Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVanavond druk ik m'n laatste peuk uit

Vanavond druk ik m'n laatste peuk uit

97 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Mindless , het klinkt wel als interesse en nuttige informatie. Misschien is het iets om er een nieuw draadje over op te starten.
L
LeoFlaLid
01-01-2024, 00:00
#2
You must break the pattern today. Or the loop will repeat tomorrow
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
LeoFla zei:
You must break the pattern today. Or the loop will repeat tomorrow
Klik om te vergroten...
Precies haha

Ik wil eigenlijk ook wel stoppen met roken maar heb letterlijk nog dozen vol sloffen liggen. Beetje zonde om honderden pakkies sigaretten weg te pleuren
Maarja mn longen zijn me meer waard
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Paranoize. zei:
Precies haha

Ik wil eigenlijk ook wel stoppen met roken maar heb letterlijk nog dozen vol sloffen liggen. Beetje zonde om honderden pakkies sigaretten weg te pleuren
Maarja mn longen zijn me meer waard
Klik om te vergroten...
Weg pleuren? Verkopen! Dan verdien je er tenminste wat aan
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het was een lange nacht van maandag op dinsdag. Doorgegaan tot in de vroege uurtjes en zo ook doorgerookt tot in de vroege uurtjes.
Op dit moment ben ik bijna 24 uur rookvrij.
Dit eerste etmaal ging verrassend goed. Cravings waren goed op te vangen met m'n lege vaper. Verder voel ik me gewoon bevrijdt. Mn ouders kwamen nog op bezoek dus we moesten in zekere haast het huis een beetje netjes maken. Schatje zei "Ik hoop dat ik nog een peuk kan roken voordat ze er zijn". En ik was blij dat ik me dáár in ieder geval niet druk over hoefde te maken.
Eerste succes is dus in the pocket, dat geeft me vertrouwen in de komende 24 uur.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klasse, gaat jou lukken 💪👌
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed bezig :)

En fijn dat je je nu al bevrijdt voelt! Dan is er dus al duidelijk een verandering van mindset waarbij je echt klaar bent om het achter je te laten.

Keep it going!
L
LeoFlaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nice! Keep going

Trouwens: bevrijdtdtdttd
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lekker bezig Innerscoop.
Geeft vertrouwen voor een rookvrije toekomst.
En ik hoorde net dat de sigaretten weer een stuk duurder gaan worden vanaf april, dus je kan in de zomervakantie een net wat luxere vakantie boeken :wink:
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#10
LeoFla zei:
Nice! Keep going

Trouwens: bevrijdtdtdttd
Klik om te vergroten...
Als ik 3 weken gestopt ben, zal ik aan m'n spelling werken 🤪
Maar idd, ik zat ernaastdt
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gisteren vergeten te bloggen.
In de loop van woensdag had ik wat meer cravings en had ik van een filterhuls een kruiden sigaret gemaakt. Maar ik merkte dat dat me juist nog meer triggerde. Ik kon het opvangen door ff te gaan lopen.
Later heb ik een kruiden joint geprobeert, dat werkte erg goed. Bij sterke cravings was één trekje genoeg. Die avond had m'n dochter weer een feestavond, daar kwam de kruiden joint ook wel van pas (we hadden xtc gedaan, met xtc en trippers wil ik normaal gesproken veel roken, dus een surrogaat was wel ff handig)
Gisteren tandarts controle. De tandarts benoemt bij mij altijd wel iets over roken, dat ik er voor m'n gebit wel mee moet oppassen. Hij was in z'n nopjes toen ik zei dat ik twee dagen gestopt was.
Nu dus 72 uur, mijn gebit is weer lekker gereinigd en dat geeft me ook extra motivatie om gestopt te blijven.
Vandaag ook geen kruiden joint want ik wil niet de ene verslaving voor de andere inruilen. Daarbij zal die rook ook niet zo bevordelijk zijn voor m'n longen en tanden.
Al 72 uur, als het goed is, is nu alle nicotine uit m'n systeem, Yeah.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klinkt goed ga zo door!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Innerscoop zei:
In de loop van woensdag had ik wat meer cravings en had ik van een filterhuls een kruiden sigaret gemaakt. Maar ik merkte dat dat me juist nog meer triggerde. Ik kon het opvangen door ff te gaan lopen.
Later heb ik een kruiden joint geprobeert, dat werkte erg goed. Bij sterke cravings was één trekje genoeg. Die avond had m'n dochter weer een feestavond, daar kwam de kruiden joint ook wel van pas (we hadden xtc gedaan, met xtc en trippers wil ik normaal gesproken veel roken, dus een surrogaat was wel ff handig)
Gisteren tandarts controle. De tandarts benoemt bij mij altijd wel iets over roken, dat ik er voor m'n gebit wel mee moet oppassen. Hij was in z'n nopjes toen ik zei dat ik twee dagen gestopt was.
Klik om te vergroten...
Pas op met joints roken, want dat is echt een enorme trigger om weer te gaan roken.

