Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeqwyar zei:
Hoe zie je dat voor je? Hoevaak is af en toe? Waar is de grens tussen gecontroleerd gebruik en de controle kwijt zijn. Verder veel succes en sterkte gewenst.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je vragen! Af en toe is maximaal 4x per jaar, maximaal 1,5 gram per keer. Heb drie vaste feesten die daarvoor perfect verspreid zijn, december, maart en juni. En dan één feestje per jaar die jaarlijks bepaald wordt.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Haha dit geldt voor meer mensen. Elke keer dat er weer in nieuwsmedia paniekberichten verschenen over ''OHNEE JE KAN GEWOON DRUGS ONLINE KOPEN :openmouth: :openmouth: :openmouth:" zag je heel duidelijk een piek in het aantal zoekopdrachten '3-MMC kopen' op Google Trends. Best ironisch als je het mij vraagt.
Klik om te vergroten...
Ja, dat was voor mij echt een eye opener dat het zo kon en dat 3mmc bestond. Snap dat ze willen waarschuwen maar zorgt ook voor veel nieuwe klandizie.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Succes!
Persoonlijk ben ik meer van de: Starten met iets is beter dan stoppen met iets. Oftewel, stoppen met ongecontroleerd gebruik moet je vervangen door, starten met gezonder leven ofzo. Maar dat je hier begint met je gedachtes te delen kan heel goed uitpakken.
Fijne zomer met leuke momenten toegewenst!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Succes!
Persoonlijk ben ik meer van de: Starten met iets is beter dan stoppen met iets. Oftewel, stoppen met ongecontroleerd gebruik moet je vervangen door, starten met gezonder leven ofzo. Maar dat je hier begint met je gedachtes te delen kan heel goed uitpakken.
Fijne zomer met leuke momenten toegewenst!
Klik om te vergroten...
Stomme is dat ik verder echt al wel gezond leef, ik sport regelmatig, loop vaak stukjes buiten, plan tijd in voor m’n kids, vrouw en vrienden, eet over het algemeen gezond. M’n afhankelijkheid (besef me nu dat ik het mooi probeer te verwoorden, dus eigenlijk is het gewoon verslaving) van 3mmc is bijna het enige wat niet helemaal top is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor het omgaan met 3-MMC zal ik je een tip geven waarvan ik denk dat je er nog niet klaar voor bent. Maar dan heb je de tip alvast gekregen, en kun je wennen aan het idee.

Ik denk dat je alleen met 3-MMC kunt stoppen als je echt besluit dat jij het niet meer wil.

Vooral dat niet meer willen is heel belangrijk. Want als je zelf écht besluit dat je geen 3-MMC meer wil, dan is het ook heel makkelijk om je daaraan te houden.

Het probleem is dat je nu tegen jezelf aan het vechten bent. Aan de ene kant wil je duidelijk nog 3-MMC gebruiken. Op zich logisch: 3-MMC geeft een sterke roes, dus het kan ook best leuk zijn om te gebruiken. Maar wat 3-MMC ook heeft is dat je er NOOIT genoeg van hebt. Het is altijd MEER, MEER, MEER! Je begint daarvan de nadelen te merken. Ik vind in ieder geval dat je heel goed beschrijft op welke manieren je last hebt van je gebruik. Maar wat je nog niet hebt gedaan is besluiten dat je die nadelen niet meer wil. Gedeeltelijk (on)bewust ben je nog steeds op zoek naar allerlei maniertjes om toch nog 3-MMC te gebruiken. Dat begint al met de drie maanden die je stelt, en voornamelijk de wens om gecontroleerd te blijven gebruiken.

Nou is het prima als jij gewoon door wil gaan met gebruiken. Mij zit je er niet dwars mee, dus voor mij is het dikke prima. Maar ik kan je wel vertellen dat deze worsteling waar je mee zit, dat hunkeren naar 3-MMC, maar heel veel last hebben van bijwerkingen en katers, dat beide heel erg horen bij 3-MMC gebruik. Je bent eigenlijk op zoek naar een manier waarop je wel de voordelen (lekkere roes) van 3-MMC kunt ervaren, maar niet de nadelen (de cravings, het zweten, de gezondheidsklachten). Ik denk dat dat dus niet kan.

