Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVanavond druk ik m'n laatste peuk uit

Vanavond druk ik m'n laatste peuk uit

97 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Innerscoop zei:
Zo, drie weken ruim voorbij, geen tabak of nicotine genuttigd
Klik om te vergroten...

Netjes.
Lekker bezig.

Mindless zei:
1 vertelde me dat het moeilijker is dan stoppen met coke
Klik om te vergroten...

Wow ... kan ik niet zeggen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roken blijft naast alcohol een van mijn grootste valkuilen, dagen lang geen last en ineens sta ik toch weer te roken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
miles zei:
Roken blijft naast alcohol een van mijn grootste valkuilen, dagen lang geen last en ineens sta ik toch weer te roken
Klik om te vergroten...

Herkenbaar.
Maar gek genoeg kan ik er dan ook weer gelijk mee stoppen en denk: "smaakt vies". Denk dat dit de knop is
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Innerscoop Misschien geeft dit je extra motivatie:

De Albert Heijn en Lidl zijn de supermarkten van mijn buurt. Die verkopen geen tabak meer. Dus qua tabak ben ik afhankelijk van het tankstation, een tabakszaak en een gemakszaak.

Tankstation is 24/7 open dus bij een terugval kan ik er op elk tijdstip naartoe. Bij een zwak moment s'nachts ben ik zo weer terug bij af.

Tabakszaak is tussen 10:00-17:30 open. Daar heb je als werkende niks aan of alleen in het weekend.

Gemakszaak is tussen 07:00 en 21:00 open. Dat is al wat aantrekkelijker.

Sinds de Albert Heijn niet meer verkoopt en de 1 januari stoppers langzaam allemaal in verval raken is de potten tabak niet meer aan te slepen. Ik kom heel vaak met een "we hebben het niet meer" of "we hebben de laatste die we hebben nu voor je". Soms dat beiden zaken het niet hebben. Dan toch lange wandeling maken naar het tankstation. Dit is dan niet in een dag aangevuld. Je zit makkelijk dagen zonder je favoriete merk tabak.

Verder is het fijne assortiment van Albert Heijn er niet meer. Vanaf 1 januari tot zeer recent was het drama. Gemakszaak had maar drie soorten merken potten tabak. Bij tabakszaak was het ook heel beperkt gek genoeg. Dus dan zit je toch maar te kloten dat je binnen de tabakszaak tijden je drug kan halen.

Maar nu wordt het gekker.

In heel mijn buurt is er maar 1 soort huls tabak te halen. Een vernieuwde milieuvriendelijke smerige Mascotte Rood huls. Ja, je kan er sigaretten van roken maar elke sigaret smaakt naar niks of kont.

Dus ik moet zometeen de bus pakken naar de stad om naar een fatsoenlijke tabakszaak te gaan, natuurlijk ook met 09:00 - 17:30 tijdstip om een andere merk huls te halen. Ben ik geld kwijt aan OV en half uur wachten op een reis terug voor fucking hulzen tabak! Ik werd al gek als ik moest reizen voor het OV voor een Coffeeshop maar nu ben ik zelfs met tabak gewoon 1+ uur kwijt! Als ik mijn favoriete West Silver zou willen blijven roken, wat ik niet in mijn buurt meer kan krijgen, zou ik dit zo'n beetje elke week moeten doen! VOOR TABAK!

2030 gaan tankstations stoppen met tabak. Volgens mij wat ervoor ook de gemakswinkels.

Zie je een beetje waar ik naartoe ga? Roken is een aflopende zaak en wordt een dagtaak, vooral als ik besluit om ook nog eens naar Duitsland te gaan om wat euro's (scheelt echt niet veel dan mensen beweren. Tenzij je de ultra goedkope merken rookt) te besparen. Als ik voorgoed af kon zijn van deze shit bespaar ik me dit allemaal. Gewoon junk gedrag dit van mezelf.