Het duurde bij mij een jaar voordat ik echt gewend was aan blowen zonder tabak. In de tussentijd was het echt een zoektocht hoe ik het anders kon doen. Hier mijn tips:

Een goede bong (met hele goeie hasj en quartz-glas banger):

Wat een lekkere bong is om wiet en hasj mee te roken

Ik kreeg een privébericht met de vraag hoe ik een bong heb gevonden waarmee ik tevreden was, naar aanleiding van wat reacties in een post over stoppen met tabak roken. Het leek me zonde om de tips te verstoppen in een privébericht. Dus hier een kort overzicht van wat ik denk wat een lekkere bong...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een vaporizer (handheld of tabletop):
Ik heb een davinci IQ en een volcano. Vooral die volcano is echt :handok::handok::handok::handok::handok: Zo'n smaakbeleving heb je nog nooit gehad. Wel word je er wat meer high van dan stoned. De Davinci IQ is vooral voor op feestjes of festivals.
Het zijn een beetje prijzige apparaten, maar imo zijn ze het dubbel en dwars waard. Als je niet zoveel geld hebt, stop eerst met blowen (want dat is een enorme trigger voor roken), en spaar het geld wat je niet aan wiet/hasj uitgeeft zodat je zo'n apparaat kan kopen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Het duurde bij mij een jaar voordat ik echt gewend was aan blowen zonder tabak. In de tussentijd was het echt een zoektocht hoe ik het anders kon doen.
Klik om te vergroten...
Bij mij maar 3 weken dus scheelt ook erg per persoon I guess. (Was 3 weken ook goed verkouden)
Roken had ik echt geen zin meer in vond het echt vies.

Wel 3x gerookt gehad toen ik gedronken had maar was na 2 hijsen ookal klaar mee was super goor.

Neo-Shulginist zei:
. Als je niet zoveel geld hebt, stop eerst met blowen (want dat is een enorme trigger voor roken), en spaar het geld wat je niet aan wiet/hasj uitgeeft zodat je zo'n apparaat kan kopen.
Klik om te vergroten...
Grappig want ik ervaarde dat totaal niet zo. Ik heb wel gemerkt dat ik soms wou roken en niet perse stoned wou zijn. Dan nam ik paar hijsjes van CBD jointje en dat was voldoende.

Ik ben inmiddels 6 jaar gestopt met roken van tabak. Met niet heel veel moeite omdat ik nog wel dus kon roken. Ik heb het zelf nooit als een trigger gezien/ervaren om weer tabak te willen roken. :kots:
En ben ook niet meer wiet ofzo gaan roken, ik denk zelfs minder. Van 5/8 gram inde week naar 3 gram in 1.5 week. (komt dan nog wel CBD bij)
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Het duurde bij mij een jaar voordat ik echt gewend was aan blowen zonder tabak. In de tussentijd was het echt een zoektocht hoe ik het anders kon doen.
Klik om te vergroten...
Ik heb het geluk gehad dat ik ben begonnen met blowen zonder tabak voor mijn eerste 3-4 maanden, ik rook op het moment niks maar als ik dan een tabaksvervanger of puur rookte vond ik het nooit erg, alleen miste ik altijd gewoon de nicotine kick:sweatsmile:

Ik vind zelf blowen in de vorm van puur of vape iets heel anders vergeleken met roken, het gevoel van de inhalering is anders (tabak valt veel zwaarder op de keel dan wiet of kruiden) en het geeft niet dezelfde voldoening als nicotine inhaleren wanneer je lichaam erom "schreeuwt".

Als je wel gewoon lekker stoned wil zijn is het wel de beste optie natuurlijk. Of edibles.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Dit bedoelde ik dus met 'een jaar voordat ik echt gewend was' :wink:

Als je erover na gaat denken dan is het eigenlijk best gek dat we een brandend gevoel in je longen met een prettige verzadiging associeren.
Maar dat is dus de nicotine die je een dopamine-shot geeft vlak na dat brandende gevoel in je longen. Je brein gaat die twee dingen met elkaar in verband brengen omdat ze vlak achter elkaar plaatsvinden, telkens weer. Een groot deel van die psychologische koppeling gaat onbewust.
Klik om te vergroten...
En als je uiteindelijk eenmaal gewend bent dat de rook/damp niet brandt, dan kun je ervan genieten dat in plaats van een asbaksmaak proeft alsof je een hele wietplant oplikt. :smirk:
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Dit bedoelde ik dus met 'een jaar voordat ik echt gewend was' :wink:

Als je erover na gaat denken dan is het eigenlijk best gek dat we een brandend gevoel in je longen met een prettige verzadiging associeren.
Maar dat is dus de nicotine die je een dopamine-shot geeft vlak na dat brandende gevoel in je longen. Je brein gaat die twee dingen met elkaar in verband brengen omdat ze vlak achter elkaar plaatsvinden, telkens weer. Een groot deel van die psychologische koppeling gaat onbewust.
Klik om te vergroten...
Nu je het zegt inderdaad! Ik vond inderdaad het branderige gevoel in de keel 'lekker' als ik een splif rookte. Wauw dat je brein jezelf zo erg kan tricken in iets lekker vinden terwijl je licham letterlijk aangeeft dat het niet goed is (het branderige gevoel).

