Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Naamvoorhier zei:
Ik gebruik geen grote achterdeur. Mijn doelstelling is 4x per jaar op een groot festival. Bij voorkeur elk kwartaal 1. Ik heb net Defqon gehad, tot Thunderdome heb ik niks in de agenda staan. Bij voorkeur gebruik ik tot Thunderdome niks. Als ik echter wel eerder naar een feestje ga, tussen oktober en december, dan doe ik het wel. Dan ben ik drie maanden clean geweest en zit ik netjes in m’n doelstelling van 4x per jaar, vanaf 1 juli 2024. En zo kom ik precies waar ik zijn wil. Of je me nu gelooft of niet.
Klik om te vergroten...
Meestal is het wat makkelijker om van empathogenen af te blijven inderdaad. Het zijn vooral dopamine-agonisten die zo'n MEER, MEER, MEER effect hebben. Persoonlijk heb ik daarom wel baat bij switchen van middel. Ik blijf expres ook tijdens feestjes af van heel stimulerende dingen, want dat is wel een beetje kat op het spek binden.

Natuurlijk is een verslaving vervangen door een ander (iets minder) verslavend middel geen goedgekeurde GGZ-tip. Maar ik denk wel dat het er eentje is die beter werkt dan proberen minder 3-MMC te gebruiken. Want dat MEER zit wel echt in het aard van het beestje.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naamvoorhier zei:
Ik heb MDMA (volgens mij) in oktober gebruikt, dat deed me toen niet zoveel. Kan zijn omdat ik weinig serotonine had, waardoor het bijna geen effect had. Sindsdien heb ik het liggen en lukt het me om er vanaf te blijven. Als ik vaker dan 4x per jaar 3MMC gebruik, dan stop ik daarmee en ga ik over op de MDMA. Dat deed ik vroeger ook en dat ging prima. Als wat ik nu heb liggen gewoon geen goede MDMA is, dan haal ik wat anders.

Ik gebruik geen grote achterdeur. Mijn doelstelling is 4x per jaar op een groot festival. Bij voorkeur elk kwartaal 1. Ik heb net Defqon gehad, tot Thunderdome heb ik niks in de agenda staan. Bij voorkeur gebruik ik tot Thunderdome niks. Als ik echter wel eerder naar een feestje ga, tussen oktober en december, dan doe ik het wel. Dan ben ik drie maanden clean geweest en zit ik netjes in m’n doelstelling van 4x per jaar, vanaf 1 juli 2024. En zo kom ik precies waar ik zijn wil. Of je me nu gelooft of niet.
Klik om te vergroten...
De tijd zal het leren!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naamvoorhier zei:
Ik heb MDMA (volgens mij) in oktober gebruikt, dat deed me toen niet zoveel. Kan zijn omdat ik weinig serotonine had, waardoor het bijna geen effect had. Sindsdien heb ik het liggen en lukt het me om er vanaf te blijven. Als ik vaker dan 4x per jaar 3MMC gebruik, dan stop ik daarmee en ga ik over op de MDMA. Dat deed ik vroeger ook en dat ging prima. Als wat ik nu heb liggen gewoon geen goede MDMA is, dan haal ik wat anders.

Ik gebruik geen grote achterdeur. Mijn doelstelling is 4x per jaar op een groot festival. Bij voorkeur elk kwartaal 1. Ik heb net Defqon gehad, tot Thunderdome heb ik niks in de agenda staan. Bij voorkeur gebruik ik tot Thunderdome niks. Als ik echter wel eerder naar een feestje ga, tussen oktober en december, dan doe ik het wel. Dan ben ik drie maanden clean geweest en zit ik netjes in m’n doelstelling van 4x per jaar, vanaf 1 juli 2024. En zo kom ik precies waar ik zijn wil. Of je me nu gelooft of niet.
Klik om te vergroten...
Het heeft niets met geloven te maken maar alles met ervaring.