Ik vind het wel goed dat je steun zoekt bij vrienden en geliefden. Blijf dat ook doen. Wat je ook doet, ga niet liegen over gebruik. Ga niet stiekem doen.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Voor het omgaan met 3-MMC zal ik je een tip geven waarvan ik denk dat je er nog niet klaar voor bent. Maar dan heb je de tip alvast gekregen, en kun je wennen aan het idee.

Ik denk dat je alleen met 3-MMC kunt stoppen als je echt besluit dat jij het niet meer wil.

Vooral dat niet meer willen is heel belangrijk. Want als je zelf écht besluit dat je geen 3-MMC meer wil, dan is het ook heel makkelijk om je daaraan te houden.

Het probleem is dat je nu tegen jezelf aan het vechten bent. Aan de ene kant wil je duidelijk nog 3-MMC gebruiken. Op zich logisch: 3-MMC geeft een sterke roes, dus het kan ook best leuk zijn om te gebruiken. Maar wat 3-MMC ook heeft is dat je er NOOIT genoeg van hebt. Het is altijd MEER, MEER, MEER! Je begint daarvan de nadelen te merken. Ik vind in ieder geval dat je heel goed beschrijft op welke manieren je last hebt van je gebruik. Maar wat je nog niet hebt gedaan is besluiten dat je die nadelen niet meer wil. Gedeeltelijk (on)bewust ben je nog steeds op zoek naar allerlei maniertjes om toch nog 3-MMC te gebruiken. Dat begint al met de drie maanden die je stelt, en voornamelijk de wens om gecontroleerd te blijven gebruiken.

Nou is het prima als jij gewoon door wil gaan met gebruiken. Mij zit je er niet dwars mee, dus voor mij is het dikke prima. Maar ik kan je wel vertellen dat deze worsteling waar je mee zit, dat hunkeren naar 3-MMC, maar heel veel last hebben van bijwerkingen en katers, dat beide heel erg horen bij 3-MMC gebruik. Je bent eigenlijk op zoek naar een manier waarop je wel de voordelen (lekkere roes) van 3-MMC kunt ervaren, maar niet de nadelen (de cravings, het zweten, de gezondheidsklachten). Ik denk dat dat dus niet kan.

Ik vind het wel goed dat je steun zoekt bij vrienden en geliefden. Blijf dat ook doen. Wat je ook doet, ga niet liegen over gebruik. Ga niet stiekem doen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je eerlijke post. De vraag is dus eigenlijk: is gecontroleerd gebruik mogelijk ja of nee. Naar mijn idee is dit wel mogelijk, omdat ik dit de afgelopen jaren al zie bij een vriend van me. Alleen paar keer per jaar op feestjes en dat is het. Dit is niet voor iedereen mogelijk. De vervolgvraag is dus: ben ik één van degenen die het gecontroleerd kan gebruiken. Ik weet dat ik nog moet bepalen wat ik ga doen als het antwoord nee is, en je hebt gelijk merk ik, daar ben ik nog niet klaar voor eerlijk gezegd.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Voor het omgaan met 3-MMC zal ik je een tip geven waarvan ik denk dat je er nog niet klaar voor bent. Maar dan heb je de tip alvast gekregen, en kun je wennen aan het idee.

Ik denk dat je alleen met 3-MMC kunt stoppen als je echt besluit dat jij het niet meer wil.

Vooral dat niet meer willen is heel belangrijk. Want als je zelf écht besluit dat je geen 3-MMC meer wil, dan is het ook heel makkelijk om je daaraan te houden.

