#1
Klinkt goed ga zo door!
Pas op met joints roken, want dat is echt een enorme trigger om weer te gaan roken.In de loop van woensdag had ik wat meer cravings en had ik van een filterhuls een kruiden sigaret gemaakt. Maar ik merkte dat dat me juist nog meer triggerde. Ik kon het opvangen door ff te gaan lopen.
Later heb ik een kruiden joint geprobeert, dat werkte erg goed. Bij sterke cravings was één trekje genoeg. Die avond had m'n dochter weer een feestavond, daar kwam de kruiden joint ook wel van pas (we hadden xtc gedaan, met xtc en trippers wil ik normaal gesproken veel roken, dus een surrogaat was wel ff handig)
Gisteren tandarts controle. De tandarts benoemt bij mij altijd wel iets over roken, dat ik er voor m'n gebit wel mee moet oppassen. Hij was in z'n nopjes toen ik zei dat ik twee dagen gestopt was.
drugsforum.nl
Bij mij maar 3 weken dus scheelt ook erg per persoon I guess. (Was 3 weken ook goed verkouden)Het duurde bij mij een jaar voordat ik echt gewend was aan blowen zonder tabak. In de tussentijd was het echt een zoektocht hoe ik het anders kon doen.
Grappig want ik ervaarde dat totaal niet zo. Ik heb wel gemerkt dat ik soms wou roken en niet perse stoned wou zijn. Dan nam ik paar hijsjes van CBD jointje en dat was voldoende.. Als je niet zoveel geld hebt, stop eerst met blowen (want dat is een enorme trigger voor roken), en spaar het geld wat je niet aan wiet/hasj uitgeeft zodat je zo'n apparaat kan kopen.
Ik heb het geluk gehad dat ik ben begonnen met blowen zonder tabak voor mijn eerste 3-4 maanden, ik rook op het moment niks maar als ik dan een tabaksvervanger of puur rookte vond ik het nooit erg, alleen miste ik altijd gewoon de nicotine kickHet duurde bij mij een jaar voordat ik echt gewend was aan blowen zonder tabak. In de tussentijd was het echt een zoektocht hoe ik het anders kon doen.
En als je uiteindelijk eenmaal gewend bent dat de rook/damp niet brandt, dan kun je ervan genieten dat in plaats van een asbaksmaak proeft alsof je een hele wietplant oplikt.Dit bedoelde ik dus met 'een jaar voordat ik echt gewend was'
Als je erover na gaat denken dan is het eigenlijk best gek dat we een brandend gevoel in je longen met een prettige verzadiging associeren.
Maar dat is dus de nicotine die je een dopamine-shot geeft vlak na dat brandende gevoel in je longen. Je brein gaat die twee dingen met elkaar in verband brengen omdat ze vlak achter elkaar plaatsvinden, telkens weer. Een groot deel van die psychologische koppeling gaat onbewust.
Nu je het zegt inderdaad! Ik vond inderdaad het branderige gevoel in de keel 'lekker' als ik een splif rookte. Wauw dat je brein jezelf zo erg kan tricken in iets lekker vinden terwijl je licham letterlijk aangeeft dat het niet goed is (het branderige gevoel).Dit bedoelde ik dus met 'een jaar voordat ik echt gewend was'
Als je erover na gaat denken dan is het eigenlijk best gek dat we een brandend gevoel in je longen met een prettige verzadiging associeren.
Maar dat is dus de nicotine die je een dopamine-shot geeft vlak na dat brandende gevoel in je longen. Je brein gaat die twee dingen met elkaar in verband brengen omdat ze vlak achter elkaar plaatsvinden, telkens weer. Een groot deel van die psychologische koppeling gaat onbewust.
Ff update, ben er dus nog niet vanaf...
Was het geen grap?Iig een goed voornemen, @Paranoize.
Als je serieus wil stoppen zou ik adviseren om je stopmoment niet langer dan 30 dagen vooruit te plannen. Aan de andere kant hebben niet veel mensen zo'n voorraad. Dus mss is het zo gek nog niet om op die manier je stopmoment te plannen. Op een klein jaar tijd kan je jezelf wel herconditioneren.
Tja, ik ben niet de expert in stoppen anders was het me al gelukt 😉Het lijkt mij helemaal geen goed idee om in te plannen om te stoppen in de toekomst, laat staan een jaar in de toekoms
Het heeft mij nooit geholpen (ik heb het ook veel gedaan) en me alleen maar in dat patroon van niet echt stoppen gehouden. Denk dus dat het ineffectief is.Tja, ik ben niet de expert in stoppen anders was het me al gelukt 😉
Maar ik denk dat het een goede methode kan zijn voor iemand die erover zit te denken om misschien wel te stoppen.
Dat een poosje laten sudderen is dan wel goed denk ik.
Maar inderdaad, een jaar is wel erg lang.
Dan is de fysieke verslaving voorlopig overwonnen! Rest zit tussen onze oren voornamelijk en kwestie van: VOORAL NIET GAAN TWIJFELEN!Zondag ochtend om een uur of 3 vond ik t genoeg geweest, ik ben dus ook maar gestopt, tot nu toe valt het mee
De fysieke verslaving heb ik nooit veel last van gehad, rookte wel vaker een paar dagen niet, maar ik koppel roken wel erg aan bepaalde momenten, en vooral bij alcohol en stim gebruik rook ik als een ketter.Dan is de fysieke verslaving voorlopig overwonnen! Rest zit tussen onze oren voornamelijk en kwestie van: VOORAL NIET GAAN TWIJFELEN!
Respect!
ik voel de trigger nu al als ik lees wat jij hier schrijft. Het in in huis hebben van dat lastigste spul waar ik ooit mee hoop dat het mij gaat lukken en dat gaat 'm net op jouw manier worden bij mij ben ik bang voor. ergens heb jij nog de middelen binnen je je directe verblijf plekken waar dat ook mag zijn. Nee voor mij gaat dat niet werken werken hoorHeel veel succes.
Goed dat je het hier deelt. Ik geloof erin dat van je af schrijven gaat helpen.
Waar je mogelijk moeite mee gaat krijgen (spreek uit eigen ervaring) zijn de momenten dat je standaard een peuk op stak.
Bijvoorbeeld na het ontbijt, of na het avondeten etc. Dat zit mogelijkerwijs zo in je patroon en dat moet veranderd worden.
Dat kan.
Mij is het deels gelukt. Ik heb heel veel gerookt. Nu rook ik een paar sigaretten per dag. Vaak op momenten dat ik stress voel.
Misschien is dat voor jou ook een trigger.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."