#1
@Mindless , het klinkt wel als interesse en nuttige informatie. Misschien is het iets om er een nieuw draadje over op te starten.
Precies hahaYou must break the pattern today. Or the loop will repeat tomorrow
Weg pleuren? Verkopen! Dan verdien je er tenminste wat aanPrecies haha
Ik wil eigenlijk ook wel stoppen met roken maar heb letterlijk nog dozen vol sloffen liggen. Beetje zonde om honderden pakkies sigaretten weg te pleuren
Maarja mn longen zijn me meer waard
Als ik 3 weken gestopt ben, zal ik aan m'n spelling werken 🤪Nice! Keep going
Trouwens: bevrijdtdtdttd
Pas op met joints roken, want dat is echt een enorme trigger om weer te gaan roken.In de loop van woensdag had ik wat meer cravings en had ik van een filterhuls een kruiden sigaret gemaakt. Maar ik merkte dat dat me juist nog meer triggerde. Ik kon het opvangen door ff te gaan lopen.
Later heb ik een kruiden joint geprobeert, dat werkte erg goed. Bij sterke cravings was één trekje genoeg. Die avond had m'n dochter weer een feestavond, daar kwam de kruiden joint ook wel van pas (we hadden xtc gedaan, met xtc en trippers wil ik normaal gesproken veel roken, dus een surrogaat was wel ff handig)
Gisteren tandarts controle. De tandarts benoemt bij mij altijd wel iets over roken, dat ik er voor m'n gebit wel mee moet oppassen. Hij was in z'n nopjes toen ik zei dat ik twee dagen gestopt was.
drugsforum.nl
Bij mij maar 3 weken dus scheelt ook erg per persoon I guess. (Was 3 weken ook goed verkouden)Het duurde bij mij een jaar voordat ik echt gewend was aan blowen zonder tabak. In de tussentijd was het echt een zoektocht hoe ik het anders kon doen.
Grappig want ik ervaarde dat totaal niet zo. Ik heb wel gemerkt dat ik soms wou roken en niet perse stoned wou zijn. Dan nam ik paar hijsjes van CBD jointje en dat was voldoende.. Als je niet zoveel geld hebt, stop eerst met blowen (want dat is een enorme trigger voor roken), en spaar het geld wat je niet aan wiet/hasj uitgeeft zodat je zo'n apparaat kan kopen.
Ik heb het geluk gehad dat ik ben begonnen met blowen zonder tabak voor mijn eerste 3-4 maanden, ik rook op het moment niks maar als ik dan een tabaksvervanger of puur rookte vond ik het nooit erg, alleen miste ik altijd gewoon de nicotine kickHet duurde bij mij een jaar voordat ik echt gewend was aan blowen zonder tabak. In de tussentijd was het echt een zoektocht hoe ik het anders kon doen.
En als je uiteindelijk eenmaal gewend bent dat de rook/damp niet brandt, dan kun je ervan genieten dat in plaats van een asbaksmaak proeft alsof je een hele wietplant oplikt.Dit bedoelde ik dus met 'een jaar voordat ik echt gewend was'
Als je erover na gaat denken dan is het eigenlijk best gek dat we een brandend gevoel in je longen met een prettige verzadiging associeren.
Maar dat is dus de nicotine die je een dopamine-shot geeft vlak na dat brandende gevoel in je longen. Je brein gaat die twee dingen met elkaar in verband brengen omdat ze vlak achter elkaar plaatsvinden, telkens weer. Een groot deel van die psychologische koppeling gaat onbewust.
Nu je het zegt inderdaad! Ik vond inderdaad het branderige gevoel in de keel 'lekker' als ik een splif rookte. Wauw dat je brein jezelf zo erg kan tricken in iets lekker vinden terwijl je licham letterlijk aangeeft dat het niet goed is (het branderige gevoel).Dit bedoelde ik dus met 'een jaar voordat ik echt gewend was'
Als je erover na gaat denken dan is het eigenlijk best gek dat we een brandend gevoel in je longen met een prettige verzadiging associeren.
Maar dat is dus de nicotine die je een dopamine-shot geeft vlak na dat brandende gevoel in je longen. Je brein gaat die twee dingen met elkaar in verband brengen omdat ze vlak achter elkaar plaatsvinden, telkens weer. Een groot deel van die psychologische koppeling gaat onbewust.
Haha ja dat is dus ook precies wat ik bedoel met de nicotineverslaving waaraan je moet wennen dat je daar geen gehoor meer aan geeft.Nu je het zegt inderdaad! Ik vond inderdaad het branderige gevoel in de keel 'lekker' als ik een splif rookte. Wauw dat je brein jezelf zo erg kan tricken in iets lekker vinden terwijl je licham letterlijk aangeeft dat het niet goed is (het branderige gevoel).
Ik merk trouwens wel dat ik alsnog af en toe naar een 'lekkere joint' snak, inclusief nu. Ik ga maar naar de shop voor een echte, lekkere edible denk ikheb ik weer afleiding van de craving die mn lichaam afgeeft en word ik nog op de goeie manier stoned ook haha
Vanaf nu is ieder moment dat je de behoefte voelt om te roken een moment voor jezelfRoken, wellicht niet de meest problematische verslaving, maar voor mij wel eentje waar ik vanaf wil.
Gisteren een goed en inspirerend gesprek met een collega gehad, wat mij heeft doen besluiten om te gaan stoppen.
Deze collega heeft mij ongeveer een jaar geleden gehypnotiseerd om van het roken af te raken. Hoewel ik toen toch terug voor de bijl ben gegaan, zijn er toen wel zaadjes gezet waar ik nu m'n voordeel mee kan doen.
In het gesprek gaf ze de tip om vijf a tien jaar vooruit te kijken en mezelf de vraag te stellen hoe de 45 à 50 jarige ik tegen roken aankijkt.
Ben ik dan nog roker, met wellicht de bijbehorende lichamelijke klachten of ben ik dan al jaren rookvrij met de bijbehorende lichamelijke voordelen?
Volledige ontwenning duurt gemiddeld drie weken (lichamelijke ontwenning is bij roken véél korter) dus een investering van drie weken zodat 45 jarige ik een stuk gezonder is, is het mij wel waard.
Verder was de tip om overwinningen en positieve effecten bij te houden. Vandaar dat ik dit draadje opstel.
Ik ben er van overtuigd dat dit een succesverhaal gaat worden, en dan is dit draadje misschien ook inspiratie voor anderen.
Vanavond staat 2c-b op de planning, leek mij een mooie gelegenheid om mijn stopmoment te doen, reset van het brein zeg maar.
Ik beloof mijzelf dat ik de komende drie weken dagelijks een update van dit draadje doe.
Ik ga niet aan andere bronnen van nicotine, maar ik ga wel bewust de momenten van roken vervangen door een gezonde activiteit.
Ik heb ook lege vapers liggen, die ga ik gebruiken als ik behoefte heb om een op roken lijkende handeling te doen.
Vanavond druk ik m'n laatste peuk uit, vanaf morgen wordt ik wakker als rookvrij mens.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."