Het probleem is dat je nu tegen jezelf aan het vechten bent. Aan de ene kant wil je duidelijk nog 3-MMC gebruiken. Op zich logisch: 3-MMC geeft een sterke roes, dus het kan ook best leuk zijn om te gebruiken. Maar wat 3-MMC ook heeft is dat je er NOOIT genoeg van hebt. Het is altijd MEER, MEER, MEER! Je begint daarvan de nadelen te merken. Ik vind in ieder geval dat je heel goed beschrijft op welke manieren je last hebt van je gebruik. Maar wat je nog niet hebt gedaan is besluiten dat je die nadelen niet meer wil. Gedeeltelijk (on)bewust ben je nog steeds op zoek naar allerlei maniertjes om toch nog 3-MMC te gebruiken. Dat begint al met de drie maanden die je stelt, en voornamelijk de wens om gecontroleerd te blijven gebruiken.

Nou is het prima als jij gewoon door wil gaan met gebruiken. Mij zit je er niet dwars mee, dus voor mij is het dikke prima. Maar ik kan je wel vertellen dat deze worsteling waar je mee zit, dat hunkeren naar 3-MMC, maar heel veel last hebben van bijwerkingen en katers, dat beide heel erg horen bij 3-MMC gebruik. Je bent eigenlijk op zoek naar een manier waarop je wel de voordelen (lekkere roes) van 3-MMC kunt ervaren, maar niet de nadelen (de cravings, het zweten, de gezondheidsklachten). Ik denk dat dat dus niet kan.

Ik vind het wel goed dat je steun zoekt bij vrienden en geliefden. Blijf dat ook doen. Wat je ook doet, ga niet liegen over gebruik. Ga niet stiekem doen.
Klik om te vergroten...
veel herkenning in dit bericht
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Naamvoorhier zei:
Stomme is dat ik verder echt al wel gezond leef, ik sport regelmatig, loop vaak stukjes buiten, plan tijd in voor m’n kids, vrouw en vrienden, eet over het algemeen gezond. M’n afhankelijkheid (besef me nu dat ik het mooi probeer te verwoorden, dus eigenlijk is het gewoon verslaving) van 3mmc is bijna het enige wat niet helemaal top is.
Klik om te vergroten...
Zo praat ik over sigaretten
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij weet je zelf ook dat gecontroleerd 3mmc gebruik voor jou na deze periode in principe niet mogelijk is. Lekker 4x per jaar een feestje is met een pilletje is toch fantastisch? Dit is het verschil tussen gebruik en misbruik. Sorry als ik wat hard over kom. Ik heb het beste met je voor.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Naamvoorhier zei:
Bedankt voor je eerlijke post. De vraag is dus eigenlijk: is gecontroleerd gebruik mogelijk ja of nee. Naar mijn idee is dit wel mogelijk, omdat ik dit de afgelopen jaren al zie bij een vriend van me. Alleen paar keer per jaar op feestjes en dat is het. Dit is niet voor iedereen mogelijk. De vervolgvraag is dus: ben ik één van degenen die het gecontroleerd kan gebruiken. Ik weet dat ik nog moet bepalen wat ik ga doen als het antwoord nee is, en je hebt gelijk merk ik, daar ben ik nog niet klaar voor eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Hoe andere mensen wel/niet drugs gebruiken is uiteindelijk voor jou niet relevant natuurlijk. Je kan altijd wel iemand vinden die meer/minder/beter/onverantwoorder gebruikt. Waar het om gaat is wat 3-MMC met jou doet en of het een positieve bijdrage levert aan je welzijn.

Vaak zie je dat mensen eerst nog een paar keer goed met hun neus op de feiten gedrukt moeten worden, voordat ze echt andere keuzes gaan maken. 3-MMC blijft ook lonken met zin in een euforische roes. Dus ik snap goed dat je er nog niet aan toe bent om daar afscheid van te nemen, en dat je eerst wil kijken of het lukt om toch verantwoord ermee om te gaan.