Mensen gaan wat meemaken als andere supermarkten moeten stoppen met tabak later dit jaar!
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien heb ik in het forum weinig opgelet maar hoe gaat ie @Innerscoop ?
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gelato43 zei:
Misschien heb ik in het forum weinig opgelet maar hoe gaat ie @Innerscoop ?
Klik om te vergroten...
3 weken geleden op een dag met zomers weer zo stom geweest om een pakje shag te kopen, afgelopen maandag weer m'n laatste peuk uitgedrukt .
Tot nu toe gaat het goed, m'n oudste zoon is ook net gestopt dus we kunnen elkaar motiveren.

Ik had het hier eigenlijk moeten updaten, eigenlijk niet aan gedacht.
M
MatineusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hi @Innerscoop ,
Even gespiekt hier en wat ben je goed op weg! 😊
Als ik zo vrij mag zijn, hoe gaat het nu met je?
Innerscoop zei:
Hopelijk zijn misschien enkele verslaafden geïnspireerd geraakt om zich ook van hun verslaving te bevrijden
Klik om te vergroten...
Bijna een “teken” dat ik dit las, want ik struggle ook met een tabaksverslaving. De afgelopen dagen denk ik veel aan stoppen met die rotzooi.
Door mijn vrij jonge leeftijd, merk ik eigenlijk (nog) amper nadelige effecten, wat het natuurlijk niet makkelijker maakt.

Enfin, hoop dat je ons een update kunt geven.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey @Matineus , wat leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn proces.
Sinds mijn laatste bericht, rook ik kruidensigaretten (dus tabaksvervanger, niks psychoactiefs).
Van de nicotine af gaat bij mij vrij gemakkelijk, van de handeling is een grotere uitdaging. Daar wil ik maandag mee kappen.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#9
Matineus zei:
Door mijn vrij jonge leeftijd, merk ik eigenlijk (nog) amper nadelige effecten, wat het natuurlijk niet makkelijker maakt.
Klik om te vergroten...
Wat mij erg geholpen heeft is om me te bedenken dat de innerscoop die over vijf jaar leeft, de innerscoop die vandaag stopt, heel dankbaar zal zijn.
De innerscoop over 10 jaar is de stoppende innerscoop van vandaag zo dankbaar voor zijn schone longen en energie en goed uiterlijk en gezonde vaten etc, etc.

Dus bedenk deze dingen in positieve zin, wat je wint als je stopt, dus niet wat je verliest als je niet stopt.
M
MatineusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat fijn om te horen. You go, Innerscoop.
Uit je eerdere updates, maak ik op dat je geestelijke en lichamelijke veranderingen doormaakt, en dat deze per moment ook best konden veranderen. Is dat nu misschien al stabieler?
Innerscoop zei:
Toch nog wat focussen op andere coping voor stressituaties.
Klik om te vergroten...
Zijn die kruidensigaretten ook een onderdeel van jouw copingstrategie? Of heb je hier ook andere handvatten voor?
Innerscoop zei:
Ik vind het ook leuk om wat voor m'n lichaam te zorgen, zo ben ik een poosje geleden mijn suikergebruik flink gaan terugschroeven.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je denkt aan je algehele gezondheid, mijn complimenten.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zojuist (weer) m'n laatste peuk uitgedrukt.
Na m'n heroïsche dosis was ik een paar dagen nog niet echt baseline: verstrooid en nog snel overprikkeld. Ik was bang dat ik niet ging functioneren op m'n werk en besloot tabak te roken om me te helpen aarden. En ja, dan ben je zo weer verslaafd.
Toch, ik heb van de trip goede inzichten gekregen. Tijdens de trip was ik echt klaar met alle drugs. Voor de meeste drugs is er wel nuance gekomen: ik wil nu max 10 keer per jaar "onder invloed" zijn. Maar met roken ben ik nog steeds klaar, het dient me niet en maakt veel meer kapot dan dat het oplevert. Het is een gevangenis en ik wil er nu echt uit.
Afgelopen dagen heb ik bij de meeste peuken er heel bewust bij stilgestaan dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben.
Ook het de opmerkingen over roken in de topic https://drugsforum.nl/threads/omgaa...gevoelens-zonder-medicatie-en-therapie.76748/
Hebben mij geïnspireerd, dank daarvoor!
Ik ga voor waar geluk, niet voor de illusie van geluk in het korte dopamine stootje van nicotine.
Dag tabak, afscheid van je nemen is me een waar genoegen.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Innerscoop zei:
Ook het de opmerkingen over roken in de topic https://drugsforum.nl/threads/omgaa...gevoelens-zonder-medicatie-en-therapie.76748/
Hebben mij geïnspireerd, dank daarvoor!
Klik om te vergroten...

