en daar heb ik wel veel aan. Ben blij dat ik dat gevonden heb."