Als ik je verhaal zo aanhoor dan denk ik dat het makkelijker voor jezelf zal zijn om te besluiten dat je het niet meer wil gebruiken. Maar aan de andere kant weet ik ook hoe moeilijk het kan zijn om dat besluit te nemen.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dick_van_Leeuwen zei:
Volgens mij weet je zelf ook dat gecontroleerd 3mmc gebruik voor jou na deze periode in principe niet mogelijk is. Lekker 4x per jaar een feestje is met een pilletje is toch fantastisch? Dit is het verschil tussen gebruik en misbruik. Sorry als ik wat hard over kom. Ik heb het beste met je voor.
Klik om te vergroten...
Vat het totaal niet verkeerd op, waardeer eerlijkheid. Alleen al deze berichten en gedachtenwisselingen helpen me in m’n koppie.

Tijdje terug heb ik pilletje geprobeerd, dat vond ik weinig aan. Kan doordat ik 3mmc gewoon (veel) lekkerder vindt, of doordat ik weinig serotonine meer had, weet niet of dat een rol kan spelen.

Besef me nu dat ik nog wat snoepgoed heb liggen, daar kan ik prima vanaf blijven want dat ligt er al van november ofzo.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind eerlijk gezegd maximaal 6 gram per jaar wel veel als ik het gebruik neem ik tussen de 50mg en max 200 mg oraal en dat is dan ook de hoeveelheid wat ik in jaar neem
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Naamvoorhier zei:
Waarom me dit gaat lukken is omdat ik het al m’n vrienden heb aangegeven dat ze me m’n vrouw moeten melden dat ik een drugsprobleem heb, zodra ze ook maar het vermoeden hebben dat ik heb gebruikt voor oktober. Mijn vrouw weet er niks vanaf en als dit wel naar buiten komt heb ik daar voor altijd een probleem mee. Nummer van de dealer heb ik verwijderd.
Klik om te vergroten...
Waarom niet gewoon eerlijk zijn tegen je vrouw en zo'n omweg (gedreven door angst?) verzinnen? Als jij wil gebruiken regel je dat toch wel een op manier dat je vrienden er niet achter komen. En wat ga je doen als ze 't wel tegen je vrouw vertellen? Dan ontken je toch alles.

Dit klinkt oneerlijk en alsof het gedoemd is te mislukken. Maar de tijd zal het leren. Misschien ben je er nog vroeg genoeg bij om 't tij te keren.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeqwyar zei:
Ik vind eerlijk gezegd maximaal 6 gram per jaar wel veel als ik het gebruik neem ik tussen de 50mg en max 200 mg oraal en dat is dan ook de hoeveelheid wat ik in jaar neem
Klik om te vergroten...
Mijn discutabele records zijn 8 gram in 3 dagen en 7 gram in 2,5 dag. Toen kon ik er echt niet vanaf blijven als ik het had liggen. Dat heb ik gelukkig al om kunnen buigen naar 1,5 tot max 2,5 gram per keer. Daarbij is het me gelukt om daarna te stoppen, terwijl ik meer had liggen binnen handbereik.

Naar mijn idee kan 4x per jaar met 1,5 gram per keer, verspreid over een uurtje of 12 prima. Dan kan m’n lichaam daarna drie maanden herstellen, veel sporten, bloeddruk bij houden en met m’n Apple watch hartslag en andere gezondheidsfactoren in de gaten houden.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Waarom niet gewoon eerlijk zijn tegen je vrouw en zo'n omweg (gedreven door angst?) verzinnen? Als jij wil gebruiken regel je dat toch wel een op manier dat je vrienden er niet achter komen. En wat ga je doen als ze 't wel tegen je vrouw vertellen? Dan ontken je toch alles.

Dit klinkt oneerlijk en alsof het gedoemd is te mislukken. Maar de tijd zal het leren. Misschien ben je er nog vroeg genoeg bij om 't tij te keren.
Klik om te vergroten...
Het mijn vrouw vertellen is geen optie, dat zij erachter komt als ik het wel doe is voor mij een grote stok achter de deur. Heb enorm veel vrijheid in m’n leven die me zo dierbaar is, daar raak ik dan zoveel van kwijt.

