#1
Zo, drie weken ruim voorbij, geen tabak of nicotine genuttigd
Netjes.
Lekker bezig.
1 vertelde me dat het moeilijker is dan stoppen met coke
Wow ... kan ik niet zeggen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Zo, drie weken ruim voorbij, geen tabak of nicotine genuttigd
1 vertelde me dat het moeilijker is dan stoppen met coke
Roken blijft naast alcohol een van mijn grootste valkuilen, dagen lang geen last en ineens sta ik toch weer te roken
3 weken geleden op een dag met zomers weer zo stom geweest om een pakje shag te kopen, afgelopen maandag weer m'n laatste peuk uitgedrukt .Misschien heb ik in het forum weinig opgelet maar hoe gaat ie @Innerscoop ?
Bijna een “teken” dat ik dit las, want ik struggle ook met een tabaksverslaving. De afgelopen dagen denk ik veel aan stoppen met die rotzooi.Hopelijk zijn misschien enkele verslaafden geïnspireerd geraakt om zich ook van hun verslaving te bevrijden
Wat mij erg geholpen heeft is om me te bedenken dat de innerscoop die over vijf jaar leeft, de innerscoop die vandaag stopt, heel dankbaar zal zijn.Door mijn vrij jonge leeftijd, merk ik eigenlijk (nog) amper nadelige effecten, wat het natuurlijk niet makkelijker maakt.
Zijn die kruidensigaretten ook een onderdeel van jouw copingstrategie? Of heb je hier ook andere handvatten voor?Toch nog wat focussen op andere coping voor stressituaties.
Fijn dat je denkt aan je algehele gezondheid, mijn complimenten.Ik vind het ook leuk om wat voor m'n lichaam te zorgen, zo ben ik een poosje geleden mijn suikergebruik flink gaan terugschroeven.
Ook het de opmerkingen over roken in de topic https://drugsforum.nl/threads/omgaa...gevoelens-zonder-medicatie-en-therapie.76748/
Hebben mij geïnspireerd, dank daarvoor!
Ja, het win-win principe komt geregeld voor op dit forum, daarom vind ik dit ook zo'n fijn forum.Ik vind het leuk te lezen dat de opmerkingen in mijn thread je hebben geinspireerd! Dank je wel!
Ff update, ben er dus nog niet vanaf...Hier nog een, laatste tijd wel een record aantal stoppogingen gedaan.
Maar ik blijf ook geloven dat hèt moment snel komt.
Van 't weekend ontvang ik een voorraadje. 2c-b , wellicht ook maar eens een "stoptrip" gaan plannen, en dan volgens het boekje.
Maar ik weet ook niet of ik snel aan trippen toe ben, ergens heb ik het idee dat ik mijn laatste trip wel "verwerkt" heb, we gaan zien..
Haha ja dat is dus ook precies wat ik bedoel met de nicotineverslaving waaraan je moet wennen dat je daar geen gehoor meer aan geeft.Nu je het zegt inderdaad! Ik vond inderdaad het branderige gevoel in de keel 'lekker' als ik een splif rookte. Wauw dat je brein jezelf zo erg kan tricken in iets lekker vinden terwijl je licham letterlijk aangeeft dat het niet goed is (het branderige gevoel).
Ik merk trouwens wel dat ik alsnog af en toe naar een 'lekkere joint' snak, inclusief nu. Ik ga maar naar de shop voor een echte, lekkere edible denk ikheb ik weer afleiding van de craving die mn lichaam afgeeft en word ik nog op de goeie manier stoned ook haha
Vanaf nu is ieder moment dat je de behoefte voelt om te roken een moment voor jezelfRoken, wellicht niet de meest problematische verslaving, maar voor mij wel eentje waar ik vanaf wil.
Gisteren een goed en inspirerend gesprek met een collega gehad, wat mij heeft doen besluiten om te gaan stoppen.
Deze collega heeft mij ongeveer een jaar geleden gehypnotiseerd om van het roken af te raken. Hoewel ik toen toch terug voor de bijl ben gegaan, zijn er toen wel zaadjes gezet waar ik nu m'n voordeel mee kan doen.
In het gesprek gaf ze de tip om vijf a tien jaar vooruit te kijken en mezelf de vraag te stellen hoe de 45 à 50 jarige ik tegen roken aankijkt.
Ben ik dan nog roker, met wellicht de bijbehorende lichamelijke klachten of ben ik dan al jaren rookvrij met de bijbehorende lichamelijke voordelen?
Volledige ontwenning duurt gemiddeld drie weken (lichamelijke ontwenning is bij roken véél korter) dus een investering van drie weken zodat 45 jarige ik een stuk gezonder is, is het mij wel waard.
Verder was de tip om overwinningen en positieve effecten bij te houden. Vandaar dat ik dit draadje opstel.
Ik ben er van overtuigd dat dit een succesverhaal gaat worden, en dan is dit draadje misschien ook inspiratie voor anderen.
Vanavond staat 2c-b op de planning, leek mij een mooie gelegenheid om mijn stopmoment te doen, reset van het brein zeg maar.
Ik beloof mijzelf dat ik de komende drie weken dagelijks een update van dit draadje doe.
Ik ga niet aan andere bronnen van nicotine, maar ik ga wel bewust de momenten van roken vervangen door een gezonde activiteit.
Ik heb ook lege vapers liggen, die ga ik gebruiken als ik behoefte heb om een op roken lijkende handeling te doen.
Vanavond druk ik m'n laatste peuk uit, vanaf morgen wordt ik wakker als rookvrij mens.
Doe een poging om er niet aan toe te geven en te leven als een niet roker! Ik zeg niet dat je helemaal moet stoppen maar mentaal is dat wel goed! Craving is dan wel er (misschien wel heel erg) maar hoe vaker je dit soort momenten hebt, hoe meer je je brein traint dat het roken echt voorbij is en dan kan je meer vrijer leven!M'n vrouw wel, dus ik neem m'n lege pijpje mee voor de zekerheid.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."