En nu het over geloven gaat: jij gelooft heilig in je eigen gedachten maar die zijn over genomen door je verslaving. Dat is jouw grootste valkuil maar daar kun je aan gaan werken.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het wel opvallend dat meerdere forumleden hier willen terug grijpen op de "oude vriend" XTC nadat diegene de verslaving voor een ander middel al heeft erkend en/of in de ogen heeft aangekeken. Ik zou jullie graag eens verwijzen naar mijn thread. Ik dacht dat XTC / MDMA nooit mijn probleem was. Mijn conclusie nu? Verslaving is het probleem. Niet het middel. En alvast een spoiler: grote kans dat het gebruik van XTC en de daaruitvolgende effecten over-geromantiseerd worden en je na gebruik van een koude kermis thuiskomt.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Damius zei:
Ik vind het wel opvallend dat meerdere forumleden hier willen terug grijpen op de "oude vriend" XTC nadat diegene de verslaving voor een ander middel al heeft erkend en/of in de ogen heeft aangekeken. Ik zou jullie graag eens verwijzen naar mijn thread. Ik dacht dat XTC / MDMA nooit mijn probleem was. Mijn conclusie nu? Verslaving is het probleem. Niet het middel. En alvast een spoiler: grote kans dat het gebruik van XTC en de daaruitvolgende effecten over-geromantiseerd worden en je na gebruik van een koude kermis thuiskomt.
Klik om te vergroten...
Zoals aangegeven heb ik het al minimaal 8 maanden voor het grijpen liggen thuis, en heb ik er in die tijd nooit aangezeten. Mijn probleem is verslaving, aan 3mmc, en daarvan bezig om dit aan te pakken. Op mijn eigen(wijze) manier. Ik kan ook 4 pakjes sigaretten per jaar roken door alleen te roken als ik ga stappen of naar festival ga, ik kan ook maar een paar keer per jaar een jointje roken als ik daar een keertje zin in heb. In het verleden rookte ik 40 sigaretten per dag en in het weekend 7 jointjes per dag. Daarom zie ik ook (een kleine) kans van slagen in mijn poging voor 3mmc.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Naamvoorhier zei:
Mijn probleem is verslaving, aan 3mmc
Klik om te vergroten...
Dat betwijfel ik. Ik persoonlijk geloof dat niet direct. Het gaat niet om het middel, maar de noodzaak om jezelf te stimuleren/ verdoven/ los gaan/ doordraaien ed..
Als je van 1 middel overstapt op andere, ben je vaak geen cm vooruit gegaan.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Dat betwijfel ik. Ik persoonlijk geloof dat niet direct. Het gaat niet om het middel, maar de noodzaak om jezelf te stimuleren/ verdoven/ los gaan/ doordraaien ed..
Als je van 1 middel overstapt op andere ben je vaak geen cm vooruit gegaan.
Klik om te vergroten...
Mijn intentie is totaal niet om nooit meer drugs te gebruiken. Er zal altijd een middel zijn dat ik gebruik.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Naamvoorhier zei:
Mijn intentie is totaal niet om nooit meer drugs te gebruiken. Er zal altijd een middel zijn dat ik gebruik.
Klik om te vergroten...
Ja, dan gaat het je makkelijker lukken.
Ik kon redelijk makkelijk stoppen met mijn wekelijkse zuippartijen. Maar zat toen bijvoorbeeld aan het dagelijkse blowen.

Maar volgens mij ben je lekker bezig met verwoorden wat je wenst en wilt vermijden ed.. Je bent goed bezig! Take care.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even een momentje van reflectie op deze dag. Vandaag is een hele goede dag geweest, hard gewerkt en veel gedaan.

Ik merk nu pas hoeveel mijn hoofd dagelijks met gebruik bezig is geweest, en natuurlijk nu ook nog steeds is, dat is niet ineens volledig weg. Er is nu minder onrust in mijn hoofd, omdat ik mijn gebruik duidelijk afgebakend heb.

Vandaag met een goede vriend over mijn voornemen gesproken, dat was een bemoedigend gesprek.

Vandaag kan ik niks meer gebruiken dus heb mijn derde kruisje gezet, nummer 3 van de 92 om mijn eerste doelstelling te halen. Dit zijn de makkelijkste dagen, maar voelt goed en ik voel me blij en tevreden met de weg die ik in heb geslagen.

Nu ga ik nog even fijn van m’n gezin genieten en morgen op tijd eruit om te sporten. 🎉
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag had ik best een stressvolle dag. Het begon relaxed met lekker sporten en muziekje luisteren ondertussen. Daarna naar het werk en er zijn vandaag twee zaken niet lekker gelopen. Merkte dat ik daardoor in de stress schoot. Naar mijn idee reageerde ik daar emotioneel heftiger op omdat ik m’n serotonine zo opperdepop heb gebruikt de laatste tijd.

na mn werkdag met maatje afgesproken, twee bietjes gepakt en teruggeblikt op Defqon. Veel gelachen en lekker ontspannen. Daarna met zowel m’n vrouw als kids mooie momenten gehad. De dag dus goed afgesloten. Gevoel: ja, ik heb zin in 3M nu, maar fuck you, ik heb het goed zonder!
Weer een goede dag alles bij elkaar, 4/92e van m’n doelstelling gehaald! 🎉🚀
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Naamvoorhier zei:
Naar mijn idee reageerde ik daar emotioneel heftiger op omdat ik m’n serotonine zo opperdepop heb gebruikt de laatste tijd.
Klik om te vergroten...
Ja is wel echt een typisch dingetje na gebruik. Kan ook een wel tijd duren voordat dat beter wordt. Geef het de tijd en rustig aan.