Ik vind het leuk te lezen dat de opmerkingen in mijn thread je hebben geinspireerd! Dank je wel!
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deadwing zei:
Ik vind het leuk te lezen dat de opmerkingen in mijn thread je hebben geinspireerd! Dank je wel!
Klik om te vergroten...
Ja, het win-win principe komt geregeld voor op dit forum, daarom vind ik dit ook zo'n fijn forum.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#14
Innerscoop zei:
Hier nog een, laatste tijd wel een record aantal stoppogingen gedaan.
Maar ik blijf ook geloven dat hèt moment snel komt.
Van 't weekend ontvang ik een voorraadje. 2c-b , wellicht ook maar eens een "stoptrip" gaan plannen, en dan volgens het boekje.
Maar ik weet ook niet of ik snel aan trippen toe ben, ergens heb ik het idee dat ik mijn laatste trip wel "verwerkt" heb, we gaan zien..
Klik om te vergroten...
Ff update, ben er dus nog niet vanaf...
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#15
Iig een goed voornemen, @Paranoize.
Als je serieus wil stoppen zou ik adviseren om je stopmoment niet langer dan 30 dagen vooruit te plannen. Aan de andere kant hebben niet veel mensen zo'n voorraad. Dus mss is het zo gek nog niet om op die manier je stopmoment te plannen. Op een klein jaar tijd kan je jezelf wel herconditioneren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gelato43 zei:
Nu je het zegt inderdaad! Ik vond inderdaad het branderige gevoel in de keel 'lekker' als ik een splif rookte. Wauw dat je brein jezelf zo erg kan tricken in iets lekker vinden terwijl je licham letterlijk aangeeft dat het niet goed is (het branderige gevoel).

Ik merk trouwens wel dat ik alsnog af en toe naar een 'lekkere joint' snak, inclusief nu. Ik ga maar naar de shop voor een echte, lekkere edible denk ik:tearsofjoy: heb ik weer afleiding van de craving die mn lichaam afgeeft en word ik nog op de goeie manier stoned ook haha
Klik om te vergroten...
Haha ja dat is dus ook precies wat ik bedoel met de nicotineverslaving waaraan je moet wennen dat je daar geen gehoor meer aan geeft.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Innerscoop zei:
Roken, wellicht niet de meest problematische verslaving, maar voor mij wel eentje waar ik vanaf wil.
Gisteren een goed en inspirerend gesprek met een collega gehad, wat mij heeft doen besluiten om te gaan stoppen.
Deze collega heeft mij ongeveer een jaar geleden gehypnotiseerd om van het roken af te raken. Hoewel ik toen toch terug voor de bijl ben gegaan, zijn er toen wel zaadjes gezet waar ik nu m'n voordeel mee kan doen.
In het gesprek gaf ze de tip om vijf a tien jaar vooruit te kijken en mezelf de vraag te stellen hoe de 45 à 50 jarige ik tegen roken aankijkt.
Ben ik dan nog roker, met wellicht de bijbehorende lichamelijke klachten of ben ik dan al jaren rookvrij met de bijbehorende lichamelijke voordelen?
Volledige ontwenning duurt gemiddeld drie weken (lichamelijke ontwenning is bij roken véél korter) dus een investering van drie weken zodat 45 jarige ik een stuk gezonder is, is het mij wel waard.
Verder was de tip om overwinningen en positieve effecten bij te houden. Vandaar dat ik dit draadje opstel.
Ik ben er van overtuigd dat dit een succesverhaal gaat worden, en dan is dit draadje misschien ook inspiratie voor anderen.
Vanavond staat 2c-b op de planning, leek mij een mooie gelegenheid om mijn stopmoment te doen, reset van het brein zeg maar.
Ik beloof mijzelf dat ik de komende drie weken dagelijks een update van dit draadje doe.
Ik ga niet aan andere bronnen van nicotine, maar ik ga wel bewust de momenten van roken vervangen door een gezonde activiteit.
Ik heb ook lege vapers liggen, die ga ik gebruiken als ik behoefte heb om een op roken lijkende handeling te doen.