Ik merk trouwens wel dat ik alsnog af en toe naar een 'lekkere joint' snak, inclusief nu. Ik ga maar naar de shop voor een echte, lekkere edible denk ik:tearsofjoy: heb ik weer afleiding van de craving die mn lichaam afgeeft en word ik nog op de goeie manier stoned ook haha
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gelato43 zei:
Nu je het zegt inderdaad! Ik vond inderdaad het branderige gevoel in de keel 'lekker' als ik een splif rookte. Wauw dat je brein jezelf zo erg kan tricken in iets lekker vinden terwijl je licham letterlijk aangeeft dat het niet goed is (het branderige gevoel).

Ik merk trouwens wel dat ik alsnog af en toe naar een 'lekkere joint' snak, inclusief nu. Ik ga maar naar de shop voor een echte, lekkere edible denk ik:tearsofjoy: heb ik weer afleiding van de craving die mn lichaam afgeeft en word ik nog op de goeie manier stoned ook haha
Klik om te vergroten...
Haha ja dat is dus ook precies wat ik bedoel met de nicotineverslaving waaraan je moet wennen dat je daar geen gehoor meer aan geeft.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Innerscoop zei:
Roken, wellicht niet de meest problematische verslaving, maar voor mij wel eentje waar ik vanaf wil.
Gisteren een goed en inspirerend gesprek met een collega gehad, wat mij heeft doen besluiten om te gaan stoppen.
Deze collega heeft mij ongeveer een jaar geleden gehypnotiseerd om van het roken af te raken. Hoewel ik toen toch terug voor de bijl ben gegaan, zijn er toen wel zaadjes gezet waar ik nu m'n voordeel mee kan doen.
In het gesprek gaf ze de tip om vijf a tien jaar vooruit te kijken en mezelf de vraag te stellen hoe de 45 à 50 jarige ik tegen roken aankijkt.
Ben ik dan nog roker, met wellicht de bijbehorende lichamelijke klachten of ben ik dan al jaren rookvrij met de bijbehorende lichamelijke voordelen?
Volledige ontwenning duurt gemiddeld drie weken (lichamelijke ontwenning is bij roken véél korter) dus een investering van drie weken zodat 45 jarige ik een stuk gezonder is, is het mij wel waard.
Verder was de tip om overwinningen en positieve effecten bij te houden. Vandaar dat ik dit draadje opstel.
Ik ben er van overtuigd dat dit een succesverhaal gaat worden, en dan is dit draadje misschien ook inspiratie voor anderen.
Vanavond staat 2c-b op de planning, leek mij een mooie gelegenheid om mijn stopmoment te doen, reset van het brein zeg maar.
Ik beloof mijzelf dat ik de komende drie weken dagelijks een update van dit draadje doe.
Ik ga niet aan andere bronnen van nicotine, maar ik ga wel bewust de momenten van roken vervangen door een gezonde activiteit.
Ik heb ook lege vapers liggen, die ga ik gebruiken als ik behoefte heb om een op roken lijkende handeling te doen.

Vanavond druk ik m'n laatste peuk uit, vanaf morgen wordt ik wakker als rookvrij mens.
Klik om te vergroten...
Vanaf nu is ieder moment dat je de behoefte voelt om te roken een moment voor jezelf
Ga stil in zitten, wacht tot de behoefte om te roken voorbij gaat, want dat gaat gebeuren zodra de nicotine uit je lichaam is (10dagen)
Vanaf 10 dagen stoppen is alles mentaal
Neem die tijd voor jezelf, ga rustig zitten terwijl je weet dat je die peuk niet nodig hebt
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat blowen betreft, ik vond zelfs als roker (4 dagen geleden dus) wiet lekkerder vallen zonder tabak.
Even voor de duidelijkheid: ik rook geen wiet als ik cravings om te roken heb, dat zijn joints waar enkel en alleen Damiana in zit. Gisteren heb ik er toch twee van gerookt, er was rokend bezoek dus op die manier kon ik "meedoen".

's middags had ik "opvoedkundig overleg" met m'n ex, die rookt ook, toen was het voor mij prima om mee te doen dmv aan een pijpje lurken.

Dus nog altijd vrij van tabak/nicotine.
Strakjes sauna, daar heb ik eigenlijk nooit grote behoefte om te roken. M'n vrouw wel, dus ik neem m'n lege pijpje mee voor de zekerheid.
Thanks voor de tip @Casaan. Ik dacht overigens dat de nicotine na 72 uur al uit je systeem is. Is verder ook maar detail natuurlijk, ik vind het in elk geval wel een goeie om van cravings een meditatief momentje te maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."