Belangrijkste voor nu is: niet gebruiken, eten en veeeel slapen. Keep it simple. 👍🏻
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Koffieb00n zei:
Ja is wel echt een typisch dingetje na gebruik. Kan ook een wel tijd duren voordat dat beter wordt. Geef het de tijd en rustig aan.

Belangrijkste voor nu is: niet gebruiken, eten en veeeel slapen. Keep it simple. 👍🏻
Klik om te vergroten...
Moggel! Weet ook dat het daaraan ligt en dat het wel even duurt voordat het weer echt rechtgetrokken is. Eerder zou ik me er neerslachtig door voelen en sneller weer gebruiken. Nu zie ik het als een extra bevestiging dat ik goed bezig ben door niet te gebruiken.

En ik ben een simpel mannetje dus dat laatste moet zeker lukken 🤣

Fijne dag toegewenst!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Naamvoorhier zei:
Vandaag had ik best een stressvolle dag. Het begon relaxed met lekker sporten en muziekje luisteren ondertussen. Daarna naar het werk en er zijn vandaag twee zaken niet lekker gelopen. Merkte dat ik daardoor in de stress schoot. Naar mijn idee reageerde ik daar emotioneel heftiger op omdat ik m’n serotonine zo opperdepop heb gebruikt de laatste tijd.
Klik om te vergroten...
Is wel logisch. Stimulanten zorgen vaak voor verhoogde stressniveaus. Sneller in de stress herken ik zeker. En verder heb je een tijd je emoties onderdrukt met de drugs, en die komen dan terug als je brein probeert de natuurlijke balans te herstellen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Naamvoorhier zei:
Wrijving zorgt voor warmte, alle weerstand die ik hier krijg geeft me extra drive. Dus iedereen hier mag me blijven vertellen dat ik ga falen. Dat vat ik niet persoonlijk op, des te groter is de kick als ik laat ziet dat ik het wel kan.
Klik om te vergroten...

Ik bewonder je doorzettingsvermogen! Opzich een helder plan; duidelijke afspraken met jezelf gemaakt en jezelf ingedekt door niks in huis te houden.

Al het tegengas is pure zorg vanuit het forum van mensen die het gehele pad al bewandeld hebben. Het feit is gewoon zo dat eenmaal verslaafd/verslavingsgevoelig het bijna niet valt te controleren. Omdat verslaving / trek sterker is dan elke gedachte of wil die je daar tegenover zet.

Dat hoeft trouwens niet direct te gebeuren als je in oktober weer eens 3mmc pakt. Misschien gaat het zelfs wel een jaar goed. Maar pas dan op dat je niet denkt; ah het gaat nu zo goed. Kan wel een keertje extra pakken.

Dat lijkt dan wellicht voor jou een normale gedachte maar ik krijg de koude rillingen van die gedachte. Want die "het kan wel weer een keertje" heeft me op Koninginnedag bijna me leven gekost.

Heel veel succes, en bewijs het tegendeel maar. Misschien zijn er toch wel succesverhalen. 👌😉
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Ik bewonder je doorzettingsvermogen! Opzich een helder plan; duidelijke afspraken met jezelf gemaakt en jezelf ingedekt door niks in huis te houden.

Al het tegengas is pure zorg vanuit het forum van mensen die het gehele pad al bewandeld hebben. Het feit is gewoon zo dat eenmaal verslaafd/verslavingsgevoelig het bijna niet valt te controleren. Omdat verslaving / trek sterker is dan elke gedachte of wil die je daar tegenover zet.

Dat hoeft trouwens niet direct te gebeuren als je in oktober weer eens 3mmc pakt. Misschien gaat het zelfs wel een jaar goed. Maar pas dan op dat je niet denkt; ah het gaat nu zo goed. Kan wel een keertje extra pakken.

Dat lijkt dan wellicht voor jou een normale gedachte maar ik krijg de koude rillingen van die gedachte. Want die "het kan wel weer een keertje" heeft me op Koninginnedag bijna me leven gekost.

Heel veel succes, en bewijs het tegendeel maar. Misschien zijn er toch wel succesverhalen. 👌😉
Klik om te vergroten...

Zo, dat vind ik super klote om te lezen dat het bijna mis is gegaan op Koningsdag (denk ik ipv Koninginnedag 😉). Dan snap ik je post ook volledig! En ik begrijp ook de achtergrond van velen die ervaringsdeskundigen zijn.