Vanavond druk ik m'n laatste peuk uit, vanaf morgen wordt ik wakker als rookvrij mens.
Klik om te vergroten...
Vanaf nu is ieder moment dat je de behoefte voelt om te roken een moment voor jezelf
Ga stil in zitten, wacht tot de behoefte om te roken voorbij gaat, want dat gaat gebeuren zodra de nicotine uit je lichaam is (10dagen)
Vanaf 10 dagen stoppen is alles mentaal
Neem die tijd voor jezelf, ga rustig zitten terwijl je weet dat je die peuk niet nodig hebt
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat blowen betreft, ik vond zelfs als roker (4 dagen geleden dus) wiet lekkerder vallen zonder tabak.
Even voor de duidelijkheid: ik rook geen wiet als ik cravings om te roken heb, dat zijn joints waar enkel en alleen Damiana in zit. Gisteren heb ik er toch twee van gerookt, er was rokend bezoek dus op die manier kon ik "meedoen".

's middags had ik "opvoedkundig overleg" met m'n ex, die rookt ook, toen was het voor mij prima om mee te doen dmv aan een pijpje lurken.

Dus nog altijd vrij van tabak/nicotine.
Strakjes sauna, daar heb ik eigenlijk nooit grote behoefte om te roken. M'n vrouw wel, dus ik neem m'n lege pijpje mee voor de zekerheid.
Thanks voor de tip @Casaan. Ik dacht overigens dat de nicotine na 72 uur al uit je systeem is. Is verder ook maar detail natuurlijk, ik vind het in elk geval wel een goeie om van cravings een meditatief momentje te maken.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Innerscoop zei:
M'n vrouw wel, dus ik neem m'n lege pijpje mee voor de zekerheid.
Klik om te vergroten...
Doe een poging om er niet aan toe te geven en te leven als een niet roker! Ik zeg niet dat je helemaal moet stoppen maar mentaal is dat wel goed! Craving is dan wel er (misschien wel heel erg) maar hoe vaker je dit soort momenten hebt, hoe meer je je brein traint dat het roken echt voorbij is en dan kan je meer vrijer leven!

Daar komt vaak wel iets anders voor in de plaats. Want stoppen met roken en blijven doorgaan met waar je mee bezig bent houd je alleen maar s'nachts wakker. Dus neem een pauze en doe iets anders! Gebruik dit om een zoektocht te starten wat bij je past. Een kopje thee. Een wandeling. Een spelletje of puzzel op je mobiel. Kan ook verschillende dingen per keer zijn.

Daimana roken in een sociale setting moet je zelf weten. Maar zou er niet al je rook momenten mee vervangen. Als je snap wat ik bedoel.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zo, heerlijk geslapen na een dagje sauna, ik voel me weer 20.
M'n vrouw heeft een keer of vijf gerookt. Een paar keer koos ik ervoor om mee te gaan, ik merk dat het pijpje in m'n hand hebben en een beetje frunniken al helpt (hmm, misschien moet ik bij cravings eens aan m'n vrouw gaan friemelen). Een paar keer koos ik ervoor om ff in de zonneweide te gaan chillen.
Op de terugweg naar huis belde m'n oudste dochter, die had iets vervelends meegemaakt (dus niet iets ernstigs maar gewoon vervelend) en door meeleven met haar kreeg ik wel cravings. Maar ik was aan het rijden dus dat was wel makkelijk, ik kon simpelweg niets met de cravings en dan gingen ze na een paar minuten ook vanzelf wel weer weg.
En zo zitten we inmiddels op dag 6, met een schoon gebit, een gereinigd lichaam en een ontspannen geest. Het gaat erg lekker.
Morgen weer werken, dat wordt weer een nieuwe situatie. Op het werk rookte ik vaak om even alleen te zijn, dus ik denk dat ik in de middag wel een keer naar buiten ga om even rust op te zoeken, verder verwacht ik dat ik met wat extra koffie de rookmomenten wel kan vervangen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."