Van mijn vrienden gelooft mijn vrouw 100% als ze het vertellen, dan heeft ontkennen geen zin. Daar is genoeg voor vastgelegd 🫣

Wat ik juist niet meer wil is die oneerlijkheid en dat sneaky gedoe. Ze weet dat ik gebruik op feestjes, als ik het daarbij laat dan is het voor zowel haar als voor mijzelf prima.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Naamvoorhier zei:
Het mijn vrouw vertellen is geen optie, dat zij erachter komt als ik het wel doe is voor mij een grote stok achter de deur. Heb enorm veel vrijheid in m’n leven die me zo dierbaar is, daar raak ik dan zoveel van kwijt.

Van mijn vrienden gelooft mijn vrouw 100% als ze het vertellen, dan heeft ontkennen geen zin. Daar is genoeg voor vastgelegd 🫣

Wat ik juist niet meer wil is die oneerlijkheid en dat sneaky gedoe. Ze weet dat ik gebruik op feestjes, als ik het daarbij laat dan is het voor zowel haar als voor mijzelf prima.
Klik om te vergroten...
In mijn optiek ben je oneerlijk of hooguit half eerlijk. Echt zo’n tussen-alles-door-wurm plannetje dat eerlijk lijkt maar eigenlijk manipulatief is.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Naamvoorhier zei:
Het mijn vrouw vertellen is geen optie, dat zij erachter komt als ik het wel doe is voor mij een grote stok achter de deur.
Klik om te vergroten...
Eerlijkheid duurt het langst.
Zeker naar je vrouw toe moet je eerlijk kunnen zijn. Ik denk dat het goed is dat zij het weet, de angst die je nu hebt is geen goede emotie.
Je vrouw kan je steunen. Je kunt in moeilijke situaties zaken met haar bespreken etc.
Liefde is alles en alles is liefde ❤️

Maar succes en sterkte de komende tijd.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je het tien jaar volgehouden hebt om volgens de regel te leven, die zij kennelijk OK vindt (allen op feestje, ongeveer 4 keer per jaar), dan ben je IMO wel eerlijk.
Zo eerlijk dat je haar al wat jaren eerder had kunnen vertellen hoe je jouzelf herpakt hebt !
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
In mijn optiek ben je oneerlijk of hooguit half eerlijk. Echt zo’n tussen-alles-door-wurm plannetje dat eerlijk lijkt maar eigenlijk manipulatief is.
Klik om te vergroten...
Deze reactie snap ik oprecht niet. De afgelopen periode ben ik niet eerlijk naar haar geweest. Zolang ik nu daadwerkelijk alleen op feesten gebruik en zij daarvan weet, ben ik wel volledig eerlijk. Daar is niks tussen-wat-dan-ook-doorwurmen aan in mijn optiek.

En ja ik ben een oneerlijke klootzak geweest, en als ik me niet aan de afspraken hou die ik in mijn eerste post heb gezet, dan ben ik weer een oneerlijke klootzak. Zolang ik me er wel aan hou ben ik ermee gestopt om een oneerlijke klootzak te zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Naamvoorhier zei:
Na de landelijke aandacht voor het feit dat 3mmc zo makkelijk verkrijgbaar was er pas achter gekomen hoeveel shit je in deze tijd gewoon via internet kan bestellen 🤣 3mmc geprobeerd en meteen fan van. Heb het een lange tijd erg weinig gebruikt, ging echt prima.
Klik om te vergroten...
Haha dit geldt voor meer mensen. Elke keer dat er weer in nieuwsmedia paniekberichten verschenen over ''OHNEE JE KAN GEWOON DRUGS ONLINE KOPEN :openmouth: :openmouth: :openmouth:" zag je heel duidelijk een piek in het aantal zoekopdrachten '3-MMC kopen' op Google Trends. Best ironisch als je het mij vraagt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."