De festival dagen dat ik het gebruik, zijn de mooiste dagen van het jaar. Daar krijg ik zo’n bak energie van elke keer. Dat kunnen behouden is me veel waard en wat ik ook als motivatie gebruik om dit vol te houden. Niet alleen tot oktober, voor een jaar, maar voor de periode dat ik naar festivals ga. Dat is hoop ik totdat ik er niet meer ben 😄
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#16
En dat was dag 11! Merk dat ik wat rustiger word in mn koppie. M’n gedachten gaan nog wel regelmatig naar 3mmc toe, maar het zakt wel meer naar de achtergrond en ik merk dat ik wat beter in m’n vel begin te zitten. Goede reden om lekker door te gaan zo!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Lekker bezig man!!
S
SpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#18
Naamvoorhier zei:
Hey speedboot, bedankt voor je bericht! Eerlijk gezegd snap ik niet welke ontzettend veel voorbehouden ik maak. Mijn doel is als volgt: tot 1 oktober gebruik ik geen 3mmc. Daarna, maximaal 4x per jaar, alleen op een festival. Mocht dit niet lukken, dan geef ik thuis aan dat ik verslaafd ben, zoek ik hulp en is 3mmc klaar voor mij. Welk voorbehoud zit daar dan is?

Met mijn doelstelling laat ik gebruiken tijdens sex volledig los, iets wat ik een heel lastige beslissing vond. Met mijn doelstelling ben ik naar mijn idee heel streng naar mezelf toe. Ik had ook als doelstelling 4x per jaar op festivals en x-aantal keer per jaar tijdens sex. Dat heb ik bewust niet gedaan, omdat ik het mezelf dan te lastig maak. Thuis iets hebben liggen gaat fout, alles voor festival ligt bij vriend van me, en die weet dat ik deze doelstelling heb. Als ik naar festival ga, gaat hij altijd mee, dus verzorgt hij het dan, en verder krijg ik via hem niks. Iedereen met wie ik gebruikte weet mijn doelstelling en krijg ik niks van.

En dat het heel lastig is om mijn doelstelling te behalen, dat weet ik. Alle goede dingen kosten moeite, en ik ben ertoe bereid om die moeite te nemen.

Wrijving zorgt voor warmte, alle weerstand die ik hier krijg geeft me extra drive. Dus iedereen hier mag me blijven vertellen dat ik ga falen. Dat vat ik niet persoonlijk op, des te groter is de kick als ik laat ziet dat ik het wel kan.
Klik om te vergroten...

Dat is wat ik tussen de regels door leest uit je posts. Maar wellicht is het mijn verkeerde interpretatie! Nogmaals: vanuit mij full support. Als dit werkt dan werkt het en je hebt een duidelijk plan alleen wel een moeilijk plan. Maar, als je streng bent voor jezelf dan sta je al 1-0 voor. Je hebt een hoop te verliezen want als ik het zo lees is je partner er over informeren wel het grootste verlies wat je kan overkomen.

Puur uit nieuwsgierigheid: je geeft aan gebruik icm sex los te laten (wat mij een hele slimme lijkt). Hoe ging dat hiervoor? Plande jij en je partner daar dan samen tijd voor of wist zij er dan niet van?

Zet hem op!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Speedboot zei:
Dat is wat ik tussen de regels door leest uit je posts. Maar wellicht is het mijn verkeerde interpretatie! Nogmaals: vanuit mij full support. Als dit werkt dan werkt het en je hebt een duidelijk plan alleen wel een moeilijk plan. Maar, als je streng bent voor jezelf dan sta je al 1-0 voor. Je hebt een hoop te verliezen want als ik het zo lees is je partner er over informeren wel het grootste verlies wat je kan overkomen.

Puur uit nieuwsgierigheid: je geeft aan gebruik icm sex los te laten (wat mij een hele slimme lijkt). Hoe ging dat hiervoor? Plande jij en je partner daar dan samen tijd voor of wist zij er dan niet van?

Zet hem op!
Klik om te vergroten...
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik aardig wist hoeveel ik moest pakken om het wel te voelen en het niet te laten merken. In heel veel situaties, ook bij sex. En misschien heeft ze wel vermoedens gehad, dat ga ik haar maar niet vragen 😄
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snap wat jullie bedoelen, als ik het niet tegen haar zeg, ben ik niet eerlijk. Op die manier zou ik dus nooit eerlijk kunnen zijn, als ik het haar nooit vertel. Stel dat ik de komende tien jaar alleen op feestjes gebruik, dan ben ik nog steeds niet eerlijk omdat ik me er 10 jaar eerder niet aan gehouden heb. Dat is dan maar zo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."