#1
Meestal is het wat makkelijker om van empathogenen af te blijven inderdaad. Het zijn vooral dopamine-agonisten die zo'n MEER, MEER, MEER effect hebben. Persoonlijk heb ik daarom wel baat bij switchen van middel. Ik blijf expres ook tijdens feestjes af van heel stimulerende dingen, want dat is wel een beetje kat op het spek binden.Ik gebruik geen grote achterdeur. Mijn doelstelling is 4x per jaar op een groot festival. Bij voorkeur elk kwartaal 1. Ik heb net Defqon gehad, tot Thunderdome heb ik niks in de agenda staan. Bij voorkeur gebruik ik tot Thunderdome niks. Als ik echter wel eerder naar een feestje ga, tussen oktober en december, dan doe ik het wel. Dan ben ik drie maanden clean geweest en zit ik netjes in m’n doelstelling van 4x per jaar, vanaf 1 juli 2024. En zo kom ik precies waar ik zijn wil. Of je me nu gelooft of niet.
Natuurlijk is een verslaving vervangen door een ander (iets minder) verslavend middel geen goedgekeurde GGZ-tip. Maar ik denk wel dat het er eentje is die beter werkt dan proberen minder 3-MMC te gebruiken. Want dat MEER zit wel echt in het aard van het beestje.